activeX

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

ghislaine*

07 dec 2010, 17:24

Geachte,

Het lukt mij niet om foto's op de website van mijn club te installeren.

Bij "browse" krijg ik een scherm dat activeX moet worden geinstalleerd.
Nu lees ik via google dat je moet opletten vanaf welke site je de activeX installeert.

Heeft iemand hier ervaring mee? Mij lukt het niet om een site te vinden.

bedankt,

grtjes

ghis

coderunner

08 dec 2010, 11:45

Beste ghislaine*,
ghislaine* schreef:Het lukt mij niet om foto's op de website van mijn club te installeren.
Wat lukt er dan niet ? Je maakt toch off-line bv. een foto-album aan in html en je laadt vervolgens de html pagina en de foto's op naar je webhostserver ... er valt dus toch niets te "installeren" op de website ?
ghislaine* schreef:Bij "browse" krijg ik een scherm dat activeX moet worden geinstalleerd.
Nu lees ik via google dat je moet opletten vanaf welke site je de activeX installeert.
Bedoel je hiermee dat je de html pagina off-line bekijkt (dus vanop je harde schijf met een wysiwyg-programma) en dan deze activeX krijgt ?

Wat is de url van de website van je club ?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
Gast

08 dec 2010, 13:58

Coderunner

Zou het eventueel kunnen dat Ghislaine Windows server als OS gebruikt, en hierop ActiveX ontbreekt?

coderunner

09 dec 2010, 13:20

Beste francois12,

Haal je DirectX en ActiveX niet door elkaar ?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

ghislaine*

09 dec 2010, 13:52

Het fotoalbum werkt als volgt: je logt in bij de fotoclub en je kan als lid foto's op het internet plaatsen (zoals bij seniorennet).
Met IE lukt het niet. Bij browsen krijg ik bericht dat axtiveXupload niet werkt.

Met Mozilla daarentegen werkt het perfect.
Doch daar ik Mozilla amper gebruik en minder gebruiksvriendelijk vind zou
ik graag hetzelfde kunnen uitvoeren met IE.

grtjes

ghis

coderunner

09 dec 2010, 14:02

Beste ghislaine,

Dit heeft dus helemaal niets te maken met "Eigen Website" maar met de werking van je Internet Explorer en staat m.a.w. onder een verkeerd onderwerp. Dit hoort eigenlijk onder "Software" te staan :wink:

Probeer eens met de map met de tijdelijke internetbestanden te ledigen met het gratis programma CCleaner.

Het kan ook zijn dat de website zelf verkeerd is opgemaakt en niet werkt met Internet Explorer.

mvg,
Coderunner

ghislaine*

10 dec 2010, 13:13

ga het onmiddelijk proberen,

groetjes en bedankt

ghis
Gast

10 dec 2010, 14:21

@coderunner, een moderator moet het onderwerp naar hier verplaatst hebben, ik denk dat het onderwerp eerst in het hardware board stond.

Ghislaine probeer dit eens

Open je Internet Explorer en klik bovenaan op Extra en selecteer Internetopties
Klik bij Internetopties op het tabbladje beveiliging.
Klik daar onderaan bij Aangepast niveau.
Scroll naar de optie Active-X besturingelementen die niet zijn gemarkeerd als veilig initialiseren en uitvoeren in scripts
Markeer daar het keuzerondje vragen , dat zal nu op uitgeschakeld gemarkeerd staan.
Klik op OK
Sluit je Internet Explorer en open terug Internet Explorer.
Surf naar de gewenste pagina waar je de foto's wil uploaden.
Zorg ervoor dat je het Active-X script nu eenmalig toestaat bij het openen van de pagina.

ghislaine*

11 dec 2010, 13:55

francois,

Hartelijk bedankt,

het werkt!

groetjes

ghis
Gast

11 dec 2010, 15:32

Graag gedaan hoor Ghislaine.
Nog even een kleine toelichting om dit hier.
Hiermee word bedoelt om voorzichtig te zijn en ActiveX enkel toe te laten bij sites die je vertrouwt. Kwaadaardige sites kunnen kwaadaardige codes en scripts bevatten .