Docle

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

voorn

03 apr 2025, 10:53

Ik ben bij docle ingescrheven en krijg verschillende facturen langs daar.
Vervelend is dat ondanks betalen ik regelmatig herinering krijg
Zijn er nog forumleden die daar last van hebben.

Prima Vera

03 apr 2025, 11:23

Ik gebruik al jaren Doccle maar betaal niets via Doccle. Ik doe het nog altijd zelf, gebruik Doccle enkel voor het ontvangen van de facturen (Klina, CM, Bank etc). Voor de rest daar nog nooit problemen mee gehad. Als ik een factuur ontvang zet ik dat direct in de betaalagenda bij mijn on line bankapp, bevestig in Doccle de facturen als betaald en klaar is kees.

wanton

03 apr 2025, 14:00

Jawel, in Doccle noteren als betaald
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

MyriamC

04 apr 2025, 11:10

Prima Vera schreef:
03 apr 2025, 11:23
Ik gebruik al jaren Doccle maar betaal niets via Doccle. Ik doe het nog altijd zelf, gebruik Doccle enkel voor het ontvangen van de facturen (Klina, CM, Bank etc). Voor de rest daar nog nooit problemen mee gehad. Als ik een factuur ontvang zet ik dat direct in de betaalagenda bij mijn on line bankapp, bevestig in Doccle de facturen als betaald en klaar is kees.
Zo doe ik het ook.

Jockey

17 mei 2025, 22:18

Ikzelf ga ervan uit, en handel ook zo, dat ik geen Docle of Itsme gebruik. Immers waarom je overal registreren als je ook zonder kan? Ik type in men werkbalk 'My pension' of 'Mijngezondheid' of 'mijn eBox' in en geraak overal op. Nog niet zòlang geleden was Itsme gehackt en hadden hackers duizende accounts buitgemaakt. Mijn gedacht (met de nadruk op mijn!) is: "Hou het simpel"
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

bcdef

19 mei 2025, 19:18

[quote=Jockey post_id=5144123 time=1747513121 user_id=34908]
Ikzelf ga ervan uit, en handel ook zo, dat ik geen Docle of Itsme gebruik. Immers waarom je overal registreren als je ook zonder kan? Ik type in men werkbalk 'My pension' of 'Mijngezondheid' of 'mijn eBox' in en geraak overal op. Nog niet zòlang geleden was Itsme gehackt en hadden hackers duizende accounts buitgemaakt. Mijn gedacht (met de nadruk op mijn!) is: "Hou het simpel"
[/quote]

Daar ben ik het compleet mee oneens, Jockey, met de nadruk op 'compleet'! Grapje hé!

Als gij in uw zoekbalk 'my pension' intikt, dan moet gij u ook nog aanmelden (nadat ge u ooit hebt geregistreerd). Ook hier op Seniorennet hebt gij u ooit geregistreerd en meldt ge u aan (of ge logt nooit uit, wat ook niet veilig is, want dan bent ge constant online) of gij had geen reactie kunnen typen hier in deze draad. Als gij u niet geregistreerd hebt op My Pension, Mijn gezondheid, Mijn Ebox, dan zoudt gij niet op die sites kunnen. Daarom dient registreren en aanmelden juist: dat gij in uw eigen dossier op de pensioendienst kunt. En niet op die van iemand anders. En dat iemand anders niet op die van u kan.

Ik denk echt dat gij registreren en aanmelden ziet als iets onveiligs. Maar het is juist omgedraaid. Dat is om uw account te beschermen. En Itsme is het meest veilige wat ik kan verdenken, daar hebt ge geen kaske van de bank voor nodig en met Itsme kunt ge op vele andere toepassingen inloggen (aanmelden). En itsme gehackt? Daar heb ik totaal niks van gehoord en duizenden accounts gehackt? Was dat in België?

Ik denk echt dat ge u beter moet informeren, want misschien zit gijzelf (niet aanvallend bedoeld) wel in een heel onveilige, digitale situatie.

Jockey

21 mei 2025, 15:57

Hallo bcdef, Ik moet met rode oortjes toegeven dat jij gelijk gaat hebben. In ieder geval toch wat betreft de veiligheid van ITSME. Mogelijk is dat een lapsus ofzo geweest? Ik heb het in ieder geval, enkele jaren terug ergens gelezen. Wat nu de veiligheid van aanmelden via de linken 'Mijn gezondheid' e.d. aangaat, ben jij echt van mening dat dit rechtstreeks aanmelden onveiliger is dan ITSME? Ik meld me wel steeds af hoor! En ja, ik ben voor een groot stuk digibeet maar ja, reeds 18jaar op pensioen. Groeten en bedankt.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...