afbeelding op website

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

filius

09 mar 2010, 18:04

Ik heb een foto ingevoegd en deze komt nu op de website in een vak waarin een kruisje in de linker bovenhoek staat.Ik heb vele foto's ingevoegd en deze komen normaal erop.Wat doe ik fout of wat loopt er mis.

coderunner

09 mar 2010, 18:33

Beste filius,

Wat je fout doet kan ik onmogelijk van hier uit beoordelen.
Lees hierover ook eens mijn volgende antwoorden op eerder gestelde identieke vragen door andere personen gesteld zijnde: klik hier en klik hier

Een url (link) naar je online geplaatste website ( = naar de pagina waar het probleem zich voordoet) zou erg handig zijn.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner

09 mar 2010, 20:11

Beste filius,

Je eerste link die je geeft zal wel deze zijn veronderstel ik:
http://www.derozenkring.be/Theehybriden.html

Volgens wat ik hier kan zien, staat de afbeelding
1- "Rotkäppchen.png" NIET in de map "images_fotovergroten/"
2- "Rotkäppchen 2 b.png" NIET in de map "images_fotovergroten/700x500/"

Kijk na ...
1- of deze afbeeldingen wel in de respectievelijke map staan
2- of de afbeeldingen identiek dezelfde benaming (schrijfwijze) hebben als in de html code

mvg,
Coderunner
Laatst gewijzigd door coderunner op 09 mar 2010, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

filius

09 mar 2010, 20:38

Volgens mij staan ze in dezelfde map.
Ik sleep de foto vanuit het pallet (DW cs3) met de map images_fotovergroten naar de pagina.Dan moet de foto toch uit de goede map komen of toch niet.Volgens ik kan volgen zitten de foto's juist.

coderunner

09 mar 2010, 20:56

Beste filius,

Ze staan alleszins niet in die mappen of ze moesten daar staan onder een andere bestandsnaam.

De foto's zouden volgens de html code op volgende links moeten staan, maar deze staan er niet
http://www.derozenkring.be/images_fotov ... ppchen.png
http://www.derozenkring.be/images_fotov ... otkäppchen 2 b.png

Wijzig in de html code de benaming én hernoem de afbeelding eens:
Rotkäppchen.png >> Rotkappchen.png
dus ZONDER gebruik te maken van het trema op de letter a

mvg,
Coderunner

coderunner

11 mar 2010, 15:43

Beste filius,

Ik zie dat door het wijzigen van de bestandsnaam en ook je bestandsnaam in je html code (weglaten van het trema) het probleem is opgelost.
Vermijd daarom speciale tekens in bestandsnamen.

Jammer dat je dit niet zelf bent komen melden ...

Zo ook op je pagina "Roos in de kijker" staat er een afbeelding waarin speciale tekens gebruikt worden nl. Rosa´Poustinia´.JPG.
Verwijder de aanhalingstekens in de bestandsnaam en in je html code!!
Rosa´Poustinia´.JPG >> RosaPoustinia.JPG

mvg,
Coderunner

@moderator: probleem is opgelost!