filezilla wil niet verbinden met server

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

polmcfree

10 feb 2012, 21:15

Ben al enkele dagen aan het proberen mijn website bij te werken,deed dit altijd met filezilla,en het is wel even geleden(van 2009) dat ik daar nog aan gewerkt heb(wegens werk in buitenland)nu wil ik die terug up to date maken maar kan op geen enkele manier op de server komen,wat moet ik juist in vullen voor Host,gebruikersnaam en wacht woord?heb alle gegevens van belgacom maar ik kan ze op alle mogelijke manieren invullen hij blijft "verbinding mislukt met ETIMEOUT-Connection attempt timed out geven"of kan niet verbinden met server
De site is wel nog actief want je kan ze gewoon openen.

coderunner

10 feb 2012, 21:28

Beste polmcfree,

Mijn vraag: ben je nog steeds aangesloten bij Belgacom/Skynet en heb je ook nog steeds Belgacom/Skynet als internetprovider?

Gegevens om in te loggen zijn
host : users.skynet.be
poort : 21
gebruikersnaam : 2letter6cijfercombinatie bv. ab123456 (verkregen van Belgacom bij aansluiting)
wachtwoord: het wachtwoord dat bij je account hoort (verkregen van Belgacom bij aansluiting)

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

polmcfree

10 feb 2012, 21:44

Ja,ben nog steeds aangesloten bij belgacom,het enigste wat veranderd is dat ik nu belgacom TV heb en dus een andere modem ,maar dat heb ik pas van vandaag, er voor kwam ik er ook al niet op,die host users is dat je e-mail adress of de url van de site?

coderunner

10 feb 2012, 21:56

Beste polmcfree,

Dan vermoed ik dat je niet de juiste gegevens invult.
polmcfree schreef:...host users is dat je e-mail adress of de url van de site?...
Geen van beiden!
In het vakje "Host" vul je gewoon in users.skynet.be en NIETS anders!! dus ook NIET users.skynet.be/ab123456

Met afbeeldingen:
1- via snelverbindingsbalk
Afbeelding

2- via sitebeheer
a- tabblad Algemeen
Afbeelding
b- tabblad Geavanceerd
Afbeelding

Probeer eens met de ingevulde gegevens in te loggen op de webmail van skynet?
---> https://webmail.skynet.be/ <---
Inloggen met gebruikersnaam zijnde bv. ab123456 (NIET met je naam) en met je wachtwoord. Lukt dit niet, dan gebruik je verkeerde inloggegevens want het zijn ook deze gegevens die je in FileZilla moet gebruiken.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

polmcfree

10 feb 2012, 22:57

Op webmail kan ik me inloggen met die gegevens,maar filezilla wil maar niet verbinden heb het op de twee manieren gedaan zoals je hebt voorgesteld ,steeds dezelfde melding van etimeout

polmcfree

10 feb 2012, 23:03

Het is gelukt,in snelverbinden de optie zonder proxyinstellingen gebruikt

coderunner

10 feb 2012, 23:09

Beste polmcfree,

Je mag hier geen proxy instellen daarom dat ik de schermafdruk van tabblad Geavanceerd er ook nog extra had bijgezet :wink:

Succes met je geupdatete website.

Bedankt ook om dit hier te melden.

mvg,
Coderunner

polmcfree

10 feb 2012, 23:15

Ja ,daar heb ik nog even werk aan,weet ik morgen weer wat te doen,en bedankt om me verder te helpen ,want die host had ik niet gevonden zonder hulp