Keuzerondjes-opgelost-

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

iffepee

19 feb 2010, 11:21

Ik ben bezig met een contactformulier te maken via Webhulp van Coderunner; 1. Formulier versturen via eigen email programma. Tekstvelden bijmaken lukt me wel, maar hoe kan keuzerondjes maken, bv Ja of Neen
Dank
iffepee
Windows Vista Home Premium
2,67 gigahertz Intel Core2 Duo
HD 500 Gb
2046 Mb geheugen
Antivir

coderunner

19 feb 2010, 16:47

Beste iffepee,

De keuzemogelijkheden met "rondjes" zijn radio buttons.

Code: Selecteer alles

<input type="radio" name="optie" value="Ja">Ja<br /><input type="radio" name="optie" value="Neen">Neen
Denk er dan ook aan dat je wijzigingen aanbrengt in het javascript om deze optiekeuze achteraf ook te tonen in de geopende standaard ingestelde email programma.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

iffepee

19 feb 2010, 18:05

Beste coderunner,
Alvast bedankt voor uw snel antwoord. Ik neem aan dat het javascript voor die keuzerondjes niet het zelfde is als voor een tekstveld. Bij mij in het formulier moet komen : Patient: keuzerondje Ja Keuzerondje Neen
Groeten en dank
iffepee
HD 500 Gb
2046 Mb geheugen
Antivir

coderunner

19 feb 2010, 18:20

Beste ippefee,

Neen, daar komt nog een groot stuk javascript bij kijken.
Kan je me de gehele html code van de pagina doorsturen via een privé-bericht of de url ( = link, webadres) van het contactformulier geven, dan kijk ik het na en pas ik eventueel het javascript aan zodat het werkt.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner

20 feb 2010, 14:58

Beste ippefee,

Bedankt voor je privé-bericht.
De verbeterde en aangepaste html code en javascript werd in een privé-bericht naar jou verzonden.

Succes.

mvg,
Coderunner

iffepee

20 feb 2010, 16:48

Beste Coderunner,
De toegezonden code werkt perfect. Waarvoor mijn hartelijke dank.
Groeten
iffepee
HD 500 Gb
2046 Mb geheugen
Antivir

coderunner

20 feb 2010, 16:52

Beste iffepee,

Vooreerst sorry om in mijn 2 laatste post je nickname verkeerd te hebben geschreven :oops:

Goed zo. Dat is graag gedaan en bedankt om dit te melden.

Succes.

mvg,
Coderunner

@moderator: probleem is opgelost!