foto's laten overlopen bovenin de pagina
-
aloë vera - Lid geworden op: 08 okt 2009, 13:39
Goedemiddag WebWeters,
Het nieuwste vernieuwings idee voor mijn website is de volgende: Kan je zonder gebruik te maken van de beschikbare gratis templates zélf ook een overloop van foto's maken die bovenin de site komen te staan?
Ik zou graag het effect hiervan willen toetsen op mijn site en zien of dit een extra waarde kan toevoegen t.a.v. het uiterlijk.
Tijdens mijn vele speurtochten kom ik sommige sites tegen waar dit echt heel mooi op uit komt. Daarentegen zijn er ook legio sites waar dit zeer verwarrend werkt. Zodoende lijkt mij een test, indien mogelijk, wel wenselijk.
Vrolijke groeten...... Aloë Vera
Het nieuwste vernieuwings idee voor mijn website is de volgende: Kan je zonder gebruik te maken van de beschikbare gratis templates zélf ook een overloop van foto's maken die bovenin de site komen te staan?
Ik zou graag het effect hiervan willen toetsen op mijn site en zien of dit een extra waarde kan toevoegen t.a.v. het uiterlijk.
Tijdens mijn vele speurtochten kom ik sommige sites tegen waar dit echt heel mooi op uit komt. Daarentegen zijn er ook legio sites waar dit zeer verwarrend werkt. Zodoende lijkt mij een test, indien mogelijk, wel wenselijk.
Vrolijke groeten...... Aloë Vera
Ik leef, dus ik vraag en hopelijk leer ik daarvan.
XP Pro
XP Pro
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste aloë vera,
Dat kan je steeds uitproberen, maar wat is nu juist je vraag?
Zoek je een script, ... ?
Bekijk de broncode van de sites waarbij het volgens jou mooi op uit komt.
mvg,
Coderunner
Dat kan je steeds uitproberen, maar wat is nu juist je vraag?
Zoek je een script, ... ?
Bekijk de broncode van de sites waarbij het volgens jou mooi op uit komt.
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Beste coderunner, mijn vraag is deze: nu heeft mijn site 1 foto bovenin het venster en ik zou er graag een overloop van 5 of 6 foto's in willen zetten die ik met de verschillende jaargetijden kan laten meelopen. De broncodes uit de sites die ik mooi vind kan ik niet kopiëren en invullen met mijn eigen foto's. Zie niet hoe die werken.
Groetens Aloë V.
Groetens Aloë V.
XP Pro
XP Pro
-
Beste Aloë Vera,
Kan je voorbeelden geven van deze pagina's (webadressen) dan kijk ik dit even voor je na.
mvg,
Coderunner
Kan je voorbeelden geven van deze pagina's (webadressen) dan kijk ik dit even voor je na.
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Sorry dat ik zo laat reageer, er was geen nieuw bericht in mijn inbox.(??) Deze site vind ik wel een mooie overloop hebben , maar mag zeker wel trager verlopen. En deze vind ik bijvoorbeeld te duizelingwekkend en kan ik niet lang naar kijken.
Zelf dacht ik meer aan een rustig verloop over de gehele breedte van het scherm, maar dan wel smal zoals mijn eigen viooltjes bijvoorbeeld. Zal dan wel de verwijs pagina's eronder moeten zetten voor het mooie.
Groetens Aloë V
Code: Selecteer alles
http://www.vergeteneten.nl/Code: Selecteer alles
http://www.plantenmarktamsterdam.nl/Zelf dacht ik meer aan een rustig verloop over de gehele breedte van het scherm, maar dan wel smal zoals mijn eigen viooltjes bijvoorbeeld. Zal dan wel de verwijs pagina's eronder moeten zetten voor het mooie.
Groetens Aloë V
XP Pro
XP Pro
-
Beste Aloë Vera,
Dat is gemaakt met een flash filmpje. Kan jij flash filmpjes maken ?
Ik heb dat ooit ook eens gemaakt voor iemand maar dat was dan met een javascript i.p.v. met een flash filmpje.
mvg,
Coderunner
Dat is gemaakt met een flash filmpje. Kan jij flash filmpjes maken ?
Ik heb dat ooit ook eens gemaakt voor iemand maar dat was dan met een javascript i.p.v. met een flash filmpje.
mvg,
Coderunner
-
Hallo coderunner,
nee hoor, geen idee hoe een flash filmpje gemaakt wordt. Ik had het idee dat je het met een template (die je gratis kan ophalen) moest maken en dat wil ik niet. Heb zo ondertussen mijn eigen opmaak toch klaar.
Als ik naar het programma van Picasa kijk dan kan ik daar wel een soort fotoshow maken, maar dat is dan alleen voor mijzelf en staat er geen http bij die ik in mijn site kan plakken.
Dat schiet natuurlijk ook niet echt op.
Kan jij me aanraden om een foto overloop in mijn site proberen te plakken met een Javascript, of denk jij dat dit niet wenselijk is?
Groetens Aloë V.
nee hoor, geen idee hoe een flash filmpje gemaakt wordt. Ik had het idee dat je het met een template (die je gratis kan ophalen) moest maken en dat wil ik niet. Heb zo ondertussen mijn eigen opmaak toch klaar.
Als ik naar het programma van Picasa kijk dan kan ik daar wel een soort fotoshow maken, maar dat is dan alleen voor mijzelf en staat er geen http bij die ik in mijn site kan plakken.
Dat schiet natuurlijk ook niet echt op.
Kan jij me aanraden om een foto overloop in mijn site proberen te plakken met een Javascript, of denk jij dat dit niet wenselijk is?
Groetens Aloë V.
XP Pro
XP Pro
-
Beste Aloë Vera,
Als je geen (flash) filmpjes kan maken dan zou ik op het internet een goed javascript zoeken om slideshows (met overgangen) te tonen en je foto's panoramisch maken en dit zo oplossen.
mvg,
Coderunner
Als je geen (flash) filmpjes kan maken dan zou ik op het internet een goed javascript zoeken om slideshows (met overgangen) te tonen en je foto's panoramisch maken en dit zo oplossen.
mvg,
Coderunner
-
Beste coderunner, dank voor deze tip en ik ga zoeken naar zo'n java script. Zal zien wat er boven komt drijven, meld mij later, heb nu weinig tijd dus kan even duren, wat ik ermee gedaan heb en hoe het geworden is.
Vrolijke groetens Aloë Vera.
P.s. is het maken van flash erg lastig te leren?
Vrolijke groetens Aloë Vera.
P.s. is het maken van flash erg lastig te leren?
XP Pro
XP Pro
-
Beste aloë vera,
Ik heb iets aangemaakt met javascript. Misschien ben je hier reeds tevreden mee. Let wel de bloemen foto's heb ik van het internet gehaald en zijn daarom niet echt de geschikte foto's qua positionering. Het is maar om een idee te hebben hoe het kan zonder flash filmpje.
Bekijk het >>> hier <<<
mvg,
Coderunner
Aanpassing link
Ik heb iets aangemaakt met javascript. Misschien ben je hier reeds tevreden mee. Let wel de bloemen foto's heb ik van het internet gehaald en zijn daarom niet echt de geschikte foto's qua positionering. Het is maar om een idee te hebben hoe het kan zonder flash filmpje.
Bekijk het >>> hier <<<
mvg,
Coderunner
Aanpassing link
Laatst gewijzigd door coderunner op 06 mar 2011, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Goeiemorgen coderunner, dank je voor dit mooie voorbeeld. Ga het nog verder onderzoeken, maar mijn eerste indruk is zeer positief. Het was echter wel even zoeken welke "hier" het moest zijn, ik kreeg een error en ben toen in de broncode gaan kijken welke url je bedoelde.
http://webhulp.beaconhosting.net/aloevera/ Deze vond ik en het is prachtig.
Mijn dank is als voorheen groot en meld mij als mijn ideeën zijn uitgewerkt.
Allen een prettige zondag met vrolijke groeten Aloë Vera.
P.S. Na een tweede kijk op de link om de url van de error te zien zag ik dat het wél helemaal klopte,(logisch toch)
Het is vast mijn pc, die doet vreemde dingen op de zondag.
http://webhulp.beaconhosting.net/aloevera/ Deze vond ik en het is prachtig.
Mijn dank is als voorheen groot en meld mij als mijn ideeën zijn uitgewerkt.
Allen een prettige zondag met vrolijke groeten Aloë Vera.
P.S. Na een tweede kijk op de link om de url van de error te zien zag ik dat het wél helemaal klopte,(logisch toch)
Het is vast mijn pc, die doet vreemde dingen op de zondag.
XP Pro
XP Pro
-
Het is vreemd, maar nu krijg ik toch weer deze error...
http://custom404error.com/?keywords=nas ... te%20agent
Het resultaat van
http://webhulp.beaconhosting.net/aloevera/ vind ik mooi ,maar zal het goed moeten doornemen. Mijn sharepoint laat gele balken en rode onderstrepen zien.
Ook script moet ik echt verder onderzoeken.
Groetens Aloë Vera.

http://custom404error.com/?keywords=nas ... te%20agent
Het resultaat van
http://webhulp.beaconhosting.net/aloevera/ vind ik mooi ,maar zal het goed moeten doornemen. Mijn sharepoint laat gele balken en rode onderstrepen zien.
Ook script moet ik echt verder onderzoeken.
Groetens Aloë Vera.
XP Pro
XP Pro
-
Beste aloë vera,
Het ligt zeker niet aan je pc hoor maar de webhost waar ik het voorbeeld tijdelijk heb geplaatst heeft vaak kuren en vindt dan een bepaalde pagina niet ... sorry voor dit ongemak.
Ook i.v.m. met de gele balken in Sharepoint Designer moet je je geen zorgen maken. Deze webhost plaatst advertenties op de pagina maar ik heb deze onzichtbaar gemaakt maar wanneer je de broncode kopieert dan kopieer je ook de door de webhost gegenereerde advertentie codes mee waar inderdaad veel fouten instaan. Ook hiervoor sorry.
Wil je gebruik maken van deze code, geef dan in een privébericht je emailadres door, dan stuur ik de "propere code" en benodigde bestanden via deze weg door en dan zal je zien dat er in Sharepoint Designer geen gele baken meer getoond worden.
mvg,
Coderunner
Het ligt zeker niet aan je pc hoor maar de webhost waar ik het voorbeeld tijdelijk heb geplaatst heeft vaak kuren en vindt dan een bepaalde pagina niet ... sorry voor dit ongemak.
Ook i.v.m. met de gele balken in Sharepoint Designer moet je je geen zorgen maken. Deze webhost plaatst advertenties op de pagina maar ik heb deze onzichtbaar gemaakt maar wanneer je de broncode kopieert dan kopieer je ook de door de webhost gegenereerde advertentie codes mee waar inderdaad veel fouten instaan. Ook hiervoor sorry.
Wil je gebruik maken van deze code, geef dan in een privébericht je emailadres door, dan stuur ik de "propere code" en benodigde bestanden via deze weg door en dan zal je zien dat er in Sharepoint Designer geen gele baken meer getoond worden.
mvg,
Coderunner
-
Goedemiddag coderunner, zal ik doen via prive, heel graag. Zag zojuist dat er extra's op de webhulp waren bijgekomen. Ga dat ook onderzoeken.
Mijn dank alvast en tot later.
P.S. Het is weer tijd voor de voetbal met een Noord-Hollands onderonsje om 16.30 uur.
Vrolijke groetens Aloë Vera
Mijn dank alvast en tot later.
P.S. Het is weer tijd voor de voetbal met een Noord-Hollands onderonsje om 16.30 uur.
Vrolijke groetens Aloë Vera
XP Pro
XP Pro
-
Beste coderunner, mijn dank ook hier weer op zijn plaats en mag gelezen worden.
Was het gisteren nog zo dat mijn beelden niet wilde bewegen, nu reeds wel en kan ik rustig verder met het invullen met nieuwe foto's op mijn website.
De hoofdpagina's wil ik wel dezelfde foto's geven, maar voor sommige achterliggende zie ik liever bijpassende foto's. Zou dit te onrustig worden en bezoekers laten duizelen, of is het gewoon even proberen en wachten wat het resultaat mij zelf doet?
Als er pagina's klaar zijn geef ik weer een berichtje.
Een prettige dag verder met vrolijke groeten van Aloë V.
Was het gisteren nog zo dat mijn beelden niet wilde bewegen, nu reeds wel en kan ik rustig verder met het invullen met nieuwe foto's op mijn website.
De hoofdpagina's wil ik wel dezelfde foto's geven, maar voor sommige achterliggende zie ik liever bijpassende foto's. Zou dit te onrustig worden en bezoekers laten duizelen, of is het gewoon even proberen en wachten wat het resultaat mij zelf doet?
Als er pagina's klaar zijn geef ik weer een berichtje.
Een prettige dag verder met vrolijke groeten van Aloë V.
XP Pro
XP Pro