Cursus website maken
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
@ultddave
De website van audry staat op de webservers van skynet dus niet een server waar je gebruik kan maken van php, MySQL databases, etc ... Enkel html dus.
Ken je misschien de link nog waar je dit gezien hebt ?
Zoals door ultddave al gezegd werd, is dat, om alles up-to-date te houden, heel veel werk maar het kan gedaan worden door:
Elke naam uit het clubledenbestand een link naar het html bestand met de details van die persoon meegeven.
bv. ik neem de eerste persoon uit je lijstje
Je moet dan voor elke persoon een extra html pagina aanmaken met daarop de gereden ritten, datum en afstand. Je bewaart dit bestand dan als "AccoeArthur.html" zoals in het voorbeeld aangegeven.
Ook kan je met een soort "mouseover text" een pop-up venstertje (cfr. tooltip) tonen met alle details van die persoon. Is wel nog ingewikkelder dan bovenstaand voorbeeld.
mvg,
Coderunner
De website van audry staat op de webservers van skynet dus niet een server waar je gebruik kan maken van php, MySQL databases, etc ... Enkel html dus.
Beste audry,audry schreef:Ik heb ééns een vraagje, op mijn website bij clubleden , kan ik bij ieder clublid een lijstje maken met de gereden ritten -datum en afstand ----zodat je als je op de naam klikt het lijstje openklikt???Ik heb dit op een site gezien maar deze is wel gemaakt met dreamweaver.
nu staan de ritten in een exel bestand , maar ik zou het liever anders hebben.Ik weet niet of dat kan in html.
Ken je misschien de link nog waar je dit gezien hebt ?
Zoals door ultddave al gezegd werd, is dat, om alles up-to-date te houden, heel veel werk maar het kan gedaan worden door:
Elke naam uit het clubledenbestand een link naar het html bestand met de details van die persoon meegeven.
bv. ik neem de eerste persoon uit je lijstje
Code: Selecteer alles
<a href="AccoeArthur.html" target="_blank">Accoe Arthur</a>Ook kan je met een soort "mouseover text" een pop-up venstertje (cfr. tooltip) tonen met alle details van die persoon. Is wel nog ingewikkelder dan bovenstaand voorbeeld.
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
ultddave - Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Ow ok
.
Ik denk dat hij met dit:
Voorbeeld:
http://www.agona.be/sites/google/
Onderaan de pagina kan je op "Sitemap" klikken. Dan schuift er zo een menu uit. In dit geval kan je dat dan vervangen met informatie over een persoon.
En dan elke persoon zo een uitschuifbaar 'panel' geven. Maar ik weet niet of JavaScript ondersteunt wordt. + Dat is wel wat werk bij mijn weten.
Maar ziet er uiteindelijk wel mooi uit als het gemaakt zou zijn.
PS: Veel werk is uiteraard relatief. Het is steeds dezelfde code voor elke persoon.
Mvg,
Dave
Ik denk dat hij met dit:
bedoelt dat er zoiets uitschuift zoals bij JavaScript.zodat je als je op de naam klikt het lijstje openklikt
Voorbeeld:
http://www.agona.be/sites/google/
Onderaan de pagina kan je op "Sitemap" klikken. Dan schuift er zo een menu uit. In dit geval kan je dat dan vervangen met informatie over een persoon.
En dan elke persoon zo een uitschuifbaar 'panel' geven. Maar ik weet niet of JavaScript ondersteunt wordt. + Dat is wel wat werk bij mijn weten.
Maar ziet er uiteindelijk wel mooi uit als het gemaakt zou zijn.
PS: Veel werk is uiteraard relatief. Het is steeds dezelfde code voor elke persoon.
Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur
-
audry - Lid geworden op: 29 aug 2007, 22:33
Beste coderunner
Dit is de link waar ik dit gezien heb.
http://www.svzomergem.be/index.php?p=leden&id=0
Ik wil dit wel doen maar weet niet hoe te beginnen.
mvg
A.
Dit is de link waar ik dit gezien heb.
Ik wil dit wel doen maar weet niet hoe te beginnen.
mvg
A.
-
Beste coderunner
Als ik voor ieder lid een apart html pagina maak , zou ik dan beter een map maken en al deze pagina's daar in plaatsen??Anders gaat dat een warboel worden in de map mijn website, en dan linken naar die map??
Moet ik dan ook in de head alles hetzelfde plaatsen gelijk op de andere pagina's.
mvg
A.
Als ik voor ieder lid een apart html pagina maak , zou ik dan beter een map maken en al deze pagina's daar in plaatsen??Anders gaat dat een warboel worden in de map mijn website, en dan linken naar die map??
Moet ik dan ook in de head alles hetzelfde plaatsen gelijk op de andere pagina's.
mvg
A.
-
Inderdaad audry, dan zet je best al deze aparte html in een afzonderlijke map.audry schreef:Als ik voor ieder lid een apart html pagina maak , zou ik dan beter een map maken en al deze pagina's daar in plaatsen??Anders gaat dat een warboel worden in de map mijn website, en dan linken naar die map??
Moet ik dan ook in de head alles hetzelfde plaatsen gelijk op de andere pagina's.![]()
Hier alvast een voorbeeld zonder opmaak daar ieders pagina opmaak anders is.
mvg,
Coderunner
Aanpassing: wegens het offline gaan van de beaconhosting-server, hier nieuwe links
Laatst gewijzigd door coderunner op 08 okt 2009, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Een kleine opmerking. Het is niet echt 100% goed om de mailto functie volledig te schrijven op een website.
Spambots en dergelijke irritante bots, worden getriggerd als ze het woordje "mailto" lezen. En ze kunnen dan gewoon alle email adressen overnemen.
Idem als ze het '@' teken lezen, maar die heb je al gecodeerd. De naam van de gebruikers moet je eigenlijk niet coderen, het is vooral het @ - teken en het woord 'mailto'.
Zie hier voor mogelijkheden;
http://webhulp.t35.com/SpamfreeEmail/
Mvg,
Dave
Spambots en dergelijke irritante bots, worden getriggerd als ze het woordje "mailto" lezen. En ze kunnen dan gewoon alle email adressen overnemen.
Idem als ze het '@' teken lezen, maar die heb je al gecodeerd. De naam van de gebruikers moet je eigenlijk niet coderen, het is vooral het @ - teken en het woord 'mailto'.
Zie hier voor mogelijkheden;
http://webhulp.t35.com/SpamfreeEmail/
Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur
-
beste coderunner
Bedankt voor de moeite , en het voorbeeld ga dit nu ééns bekijken , als dit te doen is .
Maar zo is dat toch voor iedereen overzichtelijk, en iedereen kan zijn ritten goed controleren .
Heb wel al veel goede reacties gekregen over de website dat hij eenvoudig is en goed overzichtelijk.
Maar ik heb wel veel te danken aan het seniorenteam (coderunner), anders zou het nooit lukken.
mvg
A.
Bedankt voor de moeite , en het voorbeeld ga dit nu ééns bekijken , als dit te doen is .
Maar zo is dat toch voor iedereen overzichtelijk, en iedereen kan zijn ritten goed controleren .
Heb wel al veel goede reacties gekregen over de website dat hij eenvoudig is en goed overzichtelijk.
Maar ik heb wel veel te danken aan het seniorenteam (coderunner), anders zou het nooit lukken.
mvg
A.
-
Beste audry,

Veel succes.
mvg,
Coderunner
Dit is gedaan met php maar deze scripttaal wordt door skynet niet ondersteund, dus op de manier hoe men daar tewerk is gegaan, kan je op jouw website niet toepassen. Je zal het dus moeten doen zoals ik hierboven heb getoond.audry schreef:Dit is de link waar ik dit gezien heb.
Graag gedaan en ik vind het aangenaam voor jou dat je goede reacties over je website krijgtaudry schreef:...Bedankt voor de moeite , en het voorbeeld ga dit nu ééns bekijken , als dit te doen is.
Veel succes.
mvg,
Coderunner
-
Beste audry,
Ook een mogelijkheid is te werken met "toon/verberg tekst javascript".
Zie hiervan een uitgewerkt voorbeeld van de eerste drie clubleden.
mvg,
Coderunner
Aanpassing: wegens het offline gaan van de beaconhosting-server, hier nieuwe links
mvg,
Coderunner
Laatst gewijzigd door coderunner op 08 okt 2009, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Beste coderunner
het tweede voorbeeld vind ik wel Interessant , en dit kan ik doen op dezelfde pagina, maar deze gaat dan wel erg lang worden of speeld dit geen rol .
Ik heb mij al dikwijls afgevraagt , hoe lang mag zo'n bronpagina wel zijn .
Maar dit spreekt mij aan , en ga dat eens proberen.
hartelijk bedankt
mvg
A.
het tweede voorbeeld vind ik wel Interessant , en dit kan ik doen op dezelfde pagina, maar deze gaat dan wel erg lang worden of speeld dit geen rol .
Ik heb mij al dikwijls afgevraagt , hoe lang mag zo'n bronpagina wel zijn .
Maar dit spreekt mij aan , en ga dat eens proberen.
hartelijk bedankt
mvg
A.
-
Beste audry,audry schreef:... kan ik dit tabelletje in de breedte nog meer uitbreiden met de soorten ritten of moet ik beperkt blijven tot 3 kol. In de lengte gaat er nog redelijk wat bijkomen , dat zal wel lukken denk ik .
Je kan de tabel inderdaad in de breedte uitbreiden maar dan zal het niet meer op 1 rij getoond worden (afhankelijk van de schermresolutie van de bezoeker). Probeer het eens uit en bekijk hoe het eindresultaat eruit ziet.
Misschien is dan deze pagina opbouw beter geschikt daarvoor.
De lengte speelt niet zoveel rol, alleen zal het langer duren vooraleer de pagina helemaal geladen wordt (afhankelijk van de snelheid van de internetverbining) en als het inderdaad heel lang kan worden per persoon, dan zal ook dit niet allemaal op een scherm hoogte te zien zijn en zal de bezoeker moeten scrollen.
In het verleden heb je wat problemen gehad met de opbouw van tabellen dus denk eraan open én sluit alle tags op de juiste manier
mvg,
Coderunner
Laatst gewijzigd door coderunner op 08 okt 2009, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Is er de mogelijkheid dat je me de CSS code van de 'span' class="posthidden" kan geven?coderunner schreef:Beste audry,
mvg,
Coderunner
Of kan uitleggen hoe je die hidden maakt?
Even terzijde:
Als je deze header gebruikt:
<?xml version = "1.0" encoding = "utf-8" ?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">
<html xmlns = "http://www.w3.org/1999/xhtml" >
...
http://validator.w3.org/#validate_by_uri
http://validator.w3.org/#validate_by_upload
Op correcte syntax.
Dat wordt alleszins verplicht vanaf nu op scholen in de richting webdesign & ICT & Informatica
Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur
-
Beste Dave,
Ik reageer op de gestelde vragen en geef niet teveel commentaar op hoe de webpagina is opgebouwd. De cursus van seniorennet geeft trouwens alleen een basis cursus zonder poespas en ik kan niet alle webpagina's van deze personen één voor één nakijken en hen wijzen op al hun fouten. In de hogervernoemde cursus wordt ook geen gebruik gemaakt van bv. stylesheets, e.d. dus beperk ik me ook tot wat daar uitgelegd wordt. Ik ben ook niet de maker van deze cursus trouwens maar Paul Vyncke (= beheerder van seniorennet) zelf. Ik ben net zoals jij een gewone gebruiker van dit forum
Maar laat ons bij de "les" blijven en niet teveel extra posts plaatsen, anders wordt het voor de vraagstellers heel onoverzichtelijk en vinden ze de antwoorden op hun gestelde vragen niet meer terug.
mvg,
Coderunner
Dit wordt meegegeven in de style opmaakultddave schreef:Is er de mogelijkheid dat je me de CSS code van de 'span' class="posthidden" kan geven?.
<style type="text/css">
.posthidden {display:none}
.postshown {display:inline}
</style>Ik weet het maar de mensen die de cursus volgen zijn beginners en ik wil hen niet overspoelen met al deze codes.ultddave schreef:Even terzijde:
Als je deze header gebruikt:Dan kan je hem valideren:Code: Selecteer alles
<?xml version = "1.0" encoding = "utf-8" ?> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd"> <html xmlns = "http://www.w3.org/1999/xhtml" > ...
http://validator.w3.org/#validate_by_uri
http://validator.w3.org/#validate_by_upload
Op correcte syntax.
Dat wordt alleszins verplicht vanaf nu op scholen in de richting webdesign & ICT & Informatica. Correcte XHTML 1.1 code voor de browsers
.
Ik reageer op de gestelde vragen en geef niet teveel commentaar op hoe de webpagina is opgebouwd. De cursus van seniorennet geeft trouwens alleen een basis cursus zonder poespas en ik kan niet alle webpagina's van deze personen één voor één nakijken en hen wijzen op al hun fouten. In de hogervernoemde cursus wordt ook geen gebruik gemaakt van bv. stylesheets, e.d. dus beperk ik me ook tot wat daar uitgelegd wordt. Ik ben ook niet de maker van deze cursus trouwens maar Paul Vyncke (= beheerder van seniorennet) zelf. Ik ben net zoals jij een gewone gebruiker van dit forum
Maar laat ons bij de "les" blijven en niet teveel extra posts plaatsen, anders wordt het voor de vraagstellers heel onoverzichtelijk en vinden ze de antwoorden op hun gestelde vragen niet meer terug.
mvg,
Coderunner
-
Beste coderunner
het voorbeeld vind ik zeer goed ga daar eens werk van maken , zoals de uitleg van Dave , is het wel iets moeilijker , ik hou het graag een beetje simpel .
En het is zo al moeilijk genoeg voor mij. Ik moet nu weer met de tabel beginnen , 'k zal de hersenen moeten laten werken.
mvg
A.
het voorbeeld vind ik zeer goed ga daar eens werk van maken , zoals de uitleg van Dave , is het wel iets moeilijker , ik hou het graag een beetje simpel .
En het is zo al moeilijk genoeg voor mij. Ik moet nu weer met de tabel beginnen , 'k zal de hersenen moeten laten werken.
mvg
A.