Help bij html-
-
Kitof - Lid geworden op: 30 nov 2009, 20:26
Beste
Met de cursus die op de site staat ben ik begonnen een website te maken. Ik stoot wel op enkele problemen. Namelijk, hoe maak ik een terug knop (om naar de vorige pagina te gaan) en hoe zet ik deze onderaan de pagina.
Groetjes
Met de cursus die op de site staat ben ik begonnen een website te maken. Ik stoot wel op enkele problemen. Namelijk, hoe maak ik een terug knop (om naar de vorige pagina te gaan) en hoe zet ik deze onderaan de pagina.
Groetjes
-
ultddave - Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Probeer dit eens:
<a href="#" onClick="history.back()"> Ga terug </a>
Waarbij je enkel de tekst "Ga terug" moet vervangen door de tekst die jij wilt geven aan die link.
(Je kan ook een afbeelding gebruiken ipv tekst.)
Mvg,
Dave
<a href="#" onClick="history.back()"> Ga terug </a>
Waarbij je enkel de tekst "Ga terug" moet vervangen door de tekst die jij wilt geven aan die link.
(Je kan ook een afbeelding gebruiken ipv tekst.)
Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste Kitof,
Je kan dit ook doen door de benaming van de (vorige/volgende) pagina in te geven, m.a.w. de benaming van de pagina waar je naartoe wil "gaan".
bv. Je hebt 3 pagina's zijnde index.html - pagina1.html - pagina2.html
De links zien er dan als volgt uit:
Graag een reaktie!
mvg,
Coderunner
In het voorbeeld dat Dave aanhaalt, ga je inderdaad terug naar je vorige pagina, meer bepaald naar de pagina die je zojuist bezocht hebt.Kitof schreef:...hoe maak ik een terug knop (om naar de vorige pagina te gaan)
Je kan dit ook doen door de benaming van de (vorige/volgende) pagina in te geven, m.a.w. de benaming van de pagina waar je naartoe wil "gaan".
bv. Je hebt 3 pagina's zijnde index.html - pagina1.html - pagina2.html
De links zien er dan als volgt uit:
Code: Selecteer alles
<a href="index.html">Home</a>
<a href="pagina1.html">Pagina 1</a>
<a href="pagina2.html">Pagina 2</a>Daar je met de beginnerscursus van seniorennet bezig bent (en dus nog geen css kent) moet je je behelpen met x-maal de code <br /> of <p> </p> te gebruiken om deze tekst "onderaan" jouw scherm te plaatsen. Dit wil dus niet zeggen dat bij iedereen deze tekst onderaan zal staan (kan hoger staan of van het scherm "afvallen" - bezoeker moet naar beneden scrollen. Dit hangt af van de gebruikte schermresolutie van de bezoeker).Kitof schreef: en hoe zet ik deze onderaan de pagina.
Graag een reaktie!
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Bedankt voot jullie hulp
Maar als ik die terug knop van ultddave gebruik geeft hij de volgende opmerking "Om de beveiliging van u computer te bevorderen, heeft de internetexplorer deze webpagina bepert in het uitvoeren van scripts of actieve-x besturingselementen, die mogelijk de toegan verschafffen tot u computer. Klik hier voor optie's
Weten jullie daarvoor een oplossing?
Greets
Maar als ik die terug knop van ultddave gebruik geeft hij de volgende opmerking "Om de beveiliging van u computer te bevorderen, heeft de internetexplorer deze webpagina bepert in het uitvoeren van scripts of actieve-x besturingselementen, die mogelijk de toegan verschafffen tot u computer. Klik hier voor optie's
Weten jullie daarvoor een oplossing?
Greets
-
Beste Kitof,
Dat zal je steeds krijgen wanneer je de webpagina vanop je harde schijf oproept.

Je moet de ActiveX waarschuwing die je juist onder je adresbalk in Internet Explorer krijgt, accepteren (zet de muiscursor op het balkje >> klik rechtermuisknop >> aanvaard ...) en dan zal het werken.
Het is daarom dat ik de andere methode hebt uitgelegd, dan krijg je de activeX waarschuwing niet.
mvg,
Coderunner
Dat zal je steeds krijgen wanneer je de webpagina vanop je harde schijf oproept.

Je moet de ActiveX waarschuwing die je juist onder je adresbalk in Internet Explorer krijgt, accepteren (zet de muiscursor op het balkje >> klik rechtermuisknop >> aanvaard ...) en dan zal het werken.
Het is daarom dat ik de andere methode hebt uitgelegd, dan krijg je de activeX waarschuwing niet.
mvg,
Coderunner
Laatst gewijzigd door coderunner op 01 dec 2009, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Dat klopt voledig, maar als ik u tips gebruik werkt het gewoon niet.
Hier krijg je html code.
<html>
<head>
<title>
Links
</title>
</head>
<body bgcolor="#00ff00">
<h1 align ="center">
<font size="8" face="Arial">
Links
</h1>
<h2 align="center">
<p align="center">Heb je iets te maken met Sint-Juliaan en wil je u link op deze site?</p>
<a href="mailto:kdedier@hotmail.com">
<p align="center">Zend dan een mailke!
</p>
</a>
</h2>
<h3 align="center">
<p>
<a href="C:\Users\Kristof & Lindsay\kemiscomité\website\kermis.htm">
TERUG
</a>
</p>
</h3>
</body>
</html>
Greets
Hier krijg je html code.
<html>
<head>
<title>
Links
</title>
</head>
<body bgcolor="#00ff00">
<h1 align ="center">
<font size="8" face="Arial">
Links
</h1>
<h2 align="center">
<p align="center">Heb je iets te maken met Sint-Juliaan en wil je u link op deze site?</p>
<a href="mailto:kdedier@hotmail.com">
<p align="center">Zend dan een mailke!
</p>
</a>
</h2>
<h3 align="center">
<p>
<a href="C:\Users\Kristof & Lindsay\kemiscomité\website\kermis.htm">
TERUG
</a>
</p>
</h3>
</body>
</html>
Greets
-
Beste Kitof,
Je link is verkeerd, verbeterde code
Er vanuitgaande dat je terug wil naar de pagina "kermis.htm" én dat alle htm bestanden in dezelfde map staan.
mvg,
Coderunner
Je link is verkeerd, verbeterde code
Code: Selecteer alles
<html>
<head>
<title>Links</title>
</head>
<body bgcolor="#00ff00">
<font face="Arial">
<h1 align="center">Links</h1>
<h2 align="center">Heb je iets te maken met Sint-Juliaan en wil je u link op deze site?</h2>
<h2 align="center"><a href="mailto:kdedier@hotmail.com">Zend dan een mailke!</a></h2>
<h3><a href="kermis.htm">TERUG</a></h3>
</font>
</body>
</html> mvg,
Coderunner
-
Beste Kitof,Kitof schreef:Ah zo ik dacht dat je de locatie moest aanheven ook.
Dank u voor de goede hulp
Dat is met alle plezier gedaan en bedankt om dit te melden.
Nooit de volledige link vanop je harde schijf in een link op en pagina meegeven daar je anders problemen hebt wanneer de website naar de webhostserver opgeladen is. Dan verwijst deze naar JOUW harde schijf en niet naar de juiste plaats op de webhostserver.
mvg,
Coderunner