VIDEO'S UPLOADEN IN EIGEN WEBSITE-

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

VZW PUNT

29 jan 2010, 23:12

Ik werk met Windows XP - mijn collega tracht nu tot vervelens toe video's
up te loaden in onze website : www.vzwpunt.be - ze heeft reeds een 3de
ftp server moeten aanvragen??? hoe kunnen we nu onze eigen video's op een simpele manier via frontpage 2000 (of 2003) uploaden.
bij mijn collega duurt het uploaden van een filmpke van max 3 min. EEN HELE NACHT - en dan lukt het soms nog niet.
zo kan het niet ver.... graag uw hulp gevraagd aub.
WE STAAN AL MAANDEN ACHTER MET ONZE WEBSITE
Vr groeten
Odette en Karin

coderunner

29 jan 2010, 23:19

Beste Odette en Karin,

Hoe groot zijn die filmpjes die je wil uploaden? (Mb)

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

VZW PUNT

29 jan 2010, 23:43

BESTE

IK HOOP DAT IK OP HET JUISTE KNOPJE GEDRUKT HEB
NL Nieuw antwoord (ben leek op dee site)

de bestanden zijn van 53 MB tot 773 MB (ik heb zo'n 9 filmkes

nu worden ze gewoon geopend in i-tunes als ik ze wil afspelen op mijn pc
NIET IN DE WEBSITE

grjs
Odette

ultddave

29 jan 2010, 23:43

hoe kunnen we nu onze eigen video's op een simpele manier via frontpage 2000 (of 2003) uploaden.
Frontpage is toch geen FTP client? Dus daarmee kan je geen bestanden uploaden naar de server. ;)

De reden waarom het uploaden zolang duurt hangt af van:
- De grootte van het bestand
- De uploadsnelheid van uw internetverbinding
- De locatie van de server (maar opzich gaat dat niet extreem veel verschil maken). Hiermee bedoel ik, dat als de server in Amerika staat, dan moet je film helemaal tot daar geupload worden, en dat is altijd trager dan als hij in hier in dit land staat.

Programma's zoals FileZilla en WinSCP worden meestal gebruikt als FTP client. Ik raad FileZilla aan, ondanks dat ik het zelf niet gebruik, maar daar vind je sneller hulp voor - indien nodig. ;)

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

ultddave

29 jan 2010, 23:46

VZW PUNT schreef:BESTE

IK HOOP DAT IK OP HET JUISTE KNOPJE GEDRUKT HEB
NL Nieuw antwoord (ben leek op dee site)

de bestanden zijn van 53 MB tot 773 MB (ik heb zo'n 9 filmkes

nu worden ze gewoon geopend in i-tunes als ik ze wil afspelen op mijn pc
NIET IN DE WEBSITE

grjs
Odette
Ok. Dat is wel logisch dan :lol: . 700Mb uploaden naar een server duurt zoiezo uren. Daar kan je niet omheen.

De kans is groot dat je opslagruimte (op de server) misschien zelfs te klein is? Kan je best eens nagaan. ;)

En ja "nieuw antwoord" moet je gebruiken. ;)

50Mb zal ongeveer 5-15min duren denk ik.
Laatst gewijzigd door ultddave op 29 jan 2010, 23:54, 2 keer totaal gewijzigd.
.NET en Java Programmeur

VZW PUNT

29 jan 2010, 23:52

beste

zou ik kunnen knippen aan mijn filmpjes ???

EN INDIEN IK NU een hyperlink maak (ik ken er niks van hoor)

en de filmpkes met itunes laat afspelen????

zou dat niet kunnen?

grts :( :?

coderunner

30 jan 2010, 00:01

Beste Odette en Karin,

Jullie filmpjes zijn vrij groot om op een gewone webhostserver te plaatsen.
Ben je trouwens zeker dat je webhostserver deze grote filmen wel aanvaardt? Vele webhostservers hebben een limiet vastgelegd voor bestandsgrootte.
Kijk ook eens na hoeveel MB of GB je ter beschikking hebt gekregen (volgens je abonnement) op jullie webhostserver.
Je kan ze eventueel op YouTube.com of GarageTV.com plaatsen en op je website een link maken naar deze fimpjes.

Om iets naar je webhostserver op te laden gebruik je toch best een ftp client programma zoals bv. FileZilla

@Dave
Frontpage beschikt over een eigen eenvoudige ftp funktie ( >> Publish Site).

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

VZW PUNT

30 jan 2010, 00:06

Bedankt Dave

Ik bespreek het later met Karin.

Normaal gezien had ik webruimte genoeg VAN Belgacom.

krijg ook daarvan eerstdaags antwoord - was ww. KWIJT en kon niet
bij mijn webspace om de status te bekijken.
KARIN is de website maker - ik ken er spijtig genoeg niet zoveel van
misschien komt dat wel.

BEDANKT VOOR JE HULP TOT HIERTOE - nu weet ik toch iets meer!
groetJes
odette

ultddave

30 jan 2010, 00:07

@Dave
Frontpage beschikt over een eigen eenvoudige ftp funktie ( >> Publish Site).
Ah dat wist ik niet. Ik ging voort op de uitleg van wikipedia, daar stond niets van FTP vermeld. ;)

Beste,

Dit zijn de problemen kort samengevat:
- Bestanden zijn te groot voor op de server
- Als de gebruiker die video wilt kijken zal hij 700Mb moeten downloaden. Dat duurt ongeveer 30min-60min afhankelijk van de snelheid van de server.
- Directlinking naar die filmpjes (=> bandbreedte wordt opgesoepeerd)
Oplossing:
- Uploaden op youtube en dan het youtube filmpje embedden op je site
- Bestand verkleinen tot 5-10Mb (door te converteren naar een ander formaat) -> Kwaliteitsverlies is dan wel meestal het gevolg

Uitgebreid uitgelegd:
zou ik kunnen knippen aan mijn filmpjes ???
Dat gaat altijd. Maar dan ga je nog alle stukjes uploaden en blijft alles evengroot uiteindelijk.
EN INDIEN IK NU een hyperlink maak (ik ken er niks van hoor)
en de filmpkes met itunes laat afspelen???? zou dat niet kunnen?
Ja wat je bedoeld is dat je een link op je site zet, de gebruiker klikt erop, en dan opent het filmpje op zijn PC in zijn mediaplayer (Itunes, Realplayer, Mediaplayer, ... - kortom, degene die hij als standaard heeft ingesteld). Dat is mogelijk. Maar een hyperlink moet wijzen naar een locatie op de server. Dus vandaar dat je die videos op de server moet uploaden uiteraard.

PS: Je kan ook linken naar andere servers. (Zie 'directlinking' hieronder)

Ik zal even de problemen toelichten van hierboven:
Bestanden zijn te groot voor op de server
Een server is eigenlijk een soort PC. En die heeft dus ook een harde schijf. Waarop jouw website staat. Meestal als je een server huurt bij een hosting, dan huur je maar een klein deel van de harde schijf. Stel dat je betaalt voor een server van "5Gb" webruimte.

Dan heb je dus maar 5Gb voor je effectieve website (html, htm, ... pagina's) en voor al je afbeeldingen, muziek, videos...

Als je dus veel videos van 700Mb gaat uploaden, gaat je webruimte te klein zijn.

Als de gebruiker die video wilt kijken zal hij 700Mb moeten downloaden. Dat duurt ongeveer 30min-60min afhankelijk van de snelheid van de server.
Elke keer als een gebruiker jouw website bezoekt, download hij eigenlijk die .html of .htm pagina's van de server. Aangezien die zeer klein zijn, gaat dat snel. Maar je zal ook wel weten van sommige websites met veel foto's, dat het laden zeer lang duurt. ;) Dat komt omdat de server al die foto's moet versturen naar de bezoeker van de site.

Voor de server geld dat als "upload" (versturen).
Voor de bezoeker geld dat als "download" (ontvangen).

Dus bij een video van 700Mb, moet de server 700Mb uploaden naar de bezoeker. De bezoeker download dus 700Mb. En zoals je weet, gaat dat niet snel :D. Dan zou de gebruiker misschien 30min moeten wachten per filmpje.

Directlinking naar die filmpjes
Daar moet je je niet zoveel zorgen over maken. Maar dat wil dus zeggen dat andere sites, linken plaatsen naar jouw video. Dus de gebruikers van de andere sites downloaden al die videos dan van jou server, zonder dat ze ooit op jouw website gekomen zijn. ;)

En dan de oplossingen zijn wel duidelijk denk ik :D.

PS: Ik zou kiezen voor youtube. Je gaat dan eigenlijk een soort directlinking toepassen bij youtube. Omdat je video op hun server staat. ;) En die hun servers zijn zoiezo een pak sneller. En die converteren je video naar .flv bestanden, die een pak kleiner zijn :D. (Maar dat gebeurd allemaal intern, bij youtube, dat moet jijzelf niet doen)

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

coderunner

30 jan 2010, 00:18

VZW PUNT schreef:Normaal gezien had ik webruimte genoeg VAN Belgacom.
Beste Odette,

Belgacom is geen webhostserver maar biedt wel aan zijn abonnees een gratis webruimte aan (=beperkt, ik geloof 50Mb). Ik geloof dat je daar ook wel extra webruimte kan aankopen (zie aanvulling-rechtzetting) maar dan ga je je blauw betalen als je zulke grote bestanden gaat opladen, want hoe meer grote bestanden je gaat opladen naar de Belgacomservers (bv. 1 film van 773MB), hoe meer extra webruimte je moet aankopen!
En de rest i.v.m. de tijd vooraleer je bezoeker de film kan bekijken, enz ... heeft Dave al uitvoerig uitgelegd.

Aanvulling - Rechtzetting!
Belgacom schreef:Uw internetabonnement geeft u recht op een webruimte van 50 Mo met max. 500 Mo verkeer/maand. De grootte van uw webruimte ligt vast en kan niet worden uitgebreid.
mvg,
Coderunner