navigatieknoppen in Frontpage-opgelost-
-
WallyDP - Lid geworden op: 17 mei 2004, 12:35
Ik heb al jaren een eigen website, gemaakt in frontpage : http://users.telenet.be/cichlidae/ Tot hiertoe geen problemen. Vorige week heb ik mijn computer laten nakijken i.v.m. internet problemen. De computer draait opnieuw en ik kan ook opnieuw websites laden, wat ik vorige week niet kon maar ... wanneer ik nu mijn website ga bekijken staan er geen navigatieknoppen meer op mijn site en kan ik dus niet naar de verschillende onderdelen gaan. Waarschijnlijk is er iets gewijzigd in de Windows toepassingen of zoiets. Maar wat kan het zijn?
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste WallyDP,
Als ik naar je website ga, dan zie ik hetvolgende:
Enkele schermafdrukken
pagina index
pagina Malawi-cichliden
pagina Hulpfonds
Ik veronderstel dat je de gele en bruine knoppen bedoelt op de 2de en 3de schermafdruk.
Je website werkt normaal en is het enkel een software gerelateerd probleem.
De knoppen zijn "java-applets" en je browser heeft dus Java nodig om deze knoppen te tonen.
Heb je Java terug geinstalleerd op je pc en de ActiveX controle aanvaard en ook geinstalleerd ?
Klik op de volgende blauwe link en lees Java installeren in Internet Explorer
Graag een reaktie
mvg,
Coderunner
Als ik naar je website ga, dan zie ik hetvolgende:
Enkele schermafdrukken
pagina index

pagina Malawi-cichliden

pagina Hulpfonds

Ik veronderstel dat je de gele en bruine knoppen bedoelt op de 2de en 3de schermafdruk.
Je website werkt normaal en is het enkel een software gerelateerd probleem.
De knoppen zijn "java-applets" en je browser heeft dus Java nodig om deze knoppen te tonen.
Heb je Java terug geinstalleerd op je pc en de ActiveX controle aanvaard en ook geinstalleerd ?
Klik op de volgende blauwe link en lees Java installeren in Internet Explorer
Graag een reaktie
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Zoals je al zei, het probleem zit hem in de pagina's 2 en 3, waar de navigatiebalken niet geladen worden. Ik heb geprobeerd Java te installeren in Internet Explorer, maar dat heeft het probleem niet verholpen ... of ik heb misschien iets fout gedaan
-
Beste WallyDP,
Dat zou toch je probleem met de "onzichtbare" knoppen moeten opgelost hebben maar wat je eventueel fout hebt gedaan is natuurlijk van hieruit moeilijk in te schatten.
1- Staat in je configuratiescherm de optie Java vermeld ?
Start >> Instellingen >> Configuratiescherm >> Java
2- Heb je de installatie van Java uitgevoerd zoals in bovenstaande link (Java installeren in Internet Explorer) werd uitgelegd?
3-Krijg je bovenaan (juist onder de adresbalk van IE) geen waarschuwing om een ActiveX besturingselement te installeren zoals je kon lezen op de site van Microsoft : Java installeren in Internet Explorer ? (zie link in mijn vorige post)
(Zie rode pijl) Er staat:"Het installeren van een ActiveX-besturingselement van deze website op uw computer wordt om beveiligingsredenen door Internet Explorer gestopt. Klik hier voor opties..."
mvg,
Coderunner
Dat zou toch je probleem met de "onzichtbare" knoppen moeten opgelost hebben maar wat je eventueel fout hebt gedaan is natuurlijk van hieruit moeilijk in te schatten.
1- Staat in je configuratiescherm de optie Java vermeld ?
Start >> Instellingen >> Configuratiescherm >> Java
2- Heb je de installatie van Java uitgevoerd zoals in bovenstaande link (Java installeren in Internet Explorer) werd uitgelegd?
3-Krijg je bovenaan (juist onder de adresbalk van IE) geen waarschuwing om een ActiveX besturingselement te installeren zoals je kon lezen op de site van Microsoft : Java installeren in Internet Explorer ? (zie link in mijn vorige post)
Java installeren in Internet Explorer schreef:4. Als er een gele informatiebalk verschijnt (met een waarschuwing dat u voor deze website een ActiveX-besturingselement of invoegtoepassing van Sun Microsystems nodig hebt), klikt u op de gele balk en vervolgens op ActiveX-besturingselement installeren of op Invoegtoepassing installeren. Als er een beveiligingswaarschuwing wordt weergegeven, klikt u op Installeren.
(Zie rode pijl) Er staat:"Het installeren van een ActiveX-besturingselement van deze website op uw computer wordt om beveiligingsredenen door Internet Explorer gestopt. Klik hier voor opties..."mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
ultddave - Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Als aanvulling op coderunner zijn post;
Als je werkt met IE8 kan je eens kijken bij:
Extra > Invoegtoepassingen beheren
Daar zal normaal gezien Java(tm)Plug-in 2 ofzoiets tussen staan. Die moet uiteraard "ingeschakeld" staan. Indien die op "uitgeschakeld" staat, moet je hem selecteren. En dan onderaan op "inschakelen" duwen.
Mvg,
Dave
Als je werkt met IE8 kan je eens kijken bij:
Extra > Invoegtoepassingen beheren
Daar zal normaal gezien Java(tm)Plug-in 2 ofzoiets tussen staan. Die moet uiteraard "ingeschakeld" staan. Indien die op "uitgeschakeld" staat, moet je hem selecteren. En dan onderaan op "inschakelen" duwen.
Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur
-
Wat ik ook doe of probeer ... er komt geen oplossing. Ik krijg geen gele band met de vraag om ActiveX besturingselement te installeren. Ik heb reeds Java geïnstalleerd en ook uninstall, maar nooit werd de vraag gesteld om de invoegtoepassing te installeren.
Ik geraak ten einde raad
Ik geraak ten einde raad
-
Beste WallyDP,
1- Ga eens naar http://www.javatester.org/version.html
en weet me te zeggen wat de pagina geeft.
1-a. Als Java goed is geinstalleerd krijg je dit (vak met versie van Java)

1-b. Anders krijg je dit (vak met een rood kruisje)

1-c.Wanneer je bovenstaande link aanklikt, scroll dan ook naar beneden en kijk de verschillende methodes na die daar worden beschreven i.v.m. de goede werking van Java (settings).
2- Een andere test pagina om na te kijken of Java werkt is
http://www.java.com/en/download/help/testvm.xml
2-a. Als Java goed is geinstalleerd krijg je dit (vak met versie van Java)
Lees ook de links die eronder staan (zie rode pijl)

3- Lees ook deze site eens door >> klik hier
mvg,
Coderunner
1- Ga eens naar http://www.javatester.org/version.html
en weet me te zeggen wat de pagina geeft.
1-a. Als Java goed is geinstalleerd krijg je dit (vak met versie van Java)

1-b. Anders krijg je dit (vak met een rood kruisje)

1-c.Wanneer je bovenstaande link aanklikt, scroll dan ook naar beneden en kijk de verschillende methodes na die daar worden beschreven i.v.m. de goede werking van Java (settings).
2- Een andere test pagina om na te kijken of Java werkt is
http://www.java.com/en/download/help/testvm.xml
2-a. Als Java goed is geinstalleerd krijg je dit (vak met versie van Java)
Lees ook de links die eronder staan (zie rode pijl)2-b. Anders krijg je dit (vak met een rood kruisje)If your applet is not displaying properly, please check these additional configurations.
1- Enable Java through your Web browser
2- Enable Java through the "Java Plug-in Control Panel"
3- Clearing your Web Browser Cache
If you are unable to perform any of the steps above

3- Lees ook deze site eens door >> klik hier
mvg,
Coderunner
-
Heel veel bedankt voor alle moeite en hulp. Na het opvragen van de Java versie heeft het programma een aantal keren de "Upgrading Java applet cache" gestart. Maar die stopte meestal vooraleer de balk volledig gevuld was. Uiteindelijk heeft het programma toch de volledige upgrade gelopen en zijn de navigatieknoppen terug werkzaam.
Nogmaals veel dank
Walter Deproost
Nogmaals veel dank
Walter Deproost
-
Beste Walter,WallyDP schreef:Heel veel bedankt voor alle moeite en hulp ...
... Uiteindelijk heeft het programma toch de volledige upgrade gelopen en zijn de navigatieknoppen terug werkzaam ...
Waarschijnlijk bij het updaten was de server overbelast en vandaar het voortijdig afbreken.
Maar het is dus uiteindelijk toch gelukt. Eind goed, al goed !
Ik ben blij voor jou dat ook de knoppen op je website terug zichtbaar zijn.
Dat is graag gedaan en bedankt om dit hier te melden.
Nog veel surf plezier en succes met je website
mvg,
Coderunner
@moderator : probleem opgelost!