Cursus website maken
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste audry,audry schreef:... maar... nu vind hij de pagina niet dus deze bestaat niet , er moet ergens een fout zitten .
kan het zijn omdat hij nog niet af is???
De hoofdmap noemt wel Website WTC en de website wtccentrumsportiefvzw.net
Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft.
Weet jij een oplossing.
De map waar je alles in hebt bewaard op je harde schijf moet je niet opladen naar de webhostserver, alleen alle bestanden die in die map staan. Ook moet er een html pagina instaan die ofwel "index.htm" of "index.html" heet, dat is de begin (eerste) pagina.
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Beste audry,audry schreef:Bedankt voor je antwoord, ik heb al een paar foutjes rechtgezet, en nu de bestanden geupload , maar ze blijven in de wachtrij staan . Is dit normaal?
Wanneer je de bestanden naar het "wachtrij" vak gesleept hebt, dan moet je in FileZilla in de iconenbalk op de Q met een rood pijltje onder drukken.
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Beste audry,audry schreef:Alles is verstuurd maar toch vind hij de pagina niet , ik weet niet meer wat te doen.ikga het nog eens goed bekijken .
Maak eens een schermafdruk van het rechtervak in FileZilla zodat ik de structuur en bestanden kan zien op de webhostserver.
mvg,
Coderunner
-
Beste audry,
De schermafdruk op het forum is zeer onduidelijk doordat het enorm verkleind werd door het uploaden naar de seniorennetserver (lees mijn privéberichtje).
Voor zover ik er aan uit kan, zit je in het rechtervak van FileZilla in een subfolder op de webhostserver.
Staat daar ook je index.html pagina in ?
Anders wordt de url "http://wtccentrumsportiefvzw.net/NaamFolder" wat volgens mij niet de bedoeling zal zijn. En er staan nog vele bestanden in de wachtrij ...
Ik wacht op je berichtje
mvg,
Coderunner
PS Druk eerst in FileZilla in de iconenbalk op structuur met de letter F op (links naast de Q) zodat aan de rechterkant maar 1 vak zichtbaar wordt (dat is overzichtelijker) en klik op het bovenste enveloppeke zodat de "root" van jouw website zichtbaar is en maak dan terug een schermafdruk en stuur naar mijn email adres.
De schermafdruk op het forum is zeer onduidelijk doordat het enorm verkleind werd door het uploaden naar de seniorennetserver (lees mijn privéberichtje).
Voor zover ik er aan uit kan, zit je in het rechtervak van FileZilla in een subfolder op de webhostserver.
Staat daar ook je index.html pagina in ?
Anders wordt de url "http://wtccentrumsportiefvzw.net/NaamFolder" wat volgens mij niet de bedoeling zal zijn. En er staan nog vele bestanden in de wachtrij ...
Ik wacht op je berichtje
mvg,
Coderunner
PS Druk eerst in FileZilla in de iconenbalk op structuur met de letter F op (links naast de Q) zodat aan de rechterkant maar 1 vak zichtbaar wordt (dat is overzichtelijker) en klik op het bovenste enveloppeke zodat de "root" van jouw website zichtbaar is en maak dan terug een schermafdruk en stuur naar mijn email adres.
-
Beste audry,
Je hebt alles opgeladen naar een submap "pages", je moet alle bestanden opladen in het enveloppeke boven de submap "pages" (m.a.w. naar de root van jouw website op de skynet server)
Je kan dus best alles terug verwijderen van de webhostserver (rechter vak) en ook de submap "pages" verwijderen en dan ervoor zorgen dat je het hoogste gele enveloppeke klikt en daar alle bestanden naar oplaadt.
mvg,
Coderunner
Je hebt alles opgeladen naar een submap "pages", je moet alle bestanden opladen in het enveloppeke boven de submap "pages" (m.a.w. naar de root van jouw website op de skynet server)
Je kan dus best alles terug verwijderen van de webhostserver (rechter vak) en ook de submap "pages" verwijderen en dan ervoor zorgen dat je het hoogste gele enveloppeke klikt en daar alle bestanden naar oplaadt.
mvg,
Coderunner
-
audry - Lid geworden op: 29 aug 2007, 22:33
Beste coderunner
Als ik via skynet en mijn login ga , dan kan ik de website zien dus ligt het wel aan de link in mijn e-services.Maar al de paginas zijn te zien dat is toch al goed??(denk ik want ik twijfel enorm aan mijn eigen en dat is niet mijn gewoonte)
mvg
A.
Als ik via skynet en mijn login ga , dan kan ik de website zien dus ligt het wel aan de link in mijn e-services.Maar al de paginas zijn te zien dat is toch al goed??(denk ik want ik twijfel enorm aan mijn eigen en dat is niet mijn gewoonte)
mvg
A.
-
Verstuurd naar je mailboxaudry schreef:Als ik via skynet en mijn login ga , dan kan ik de website zien dus ligt het wel aan de link in mijn e-services..
mvg,
Coderunner
-
Beste coderunner
Hoera hoera het is gelukt , .
Maar wel dankzij jouw vele mailtjes, daarom hartelijk bedankt.
Nu nog in de zoekrobot google raken , want ik kom terecht in het forum.
mvg
A.
Hoera hoera het is gelukt , .
mvg
A.
Laatst gewijzigd door audry op 03 dec 2008, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Beste audry,audry schreef:Hoera hoera het is gelukt , www.wtccentrumsportiefvzw.net is op het net.
Dat is goed nieuws
Bedankt om me op de hoogte te houden!
En dat is graag gedaan en wat die zoekrobots betreft, dat kan een tijdje duren (weken tot maanden). Meld je site bij zoveel mogelijk VERSCHILLENDE zoekrobots (Google Search, Yahoo Search, Live Search, ...) aan MAAR doe dat slechts ÉÉN keer bij eenzelfde zoekrobot anders word je als spammer beschouwd en komt je site zeker niet in een zoekrobot. Er bestaan sites waar je de website ineens in verschillende searchbots kunt laten registeren bv. aanmelden-zoekmachines.info of 2link.nl - Aanmelden. Dit zijn slechts voorbeelden, er bestaan veel zulke sites die dit gratis aanbieden (google naar "aanmelden url") MAAR let er op dat je je niet 2 of meerdere keren bij dezelfde zoekrobot aanmeldt (zie hoger).
Veel succes met je site en als je nog vragen hebt, je kent de weg
mvg,
Coderunner
-
Beste coderunner
Ik heb al naar vele sites in de broncode gekeken , en daar staan dan altijd van die meta tags in .
Is dit aanteraden voor dat op de paginas te plaatsen.
En nog iets als je aan je website gewerkt hebt , moet je dan weer alle paginas uploaden of juist degene waar je aan gewerkt hebt?Volgens mij dat laatste, maar ben niet echt zeker.
mvg
A.
Ik heb al naar vele sites in de broncode gekeken , en daar staan dan altijd van die meta tags in .
Is dit aanteraden voor dat op de paginas te plaatsen.
En nog iets als je aan je website gewerkt hebt , moet je dan weer alle paginas uploaden of juist degene waar je aan gewerkt hebt?Volgens mij dat laatste, maar ben niet echt zeker.
mvg
A.