Knop met aanwijseffect in FrontPage 2000

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

WallyDP
Lid geworden op: 17 mei 2004, 12:35
Locatie: Ranst

21 feb 2011, 12:18

Ik werk al een aantal jaren met FrontPage 2000 en heb o.a. ook al een homepage on-line : http://users.telenet.be/cichlidae/
Nu ben ik gestart aan een nieuwe homepage en ondervind volgend probleem. Wanneer ik een "Knop met aanwijseffect" maak is dat geen probleem, maar wanneer ik dat in de "Voorbeeld" optie ga bekijken (zoals dat op het net zou getoond worden) is de Aanwijsknop een witte rechthoek geworden en krijg ik volgende melding : Java has discovered application components that could indicate a security concern. name fphover.
Wat is hieraan te doen?
Vriendelijke groeten

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

21 feb 2011, 14:46

Beste WallyDP,

Heb je dat probleem ook wanneer je je pagina off-line en/of online bekijkt via je browser i.p.v. via Frontpage ?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

WallyDP
Lid geworden op: 17 mei 2004, 12:35
Locatie: Ranst

21 feb 2011, 16:09

In de andere homepage http://users.telenet.be/cichlidae/ kan ik zonder problemen de aanwijsknoppen bekijken zowel off-line als on-line.
In de nieuwe homepage niet ... En hoe moet ik off-line de pagina bekijken via een browser?

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

21 feb 2011, 17:10

Beste WallyDP,

Je maakt in Frontpage je pagina aan en je bewaart deze pagina op je harde schijf in een map.
Ga naar deze map een dubbelklik op de aangemaakte html pagina.
Deze pagina opent zich nu vanop je eigen pc in je standaard browser (= off-line, staat niet op het internet, www, webhostserver maar op je eigen harde schijf).

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

WallyDP
Lid geworden op: 17 mei 2004, 12:35
Locatie: Ranst

21 feb 2011, 17:31

Sorry dit lukt ook niet. Krijg wel de index-pagina maar de aanwijsknop staat er niet bij.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

21 feb 2011, 18:02

Beste WallyDP,

Kan je de html code (en eventueel de benodigde bestanden) misschien doorsturen via een privé-bericht of de pagina en bestanden tijdelijk even op de server van Telenet (op jouw website in een tijdelijk aangemaakte map) plaatsen en mij de link (webadres) doorgeven.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

22 feb 2011, 15:01

Beste WallyDP,

Ik heb alles aangekregen en bekeken.

Op de pagina gebruik je een applet (in Java geschreven applicatie - is niet hetzelfde als een javascript) om de menuknoppen te tonen.
Ik vermoed dat je de bewuste pagina off-line (dus vanop de harde schijf) bekijkt met browser Internet Explorer 8 (IE8).
Andere browsers zoals Firefox, Google Chrome, Safari, Opera, ... geven deze waarschuwing niet en de pagina wordt hierin helemaal getoond.

Hetgeen je krijgt in IE 8 heeft te maken dat de "Security Settings" van je browser te hoog staan om de pagina off-line te bekijken MAAR ik zou aan de settings van IE8 niets veranderen!
Je zou teveel settings moeten gaan wijzigen om dit zonder problemen te laten tonen en hierdoor ga je IE8 ook meer openstellen wat gevaarlijk kan zijn wanneer je pagina's online bekijkt.

Waarom geen wijzigingen aanbrengen in IE 8?
Wel, eens de pagina online op de server van Telenet staat, zal je daar geen probleem meer van ondervinden.

Om je pagina toch off-line te kunnen bekijken zou ik een extra meta tag op deze pagina plaatsen zijnde
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7" />
Hierdoor krijg je enkel, wanneer je de bewuste pagina off-line gaat bekijken, het bewuste balkje bovenaan in je browser zijnde
"To help protect your security, internet Explorer has restricted this webpage from running scripts or ActiveX controls that could access your computer. Click here for options ..."
Wanneer je dat balkje met de rechtermuistoets aanklikt, dan kan je dit aanvaarden en je pagina wordt dan zonder problemen getoond.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

22 feb 2011, 21:22

@moderator : probleem opgelost!
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.