Uitklapmenu

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Marco V

27 feb 2011, 22:31

Ik heb een vraag ivm. dit http://www.dynamicdrive.com/style/cssli ... ss_menu_2/
uitklapmenu

Ik krijg die verdomde pijltjes niet te zien, er komen telkens kruisjes te staan
Ik wil het eens zien met die pijltjes of
ik wil ze eventueel ook wel weg hebben, hoe kan ik dat klaar krijgen ?
Er staat wel in één van die reacties, hoe je het één en ander kan verwijderen, maar dan werkt het niet meer

coderunner

27 feb 2011, 22:47

Beste Marco V,

Heb je deze pijltjes ook gedownload van deze website én deze ook naar de webserver waar jouw website staat opgeladen?

Het webadres van jouw website zou handig zijn om na te kijken (eventueel via privébericht als je de url niet op het forum wil plaatsen).

mvg,
Coderunner
Laatst gewijzigd door coderunner op 27 feb 2011, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Marco V

27 feb 2011, 23:01

Ik kijk altijd eerst op het voorbeeld in frontpage of dat alles goed werkt en zag toen dat er kruisjes staan ipv.de pijltjes
Mijn website uploaden doe ik pas als alles af is, want ik ben een volledige nieuwe site aan het maken

coderunner

27 feb 2011, 23:07

Beste Marco V,

Dus heb je de pijltjes niet gedownload van de website of ze staan niet op de juiste plaats in je website structuur.

Quote: "If you wish to upload the above files to a different directory, be sure to edit "jqueryslidemenu.js" to update the URLs to the two arrow images used."

mvg,
Coderunner
Laatst gewijzigd door coderunner op 27 feb 2011, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Marco V

27 feb 2011, 23:18

Ik heb die 2 menu's gedownload en heb die pijltjes ook gedownload en bij mijn map images gezet
Normaal als je een afbeelding op je site zet, hoef je die maar in te voegen en op te slaan, maar in dit geval als ik op voorbeeld klik zie ik die kruisjes, maar als ik bij het tabblad "normaal " alles opmaak zie je die kruisjes niet meer en kan je niets toevoegen want die menu's staan volledig uitgeklapt
Op de site staat wel in het engels dit : If you wish to upload the above files to a different directory, be sure to edit "jqueryslidemenu.js" to update the URLs to the two arrow images used.
Maar ik weet niet wat ze daar nu juist mee bedoelen

coderunner

27 feb 2011, 23:31

Beste Marco V,

Dus je html pagina, waar het menu opstaat, én het javascript "jqueryslidemenu.js" staan in één en dezelfde map en de pijltjes heb je in een andere map zijnde images geplaatst ... juist ?

Dan ...
1- Open het bestand "jqueryslidemenu.js" in bv. kladblok

2- Zoek naar (op 10de regel)
var arrowimages={down:['downarrowclass', 'down.gif', 23], right:['rightarrowclass', 'right.gif']}
3- Vervang dit door
var arrowimages={down:['downarrowclass', './images/down.gif', 23], right:['rightarrowclass', './images/right.gif']}
4- Bewaar het bestand terug als "jqueryslidemenu.js"

Gebruik ook het juiste doctype (helemaal bovenaan in je html code)

Code: Selecteer alles

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="en" xml:lang="en">
mvg,
Coderuunner

Marco V

27 feb 2011, 23:52

Ik had eerst die tekst in kladblok aangepast en maar toen werkte het nog niet.
Daarna die html code weg en die andere in de plaats, maar de tekst staat ook in het zwart op mijn voorbeeld pagina

Moest ik die pijltjes nu willen verwijderen, welk stuk tekst moet ik er dan tussenuit halen

coderunner

28 feb 2011, 00:06

Beste Marco V,

Stuur mij al de gebruikte bestanden voor deze html pagina eens door in een rar/zip bestand zoals ze op je harde schijf staan (juiste mappenstructuur)! Ik stuur je mijn emailadres in een privébericht.

mvg,
Coderunner

coderunner

28 feb 2011, 00:33

Marco V schreef:Moest ik die pijltjes nu willen verwijderen, welk stuk tekst moet ik er dan tussenuit halen
Beste Marco V,

Download dan hier het aangepaste "jquerysidemenu.js" javascript zonder de pijltjes.

mvg,
Coderunner

Marco V

28 feb 2011, 00:47

Ik heb het al op kunnen lossen
Ik moest html vervangen door dat ander stukje tekst, maar dat kwam zichtbaar op mijn pagina te staan, nu heb ik het vervangen door alleen
<!DOCTYPE HTML>
Ik had dat op de site zien staan en even uitgeprobeerd en zie het lukte

Ik gebruik frames, dan is dit stukje : <!DOCTYPE HTML>
niet goed of wel ?

Ik had het eerst op een andere site uitgeprobeerd, maar daar had ik natuurlijk geen frames, mijn eigenlijke site wel
En daar werkt het niet

Marco V

28 feb 2011, 00:58

Na wat geprul is me ook dat gelukt
Nu heb ik voorlopig nog één vraag
Hoe koppel ik mijn pagina's nu daaraan ?
ik kan geen hyperlinks aan dat uitklapmenu toevoegen

coderunner

28 feb 2011, 14:56

Beste Marco V,

1- Eerst mijn vraag:

Is het probleem met de pijltjes nu opgelost?
Zijn de pijltjes nu zichtbaar of heb je het aangepaste javascript van mijn vorige post gebruikt zonder pijltjes?

2- Nu de antwoorden op je vragen.
Marco V schreef:Ik moest html vervangen door dat ander stukje tekst, maar dat kwam zichtbaar op mijn pagina te staan
Dan heb je het in het verkeerd venster van Frontpage geplaatst!
Marco V schreef: ... nu heb ik het vervangen door alleen
<!DOCTYPE HTML>
Ik had dat op de site zien staan en even uitgeprobeerd en zie het lukte

Ik gebruik frames, dan is dit stukje : <!DOCTYPE HTML>
niet goed of wel ?
<!DOCTYPE HTML> betekent niets, dus kan je het beter weglaten
Marco V schreef:Ik had het eerst op een andere site uitgeprobeerd, maar daar had ik natuurlijk geen frames, mijn eigenlijke site wel
En daar werkt het niet
Voor frames gebruik je volgend doctype

Code: Selecteer alles

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
Marco V schreef:Hoe koppel ik mijn pagina's nu daaraan ?
ik kan geen hyperlinks aan dat uitklapmenu toevoegen
Waarom kan je geen hyperlinks aan het uitklapmenu toevoevoegen?
In de code staat toch (een stukje uit de gebruikte code)
<div id="myslidemenu" class="jqueryslidemenu">
<ul>
<li><a href="http://www.dynamicdrive.com">Item 1</a></li>
<li><a href="#">Item 2</a></li>
<li><a href="#">Folder 1</a>
<ul>
<li><a href="#">Sub Item 1.1</a></li>
<li><a href="#">Sub Item 1.2</a></li>
<li><a href="#">Sub Item 1.3</a></li>
... enz ...
daar staat toch een stukje van een hyperlink in
vervang # door de pagin_naming.html
bv.
<div id="myslidemenu" class="jqueryslidemenu">
<ul>
<li><a href="index.html">Home</a></li>
<li><a href="info.html">Info</a></li>
<li><a href="hobby">Hobby</a>
<ul>
<li><a href="hobby 1.html">Hobby 1</a></li>
<li><a href="hobby 2.html">Hobby 2</a></li>
<li><a href="hobby 3.html">Hobby 3</a></li>
... enz ...
eventueel, wanneer je met frames werkt en de pagina moet verschijnen in dat frame, aanvullen met de frame benaming
bv.
<li><a href="pagina_naam.html" target="benaming van het frame">Info</a></li>
mvg,
Coderunner

Marco V

06 mar 2011, 12:25

Beste,

Sorry van het lange wachten, maar wij hebben een dierenzaak,dus weinig tijd
Maar het probleem met de pijltjes is opgelost, ik ben nog vanalles aan het proberen op onze nieuwe site, ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het wil maken
Het probleem van die links daar ben ik nu ook uit

Hartelijk bedankt voor de hulp en als ik nog iets moet weten, dan hoor je nog van me

Marco V

06 mar 2011, 12:48

Ik heb je nog maar pas bedankt en ik heb je al weer nodig
Toen ik mijn website destijds gemaakt heb, heb ik frames gebruikt, nu is mijn vraag hoe geraak ik in mijn huidige index pagina van die frames af.
Ik wil het allemaal zonder frames gaan maken, dat lijkt me makkelijker

coderunner

06 mar 2011, 15:17

Beste Marco V,

Allereerst bedank voor je antwoord i.v.m. de pijltjes en het menu.

De opbouw van je frames staat in het bestand index.htm of index.html.
Door dit bestand te verwijderen is ook de opbouw van je frames weg.
Je moet dan wel de benaming van een ander bestand dat als eerste getoond werd hernoemen naar index.htm of index.html.
Vervolgens zal je al je links gelinkt naar een frame moeten aanpassen.

mvg,
Coderunner