Css en XHTLM codes voor verticale accordeon drop menu+
-
Redgytje - Lid geworden op: 19 nov 2005, 18:24
Hoi daar web bouwers. Ik heb een vraag, ik zou graag een web-site bouwen met een vertikale drop-accordeon menu. Dat is een verticale-drop menu waar van de hoofdpunten bij overgaan met muis, naar beneden uitvallen (niet zijdelings) en zodoende de onderverdeling van het hoofdartikel ontvouwen. Hopelijk ben ik duidelijk, heb geen voorbeeld kunnen vinden op internet sorry. Wel al eens gezien.
Zou er iemand zijn die daar van de script heeft of de plaats waar we deze script kunnen down- laoden? Graag de xhtml en css codes. Met dank aan de goede ziel die mij wil helpen.
Ps met meerdere hoofdartikels en meerdere onderverdeling.
Zou er iemand zijn die daar van de script heeft of de plaats waar we deze script kunnen down- laoden? Graag de xhtml en css codes. Met dank aan de goede ziel die mij wil helpen.
Ps met meerdere hoofdartikels en meerdere onderverdeling.
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste Redgytje,
Wat je zoekt vind je hier
Klik op de menus of scroll naar beneden en onder "Table of contents" titel item "Accordion Menu script" staan voorbeelden.
Een ander uitgewerkt voorbeeld vind je hier
mvg,
Codeunner
Wat je zoekt vind je hier
Klik op de menus of scroll naar beneden en onder "Table of contents" titel item "Accordion Menu script" staan voorbeelden.
Een ander uitgewerkt voorbeeld vind je hier
mvg,
Codeunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Beste Redgytje,
Beide bovenstaande voorbeelden heb ik ook online gezet.
- Vertical Accordion Menu 1
- Vertical Accordion Menu 2
mvg,
Coderunner
Beide bovenstaande voorbeelden heb ik ook online gezet.
- Vertical Accordion Menu 1
- Vertical Accordion Menu 2
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Lieve mensen die mij hebben geholpen van harte bedankt. Ik heb eindelijk gevonden waar ik reeds een tiental maanden naar op zoek was. Dit met onderbrekingen uiteraard, tot " van ik zie het niet meer zitten", dat ik op zoek was om de des betreffende scrips van zo'n menu's te vinden. Ik wilde het zelf vinden weet ge, den koppige ezel. Nogmaals het bewijs dat we zonder de SniorenNet familie niet ver komen.
Nu nog de zaak inbouwen en uit proberen. Hopelijk duurd het nog niet eens tien maand dat de zaak draaid het is nl. mijn eerste web-site, maar ik heb tijd en geduld om de zaak te klaren.
Mvg Reginald
Nu nog de zaak inbouwen en uit proberen. Hopelijk duurd het nog niet eens tien maand dat de zaak draaid het is nl. mijn eerste web-site, maar ik heb tijd en geduld om de zaak te klaren.
Mvg Reginald
-
Beste Redgytje,
Geen 10 maanden meer wachten nu, maar als je hulp nodig hebt, hier komen vragen. Misschien kan ik je wel verder helpen
Kijk ook eens naar de 2 uitgewerkte voorbeelden die ik juist boven jouw laatste post online gezet hebt.
Even ter informatie : voorbeeld 1 (Vertical Accordion Menu 1) is moeilijker en uitgebreider dan voorbeeld 2 (Vertical Accordion Menu 2 = vrij simpel).
Kleuren, grootte, lettertype, enz... zijn uiteraard aan te passen in de style(sheet).
Succes!
mvg,
Coderunner
Geen 10 maanden meer wachten nu, maar als je hulp nodig hebt, hier komen vragen. Misschien kan ik je wel verder helpen
Kijk ook eens naar de 2 uitgewerkte voorbeelden die ik juist boven jouw laatste post online gezet hebt.
Even ter informatie : voorbeeld 1 (Vertical Accordion Menu 1) is moeilijker en uitgebreider dan voorbeeld 2 (Vertical Accordion Menu 2 = vrij simpel).
Kleuren, grootte, lettertype, enz... zijn uiteraard aan te passen in de style(sheet).
Succes!
mvg,
Coderunner
-
Hoi Coderunner zou het kunnen dat ik je voorbleed site van het accordeon-menu met de "mous over" niet meer kan oproepen? Ik had graag de broncode van die bladzijde willen zien zodat ik de samenstelling van die bladzijde ha als voorbeeld.
-
Hoi Coderunner zou het kunnen dat ik je voorbleed site van het accordeon-menu met de "mous over" niet meer kan oproepen? Ik had graag de broncode van die bladzijde willen zien zodat ik de samenstelling van die bladzijde ha als voorbeeld. Dank bij voorbaat.
-
Beste Redgytje,Redgytje schreef:zou het kunnen dat ik je voorbleed site van het accordeon-menu met de "mous over" niet meer kan oproepen? Ik had graag de broncode van die bladzijde willen zien zodat ik de samenstelling van die bladzijde ha als voorbeeld. Dank bij voorbaat.
Beide voorbeelden staan nog steeds online maar de server heeft een tijdje down geweest en heeft blijkbaar af en toe nog problemen. Ze zijn bezig dit probleem op te lossen hebben ze me laten weten. Probeer nog eens en anders even wachten om het later op de dag nog eens te proberen.
Opgelet: in de broncode staan extra codes die door de webhostserver zelf automatisch eraan toegevoegd worden !!! Deze NIET mee overnemen!
mvg,
Coderunner
-
Beste Redgytje,Redgytje schreef:Zal mijn best doen om het zo goed mogelijk te doen.
Is het je gelukt en heb je de automatisch gegenereerde webhostserver code eruit kunnen halen? Laat iets weten als je de code zonder "rommel" wil, dan stuur ik het wel door (stuur dan wel een privé-bericht met je email en eveneens welke code je wenst
mvg,
Coderunner
-
Okay Redgytje, bedankt voor je reactieRedgytje schreef:Heb de voorbeeldpagina geopend en de broncode op een Word document kunnen zetten zodat het makelijker word om de codes te ontraffelen. Zal hier later melden of het mij is gelukt.
Denk er wel aan dat je door MS Word te gebruiken om webpagina's aan te maken, vroeg of laat in de problemen kan komen. Lees hierover dit item waar "riam" hiervoor MS Publisher gebruikte.
mvg,
Coderunner
-
Hoi Coderunner, mijn bedoeling van het de codes( script ) op Word doc.te plaatsen is enkel om ze makelijker te kunnen lezen en de verschillende stukken van het geheel te defineren en te splitsen. Daarna stel ik dan de web-pagina op in Dreamwaever.
Ik denk dat dit wel verstandig is, of niet
Bedankt voor de opmerking, zal er zeker mee rekening houden in de toekomst.
Ik denk dat dit wel verstandig is, of niet
Bedankt voor de opmerking, zal er zeker mee rekening houden in de toekomst.