Cursus website maken
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Okay ... succes!
mvg,
Coderunner
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Noriem - Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11
Beste Coderunner ,
k ben aangekomen bij " titels ".
Mag ik weten waar ik nu naartoe moet .
Er staat vermeld "nu gaan we 3 titels maken " , maar krijg ik een voorbeeld naar waar en welk document ik moet gaan en moet ik hetgeen vermeld is intypen .Ik ben een beetje de kluts kwijt .
Mag ik een beetje hulp vragen .
k ben aangekomen bij " titels ".
Mag ik weten waar ik nu naartoe moet .
Er staat vermeld "nu gaan we 3 titels maken " , maar krijg ik een voorbeeld naar waar en welk document ik moet gaan en moet ik hetgeen vermeld is intypen .Ik ben een beetje de kluts kwijt .
Mag ik een beetje hulp vragen .
Laatst gewijzigd door Noriem op 04 feb 2010, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groeten ,
Noriem
Noriem
-
Beste Noriem,

In les 4 heb je dit bestand nl. index.html terug geopend in kladblok en de voornaamste html tag voor de opbouw van een website aangemaakt en terug bewaard op je harde schijf.
In les 5 moet je dit bestand terug openen in kladblok en de tags <title>...</title> toevoegen en tussen deze tags waar hier ... staat een titel aan je webpagina meegeven en dan weer bewaren als index.html.
Om dan in les 6 dit bestand weer te openen en de lessen verder te volgen.
mvg,
Coderunner
Niet té ongeduldig zijn NoriemNoriem schreef:Mijn vraag zal waarschijnlijk niet gezien zijn , mag ik een seintje verwachten.
In les 3 heb je een html pagina aangemaakt nl. index.html en bewaard.Noriem schreef:...Er staat vermeld "nu gaan we 3 titels maken " , maar krijg ik een voorbeeld naar waar en welk document ik moet gaan en moet ik hetgeen vermeld is intypen .Ik ben een beetje de kluts kwijt ...
In les 4 heb je dit bestand nl. index.html terug geopend in kladblok en de voornaamste html tag voor de opbouw van een website aangemaakt en terug bewaard op je harde schijf.
Code: Selecteer alles
<html>
<head>
</head>
<body>
</body>
</html>Code: Selecteer alles
<html>
<head>
<title>Mijn persoonlijke website</title>
</head>
<body>
</body>
</html>mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Anton Doove - Lid geworden op: 13 apr 2009, 16:55
Beste Coderunner. Kun je die cursus niet beter in FTP-formaat laten uitprinten door hen die interesse hebben?
Dat is veel makkelijker dan vanuit het PC-scherm en Forum.
Lessen heb ik liever geprint naast mij in een multo-band.
Voor mij werkt dat veel makkelijker,maar wellicht ook voor vele anderen.
Ik wil die cursus graag volgen om te zien of mij dat lukt.
Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank en groeten. Anton Doove.
Dat is veel makkelijker dan vanuit het PC-scherm en Forum.
Lessen heb ik liever geprint naast mij in een multo-band.
Voor mij werkt dat veel makkelijker,maar wellicht ook voor vele anderen.
Ik wil die cursus graag volgen om te zien of mij dat lukt.
Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank en groeten. Anton Doove.
Niet geschoten is ook mis.
-
Beste Anton,
Ik heb de cursus niet gemaakt maar de maker/beheerder/webmaster van seniorennet zijnde Pascal Vyncke. Ik help hier alleen de mensen met vragen/problemen.

mvg,
Coderunner
Ik heb de cursus niet gemaakt maar de maker/beheerder/webmaster van seniorennet zijnde Pascal Vyncke. Ik help hier alleen de mensen met vragen/problemen.
Ik veronderstel dat je bedoelt in PDF-formaat. Deze vraag moet je dus eigenlijk aan Pascal Vyncke zelf stellenAnton Doove schreef:Beste Coderunner. Kun je die cursus niet beter in FTP-formaat laten uitprinten door hen die interesse hebben?
mvg,
Coderunner
-
Beste Coderunner.Je hebt gelijk over het pdf-formaat,want dat be-
doelde ik inderdaad.
Ik wil wel mailen met Pascal Vyncke,maar ik heb geen privè mail-adres van hem,dus ik kan hem niet zelf bereiken.
Het is mij evenmin bekend via welke medewerkers ik hem wel kan mailen.
Hopelijk weet jij hoe ik mijn verzoek dus via via bij Pascal kan krijgen.
Dat verneem ik heel graag van jou,want ik heb die cursus van Pascal wel
alvast in grote lijnen doorgenomen.
Als ik dan zie dat jij de vragen over die cursus beantwoord,kies ik ook veel
liever voor de cursus van Pascal dan voor die van Johan Jobe.
Die cursus van Johan Jobe staat bij webgarden.be,maar de link daarin werkt niet meer,dus daarmee kan ik niet verder.
Vandaar mijn keuze voor de cursus van Pascal,want dan kan ik er wel vragen over stellen,zodra ik het in PDF kan downloaden.
Hopelijk kun jij mij vertellen hoe ik hem rechtstreeks kan mailen dan wel
via anderen als dat beter lukt en ik dank je vriendelijk daarvoor.
Vriendelijke groeten van Anton Doove.
doelde ik inderdaad.
Ik wil wel mailen met Pascal Vyncke,maar ik heb geen privè mail-adres van hem,dus ik kan hem niet zelf bereiken.
Het is mij evenmin bekend via welke medewerkers ik hem wel kan mailen.
Hopelijk weet jij hoe ik mijn verzoek dus via via bij Pascal kan krijgen.
Dat verneem ik heel graag van jou,want ik heb die cursus van Pascal wel
alvast in grote lijnen doorgenomen.
Als ik dan zie dat jij de vragen over die cursus beantwoord,kies ik ook veel
liever voor de cursus van Pascal dan voor die van Johan Jobe.
Die cursus van Johan Jobe staat bij webgarden.be,maar de link daarin werkt niet meer,dus daarmee kan ik niet verder.
Vandaar mijn keuze voor de cursus van Pascal,want dan kan ik er wel vragen over stellen,zodra ik het in PDF kan downloaden.
Hopelijk kun jij mij vertellen hoe ik hem rechtstreeks kan mailen dan wel
via anderen als dat beter lukt en ik dank je vriendelijk daarvoor.
-
Beste Anton,
Ik ben gaan kijken naar de website van Jobe maar de link die jij gebruikt is verouderd. De link is nu http://www.web-garden.be/cursus-html/cursus-html/ en daar kan je nog steeds de cursus volgen
Ik denk niet dat Pascal Vyncke nog tijd heeft om de cursus in pdf-formaat om te zetten. Maar je kan toch zelf de tekst van de cursus selecteren en zo kopieren en dan plakken in bv. Kladblok of Notepad++ en dan afprinten.
mvg,
Coderunner
Ik ben gaan kijken naar de website van Jobe maar de link die jij gebruikt is verouderd. De link is nu http://www.web-garden.be/cursus-html/cursus-html/ en daar kan je nog steeds de cursus volgen
Ik denk niet dat Pascal Vyncke nog tijd heeft om de cursus in pdf-formaat om te zetten. Maar je kan toch zelf de tekst van de cursus selecteren en zo kopieren en dan plakken in bv. Kladblok of Notepad++ en dan afprinten.
mvg,
Coderunner
-
Beste Coderunner.Het zal er dan toch van komen,dat ik die lessen
van Pascal per les zal copieëren en in word 2003 plakken.
Met dat karweitje kan ik beter morgen op zaterdag beginnen
Pas als ik alle lessen in word 2003 heb staan,kan ik ze volgen en zien of het mij zal lukken.
Voor zover ik het kon ontdekken is er bij die lessen van webgarden.be geen begeleiding en geen gelegenheid tot vragen stellen. Zo leer ik niets.
Daarom doe ik dus moeite om die lessen van Pascal te verwerven en te volgen,want ik zag dat jij die vragen over die lessen beantwoord.
Zo kan ik het wel leren,dus kun je binnenkort wel mijn vragen verwachten.
Ik zie morgen wel of ik die lessen in word2003 krijg.
van Pascal per les zal copieëren en in word 2003 plakken.
Met dat karweitje kan ik beter morgen op zaterdag beginnen
Pas als ik alle lessen in word 2003 heb staan,kan ik ze volgen en zien of het mij zal lukken.
Voor zover ik het kon ontdekken is er bij die lessen van webgarden.be geen begeleiding en geen gelegenheid tot vragen stellen. Zo leer ik niets.
Daarom doe ik dus moeite om die lessen van Pascal te verwerven en te volgen,want ik zag dat jij die vragen over die lessen beantwoord.
Zo kan ik het wel leren,dus kun je binnenkort wel mijn vragen verwachten.
Ik zie morgen wel of ik die lessen in word2003 krijg.
-
Beste Mensen.Bij het hoofdstuk over Het Begin trof ik deze zinnen aan,waarvan ik kan opmerken,dat dit bij mij niet zo werkt.
Er staat n.l.geschreven: Allereerst maak je op je computer ergens een plaatsje vrij waar je de website gaat plaatsen. Dit kan gewoon op je C: schijf zijn, maar kan ook in “mijn documenten” of op een andere gewenste plaats.
of
Je gaat naar die plaats, en drukt vervolgens met je rechtermuistoets. Dan krijg je een menu’tje te zien. Dan moet je op ‘tekstdocument’ drukken, dat staat onder het submenuutje ‘Nieuw’.
Op deze wijze krijg ik dit niet voor elkaar,maar misschien bedoelde
de auteur het anders dan dat hij schreef.
Mijn vraag is nu: Hoe bedoelde hij dit?
Graag verneem ik nadere uitleg waarvoor ik alvast vriendelijk dank en groet. Anton Doove
Er staat n.l.geschreven: Allereerst maak je op je computer ergens een plaatsje vrij waar je de website gaat plaatsen. Dit kan gewoon op je C: schijf zijn, maar kan ook in “mijn documenten” of op een andere gewenste plaats.
of
Je gaat naar die plaats, en drukt vervolgens met je rechtermuistoets. Dan krijg je een menu’tje te zien. Dan moet je op ‘tekstdocument’ drukken, dat staat onder het submenuutje ‘Nieuw’.
Op deze wijze krijg ik dit niet voor elkaar,maar misschien bedoelde
de auteur het anders dan dat hij schreef.
Mijn vraag is nu: Hoe bedoelde hij dit?
Graag verneem ik nadere uitleg waarvoor ik alvast vriendelijk dank en groet. Anton Doove
-
ultddave - Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Hetgeen de auteur bedoelt is dat je dus eigenlijk gewoon een leeg document opent in kladblok. En dat document ergens op je harde schijf plaatst.
Dit kan je doen door de manier die ik hier heb aangegeven (op de blauwe link hieronder klikken):
http://img714.imageshack.us/img714/176/ ... openen.png
Werkwijze voor die methode:
- In Windows Verkenner (Ik gebruik wel Windows 7) kan je normaal gezien aan de linkerkant op "Mijn Documenten" of "Documenten" klikken.
- Dan kan u in het rechtervenster (bij nummer 2 op de afbeelding), RECHTS klikken op een wit gebied. En dan krijgt u een menu te zien.
- In dat menu kiest u "Nieuw" (Nummer 3 op de tekening)
- En dan kiest u "tekstdocument" (Nummer 4 op de tekening)
Dan heb je dus hetgeen gedaan, wat de auteur heeft gezegd. Dat is zijn methode.
Andere methode die misschien iets makkelijker is:
- Ga naar Start (knop links onder op uw bureaublad)
- Ga dan naar bureauaccesoires en dubbelklik op "kladblok"
- En als je kladblok geopend hebt, dan duw je in het programma links boven op "Bestand" (in het menu dus) en dan kies je voor "Opslaan" en dan kies je een locatie op je harde schijf voor dat (leeg) bestand op te slaan. Het bestand moet de naam "index.html" hebben normaal gezien.
Een veelvoorkomende fout die de meeste beginners maken, is dat ze hun kladblok bestand wel opslaan. Maar dat ze het bestand opslaan met extensie .txt (tekst dus). Maar dat krijgt de browser niet geopend. Dus je moet die effectief opslaan als een ".html" of ".htm" bestand.
De locatie is niet belangrijk, het mag zelfs op je bureaublad staan, zolang je het maar terug vindt
.
Enkel later, als je veel bestanden zou hebben, is het uiteraard handig om een nieuwe map aan te maken op je PC. En daarin alle bestanden te plaatsen.
PS: Als je een 'ander programma' dan kladblok zou gebruiken, moet je gewoon 'dat' programma openen. En dan in dat programma een leeg document opslaan als "index.html".
PS: Het is uiteraard de bedoeling dat je in de volgende hoofdstukken van de cursus dat bestand terug gaat openen in kladblok en dan daar HTML code in gaat schrijven. Vandaar dat je het best op een snel bereikbare plaats, opslaat.
Hopelijk is dat wat duidelijk uitgelegd. Want volgens sommige mensen is mijn uitleg soms ingewikkeld
.
Mvg,
Dave
Dit kan je doen door de manier die ik hier heb aangegeven (op de blauwe link hieronder klikken):
http://img714.imageshack.us/img714/176/ ... openen.png
Werkwijze voor die methode:
- In Windows Verkenner (Ik gebruik wel Windows 7) kan je normaal gezien aan de linkerkant op "Mijn Documenten" of "Documenten" klikken.
- Dan kan u in het rechtervenster (bij nummer 2 op de afbeelding), RECHTS klikken op een wit gebied. En dan krijgt u een menu te zien.
- In dat menu kiest u "Nieuw" (Nummer 3 op de tekening)
- En dan kiest u "tekstdocument" (Nummer 4 op de tekening)
Dan heb je dus hetgeen gedaan, wat de auteur heeft gezegd. Dat is zijn methode.
Andere methode die misschien iets makkelijker is:
- Ga naar Start (knop links onder op uw bureaublad)
- Ga dan naar bureauaccesoires en dubbelklik op "kladblok"
- En als je kladblok geopend hebt, dan duw je in het programma links boven op "Bestand" (in het menu dus) en dan kies je voor "Opslaan" en dan kies je een locatie op je harde schijf voor dat (leeg) bestand op te slaan. Het bestand moet de naam "index.html" hebben normaal gezien.
Een veelvoorkomende fout die de meeste beginners maken, is dat ze hun kladblok bestand wel opslaan. Maar dat ze het bestand opslaan met extensie .txt (tekst dus). Maar dat krijgt de browser niet geopend. Dus je moet die effectief opslaan als een ".html" of ".htm" bestand.
De locatie is niet belangrijk, het mag zelfs op je bureaublad staan, zolang je het maar terug vindt
Enkel later, als je veel bestanden zou hebben, is het uiteraard handig om een nieuwe map aan te maken op je PC. En daarin alle bestanden te plaatsen.
PS: Als je een 'ander programma' dan kladblok zou gebruiken, moet je gewoon 'dat' programma openen. En dan in dat programma een leeg document opslaan als "index.html".
PS: Het is uiteraard de bedoeling dat je in de volgende hoofdstukken van de cursus dat bestand terug gaat openen in kladblok en dan daar HTML code in gaat schrijven. Vandaar dat je het best op een snel bereikbare plaats, opslaat.
Hopelijk is dat wat duidelijk uitgelegd. Want volgens sommige mensen is mijn uitleg soms ingewikkeld
Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur
-
Beste Anton,
Kijk eens een paar vragen terug naar het antwoord dat ik gaf op de vraag van Noriem nl. hier
mvg,
Coderunner
Kijk eens een paar vragen terug naar het antwoord dat ik gaf op de vraag van Noriem nl. hier
mvg,
Coderunner
-
Beste Coderunner
Ik zag het ook niet zitten met dat kladblok en ik durfde de vraag van Anton niet stellen .
Ik ben met trefwoord " kladblok " gaan zoeken en heb daar gedeeltelijk gevonden wat kladblok betekent en doet , want ik wist dat ook niet .
Maar dank U voor het antwoord bij Anton , want daarmee denk ik dat we veel verder zitten .
Nogmaals bedankt voor de hulp .
Ik zag het ook niet zitten met dat kladblok en ik durfde de vraag van Anton niet stellen .
Ik ben met trefwoord " kladblok " gaan zoeken en heb daar gedeeltelijk gevonden wat kladblok betekent en doet , want ik wist dat ook niet .
Maar dank U voor het antwoord bij Anton , want daarmee denk ik dat we veel verder zitten .
Nogmaals bedankt voor de hulp .
Noriem
Noriem
-
[
Beste Coderunner ,
Als ik via bureauaccessoirs het kladblok open en " <html>,<head>,</head>enz." intik sla ik dit op in index.html .Als ik dan een nieuw kladblok open via bureuaccessoirs en ik wil dit opslaan met index.html vraagt men of het eerste mag overschreven worden .
Hoe dien ik tewerk te gaan .
Beste Coderunner ,
Als ik via bureauaccessoirs het kladblok open en " <html>,<head>,</head>enz." intik sla ik dit op in index.html .Als ik dan een nieuw kladblok open via bureuaccessoirs en ik wil dit opslaan met index.html vraagt men of het eerste mag overschreven worden .
Hoe dien ik tewerk te gaan .
Noriem
Noriem
-
Beste Noriem,
Naarmate de cursus vordert moet je steeds hetzelfde bestand zijnde index.html terug openen én nadat je gedaan hebt wat er in de les beschreven staat, dat bestand steeds terug bewaren en het vorige (vroeger bewaard bestand) terug overschrijven.
mvg,
Coderuner
Naarmate de cursus vordert moet je steeds hetzelfde bestand zijnde index.html terug openen én nadat je gedaan hebt wat er in de les beschreven staat, dat bestand steeds terug bewaren en het vorige (vroeger bewaard bestand) terug overschrijven.
mvg,
Coderuner