Cursus website maken
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste Anton,
Het index.html bestand terug openen in je teksteditor en de html code wijzigen.
Zoek in de html code naar de fouten verander dit doorBewaar het bestand terug
Even dit melden:
Hetgeen je tussen de tags <title> ... </title> schrijft, verschijnt in je browser (zie rode pijltjes in de schermafdruk)

Zo staat er dus op de website van seniorennet tussen deze tags "SeniorenNet - de startpagina voor senioren: de actieve 50-plussers"m.a.w. bij jou zal daar dus "Mijn persoonlijke website" zien staan.
mvg,
Coderunner
Het index.html bestand terug openen in je teksteditor en de html code wijzigen.
Zoek in de html code naar de fout
Code: Selecteer alles
<align="center">Mijn persoonlijke websiteCode: Selecteer alles
<title>Mijn persoonlijke website</title>Even dit melden:
Hetgeen je tussen de tags <title> ... </title> schrijft, verschijnt in je browser (zie rode pijltjes in de schermafdruk)

Zo staat er dus op de website van seniorennet tussen deze tags "SeniorenNet - de startpagina voor senioren: de actieve 50-plussers"
Code: Selecteer alles
<title>SeniorenNet - de startpagina voor senioren: de actieve 50-plussers</title>mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Noriem - Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11
Beste webmaster ,
Ik probeer het ftp-adres nl. ftp://ftp.belgacom.be op Google - Windows Internet Explorer maar ik geraak niet binnen .Moet daar misschien nog iets bijstaan .
Graag hulp .
Ik probeer het ftp-adres nl. ftp://ftp.belgacom.be op Google - Windows Internet Explorer maar ik geraak niet binnen .Moet daar misschien nog iets bijstaan .
Graag hulp .
Met vriendelijke groeten ,
Noriem
Noriem
-
ultddave - Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Is dit niet de FTP server:
ftp://users.belgacom.net/
Maar persoonlijk denk ik, dat het makkelijker is om een FTP programma te gebruiken daarvoor, zoals FileZilla of WinSCP.
Mvg,
Dave
ftp://users.belgacom.net/
Maar persoonlijk denk ik, dat het makkelijker is om een FTP programma te gebruiken daarvoor, zoals FileZilla of WinSCP.
Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur
-
Beste ,
Ik heb het FileZilla programma gedownload , maar ik weet niet wat ik moet invullen bij " Host " enz..... en dan "Poort " en daarna in een blauw vakje "verbinden" .Wat daaronder staat in die vakjes weet ik ook niet wat ik moet invullen .Als dan alles ingevuld is waar moet in dan op tikken , ik vermoedt op "verbinden ".Kan ik informatie krijgen.
Dank op voorhand .
Ik heb het FileZilla programma gedownload , maar ik weet niet wat ik moet invullen bij " Host " enz..... en dan "Poort " en daarna in een blauw vakje "verbinden" .Wat daaronder staat in die vakjes weet ik ook niet wat ik moet invullen .Als dan alles ingevuld is waar moet in dan op tikken , ik vermoedt op "verbinden ".Kan ik informatie krijgen.
Dank op voorhand .
Laatst gewijzigd door Noriem op 11 feb 2010, 17:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Noriem
Noriem
-
Beste Noriem,Noriem schreef:Ik probeer het ftp-adres nl. ftp://ftp.belgacom.be op Google - Windows Internet Explorer maar ik geraak niet binnen .Moet daar misschien nog iets bijstaan .
Het juiste ftp adres is:
ftp://users.skynet.be/
Zoals ik al is een vorige post meldde, kan je beter een ftp-client programma gebruiken zoals het gratis programma FileZilla, Zie mijn vorig bericht.
Wil je het toch doen zoals er beschreven staat in de cursus dan open je niet Internet Explorer maar Windows Verkenner ( >> Start >> Alle Programma's >> Bureauaccessoires >> Windows Verkenner) en tik daar in de adresbar het ftp adres (zie hoger) in
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Beste Noriem,Noriem schreef:Ik heb het FileZilla programma gedownload , maar ik weet niet wat ik moet invullen bij " Host " enz..... en dan "Poort " en daarna in een blauw vakje "verbinden" .Wat daaronder staat in die vakjes weet ik ook niet wat ik moet invullen .Als dan alles ingevuld is waar moet in dan op tikken , ik vermoedt op "verbinden ".Kan ik informatie krijgen.
Uitleg over het ftp-client programma FileZilla staat hier uitgelegd.
Wat je moet invullen in de snelverbindingsbalk staat uitgelegd op mijn pagina onder nr 5. Hoe maak je een "snelverbinding" met je webhostserver in FileZilla.
Wat moet je invullen in de snelverbindingsbalk?
- Host: users.skynet.be (zonder ftp ervoor!!)
- Gebruikersnaam: heb je gekregen van Belgacom. Bestaat uit een combinatie van letters en cijfers bv. fa123456
- Wachtwoord: heb je gekregen van Belgacom.
- Poort; 21
Druk op de knop "Snelverbinden" om een verbinding te maken met de Belgacom/Skynetserver
Heb je hierover nog vragen, dan hoor ik het wel.
mvg,
Coderunner
-
Beste Coderunner ,
Na snelverbinding te hebben ingetikt krijg ik de melding :
Antwoord : groen geschreven
Commando : blauw geschreven
Antwoord groen geschreven " 530 Login incorrect "
Rood geschreven : Fout : Fatale fout
Rood geschreven : Fout : kan niet verbinden met server.
N.B. Ik zie nu,na het vakje snelverbinden staat een pijltje en als ik daar op druk krijg ik verschillende mogelijkheden waaronder vb.fCXXXXXX@users.skynet.be en nog enkele andere .Moet ikdaar een uitnemen ???
Kan U mij verder helpen .
Dank U op voorhand .
Na snelverbinding te hebben ingetikt krijg ik de melding :
Antwoord groen geschreven " 530 Login incorrect "
Rood geschreven : Fout : Fatale fout
Rood geschreven : Fout : kan niet verbinden met server.
N.B. Ik zie nu,na het vakje snelverbinden staat een pijltje en als ik daar op druk krijg ik verschillende mogelijkheden waaronder vb.fCXXXXXX@users.skynet.be en nog enkele andere .Moet ikdaar een uitnemen ???
Kan U mij verder helpen .
Dank U op voorhand .
Noriem
Noriem
-
Beste Noriem,
Je hebt als host users.skyet.be ingevuld ?
Ja ! >> Dan is je gebruikersnaam en wachtwoord verkeerd!
of is je webruimte nog niet geactiveerd(*1)!
Dit zijn dezelfde als waarmee je je emails leest in je email programma of webmail.
Indien je me vertrouwt, mag je deze naar mij doorsturen, dan kijk ik het na. Doe dit dan wel in een privé-bericht!!!
Ga naar de website van Belgacom. Rechts op de website zie je Mijn e-Services. (zie schermafdruk)
- Heb je al een login en een paswoord voor Mijn e-Services, vul deze dan in en druk op OK.
Kijk vervolgens of je website al "geactiveerd"(*1) is.
- Heb je nog geen login en paswoord voor Mijn e-Services, druk je op "Inschrijven" en vul je gegevens in en druk verder ...
Wanneer dit allemaal gedaan hebt, kan je met de ingevulde gegevens inloggen.
Kijk vervolgens of je website al "geactiveerd" (*1) is.
Coderunner
Je hebt als host users.skyet.be ingevuld ?
Dit zijn dezelfde als waarmee je je emails leest in je email programma of webmail.
Indien je me vertrouwt, mag je deze naar mij doorsturen, dan kijk ik het na. Doe dit dan wel in een privé-bericht!!!
Ga naar de website van Belgacom. Rechts op de website zie je Mijn e-Services. (zie schermafdruk)

- Heb je al een login en een paswoord voor Mijn e-Services, vul deze dan in en druk op OK.
Kijk vervolgens of je website al "geactiveerd"(*1) is.
- Heb je nog geen login en paswoord voor Mijn e-Services, druk je op "Inschrijven" en vul je gegevens in en druk verder ...
Wanneer dit allemaal gedaan hebt, kan je met de ingevulde gegevens inloggen.
Kijk vervolgens of je website al "geactiveerd" (*1) is.
mvg,(*1) Persoonlijke Webruimte
Bij Belgacom kunt u via uw internetabonnement gratis beschikken over een persoonlijke website. U kunt uw website administratief beheren via Mijn webruimte.
U kunt daar:
- de activering van uw webruimte aanvragen.
- een alias voor het adres van uw website creëren of wissen.
- het wachtwoord van uw website wijzigen (dit wachtwoord is onafhankelijk van het wachtwoord dat u gebruikt voor uw internetverbinding).
- toegang krijgen tot de eigenschappen van uw website.
- etc.
Uw internetabonnement geeft u recht op een webruimte van 50 Mo met max. 500 Mo verkeer/maand. De grootte van uw webruimte ligt vast en kan niet worden uitgebreid.
Coderunner
-
Beste Coderunner ,
Bij Belgacom kunt u via uw internetabonnement gratis beschikken over een persoonlijke website. U kunt uw website administratief beheren via Mijn webruimte.
Bij het openen via het bureablad van " Outlook Express " komt mijn naam automatisch in het identiteitsvenster en een wachtwoord zit daar niet in .
Ik weet niet over welke gebruikersnaam en wachtwoord U het hebt .
Bij de website Belgacom vindt ik " Mijn Webruimte " niet .
Verontschuldig mij , ik ben geen internet of computer kenner , ik ben daar echt leek in , maar ik werk hard om in dit wereldje mijn weg te vinden en dat kan enkel met hulp zoals ik tot nog toe van U en andere seniorennetmensen ontvangen heb .
Dus graag een antwoord .
Bij het openen via het bureablad van " Outlook Express " komt mijn naam automatisch in het identiteitsvenster en een wachtwoord zit daar niet in .
Bij de website Belgacom vindt ik " Mijn Webruimte " niet .
Verontschuldig mij , ik ben geen internet of computer kenner , ik ben daar echt leek in , maar ik werk hard om in dit wereldje mijn weg te vinden en dat kan enkel met hulp zoals ik tot nog toe van U en andere seniorennetmensen ontvangen heb .
Dus graag een antwoord .
Noriem
Noriem
-
Besate Noriem,Noriem schreef:Bij het openen via het bureablad van " Outlook Express " komt mijn naam automatisch in het identiteitsvenster en een wachtwoord zit daar niet in .
Verontschuldig mij , ik ben geen internet of computer kenner , ik ben daar echt leek in , maar ik werk hard om in dit wereldje mijn weg te vinden en dat kan enkel met hulp zoals ik tot nog toe van U en andere seniorennetmensen ontvangen heb.
Je moet je niet verontschuldigen hoor
In de mate van het mogelijke probeer ik je verder te helpen en hopelijk kan je op de sneltrein van internet en pc gebruik springen. Makkelijk voor een beginner is dit zeker niet en ik bewonder jouw doorzettingsvermogen.
Wanneer je je abonnement bij Belgacom aangevraagd hebt en de mannen je zijn komen aansluiten, heb je een login (= gebruikersnaam d.i. een letter- en cijfercombinatie bv. ab123456) en een wachtwoord gekregen. Dit staat normaal op het papier dat men jou gegeven heeft.
Toen je in Outlook Express een emailaccount hebt aangemaakt, dan heb je daar je gebruikersnaam en wachtwoord moeten ingeven. Het zijn deze 2 gegevens die je nodig hebt.
mvg,
Coderunner
-
Beste NoriemNoriem schreef:Bij de website Belgacom vindt ik " Mijn Webruimte " niet .
Lees dan dit:
1- Ga naar http://selfcare.belgacom.net/
2- In de balk onder "Raadpleeg onze knowledge base" schrijf je "Webruimte activeren" en druk op de knop "Zoeken"

3- Er verschijnen verschillende gevonden onderwerpen
4- Klik op nr 2 Welke functies kan ik beheren in mijn 'Persoonlijke webruimte'?
5- Daar vind je de links naar Mijn Webruimte en activeren (zie rode pijlen) Deze links aanklikken geeft je meer uitleg en een wizard om je webruimte te activeren.

mvg,
Coderunner
-
Beste Noriem,Noriem schreef:Via Outlook Expres - Extra - Account , vindt ik de accountnaam en denk ik het wachtwoord te kennen .Is dit hetzelfde voor gebruikersnaam .Wat het wachtwoord betreft moet ik nog zoeken .
Inderdaad ...
Staat in Outlook Express op het tabblad "Server" >> Server voor inkomende e-mail >> Accountnaam >> bv ab123456
De accountnaam (= gebruikersnaam) zou in Outlook Express dus een letter- cijfercombinatie moeten zijn en dan is het dat wat je nodig hebt.
En dan nu nog het wachtwoord
mvg,
Coderunner