Cursus website maken

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

sadira

30 apr 2009, 17:28

coderunner schreef:
sadira schreef: ... dan zal ik mss probere die van mijn pc te verwijderen?
Beste sadira,

iTunes zal standaard ingesteld staan dat die *.wav bestanden afspeelt. Was je vorig nummer geen *.mp3 bestand ?
Je kan ook eens proberen WMP te koppelen aan *wav bestanden zodat WMP standaard *.wav bestanden afspeelt en dan moet er niets verwijderd worden. :wink:

mvg,
Coderunner
nee ik heb een programma dat de mp3 allemaal naarWAV kan veranderen dus had ik met die ook gedaan ik neem da enkel WAV bestanden eigenlijk

maaar ik zal het eens proberen dan is het bij mij mss ook opgelost

coderunner

30 apr 2009, 17:37

sadira schreef:nee ik heb een programma dat de mp3 allemaal naarWAV kan veranderen dus had ik met die ook gedaan ik neem da enkel WAV bestanden eigenlijk

Maar als je mp3 naar wav bestanden omzet dan zijn die wav bestanden toch groter dan die mp3 bestanden. Waarom doe je dat eigenlijk ?
Over welk programma heb je het hier dan ?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

sadira

30 apr 2009, 22:17

coderunner schreef:
sadira schreef:nee ik heb een programma dat de mp3 allemaal naarWAV kan veranderen dus had ik met die ook gedaan ik neem da enkel WAV bestanden eigenlijk

Maar als je mp3 naar wav bestanden omzet dan zijn die wav bestanden toch groter dan die mp3 bestanden. Waarom doe je dat eigenlijk ?
Over welk programma heb je het hier dan ?

mvg,
Coderunner
ik doet dit met het programma free cd converter
ik dacht dat die ekel wav bestanden aannam daarmee

coderunner

01 mei 2009, 12:50

sadira schreef:ik doet dit met het programma free cd converter
Beste sadira,

Kan je het programma "Free CD Converter" niet instellen dat het de cda van de cd omzet naar een *.mp3 bestand? Hierdoor zal het bestand veel kleiner zijn dan wanneer je het naar een *.wav bestand omzet. Hiermee zal je ook meer webruimte overhouden wanneer je *.mp3 gebruikt (oplaadt naar telenetwebserver) i.p.v. *.wav.

Is je probleem met je muziekspeler nu opgelost geraakt trouwens ?

Nog een prettige dag.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

sadira

01 mei 2009, 13:57

coderunner schreef:
sadira schreef:ik doet dit met het programma free cd converter
Beste sadira,

Kan je het programma "Free CD Converter" niet instellen dat het de cda van de cd omzet naar een *.mp3 bestand? Hierdoor zal het bestand veel kleiner zijn dan wanneer je het naar een *.wav bestand omzet. Hiermee zal je ook meer webruimte overhouden wanneer je *.mp3 gebruikt (oplaadt naar telenetwebserver) i.p.v. *.wav.

Is je probleem met je muziekspeler nu opgelost geraakt trouwens ?

Nog een prettige dag.

mvg,
Coderunner
dan zal ik het eens proberen met mp3
en ik heb op de pc van mijn moeder gezien daar werkt die ook normaal maar op mijne pc niet dus zal het wel aan de computer zelf liggen dan

coderunner

01 mei 2009, 15:32

sadira schreef:dan zal ik het eens proberen met mp3
Beste sadira,

- Start Free CD Converter;
- Neem in het menu "Edit" en dan "Options";
- In het tabblad "Output" wijzig je "Output Fotmat" naar MP3 file (*.MP3);
- In het tabblad "Lame" kies je de bitrate. Hoe hoger de bitrate, hoe groter het mp3 bestand.
- Sluit het Options window.

- Rip vervolgens het gewenste liedje van de CD naar een mp3 bestand op je pc.

mvg,
Coderunner

sadira

01 mei 2009, 15:57

coderunner schreef:
sadira schreef:dan zal ik het eens proberen met mp3
Beste sadira,

- Start Free CD Converter;
- Neem in het menu "Edit" en dan "Options";
- In het tabblad "Output" wijzig je "Output Fotmat" naar MP3 file (*.MP3);
- In het tabblad "Lame" kies je de bitrate. Hoe hoger de bitrate, hoe groter het mp3 bestand.
- Sluit het Options window.

- Rip vervolgens het gewenste liedje van de CD naar een mp3 bestand op je pc.

mvg,
Coderunner
dank je ik zal dit vanavond eens proberen :)

coderunner

01 mei 2009, 17:13

sadira schreef:dank je ik zal dit vanavond eens proberen :)
Okay ... succes :wink:

audry

07 mei 2009, 21:18

Beste coderunner

Sedert deze morgen kan ik mijn website niet meer openen , dat is nog gebeurd ;Maar ik kan ook nietmeer inloggen bij File Zilla , hij kan geen verbinding maken .
Dat klopt toch niet?? of komt dat geregeld voor??ik ga toch niet alles kwijt zijn? :roll:

mvg

Adri

coderunner

07 mei 2009, 21:53

audry schreef:Sedert deze morgen kan ik mijn website niet meer openen , dat is nog gebeurd ;Maar ik kan ook nietmeer inloggen bij File Zilla , hij kan geen verbinding maken .
Dat klopt toch niet?? of komt dat geregeld voor??ik ga toch niet alles kwijt zijn? :roll:
Beste audry,

Inderdaad, ik krijg ook een foutmelding zowel op je website als op FileZilla.
Ik zou me nog geen zorgen maken. Het kan zijn dat men aan de servers aan het werken is (onderhoud, technisch probleem, ...)
Wacht nog tot morgen en indien het probleem nog niet opgelost is, dan kan je best contact opnemen met de helpdesk van de webhosterver (Belgacom/Skynet).

mvg,
Coderunner

audry

07 mei 2009, 22:08

Beste coderunner

Bedankt voor je antwoord , ik laat wel iets weten hoe het verloopt.

mvg

A.

coderunner

08 mei 2009, 13:38

Beste audry,

Ben nog eens gaan kijken en het probleem met je website en de verbinding met de server via het ftp client programma Filezilla schijnt opgelost te zijn en voor zover ik mij je website nog herinner, staat alles er nog op :wink:

Tip:
Zie dat je steeds beschikt over een backup van je website op je harde schijf, usb stick, ... Ook de opslagruimte van servers kunnen crashen en ik geloof niet dat Belgacom/Skynet (of andere Internet Providers) regelmatig automatisch backups maakt! Zij kunnen ook niet verantwoordelijk gesteld worden voor het dataverlies op hun servers door een technische fout of crash of ...

mvg,
Coderunner

audry

08 mei 2009, 15:40

beste coderunner

Ik zie nu ook pas dat alles in orde is, alvast hartelijk bedankt voor de moeite en ook voor de tip , maar ik heb alles voor alle zekerheid al op een externe harde schijf gezet, en ook op dvd.

mvg

A.

audry

13 mei 2009, 16:24

Beste coderunner

Ik heb ééns een vraagje, op mijn website bij clubleden , kan ik bij ieder clublid een lijstje maken met de gereden ritten -datum en afstand ----zodat je als je op de naam klikt het lijstje openklikt???Ik heb dit op een site gezien maar deze is wel gemaakt met dreamweaver.
nu staan de ritten in een exel bestand , maar ik zou het liever anders hebben.Ik weet niet of dat kan in html.

mvg

A. :?:

ultddave

13 mei 2009, 17:05

Je kan tabellen maken in html. De data in die tabellen kan je beter niet 'hard-coden'. (Dat is behoorlijk wat werk als je dat moet editeren elke keer)
Ik weet niet welke middelen je ter beschikking hebt, op je webserver, maar je kan bijvoorbeeld gebruik maken van de MySql database waaruit je dan data haalt via een php scriptje.

En dan maak je een soort 'formulier' op je pagina, waarmee je snel nieuwe data in de database mee kunt voegen.

Code: Selecteer alles

<table>
</table>
moet je gebruiken voor html tabellen. Uitleg zal je hier wel ergens in een tutorial vinden, ofwel op google ;). (ik ben hier pas een paar dagen lid, weet niet waar al die tutorials staan).

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur