Uitklapmenu
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste Frank
Vervang in je code volgende zaken
1-door
2-door
mvg,
Coderunner
Vervang in je code volgende zaken
1-
Code: Selecteer alles
<html>Code: Selecteer alles
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">Code: Selecteer alles
<META content="IE=8" http-equiv="X-UA-Compatible">Code: Selecteer alles
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=7" />Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
FrankC - Lid geworden op: 25 okt 2010, 09:57
Terug bedankt maar als ik die tweede code verander dan kan ik mijn pagina niet bewerken in de web-editor. Het menu staat open geklapt en plots wordt mijn pagina gans wit waardoor ik niets meer kan intypen.
Als ik de pagina in IE bekijk dan loopt de lichtkrant wel door.
Dat blijkt nog niet gemakkleijk te zijn.
FrankC
Als ik de pagina in IE bekijk dan loopt de lichtkrant wel door.
Dat blijkt nog niet gemakkleijk te zijn.
FrankC
-
Beste Frank,
Ik ken de werking van het online wysiwyg programma Webcreator van One.com niet maar blijkbaar aanvaardt dit bepaalde codes niet wat wijst op een niet volledige compatibiliteit met html en css in sommige browsers.
Wat je daaraan kan doen weet ik ook niet. Als ik je gegenereerde html code bekijk, werkt Webcreator nog volgens de oude html normen en dat kan een oorzaak zijn van je problemen.
Wanneer ik het doctyp en meta tag wijzig zoals in mijn vorige post staat aangegeven en oplaad naar de server, dan krijg ik dit resultaat en daaruit blijkt dat de bovenstaande wijzigingen wel degelijk werken zoals het hoort (getest in IE7-IE8-FF-Opera-Safari-Google Chrome).
Blijkbaar is de Webcreator van One.com een verouderde versie en moeten we naar een andere (verouderde) manier zoeken om zowel de marquee als het menu werkende te krijgen in IE zodat de Webcreator de gebruikte code wel juist leest en bewaart.
PS
1- Kan je in WebCreator de html code ook bekijken en aanpassen ?
2- Heeft One.com niet de mogelijkheid om je bestanden op de laden naar de webhostserver met een FTP Client programma zoals bv. FileZilla ?
mvg,
Coderunner
Ik ken de werking van het online wysiwyg programma Webcreator van One.com niet maar blijkbaar aanvaardt dit bepaalde codes niet wat wijst op een niet volledige compatibiliteit met html en css in sommige browsers.
Wat je daaraan kan doen weet ik ook niet. Als ik je gegenereerde html code bekijk, werkt Webcreator nog volgens de oude html normen en dat kan een oorzaak zijn van je problemen.
Wanneer ik het doctyp en meta tag wijzig zoals in mijn vorige post staat aangegeven en oplaad naar de server, dan krijg ik dit resultaat en daaruit blijkt dat de bovenstaande wijzigingen wel degelijk werken zoals het hoort (getest in IE7-IE8-FF-Opera-Safari-Google Chrome).
Blijkbaar is de Webcreator van One.com een verouderde versie en moeten we naar een andere (verouderde) manier zoeken om zowel de marquee als het menu werkende te krijgen in IE zodat de Webcreator de gebruikte code wel juist leest en bewaart.
PS
1- Kan je in WebCreator de html code ook bekijken en aanpassen ?
2- Heeft One.com niet de mogelijkheid om je bestanden op de laden naar de webhostserver met een FTP Client programma zoals bv. FileZilla ?
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Je kan de site op twee manieren bewerken. Gewoon in de webcreator, (eigenlijk Webcomposer) en dan zie je de pagina zoals ze op het internet te zien is. Weliswaar in een venster waar je bewerkingen kan doen. Foto's invoegen, teksten typen, enz.
Je kan de pagina ook met "texteditor" openen en dan heb je de html pagina. daar kan je het ook aanpassen en dan met webcomposer bekijken hoe het eruit ziet.
Je kan een site ook volledig uploaden met een ftp programma.
Had daar ook al aan gedacht om desnoods gans de site via een andere host te publiceren. Maar na enkele jaren bij het duurdere Combell waren we een stuk goedkoper bij One.com.
Misschien dat er andere manieren zijn om een host te hebben, maar ik zou de pagina's dan wel nog moeten kunnen bewerken in een programma met een wysiwyg-editor.
Mijn html kennis is nog te laag om een site enkel met dat bij te werken.
De pagina die in de link te zien was is precies hoe het zou moeten zijn.
Hoe krijg ik dat voor elkaar? En kan ik het dan aanpassen in een wysiwyg programma?
Groeten en nog steeds ne dikke merci.
FrankC
Je kan de pagina ook met "texteditor" openen en dan heb je de html pagina. daar kan je het ook aanpassen en dan met webcomposer bekijken hoe het eruit ziet.
Je kan een site ook volledig uploaden met een ftp programma.
Had daar ook al aan gedacht om desnoods gans de site via een andere host te publiceren. Maar na enkele jaren bij het duurdere Combell waren we een stuk goedkoper bij One.com.
Misschien dat er andere manieren zijn om een host te hebben, maar ik zou de pagina's dan wel nog moeten kunnen bewerken in een programma met een wysiwyg-editor.
Mijn html kennis is nog te laag om een site enkel met dat bij te werken.
De pagina die in de link te zien was is precies hoe het zou moeten zijn.
Hoe krijg ik dat voor elkaar? En kan ik het dan aanpassen in een wysiwyg programma?
Groeten en nog steeds ne dikke merci.
FrankC
-
Beste Frank,
Je schrijft dat je
Probeer dit al eens uit.
Anders zie ik geen manier om dit probleem op te lossen via de WebCreator (WebComposer).
Of zoals al zei moet je alle pagina's off-line (op je eigen pc) maken met bv. Microsoft Sharepoint Designer 2007. Hier te downloaden (gratis - wysiwyg editor) en dan je aangemaakte pagina's, foto's, javascripts, e.d. met een ftp client programma zoals bv. FileZilla naar de webhostserver van One.com opladen.
FileZilla (Waar te downloaden, hoe te installeren, hoe te gebruiken staat op mijn site beschreven. Kijk hier
Maar probeer het eerst op de One.ccm site in de "texteditor" !
mvg,
Coderunner
De pagina in de link is dus jouw gebruikte code MAAR waar dan het bovenstaande DOCTYP en meta tag (zie enkele posts hoger) instaat en geeft dus de juiste layout.FrankC schreef:De pagina die in de link te zien was is precies hoe het zou moeten zijn.
Je schrijft dat je
Kan je dan de "texteditor" niet openen en daar bovenstaande gegevens i.v.m. DOCTYP en META tag in veranderen en dat dan opslaan ?FrankC schreef:Je kan de pagina ook met "texteditor" openen en dan heb je de html pagina. daar kan je het ook aanpassen en dan met webcomposer bekijken hoe het eruit ziet.
Probeer dit al eens uit.
Anders zie ik geen manier om dit probleem op te lossen via de WebCreator (WebComposer).
Of zoals al zei moet je alle pagina's off-line (op je eigen pc) maken met bv. Microsoft Sharepoint Designer 2007. Hier te downloaden (gratis - wysiwyg editor) en dan je aangemaakte pagina's, foto's, javascripts, e.d. met een ftp client programma zoals bv. FileZilla naar de webhostserver van One.com opladen.
FileZilla (Waar te downloaden, hoe te installeren, hoe te gebruiken staat op mijn site beschreven. Kijk hier
Maar probeer het eerst op de One.ccm site in de "texteditor" !
mvg,
Coderunner
-
Terug de site aangepast en het lukt me nu al om enkele wijzigingen in het uitklapmenu aan te brengen.
De kleuren heb ik aangepast aan de nieuwe lay-out 2012 en het ziet er goed uit.
Bedankt voor de hulp, eigenlijk wat laat maar toch.
Beste wensen voor 20128
De kleuren heb ik aangepast aan de nieuwe lay-out 2012 en het ziet er goed uit.
Bedankt voor de hulp, eigenlijk wat laat maar toch.
Beste wensen voor 20128
-
Beste FrankC,
Het doet goed dit te horen!
Succes met je website.
mvg,
Coderunner
Het doet goed dit te horen!
Succes met je website.
mvg,
Coderunner