Cursus website maken

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

coderunner

02 dec 2008, 17:11

Beste audry,
audry schreef:Is dit aanteraden voor dat op de paginas te plaatsen. :?:
Dat is een moeilijke vraag en ik leg uit waarom. Sommigen beweren van wel, anderen dan weer van niet.
--Noodzakelijk-- schreef:Op het gebied van Search Engine Optimization (SEO) spelen de metatags nog steeds een belangrijke rol! Vooral de meta description is erg van invloed want deze wordt weergegeven als de tekst bij de zoekresultaten. Zorg dus dat je metatags voor elke pagina uniek zijn en uitnodigd om op te klikken. Samen met een relevante title tag vormen deze de tekst die de zoeker moet overhalen om te klikken.
--Niet echt noodzakelijk-- schreef:Het gebruik van META tags is niet meer zo belangrijk. In de vroegere jaren van internet was het gebruik van META tags een populaire manier om de ranking in zoekmachines te verhogen. Helaas werden META tags dusdanig misbruikt dat vele zoekmachines de belangrijkheid van META tags in twijfel trokken. Zo kent o.a. Google geen speciaal gewicht meer toe aan het gebruik van META tags. Het gebruik van META tags is dus niet meer een geheime formule om hoog te eindigen in de zoekresultaat pagina van een zoekmachine. Dit document gaat voornamelijk over het gebruik van de META tags keywords en description.
Kijk ook eens naar de broncode van grote bedrijven.

Je doet er niets verkeerd mee de meta tags toch op je pagina('s) te vermelden. Sommige zoekrobots gebruiken ze, en andere niet.

Zorg voor een unieke titel

Code: Selecteer alles

<title>Unieke titel voor je website,/title>
Het beste kan je volgende meta tags er zeker bijplaatsen

<meta name="description" content="Hier komt de omschrijving / inleiding van het document">
Het gebruik van deze META tag is wellicht nog belangrijker dan de META tag keywords. Dit omdat de META tag description vaak wordt gebruikt om de samenvatting van het document te tonen in de resultaatlijst van een zoekmachine. Aan de hand van de titel en de omschrijving (= description) maken de gebruikers de keuze of ze jou document wel of niet zullen openen vanuit de resultaat pagina.
De lengte van deze omschrijving die wordt getoond in de resultaat pagina van een zoekmachine is maximaal 160-180 tekens.

audry schreef:moet je dan weer alle paginas uploaden
Neen, alleen de pagina('s) die je gewijzigd hebt, moeten worden opgeladen naar de webhostserver.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

audry

02 dec 2008, 17:51

Beste coderunner

Bedankt voor je antwoord ik kan weer een beetje verder werken.

mvg

A.

sadira

02 dec 2008, 20:43

hoi ik nog eens
ik heb eens gezien dat bij sommigen websites dat de achtergrond blijft staan en enkel de letters voort bewegen als je naar beneden scrolt kun je dit ook zelf bij je website doen is daar een speciaal code voor?

en hoe moet ik dit dan doen :?:

coderunner

02 dec 2008, 21:23

sadira schreef:hoi ik nog eens
ik heb eens gezien dat bij sommigen websites dat de achtergrond blijft staan en enkel de letters voort bewegen als je naar beneden scrolt kun je dit ook zelf bij je website doen is daar een speciaal code voor?
en hoe moet ik dit dan doen :?:
Beste audry,

Dat geef je mee in de <body> tag
<body background="grijs_12.jpg" bgproperties="fixed">
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

audry

04 dec 2008, 18:44

Beste coderunner

Bedankt voor je antwoord op de vraag , die ik wel niet gesteld heb , maar ik heb er ook gebruik van gemaakt.

mvg

A. :lol:

coderunner

04 dec 2008, 18:58

audry schreef:Bedankt voor je antwoord op de vraag , die ik wel niet gesteld heb , maar ik heb er ook gebruik van gemaakt.
Beste audry,

Dat was puur uit gewoonte :lol: :lol:

En sorry sadira dat ik een verkeerde nick in mijn aanspreektitel gebruikt heb.
:oops:
Het was in de eerste plaats aan jou gericht als antwoord op je vraag.

Groetjes aan allebei.
Coderunner

audry

08 dec 2008, 16:20

beste coderunner

Hier ben ik nog eens terug , er staat een lopende tekst met achtergrond kleur op mijn website maar die staat links en ik kan hem maar niet verzetten .Hij zou boven de foto moeten komen , en onder de foto zou ik ook iets willen , als ik er iets tussen zet veranderd alles.

mvg

A.

coderunner

08 dec 2008, 18:24

Beste audry,

De code is onderweg via een privé-bericht.
Je moet nieuwe rijen aan de tabel toevoegen!
1 rij (3 kolommen) boven de foto en 1 rij (3 kolommen) onder de foto.

mvg,
Coderunner

audry

08 dec 2008, 23:04

Beste coderunner

hartelijk bedankt voor je antwoord , nu is het gelukt ! kolom en rijen is nog mijn sterkste niet

mvg

A.

coderunner

10 dec 2008, 20:32

audry schreef:hartelijk bedankt voor je antwoord , nu is het gelukt ! kolom en rijen is nog mijn sterkste niet
Beste audry,

Dat met die tabellen, dat komt nog wel :wink:

Dat is graag gedaan.

mvg,
Coderunner

audry

12 dec 2008, 18:58

Beste coderunner

weer een vraagje, bij de pagina "bestuur" heb ik links geplaatst,die werken allemaal behalve de " home" en dat is normaal want de eerste pagina staat in de map als " index.htm" maar hoe los ik dat op?ik heb de goede pagina nog niet online gezet hoor .

ik ben ook bezig met tekst onder de foto's te plaatsen , en dat doe ik met een extra tabel , maar ik krijg ze er niet op de juiste plaatst, de eerste lukt maar de tweede niet , kan jij me raad geven???

mvg

A.

coderunner

12 dec 2008, 19:24

Beste audry,
audry schreef:bij de pagina "bestuur" heb ik links geplaatst,die werken allemaal behalve de " home" en dat is normaal want de eerste pagina staat in de map als " index.htm" maar hoe los ik dat op?
Je "home" pagina heeft niet de naam "index.htm" maar index.html dus de link wordt
<a href="index.htm" target="_parent"><font color="#00003c">Home</font></a>
wordt
<a href="index.html" target="_parent"><font color="#00003c">Home</font></a>
audry schreef:ik ben ook bezig met tekst onder de foto's te plaatsen , en dat doe ik met een extra tabel , maar ik krijg ze er niet op de juiste plaatst, de eerste lukt maar de tweede niet , kan jij me raad geven???
Je moet geen nieuwe tabel aanmaken maar een nieuwe rij met 3 kolommen. Zoek in je broncode naar

</table>

<table align="center"width="75%" height="20" border="0">
       <tr>
       <td>   
		<font color="#3300FF">Carijn&nbsp;Carlos</font>
       </td>
       </tr>
</table>
en verander die in

<tr>
       <td><font color="#3300FF">Carijn&nbsp;Carlos</font>
       </td>

<td><font color="#3300FF">Naam Voornaam</font>
       </td>

<td><font color="#3300FF">Naam Voornaam</font>
       </td>
       </tr>
</table>
mvg,
Coderunner

audry

12 dec 2008, 20:17

Beste coderunner
Bedankt voor je antwoord het is allemaal gelukt behalve de home die link werkt niet ??ik heb het nu online gezet

mvg

A.

coderunner

12 dec 2008, 20:57

audry schreef:... behalve de home die link werkt niet ??
Beste audry,

Er staat een foutje in: je bent in de td tag het afsluit > vergeten
<td width="5%" <a href="index.html" target="_parent">
Moet zijn
<td width="5%"><a href="index.html" target="_parent">
mvg,
Coderunner

audry

12 dec 2008, 21:13

Beste coderunner

Bedankt voor je antwoord , waarom zie ik dat niet stom van mij, nu wil ik tekst onder de onderste foto en het lukt ook niet maar ik ga blijven proberen het moet lukken .

mvg

A.