knipperende tekst
-
astra - Lid geworden op: 05 okt 2003, 14:49
Paul,
Volledig akkoord hoor met jou!
Maar ik wil slechts één enkel woordje dat flikkert en dat enkel ter gelegenheid van Kerstmis, daarna wordt het verwijderd.
En daarbij is het in gewone tekst, geen koeien van letters hé. Dit woordje (Nieuw) is een link die verwijst naar een nieuwe Kerstpresentatie.
Groetjes,
Astra
Volledig akkoord hoor met jou!
Maar ik wil slechts één enkel woordje dat flikkert en dat enkel ter gelegenheid van Kerstmis, daarna wordt het verwijderd.
En daarbij is het in gewone tekst, geen koeien van letters hé. Dit woordje (Nieuw) is een link die verwijst naar een nieuwe Kerstpresentatie.
Groetjes,
Astra
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste astra,
Dat kan je oplossen met een javascript.
1-Plaats onderstaand javascript tussen de <head> en de </head> tagDe snelheid van het knipperen kan je wijzigen door in bovenstaand javascript een andere waarde aan snelheid te geven
2- Tussen de <body> en </body> tags, daar waar je het woord wil laten knipperen, plaats je volgende code
Je kan natuurlijk ook de kleur, lettertype, ... van het knipperend woord/tekst meegeven in een style attribuut.
Succes!
mvg,
Coderunner
Dat kan je oplossen met een javascript.
1-Plaats onderstaand javascript tussen de <head> en de </head> tag
Code: Selecteer alles
<script type="text/javascript">
<!--
snelheid=500;
knipper=document.all.tags("blink");
wijzig=1;
bringBackBlinky();
function bringBackBlinky()
{
if (wijzig == 1) {
toon="visible";
wijzig=0;
}
else {
toon="hidden";
wijzig=1;
}
for(i=0;i<knipper.length;i++) {
knipper[i].style.visibility=toon;
}
setTimeout("bringBackBlinky()", snelheid);
}
-->
</script>2- Tussen de <body> en </body> tags, daar waar je het woord wil laten knipperen, plaats je volgende code
Code: Selecteer alles
<blink>NIEUW</blink>Succes!
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Beste astra,
Bedankt om dit te melden.
Weeral iemand blij gemaakt
Tot de volgende,
mvg,
Coderunner
Bedankt om dit te melden.
Weeral iemand blij gemaakt
Tot de volgende,
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
aloë vera - Lid geworden op: 08 okt 2009, 13:39
Ik ben er ok blij mee, coderunner. Ga nog goed uitzoeken hoe het te gebruiken, maar de code heb ik nu toch al gecopïeerd en getest. Relaxed knipperen op 'snelheid 1000'. Dank aan Astra voor de vraag en coderunner voor de oplossing.
Vrolijke groet Aloë Vera
Vrolijke groet Aloë Vera
Ik leef, dus ik vraag en hopelijk leer ik daarvan.
XP Pro
XP Pro
-
Ik heb het ook onderaan het script vermeld dat je de snelheid van het knipperen kan aanpassen zoals jij het zelf wil:
1- hoe groter het getal achter snelheid, hoe trager het knipperen verloopt.
2- hoe kleiner het getal achter snelheid, hoe sneller het knipperen verloopt.
@aloë vera
Goed dit te vernemen trouwens.
Nog iemand hiermee blij gemaakt
Succes,
mvg,
Coderunner
1- hoe groter het getal achter snelheid, hoe trager het knipperen verloopt.
2- hoe kleiner het getal achter snelheid, hoe sneller het knipperen verloopt.
@aloë vera
Goed dit te vernemen trouwens.
Nog iemand hiermee blij gemaakt
Succes,
mvg,
Coderunner