PDF-file op website plaatsen

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Julien Ph
Lid geworden op: 27 dec 2005, 08:01
Locatie: Westende

26 mar 2012, 21:20

Hallo,
Voor onze club maken wij een clubbladje in Publisher, daarna wordt er een PDF-file van gemaakt en wordt dan op de website geplaatst.
Dit heb ik nog maar 1x gedaan, en na een tijdje zoeken is het me gelukt om hem blad per blad te laten zien (bij iedere muisklik).
Nu wil ik onze tweede PDF op de website zetten, maar ik weet niet meer hoe het juist moet en/of wat ik verkeerd doe.
Wat is in feite het probleem...
Hij staat er wel op maar iedere keer ik met de muis klik laat hij 2 bladzijden zien, dus: pagina 1 en 24... 2 en 23... 3 en 22 enz.
Het zou moeten zijn, geen dubbelpagina maar een enkel en in volgorde... dus pagina 1, 2, 3 enz...
Het kan, maar ik weet niet meer hoe!
Moet de Publischer-file op een bepaalde manier opgeslagen worden? Of moet er een bepaalde instellin in de PDF-file gedaan worden?
Iemand die hier een oplossing voor weet?

Halzheimer begint serieus gaan te knagen...
Groeten,
Julien
Carpe Diem

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

27 mar 2012, 15:20

Beste Julien,

Ik heb even gewacht zodat anderen hierop konden antwoorden maar blijkbaar dus niet.
Eigenlijk is dit geen "Eigen website" gerelateerd probleem maar een "Computer - Software" probleem en zou deze vraag beter daar thuishoren.

Wat je juist verkeerd doet of waar het verkeerd loopt, kan ik van hieruit natuurlijk niet zien maar volgens mij neem je in MS Publisher de verkeerde template. Wat jij krijgt is de opmaak voor het dubbelzijdig afprinten van een boek om deze achteraf in te binden.
Neem je in MS Publisher gewoon een blanco A4 pagina bij de opmaak en voeg je er telkens een nieuwe pagina aan toe als de eerste vol staat, enz ?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Julien Ph
Lid geworden op: 27 dec 2005, 08:01
Locatie: Westende

27 mar 2012, 20:01

coderunner schreef:Beste Julien,

Ik heb even gewacht zodat anderen hierop konden antwoorden maar blijkbaar dus niet.
Eigenlijk is dit geen "Eigen website" gerelateerd probleem maar een "Computer - Software" probleem en zou deze vraag beter daar thuishoren.

Wat je juist verkeerd doet of waar het verkeerd loopt, kan ik van hieruit natuurlijk niet zien maar volgens mij neem je in MS Publisher de verkeerde template. Wat jij krijgt is de opmaak voor het dubbelzijdig afprinten van een boek om deze achteraf in te binden.
Neem je in MS Publisher gewoon een blanco A4 pagina bij de opmaak en voeg je er telkens een nieuwe pagina aan toe als de eerste vol staat, enz ?

mvg,
Coderunner
Hallo,
Ik denk dat ge mij op de juiste weg gezet hebt...
Inderdaad, het is dubbelzijdig opgemaakt om zo af te printen om er daarna een boekje van te maken!
Dus, ik ga dat doen op de manier zoals u het aanbeveeld in uwe laatste zin.

Alvast bedank... ik breng u op de hoogte van het resultaat!
Carpe Diem

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

27 mar 2012, 20:28

Beste Julien,

Dat is graag gedaan en ik ben blij dat ik je op weg heb kunnen zetten.

Succes.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

29 mar 2012, 20:29

Beste Julien,

Ik heb gezien op je website dat het PDF-bestand nu wel juist getoond wordt (pagina per pagina) dus ga ik ervan uit dat dit probleem is opgelost.

mvg,
Coderunner


@moderator: probleem opgelost!
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Julien Ph
Lid geworden op: 27 dec 2005, 08:01
Locatie: Westende

29 mar 2012, 20:46

coderunner schreef:Beste Julien,

Ik heb gezien op je website dat het PDF-bestand nu wel juist getoond wordt (pagina per pagina) dus ga ik ervan uit dat dit probleem is opgelost.

mvg,
Coderunner


@moderator: probleem opgelost!
Inderdaad, ik wist dat het ging lukken dank zij uw tip...
Ik had het nog niet bevestigd dat het echt gelukt was omdat er nog een klein schoonheidsfoutje is zit nl: de zoomlevel is nog te groot. Ik denk dat het nu ongeveer op 130% staat en heb liever gehad dat de pagina een stuk kleiner was zodat ge niet moet scrollen om één blad te zien.
Het komt wel in orde...
Nogmaals bedankt en tot volgend probleem... :D
Carpe Diem

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

29 mar 2012, 21:41

Beste Julien,

Een PDF in een website tonen zal steeds de breedte van het scherm innemen. De bezoeker moet zelf in de toolbars de grootte aanpassen.

Maar jij kan dit wel verhelpen je link nl.
<a href="Zwervers-4-5-6_eindversie_enkel+.pdf#view=Fit">
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Julien Ph
Lid geworden op: 27 dec 2005, 08:01
Locatie: Westende

29 mar 2012, 22:32

coderunner schreef:Beste Julien,

e probleem!
innemen. De bezoeker moet zelf in de toolbars de grootte aanpassen.

Maar jij kan dit wel verhelpen je link nl.
<a href="Zwervers-4-5-6_eindversie_enkel+.pdf#view=Fit">
mvg,
Coderunner
En het is weeral gelukt!
Ikke heel blij!

Bedankt voor de hulp... en t'ja, tot het probleem.

Julien
Carpe Diem

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

29 mar 2012, 23:21

Beste Julien,

Dat is weer met alle plezier gedaan en bedankt voor de update.

Tot de volgende ...

mvg,
Coderunner


@moderator: probleem opgelost!
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.