powerpoint
-
ultddave - Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Je moet daar mee oppassen hoor. Want uiteindelijk ga je je eigen site niet bezoeken. Dus je eigen browser voorkeur mag in principe je keuze niet beinvloeden.Maar ja, IE 8 wordt gebruikt dus dient daar ook rekening mee gehouden
Trouwens ik werk nog steeds liever in IE8, dan in Mozilla Firefox
IE8, IE7 en IE6 worden 'tesamen' maar door 30% van de surfers gebruikt.
46% is firefox en 16% is google chrome, de andere browsers zoals Safari en Opera halen maar een 5tal procent. Maar uiteindelijk zit je toch aan een 68% van de gebruikers die niet IE gebruiken.
(Statistieken zijn van juni 2010)
Bij blogs van sennet kan je je inderdaad beter toespitsen op IE want volgens mij gebruikt meer als de helft van de senioren hier IE.
Maar als de website in kwestie (van filius) een breed publiek moet aantrekken. Zou ik toch zorgen dat de site alleszins werkt in FireFox.
Gewoon uit interesse, hoe groot zijn die flash filmpjes dan? (Hangt uiteraard van de PPT af, maar gemiddeld ongeveer.Persoonlijk gebruik ik iSpring Free wat volgens mij het beste programma is. Ik heb vele programma's die pps(x) naar Flash converteren uitgetest,
Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur
-
astra - Lid geworden op: 05 okt 2003, 14:49
Hallo Ultdave,
Die zijn heel klein hoor! Zo'n 2 Kb voor de Index.html pagina van iSpring waarnaar de link gelegd wordt.
Bij het converteren naar Flash worden er in iSpring 3 bestanden aangemaakt.
Een voorbeeld :
Tekenen.ppsx = 13,8 MB
Geconverteerd naar Flash met iSpring:

Nog eentje:
3Dfotos.ppsx = 5,44 MB

Het eerste voorbeeld is een uitschieter want de gemiddelde grootte van een ppsx is ongeveer 4 MB
Maar zoals je ziet aan de Index.html bestanden maak dat geen verschil in iSpring want allemaal 2 kB
Okidoki?
Groetjes,
Astra
Die zijn heel klein hoor! Zo'n 2 Kb voor de Index.html pagina van iSpring waarnaar de link gelegd wordt.
Bij het converteren naar Flash worden er in iSpring 3 bestanden aangemaakt.
Een voorbeeld :
Tekenen.ppsx = 13,8 MB
Geconverteerd naar Flash met iSpring:

Nog eentje:
3Dfotos.ppsx = 5,44 MB

Het eerste voorbeeld is een uitschieter want de gemiddelde grootte van een ppsx is ongeveer 4 MB
Maar zoals je ziet aan de Index.html bestanden maak dat geen verschil in iSpring want allemaal 2 kB
Okidoki?
Groetjes,
Astra
-
Hey Astra,
. Bedankt voor de uitleg.
De .swf files zijn een stuk kleiner als ik had verwacht.
De html file is zo klein omdat deze hoogstwaarschijnlijk enkel de <embed> code bevat voor de flash video in te laden.
De video zelf is de .swf file.
Ik dacht dat ze bij een 38Mb ppsx toch wel een 10Mb ofzo zouden zijn. 2.6Mb valt dus nog goed mee.
Bedankt.
Mvg,
Dave
YepOkidoki?![]()
De .swf files zijn een stuk kleiner als ik had verwacht.
Ik dacht dat ze bij een 38Mb ppsx toch wel een 10Mb ofzo zouden zijn. 2.6Mb valt dus nog goed mee.
Bedankt.
Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur
-
febe - Lid geworden op: 28 mar 2005, 13:59
Hallo Astra
Zoals je wel zult weten, heb ik nog destijds in de mailgroep powerpoint Camtasia aangewezen, waarmee ik toen pps converteerde naar wmv video (om te laten afspelen op mijn blog) en naar avi video om te laten bekijken via dvd speler op TV
Dit programma gaf mijn inziens in die tijd inderdaad de beste resultaten vergeleken met de andere die toen op de markt waren
Enige tijd later ben ik overgestapt naar Ispring Free en Ispring Pro (de betalende versie), omdat ik vond dat de effecten bij omzetten van de pps met Ispring Free en Ispring Pro beter weergegeven werden en vlotter op elkaar volgden.
Sinds de eerste versie van Ispring Free en Pro verschenen is, is er toch wel al veel verbetering gekomen in verband met de weergave van muziek en beeld, zo worden toch wel al meer effecten weergegeven en de kwaliteit van de muziek klinkt stukken beter
Wat betreft de bestandsgrootte van de swf zelf, (de html pagina en het .js bestandje maakt echter geen verschil uit en is overal hetzelfde)
ben ik met jou volledig akkoord, dat bij gebruik van de free versie het swf bestand niet groot is.
Het aantal pixels is ook maar 720 x 540 groot bij 100% en frame rate: 24, maar de flash movie voldoet enkel om te publiceren op het web
Met Ispring Pro en Ispring Presenter kan zo'n bestandsgrootte daarentegen toch wel tot minstens 10 maal groter zijn, wanneer je voor de beste kwaliteit gaat kiezen
Na eerst met de betalende versie "Ispring Pro" gewerkt te hebben, werk ik nu met "Ispring Presenter", welke eveneens een betalende versie is.
Bij beide programma's kan je dus kiezen hoe groot je de weergave van de beelden wenst en de afbeeldingen optimaliseren door een hogere resolutie in te stellen
Je kan ook opgeven om het geluid, de beelden en de video minder te compresseren, wat te goede komt aan de kwaliteit
En kiezen tussen:
Low speed connection (voor Web)
High speed connection (voor betere kwaliteit op het web)
Local network
Voor CD (beste kwaliteit)
of zelf de compressie bepalen
Om als voorbeeld te dienen op mijn blog, converteer ik nog steeds pps(x) naar flash movie met de versie Ispring Free, maar voor publicatie van mijn flash movies zonder meer, gebruik ik Ispring Presenter
Ik denk wel, dat we tegen de regels handelen wanneer we flash movies gemaakt met het free programma publiceren op onze website of denk jij van niet!
Lees eens wat er staat op deze pagina onder "free":
http://www.ispringfree.com/
Zoals je wel zult weten, heb ik nog destijds in de mailgroep powerpoint Camtasia aangewezen, waarmee ik toen pps converteerde naar wmv video (om te laten afspelen op mijn blog) en naar avi video om te laten bekijken via dvd speler op TV
Dit programma gaf mijn inziens in die tijd inderdaad de beste resultaten vergeleken met de andere die toen op de markt waren
Enige tijd later ben ik overgestapt naar Ispring Free en Ispring Pro (de betalende versie), omdat ik vond dat de effecten bij omzetten van de pps met Ispring Free en Ispring Pro beter weergegeven werden en vlotter op elkaar volgden.
Sinds de eerste versie van Ispring Free en Pro verschenen is, is er toch wel al veel verbetering gekomen in verband met de weergave van muziek en beeld, zo worden toch wel al meer effecten weergegeven en de kwaliteit van de muziek klinkt stukken beter
Wat betreft de bestandsgrootte van de swf zelf, (de html pagina en het .js bestandje maakt echter geen verschil uit en is overal hetzelfde)
ben ik met jou volledig akkoord, dat bij gebruik van de free versie het swf bestand niet groot is.
Het aantal pixels is ook maar 720 x 540 groot bij 100% en frame rate: 24, maar de flash movie voldoet enkel om te publiceren op het web
Met Ispring Pro en Ispring Presenter kan zo'n bestandsgrootte daarentegen toch wel tot minstens 10 maal groter zijn, wanneer je voor de beste kwaliteit gaat kiezen
Na eerst met de betalende versie "Ispring Pro" gewerkt te hebben, werk ik nu met "Ispring Presenter", welke eveneens een betalende versie is.
Bij beide programma's kan je dus kiezen hoe groot je de weergave van de beelden wenst en de afbeeldingen optimaliseren door een hogere resolutie in te stellen
Je kan ook opgeven om het geluid, de beelden en de video minder te compresseren, wat te goede komt aan de kwaliteit
En kiezen tussen:
Low speed connection (voor Web)
High speed connection (voor betere kwaliteit op het web)
Local network
Voor CD (beste kwaliteit)
of zelf de compressie bepalen
Om als voorbeeld te dienen op mijn blog, converteer ik nog steeds pps(x) naar flash movie met de versie Ispring Free, maar voor publicatie van mijn flash movies zonder meer, gebruik ik Ispring Presenter
Ik denk wel, dat we tegen de regels handelen wanneer we flash movies gemaakt met het free programma publiceren op onze website of denk jij van niet!
Lees eens wat er staat op deze pagina onder "free":
http://www.ispringfree.com/
GroetjesFree
iSpring Free is built on a branded iSpring PowerPoint to Flash engine and its professional functionality is available for your personal use for absolutely free.
febe
---
Men moet nergens voorzichtiger mee zijn dan met de keus van zijn vooroordelen
---
Waar geen afgunst is, heerst eendracht in verscheidenheid (Aur. Aug.)
---
---
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
febe schreef:Free
iSpring Free is built on a branded iSpring PowerPoint to Flash engine and its professional functionality is available for your personal use for absolutely free.
m.a.w. zolang je het gebruikt voor persoonlijke en niet voor beroepsdoeleinden om er geld met te verdienen.What Does Personal Use Property Mean?
A type of property that an individual does not use for business purposes or hold as an investment. In other words, property that an individual owns for personal enjoyment.
Bron
Dus volgens bovenstaande woordverklaring besluit ik daaruit dat het wel is toegestaan op een persoonlijke website daar dit niet tot doel heeft er geld met te verdienen.
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Hallo Coderunner
Denk je dat?
Sommige verstaan eronder, dat flash movies gemaakt met de free versie enkel voor binnenshuis gebruik mogen dienen en niet openbaar mogen gepubliceerd worden
Ik weet eigenlijk niet, wat ik er moet van denken
Groetjes
Denk je dat?
Sommige verstaan eronder, dat flash movies gemaakt met de free versie enkel voor binnenshuis gebruik mogen dienen en niet openbaar mogen gepubliceerd worden
Ik weet eigenlijk niet, wat ik er moet van denken
Groetjes
febe
---
---
---
---
-
Ik gebruik het programma niet. Maar anders moet je het eens opnieuw installeren, en bij de installatie moet je waarschijnlijk de gebruikersvoorwaarden aanvaarden? Daar zal dat wel iets gedetaileerder instaan (in die voorwaarden) volgens mij.
Maar ik ben niet zeker, ik lees die voorwaarden eigenlijk nooit.
Mvg,
Dave
Maar ik ben niet zeker, ik lees die voorwaarden eigenlijk nooit.
Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur
-
astra - Lid geworden op: 05 okt 2003, 14:49
Hey Febe
Bedankt voor de info!
Enkele maanden terug de trial versie van iSpringPro uitgetest. Je hebt er meer mogelijkheden maar voor mij persoonlijk niet relevant. Ben best tevreden met de free version. Waarom zou ik een programma kopen (en daarbij niet goedkoop) wetend dat ik van al die andere functies/opties geen gebruik zal maken. Akkoord, misschien niet de beste kwaliteit qua beeld en geluid, maar als men maar een beperkte webruimte heeft is de keuze snel gemaakt. Per slot van rekening is het maar om een voorbeeld van effecten te laten zien. Als ik nu kunstfotograaf was, tja...
Daarbij laat iSpringPro ook al eens een steek vallen ivm de effecten die ik gebruik.
En ik ben dezelfde mening toegedaan als Coderunner, vind niet dat we tegen de regels handelen door het programma te gebruiken op onze website. Het is toch de bedoeling het te gebruiken om presentaties te tonen op een persoonlijke website, waar we genen Euro aan verdienen, alleen maar mensen er een plezierke mee doen, allée hoop ik toch
Daarbij maken we nog goeie reclame voor hun programma, daar kunnen ze toch niks op tegen hebben
En eerlijk gezegd, ik had het zelfs niet gelezen. Ultdave, je bent niet de enige hé die nooit de gebruikersvoorwaarden leest
Nog een fijne avond!
Groetjes,
Astra
Bedankt voor de info!
Enkele maanden terug de trial versie van iSpringPro uitgetest. Je hebt er meer mogelijkheden maar voor mij persoonlijk niet relevant. Ben best tevreden met de free version. Waarom zou ik een programma kopen (en daarbij niet goedkoop) wetend dat ik van al die andere functies/opties geen gebruik zal maken. Akkoord, misschien niet de beste kwaliteit qua beeld en geluid, maar als men maar een beperkte webruimte heeft is de keuze snel gemaakt. Per slot van rekening is het maar om een voorbeeld van effecten te laten zien. Als ik nu kunstfotograaf was, tja...
Daarbij laat iSpringPro ook al eens een steek vallen ivm de effecten die ik gebruik.
En ik ben dezelfde mening toegedaan als Coderunner, vind niet dat we tegen de regels handelen door het programma te gebruiken op onze website. Het is toch de bedoeling het te gebruiken om presentaties te tonen op een persoonlijke website, waar we genen Euro aan verdienen, alleen maar mensen er een plezierke mee doen, allée hoop ik toch
Daarbij maken we nog goeie reclame voor hun programma, daar kunnen ze toch niks op tegen hebben
En eerlijk gezegd, ik had het zelfs niet gelezen. Ultdave, je bent niet de enige hé die nooit de gebruikersvoorwaarden leest
Nog een fijne avond!
Groetjes,
Astra
-
Tja, ik lees eigenlijk ook nooit de gebruiksvoorwaarden.
Zo'n lange resem saaie teksten, 'k denk dat heel weinig senioren daar de moed en het geduld voor hebben, laat staan dat deze in de engelse taal geschreven staat
Groetjes
Zo'n lange resem saaie teksten, 'k denk dat heel weinig senioren daar de moed en het geduld voor hebben, laat staan dat deze in de engelse taal geschreven staat
Groetjes
febe
---
---
---
---
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Nu weten we eigenlijk nog niet van de vraagsteller filius of hij gebaat is geweest met de antwoorden die hier gegeven werden ...

Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.