Inschrijfformulier plaatsen op website-opgelost+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Julien Ph

06 feb 2010, 17:23

Hallo,

Ik zou graag een soort 'inschrijfformulier' op een website plaatsen... de bedoeling is dat mensen die geinteresseerd zijn in de .PDF uitgave van een clubboekje hun mailadres zouden invullen op dat formulier en door te klikken op een 'verzend'-knop hub mailadres naar mij zou verstuurd worden. Ik dacht dat Frontpage de mogelijkheid heeft om zo een formulier te maken maar ik vind niet hoe het moet... nog liever zou ik het willen maken met SharePoint Designer, de opvolger van Frontpage!
Kan er iemand mij op weg helpen?
Alvast bedankt op voorhand!

Julien
Carpe Diem

ultddave

06 feb 2010, 20:28

Ondersteund uw host het gebruik van PHP (programmeertaal)? Of gebruikt u die webruimte van telenet, belgacom, scarlet, ....? ;)

Indien uw website PHP ondersteund kan ik u wel de code geven die dat zou kunnen doen. HTML code voor het formulier + PHP code voor de input van het formulier te verwerken en te emailen naar uw mailadres. ;)

Indien u zo een webruimte van telenet, belgacom, scarlet etc gebruikt (die ondersteunen geen PHP), dan kan u de tip van coderunner gebruiken normaal gezien. ;)
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=117208

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

Julien Ph

07 feb 2010, 10:55

ultddave schreef:Ondersteund uw host het gebruik van PHP (programmeertaal)? Of gebruikt u die webruimte van telenet, belgacom, scarlet, ....? ;)

Indien uw website PHP ondersteund kan ik u wel de code geven die dat zou kunnen doen. HTML code voor het formulier + PHP code voor de input van het formulier te verwerken en te emailen naar uw mailadres. ;)

Indien u zo een webruimte van telenet, belgacom, scarlet etc gebruikt (die ondersteunen geen PHP), dan kan u de tip van coderunner gebruiken normaal gezien. ;)
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=117208

Mvg,
Dave

Hallo,

Hartelijk dank voor uw antwoordwaar ik ne hele stap verder mee ben...
Ik heb de 'tip' van coderunner 'gebruikt' en dat is deels gelukt.
Het inschrijfformulier staat op de website, men kan het invullen... maar bij het versturen ervan gaat er iets verkeerd. Ik moet iets fout gedaan hebben in het HTML-document waar ik mijn mailadres moet invullen waar het naartoe gestuurd moet worden.
Ik heb nog iets gedaan wat misschien niet goed is en dat ga ik nu eerst terug rechtzetten...
Carpe Diem

coderunner

07 feb 2010, 17:40

Beste Julien Ph,

Zo kan ik natuurlijk niet zien waar je eventueel een fout in je code hebt staan. Kan je mij de volledige code doorgeven (hier of via privé bericht) of de link naar de desbetreffende pagina op het internet melden (hier of via privé bericht).
En ook zeggen bij welke provider je bent geabonneerd (telenet, Belgacom/Skynet, ...)

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Julien Ph

07 feb 2010, 20:15

coderunner schreef:Beste Julien Ph,

Zo kan ik natuurlijk niet zien waar je eventueel een fout in je code hebt staan. Kan je mij de volledige code doorgeven (hier of via privé bericht) of de link naar de desbetreffende pagina op het internet melden (hier of via privé bericht).
En ook zeggen bij welke provider je bent geabonneerd (telenet, Belgacom/Skynet, ...)

mvg,
Coderunner
Het probleem is opgelost... er stond 'te veel' code in het mailadres... hoe
dat daar bijgekomen is weet ik niet.
Nu werkt het wel... er gaat dan een formulier van Outlook open waar de gegevens in staan, en moet dan nog handmatig verzonden worden.

Het tweede gedeelte van het HTML document heb ik nog niet op de site geplaatst, dus dat stukje met de bedanking voor het invullen...

Wordt vervolgt...
nb: de site is: www.zwerversleuven.be , doorklikken tot dat u aan de linker kant een knop ziet 'Zwerverskrantje'... daar op klikken en het formulier invullen... en na het invullen en versturen wordt er nog niks opgestuurd omdat het bestuur er nog mee akkoord moet gaan...
Carpe Diem

coderunner

07 feb 2010, 20:28

Beste Julien Ph,

Dat is goed dat je zelf de fout hebt kunnen opsporen :wink:

Bedankt om dit hier te melden.

Succes

mvg,
Coderunner

@moderator: probleem is opgelost
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.