Cursus website maken
-
ultddave - Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Vandaar dat ik ook zei "dit is niet de oorzaak".
Coderunner zal de oorzaak wel vinden neem ik aan. Verkeerde nesting van tags in de <table> zal wel één van de redenen zijn.
Van bovenstaand stuk is enkel dit goed;
Vanaf de implementatie van een 2e tabel in een <TD> tag worden sommige tags niet meer gesloten na geopend te zijn, of worden er teveel sluit tags geplaatst en dergelijke.
Nu ik vermoed dat die tabel automatisch genereerd wordt? Dus dan moet je die code maar op 1 plaats aanpassen. Tenzij je effectief alles handmatig in HTML code hebt gezet?
PS: Een tip naar de toekomst toe. Zet altijd aanhalingstekens rond attributen.
Bijvoorbeeld;
Want hier doe je het dan weer wel:
PS: Best even wachten op reactie van Coderunner voordat je dingen gaat veranderen.
Mvg,
Dave
Code: Selecteer alles
<TABLE cellspacing="2" cellpadding="0" align="center" border="0">
<TBODY>
<TR>
<TD align=left vAlign=top class="accentkleur">Naam</TD>
<TD align=left vAlign=top class="accentkleur">Adres</TD>
<TD vAlign=top align=left class="accentkleur"> Telefoon of Gsm</TD>
<TD vAlign=top align=left class="accentkleur">E-mail</TD></TR>
<!--Accoe Arthur-->
<TR>
<TD align=left width="30%"><A
href="javascript:expandcollapse('subtopic0001')">Accoe Arthur</A></TD>
<TD vAlign=top
align=left>Van Hoorebekeplein 7/9 9900 Eeklo</TD>
<TD vAlign=top align=left> </TD>
<TD vAlign=top align=left> </TD></TR>
<TR>
<TD colSpan=5><SPAN class=posthidden id=subtopic0001>
<TABLE width="100%" bgColor=#c0c0c0 border=2>
<TBODY>
<TR align=middle width="33%">
<TD>Datum </TD>
<TD>waarde</TD>
<TD>Proef</TD>
<TD>afstand </TD>
<TD>ZMR</TD>
<TD>Klim</TD>
<TD>100+</TD>
<TD>Brevet </TD>
<TD>label</TD>
<TD>Ster</TD></TR>
</TR>
<TD> </TD></TR></TBODY></TABLE></SPAN></TD></TR>Code: Selecteer alles
<TABLE cellspacing="2" cellpadding="0" align="center" border="0">
<TBODY>
<TR>
<TD align=left vAlign=top class="accentkleur">Naam</TD>
<TD align=left vAlign=top class="accentkleur">Adres</TD>
<TD vAlign=top align=left class="accentkleur"> Telefoon of Gsm</TD>
<TD vAlign=top align=left class="accentkleur">E-mail</TD></TR>
<!--Accoe Arthur-->
<TR>
<TD align=left width="30%"><A
href="javascript:expandcollapse('subtopic0001')">Accoe Arthur</A></TD>
<TD vAlign=top
align=left>Van Hoorebekeplein 7/9 9900 Eeklo</TD>
<TD vAlign=top align=left> </TD>
<TD vAlign=top align=left> </TD></TR>Nu ik vermoed dat die tabel automatisch genereerd wordt? Dus dan moet je die code maar op 1 plaats aanpassen. Tenzij je effectief alles handmatig in HTML code hebt gezet?
PS: Een tip naar de toekomst toe. Zet altijd aanhalingstekens rond attributen.
Bijvoorbeeld;
moet eigenlijk;<TD vAlign=top align=left>
zijn. Met die tekens rond "top" en "left".<td valign="top" align="left">
Want hier doe je het dan weer wel:
Die dingen gaan niet direct fouten opleveren. Maar in naar de toekomst toe, zal meer en meer XHTML gebruikt worden, en daar is dat verplicht.<TABLE cellspacing="2" cellpadding="0" align="center" border="0">
PS: Best even wachten op reactie van Coderunner voordat je dingen gaat veranderen.
Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste audry,
De oorzaak is inderdaad weer de opmaak van je tabel
Ik heb de fout al verbeterd, kijk dit even na!
Wat deed je fout?
Je opent 2x achter elkaar een kolom <td> en je sluit de eerste niet af dus eentje teveel
Moet zijn
Ook staan er in de gehele code (maar blijkbaar hebben deze nog geen invloed op je layout) nog fouten zijnde openen en/of sluiten van tags die er helemaal niet moeten staan.
mvg,
Coderunner
De oorzaak is inderdaad weer de opmaak van je tabel
Ik heb de fout al verbeterd, kijk dit even na!
Wat deed je fout?
Je opent 2x achter elkaar een kolom <td> en je sluit de eerste niet af dus eentje teveel
dus een tag <td> code is er teveel aan. Ook sluit je de kolom niet af met </td> en plaats je direkt </tr>...
<TD vAlign=top align=left>
<td align="left"><a href=mailto:....></tr>
'...
Moet zijn
Inderdaad de code wordt vrij groot op deze pagina door de "hidden" en "show" details. Het is daarom ook dat het van zeer groot belang is dat je de html code zeer overzichtelijk schrijft/maakt....
<td vAlign="top" align="left"><a href=mailto:....></td></tr>
...
Ook staan er in de gehele code (maar blijkbaar hebben deze nog geen invloed op je layout) nog fouten zijnde openen en/of sluiten van tags die er helemaal niet moeten staan.
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Beste audry,audry schreef:Bedankt voor de hulp, ooiiiiiiiit zal het mij wel lukken zekers.
Maar 'k ben toch al zover geraakt, maar zonder hulp zou dat toch niet lukken hoor!
Dat is graag gedaan hoor.
Om van nul af te beginnen is je werk toch al uitgegroeid tot een mooie en overzichtelijke website, dus volhouden en als je iets niet weet en/of problemen hebt met iets, dan moet je het zeker komen vragen ...
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
audry - Lid geworden op: 29 aug 2007, 22:33
Beste coderunner
' k heb nog eens een vraagje, ik heb bij de leden een nr geplaatst en die wilde ik in een ander kleur zetten, dus normaal kan je dit selecteren en het accentkleur toepassen , want de pagina is gelinkt aan globaal.
Maar dit gaat niet .
Bij de namen, bij de één lukt dit wel en bij de andere niet, het zal wel aan de code liggen die niet goed is afgesloten.
Want bij de laatste zin waar STER staat en je dubbel afsluit zit er verschil in. Normaal is 1x afsluiten toch goed??Op den duur begin ik te twijfelen
<TD>Ster</TD></TR>
</TR>
Nu dacht ik dat in Dreamweaver dit zou aangepast worden!Of zou ik die pagina volledig opnieuw moeten maken ?
mvg
A.
' k heb nog eens een vraagje, ik heb bij de leden een nr geplaatst en die wilde ik in een ander kleur zetten, dus normaal kan je dit selecteren en het accentkleur toepassen , want de pagina is gelinkt aan globaal.
Maar dit gaat niet .
Bij de namen, bij de één lukt dit wel en bij de andere niet, het zal wel aan de code liggen die niet goed is afgesloten.
Want bij de laatste zin waar STER staat en je dubbel afsluit zit er verschil in. Normaal is 1x afsluiten toch goed??Op den duur begin ik te twijfelen
<TD>Ster</TD></TR>
</TR>
Nu dacht ik dat in Dreamweaver dit zou aangepast worden!Of zou ik die pagina volledig opnieuw moeten maken ?
mvg
A.
-
Beste audry,
Over welke pagina heb je het in je vraag? De pagina "Clubleden" ?
Online zie ik daar niet wat je eigenlijk bedoelt.
Neen als je de code in Dreamweaver hebt gecopieerd en/of de html pagina geopend hebt in Dreamweaver, dan verbetert het programma de fouten niet.
Een tabel bestaat uit rijen (horizontaal) en kolommen (vertikaal)
Voor de aanmaak van een rij gebruik je <tr> ... </tr>
Voor de aanmaak van een kolom gebruik je <td> ... </td>
De schuine streep betekent steeds afsluiten van een tag.
mvg,
Coderunner
Over welke pagina heb je het in je vraag? De pagina "Clubleden" ?
Online zie ik daar niet wat je eigenlijk bedoelt.
Neen als je de code in Dreamweaver hebt gecopieerd en/of de html pagina geopend hebt in Dreamweaver, dan verbetert het programma de fouten niet.
Een tabel bestaat uit rijen (horizontaal) en kolommen (vertikaal)
Voor de aanmaak van een rij gebruik je <tr> ... </tr>
Voor de aanmaak van een kolom gebruik je <td> ... </td>
De schuine streep betekent steeds afsluiten van een tag.
mvg,
Coderunner
-
Beste coderunner
Ik heb de code gekopieërd in dreamweaver.
De pagina clubleden is gelinkt aan globaal, waar het accentkleur ingegeven is, dan kan ik toch bij clubleden een woord selecteren en dan accentkleur toepassen , en dat lukt niet overal .Ik kan niet altijd woord per woord selecteren.En dat vind ik wel raar, het openen en sluiten van tags , begin ik wel te snappen.Maar soms twijfel ik nog wel .
mvg
A.
Ik heb de code gekopieërd in dreamweaver.
De pagina clubleden is gelinkt aan globaal, waar het accentkleur ingegeven is, dan kan ik toch bij clubleden een woord selecteren en dan accentkleur toepassen , en dat lukt niet overal .Ik kan niet altijd woord per woord selecteren.En dat vind ik wel raar, het openen en sluiten van tags , begin ik wel te snappen.Maar soms twijfel ik nog wel .
mvg
A.
-
Beste audry,
Nu begrijp ik wat je bedoelt met "is gelinkt aan globaal" ... je maakt nu gebruik van een css bestand (stylesheet bestand zijnde "globaal_wtc_centrum_sportief.css") om je layout te definiëren.
Misschien is het nu de hoogste tijd om de pagina eens grondig na te kijken op fouten in de codes en alle onnodige/foute codes uit je html pagina te halen daar dit nu voor problemen begint te zorgen wanneer je in Dreamweaver wijzigingen wil aanbrengen.
Ik stuur je in een email de eerste twee uitgewerkt ...
mvg,
Coderunner
Nu begrijp ik wat je bedoelt met "is gelinkt aan globaal" ... je maakt nu gebruik van een css bestand (stylesheet bestand zijnde "globaal_wtc_centrum_sportief.css") om je layout te definiëren.
Misschien is het nu de hoogste tijd om de pagina eens grondig na te kijken op fouten in de codes en alle onnodige/foute codes uit je html pagina te halen daar dit nu voor problemen begint te zorgen wanneer je in Dreamweaver wijzigingen wil aanbrengen.
Ik stuur je in een email de eerste twee uitgewerkt ...
mvg,
Coderunner
-
Beste coderunner
Ik heb de code al bij een paar leden aangepast, maar wat ik nog niet kan is -- als ik in ontwerp sta kan ik niet woord per woord selecteren .
Op andere pagina's gaat dit wel , dan kan je zo een paar woorden een accentkleur geven. Zo zou ik de nr. die voor de leden staan een andere kleur geven. En dan moet je ze maar juist selecteren en dan rechts op accentkleur klikken ,je moet dan niet altijd het kleur ingeven want dit staat al in globaal.
Ik weet niet of ik mij goed verstaanbaar maak.
mvg
A.
Ik heb de code al bij een paar leden aangepast, maar wat ik nog niet kan is -- als ik in ontwerp sta kan ik niet woord per woord selecteren .
Op andere pagina's gaat dit wel , dan kan je zo een paar woorden een accentkleur geven. Zo zou ik de nr. die voor de leden staan een andere kleur geven. En dan moet je ze maar juist selecteren en dan rechts op accentkleur klikken ,je moet dan niet altijd het kleur ingeven want dit staat al in globaal.
Ik weet niet of ik mij goed verstaanbaar maak.
mvg
A.
-
Ja hoor audry, ik begrijp wat je bedoelt maar ik heb Dreamweaver niet en kan je dus niet de oorzaak geven waarom je op de clubleden pagina de nummering niet kan selecteren en een kleurtje geven.
Probeer het anders in de broncode zelf mee te geven.
mvg,
Coderunner
Probeer het anders in de broncode zelf mee te geven.
mvg,
Coderunner
-
Beste audry,
Natuurlijk komt dat in orde ... en àls je er niet in slaagt, dan geef je maar een seintje
Voor vaste klanten doen we altijd wat meer
Succes!
mvg,
Coderunner
Natuurlijk komt dat in orde ... en àls je er niet in slaagt, dan geef je maar een seintje
Voor vaste klanten doen we altijd wat meer
Succes!
mvg,
Coderunner