Cursus website maken

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Noriem

06 feb 2010, 20:32

Beste Coderunner ,

Dank U voor de informatie .

Ik hou vol, wetende dat ik nog zal zweten , maar ik hou vol .

Ik hoop dat U mijn "domme " vragen kunt aanvaarden .

Als ik niet verder kan ,hoor je van mij ...als dat mag .
Laatst gewijzigd door Noriem op 06 feb 2010, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

Anton Doove

06 feb 2010, 20:37

Beste Coderunner.Als ik je goed begrijp,bedoel jij dat ik steeds na
elke les dien op te slaan als index.html. Dat blijft dus zo?

Ik dank je voor deze aanwijzing en noteer dat wel in mijn multomap.
Na dit bericht ga ik zien hoever ik ermee kom op deze zaterdag-avond.

Morgenmiddag ga ik ermee door,zodra ik thuis ben van de samenkomst bij
het Leger des Heilskorps in mijn woonplaats Zoetermeer.

Mijn vrouw en ik zijn beiden Heilssoldaat van dat Korps.

Uiteraard ook pas na de lunch thuis :D,want daarna kan ik gewoon met de
cursus doorgaan tot het avond-eten en zien hoever ik ermee kan komen.

Ik wens je nu een fijne zaterdag-avond en morgen een fijne Zondag.
Vriendelijke groeten van Anton Doove.
Niet geschoten is ook mis.

Noriem

06 feb 2010, 21:52

Beste Coderunner ,

In " mijn documenten " op map " Website " komen 2 bestanden voor , nl.tekst(html)document en het bestand met het icoontje van internet " index.html " .

In het bestand tekst(html)document is de opmaak gedaan .
Voor de opmaak heb ik gebruik gemaakt van hoofdstuk 4 t.e.m.hoofdstuk 14 .

Nu ben ik aan hoofdstuk 15 , maar ik sta sloot . Ik begrijp niet hoe ik de gegevens van het tekst(html)document in het bestand met het icoontje internet moet krijgen, want daar staat nog niets in vermeld .

Mag ik een antwoord.

Noriem

coderunner

06 feb 2010, 23:47

Beste noriem,

Om nog even op je vorige reply te antwoorden wil ik je zeggen dat dit geen enkel probleem is, zolang ik je verder kán helpen, zal ik dat in de mate van het mogelijk steeds met alle plezier proberen te doen.

Nu je vraag. Dus als ik het goed begrijp staan alle html codes die je tot hiertoe in de lessen hebt ingevuld in het bestand tekst(html)document en staat er nog steeds niets in het bestand index.html

1- Indien dit zo is, verwijder je het bestand index.html uit de map:
Ga met je muiscursor op het bestand index.html staan, en klik op de rechtermuisknop. In het menu neem je "verwijderen" en bevestig met "ja"

Vervolgens hernoem je het bestand tekst(html)document naar index.html:
Ga met je muiscursor op het bestand tekst(html)document staan, en klik op de rechtermuisknop. In het menu neem je "hernoemen", wijzigt de naam in index.html en druk op de enter toets

2- Indien dit niet het geval is, moet je me wat meer details over het bestand tekst(html)document geven wat dat juist is.

In les 15 wordt uitgelegd hoe je je webpagina op de webhostserver (bv. van telenet, belgacom/kynet, scarlet, ...) moet plaatsen zodat het door iedereen kan bekeken worden.
Hiervoor gebruik je het best een ftp client programma zoals het gratis programma FileZilla. Waar downloaden, installeren en gebruik vind je hier

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Noriem

07 feb 2010, 14:21

coderunner schreef:Beste noriem,

Om nog even op je vorige reply te antwoorden wil ik je zeggen dat dit geen enkel probleem is, zolang ik je verder kán helpen, zal ik dat in de mate van het mogelijk steeds met alle plezier proberen te doen.

Nu je vraag. Dus als ik het goed begrijp staan alle html codes die je tot hiertoe in de lessen hebt ingevuld in het bestand tekst(html)document en staat er nog steeds niets in het bestand index.html

1- Indien dit zo is, verwijder je het bestand index.html uit de map:
Ga met je muiscursor op het bestand index.html staan, en klik op de rechtermuisknop. In het menu neem je "verwijderen" en bevestig met "ja"

Vervolgens hernoem je het bestand tekst(html)document naar index.html:
Ga met je muiscursor op het bestand tekst(html)document staan, en klik op de rechtermuisknop. In het menu neem je "hernoemen", wijzigt de naam in index.html en druk op de enter toets

2- Indien dit niet het geval is, moet je me wat meer details over het bestand tekst(html)document geven wat dat juist is.

In les 15 wordt uitgelegd hoe je je webpagina op de webhostserver (bv. van telenet, belgacom/kynet, scarlet, ...) moet plaatsen zodat het door iedereen kan bekeken worden.
Hiervoor gebruik je het best een ftp client programma zoals het gratis programma FileZilla. Waar downloaden, installeren en gebruik vind je hier

mvg,
Coderunner
Beste Coderunner ,

Ik heb het internet-bestand met de melding index.html verwijderd naar de prullenbak ,maar daar nog steeds bewaard .

Ik heb naam wijzigen gedaan ( U noemt dit hernoemen ) in index.html.

Nu blijft in de map " Website " nog 1 map over nl.index.html - tekstdocument - 1 kB .

Als ik dit bestand/document open , krijg ik in de blauwe band bovenaan " index.html - kladblok " en in het grote witte venster krijg ik de gegevens van <html>....tot achteraan </html> .

Nu komt het raadsel voor mij ...is het dit tekstdocument/webpagina dat ik in hoofdstuk 15 op " de webhostserver = is dit de provider /aanbieder van het web " ,dien ten plaatsen .

Als ik dit weet kan ik verder gaan met de 2 laatste regels die U schrijft .

Stap voor stap .

Graag een antwoord .

Noriem

coderunner

07 feb 2010, 17:09

Noriem schreef:...Nu blijft in de map " Website " nog 1 map over nl.index.html - tekstdocument - 1 kB .

Als ik dit bestand/document open , krijg ik in de blauwe band bovenaan " index.html - kladblok " en in het grote witte venster krijg ik de gegevens van <html>....tot achteraan </html> .
Inderdaad Noriem, het bestand index.html waarin nu de html codes staan die je tijdens de lessen steeds hebt aangevuld, moet je nu opladen naar de webhostserver.

Tip: Wanneer je via de Windows Verkenner naar de map waarin dit bestand (index.html) staat gaat en je klikt 2x op dit bestand, dan kan je je webpagina al off-line (waarop je eigen harde schijf) bekijken hoe het er uitziet.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Noriem

07 feb 2010, 18:21

]

Beste Coderunner ,

Voor het downloaden van het gratis programma FileZilla , vraag ik Uw h ulp .

Ik ga via de weg zoals U schrijft nl.zie hierna :In les 15 wordt uitgelegd hoe je je webpagina op de webhostserver (bv. van telenet, belgacom/kynet, scarlet, ...) moet plaatsen zodat het door iedereen kan bekeken worden.
Hiervoor gebruik je het best een ftp client programma zoals het gratis p rogramma FileZilla. Waar downloaden, installeren en gebruik vind je hier

Ik klik op " hier " , ga via downloaden " in het geel geschreven " en dan krijg ik niet het scherm met "uitvoeren " maar een scherm waar ik sloot sta .

Graag hulp.

Noriem

coderunner

07 feb 2010, 19:05

Noriem schreef:... Ik klik op " hier " , ga via downloaden " in het geel geschreven " en dan krijg ik niet het scherm met "uitvoeren " maar een scherm waar ik sloot sta .
De link op de pagina die je moet aanklikken staat onder het in geel geschreven 1. Download Filezilla zijnde :"Download het programma op de FileZilla the free FTP solution site." (zie rood pijltje op schermafdruk)
Afbeelding

Dan kom je op de site van FileZilla en druk je op "FileZilla_3.3.1_win32-setup.exe (recommended)" (zie rood pijltje op schermafdruk)
Afbeelding
Je krijgt nu een klein schermpje waar je "Ja" moet drukken.

Bovenaan klik je nu met de rechtermuisknop op de gele balk en neemt "Bestand downloaden/opslaan" (zie rood pijltje op schermafdruk)
Afbeelding
Je krijgt nu weer een klein schermpje waar je "Ja" moet drukken.

Vervolgens komt het schermpje Uitvoeren - Opslaan - Annuleren te voorschijn zoals op de handleidingspagina staat.
Afbeelding

Volg nu verder de handleiding zoals hier beschreven.

mvg,
Coderunner

Anton Doove

07 feb 2010, 19:34

Beste Coderunner. Hier is mijn vraag nadat ik ben gekomen tot het
onderwerp: 7.0 Lijsten. Bij mij op blz.20.

Dit onderwerp kan ik toch niet bij de voorgaande oefeningen plaatsen op diezelfde index.htm?

Die lijst-oefeningen kunnen toch beter op een nieuwe index.htm?
Hierover kan ik in de lessen niets vinden.

Hoe zit dat? Graag verneem ik je uitleg hierover.
Mocht je willen zien hoe het er bij mij uitziet,laat het dan gerust weten.

Dan toon ik wel een screen van het resultaat.
Ik zie je reacties wel als je er de tijd voor hebt en ik groet je vriendelijk.

Anton Doove.

coderunner

07 feb 2010, 20:02

Beste Anton,

Dat hangt er vanaf waar je de lijsten wil hebben natuurlijk. Let wel op dat je maar 1 (één) index.html pagina kan hebben op een website. De index.htlm is steeds de beginpagina (eerste pagina). Vergelijk een website als een boek. Je hebt daar ook verschillende pagina's, zo ook op een website.
Wanneer je andere pagina's wil, dan moet je andere benamingen gebruiken bv. pagina01.html, pagina02.html, pagina03.html, enz... of meer specifieke namen aan de pagina's geven zoals bv, hobbies.html, overmij.html, contact.html, ... enz

Maar wanneer je gewoon de cursus wil leren, zie ik niet in waarom je de lijsten niet op de index.html zou plaatsen en bewaren/opslaan.

mvg,
Coderunner

Anton Doove

07 feb 2010, 20:42

Beste Coderunner.Inmiddels heb ik toch geprobeerd om die lijsten
op dezelfde index.htm te plaatsen. Ik deed dat volgens de les: "Combinatie van lijsten".

Het ziet er dan inderdaad netjes geordend uit in de browser.
Ik vergat je te melden,dat ik niet in Kladblok werk maar in Editpadlite. Daarin zit een browser-bolletje.

Als ik daarop klik kan ik mijn werk-resultaat zien,dus erg makkelijk.
Het werkt wel makkelijker dan Kladblok zoals ik nu ervaar.

Is het een probleem als ik die Editpadlite gebruik voor de cursus?
Dat verneem ik graag,maar dat mag morgen ook wel als dat zo uitkomt.

Vriendelijke groeten van Anton Doove.

coderunner

07 feb 2010, 20:52

Anton Doove schreef:Is het een probleem als ik die Editpadlite gebruik voor de cursus?
Ik ken/gebruik Editpadlite niet, maar zolang het een gewone teksteditor is waarin na het bewaren van een html bestand geen extra "tekstopmaakcodes" worden bewaard is het in orde.

mvg,
Coderunner

Noriem

07 feb 2010, 21:17

Beste Coderunner

U schrijft :

Je krijgt nu een klein schermpje waar je "Ja" moet drukken.

Bovenaan klik je nu met de rechtermuisknop op de gele balk en neemt "Bestand downloaden/opslaan" (zie rood pijltje op schermafdruk )

Ik krijg op het scherm het venster met beveiligingswaarschuwing en ik tik " ja " , maar in het volgende scherm vindt ik geen gele band of de " ja " waar U hiervoor over spreekt staat dat ergens anders .

Verontschuldig mij dat als ik blijf vragen .

Noriem

Noriem

07 feb 2010, 21:26

Beste Codenummer ,

Gelieve voorlopig niet te antwoorden , want ik denk dat ik het gevonden heb .

Sorry ,

Als ik vragen heb hoort U het wel

Noriem

Anton Doove

07 feb 2010, 21:36

http://i47.tinypic.com/6xybnc.jpg
Beste Coderunner. Bij het Onderwerp tekstkleurmerkte ik bij
de woorden: Mijn persoonlijke website de fout op de screen.

Deze screen maakte ik in de browser en je ziet welke fout dit is.
Hoe krijg ik dit weg? Reageer morgen maar.

Ik stop nu de PC voor mijn nachtrust en ik groet je vriendelijk.

Anton Doove.