websiteprobleem

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

veehond
Lid geworden op: 20 mar 2011, 15:40

20 mar 2011, 15:44

Beste mensen,

ik heb een probleem bij het maken van een website, helemaal in het begin van het stappenplan.
Ik heb de instructies gevolgd voor het aanmaken van een html-doc, maar kan het document zelf niet bewerken. Er komt gewoon een 'wit blad' op het scherm en ik kan geen html-codes invoeren.

Kan iemand mij helpen? Ik zou u zeer dankbaar zijn!
Mvg,
veehond.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

20 mar 2011, 18:20

Beste veehond,

Weet dat wanneer je Internet Explorer 8 gebruikt de broncode niet meer automatisch opent in kladblok zoals aangegeven in de cursus. De manier waarop Internet Explorer 8 de broncode toont, kan je deze niet meer bewerken zoals dat wel ging in de vorige versies van IE.
Microsoft heeft gekozen voor het tonen van de broncode zoals Mozilla Firefox dat al jaren doet.

Hoe ga je dan tewerk?

1ste manier (Internet Explorer 8 en Firefox)

1.1- Open het index.html bestand in Internet Explorer 8 (dubbelklik op het icoontje index.html)
1.2- Vervolgens druk je op de rechtermuisknop en selecteer "Bron weergave"
1.3- Er verschijnt een venster met de broncode in kleur
1.4- Selecteer de html code door toetsencombinatie ctrl + a (="alles selecteren")
1.5- Kopieer de html code door toetsendombinatie ctrl + c (="kopiëren")
1.6- Open het programma kladblok (Start >> Alle programma's >> Bureau-accessoires >> Kladblok)
1.7- Plak de html code in een lege pagina van kladblok door toetsencombinatie ctrl +v (="plakken")

Ga nu verder met de cursus



2de manier (Alleen voor Internet Explorer 8)

2.1- Open het index.html bestand in Internet Explorer 8 (dubbelklik op het icoontje index.html)
2.2- Druk vervolgens op de F12 toets
2.3- Een nieuw venster wordt geopend >> Ontwikkelhulpprogramma's (zie schermafdruk)
Afbeelding
2.4- Ga in dat nieuwe venster in het menu bovenaan naar >> Bestand > Weergavebron voor Internet Explorer aanpassen
2.5- Selecteer kladblok in die lijst. (zie schermafdruk)
2.6- Sluit dit venster zodat je terug Internet Explorer 8 te zien krijgt
2.7- Sluit Internet Explorer 8 af
2.8- Open nu terug het index.html bestand in Internet Explorer 8 (dubbelklik op het icoontje index.html)
2.9- Vervolgens druk je op de rechtermuisknop en selecteer "Bron weergave"
2.10- De broncode wordt nu terug in het kladblok geopend.

Ga nu verder met de cursus

Probeer dit al eens en heb je nog problemen, dan laat je het maar weten.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

kris.gua
Lid geworden op: 14 apr 2006, 10:43
Locatie: Brasschaat

21 mar 2011, 11:20

Dag veehond,

Ik ben vroeger ook begonnen met de cursus van seniorennet, en heb ook heel lang kladblok gebruikt. Ik gebruik nu html-kit. Je kan dat gratis downloaden. Het voordeel van html-kit is dat er kleurverschil bestaat tussen je code en de ingevoegde tekst, waardoor je veel vlugger fouten ziet. Ook notepad++ werkt zo. (Er zullen nog wel meer zo'n programma's zijn.)

Misschien is het ook te overwegen daar mee te werken.

groetjes, en succes met je website!

Kris
AspireE17-intelcore i3-6100U - Windows 10
HP Pavilion dm3 Notebook PC processor: AMD AThion ™ Neo W2 Dual Core Processor L335 1.60 GHz
Acer Aspire 7551 Processor: AMD Athlon™IIP320dual coreProcessor 2.10 GHzt
Windows 7Home