Sepa Domiciëlering

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

nete

24 feb 2014, 23:03

paullamb schreef: Er worden hier zoveel onzinnige dingen geschreven. Alleen kan ik geen onwaarheden kroppen.
Ik ook niet: waarom kan een bedrijf geen kredietkaart geven aan zijn medewerkers ?
Da's nog iets anders dan er ook de uitgaven van betalen hé.
Dus van onzin schrijven en onwaarheden zou ik toch maar zwijgen.

En waarom zou een interessante discussie moeten gesloten worden ?
Omdat niet iedereen in extase verkeert over dat super SEPA DD reglement ?

paullamb

24 feb 2014, 23:27

Een kredietkaart wordt alleen maar uitgegeven door een financiele instelling.
Een bedrijf kan U die dan wel eventueel bezorgen als ze banden heeft met die instelling.
Wat de betaling over het gebruik betreft, dat weten we niet.
Maar dat de inner van die kredietkaart NIET met een domicilieering werkt, dat is zeker.

Verder onthoud ik me van Sepa, want ik denk dat er maar een paar tegenstanders zijn.
Trouwens wil ik er ook wel bij vermelden dat ik mijn Sepa ( bank van het appeltje) rustig kan beheren.

nete

24 feb 2014, 23:45

paullamb schreef: Maar dat de inner van die kredietkaart NIET met een domicilieering werkt, dat is zeker.
Nochtans zou Beobank (waar ik geen zichtrekening heb) voor de Q8 Mastercard en voor de Visa kaart maar al te graag hebben dat ik een domiciliëring neem om mijn uitgaven te betalen.

paullamb

24 feb 2014, 23:47

Ik zal nog een plaatsen om af te sluiten.
Misschien kan P dan eens informeren bij Telenet wanneer ze gestart zijn met Sepa.

http://klantenservice.telenet.be/conten ... stopzetten

paullamb

24 feb 2014, 23:52

En hoe haalt Beobank nu zijn geld af als U die kaarten gebruikt heeft ??

-Download formulieren: voor een domiciliëring of om een bijkomende kredietkaart, een verhoging van uw kredietlijn of het Kredietbeschermingsplan aan te vragen.

Dit is van Beobank zelf.
Geen zichtrekening bij deze bank, maar wel een Q8 mastercard die via Beobank gaat ?

nete

25 feb 2014, 00:52

paullamb schreef:En hoe haalt Beobank nu zijn geld af als U die kaarten gebruikt heeft ??
Ik schrijf dat gewoon zelf over van mijn Keytrade zichtrekening.

SEBASTIAN

25 feb 2014, 06:58

Daarop zat de Bankencommissie te wachten, Nete.

Op deskundigen zoals u.

Weldra biedt men u een kaderfunctie, SEPA-Expert aan.

Mijn felicitatie's.
De kunst v/h leven is thuis te zijn alsof men op reis is. Godfried Bomans.

paullamb

25 feb 2014, 08:14

Dan zal dat wel een gewone Q8 tankkaart zijn. En daar heeft Beo niets mee te zien.

nete

25 feb 2014, 08:53

paullamb schreef:Dan zal dat wel een gewone Q8 tankkaart zijn. En daar heeft Beo niets mee te zien.
Man man man, echt niet te geloven ! Dat is een kaart, uitgegeven door Beobank, waarmee je 2% cashback krijgt op tankbeurten bij Q8 en 1% op alle andere uitgaven. En elke maand betaal ik de uitgaven die ermee gebeurd zijn min de cashback van vorige maand via een doodgewone overschrijving (waarvoor ik 5 cent krijg) van mijn Keytrade rekening naar een rekening van Beobank.
En vooraleer je zal beginnen over hoge interesten: ik betaal elke keer ALLE uitgaven in één keer terug, anders betaal je inderdaad een hoge rente op het nog uitstaande bedrag. En tussen afrekening en uiterste betaaldatum liggen ongeveer 3 weken.

En als je het niet gelooft kijk dan even hier: https://www.beobank.be/nl/Promoties/Kre ... tAodMFEA8Q

En als je dat van die 5 cent niet gelooft kijk dan hier eventjes: https://www.keytradebank.com/nl/banking/

Maar dat zullen in jouw ogen ook weer allemaal verzinsels zijn veronderstel ik ?

paullamb

25 feb 2014, 09:40

Neen, neen ik geloof u daarin hoor. Die discussie hebben we al eens lang geleden gehad. Maar u gelooft toch niet, dat ik geloof dat een bank met verlies gaat werken.
Niettemin wijken we erg van het onderwerp af.

Laten we het zo stellen, dat ik niet geloof dat BCC een domiciliëring heeft , en dat het systeem werkt zoals een gewone bankkaart.
Ik geloof in een goede en correcte domiciliëring en dat ht nu Sepa geworden is, dat veranderd er niets aan.

U mag uw geloof hebben, en dan zijn we uitgepraat. Twee meningen haaks op elkaar, dat zal nooit tot een compromis leiden.

nete

25 feb 2014, 10:00

Zucht....
De kaarten van Beobank zijn niet uitgegeven door BCC (Athos). Ze worden wel OVERAL aanvaard.
Ik krijg dus geen "Spaar en Pluk" cheques. En Beobank stelt wel bij elke afrekeningsstaat voor om een SEPA DD te nemen.

En wees gerust: Keytrade en Beobank maken heus geen verlies hoor, ze zijn wel tevreden met een serieuze winst i.p.v. de woekerwinsten van onze "bijdrage"banken (enfin deze die niet liggen te zieltogen).

Maar we dwalen inderdaad af.

nete

25 feb 2014, 11:48

paullamb schreef: Ik geloof in een goede en correcte domiciliëring en dat het nu Sepa geworden is, dat verandert er niets aan.
Ik ook.
Maar er is juist héél véél veranderd met de overgang naar SEPA. Maar niet als je met oogkleppen op loopt.

Maar ik geef toe: je kan (voorlopig ?) bij al die vergissingen en onterechte DOM's je geld terug laten storten.

wanton

25 feb 2014, 14:48

Jongens , wat een truut allemaal! Nete is zo één van die 5 % mensen die drie verschillende bankrekeningen hebben : Beo , Keytrade , Argenta, Deutsche bank (?) en met hun geld rondrijden omdat ze ergens tijdelijk een klein voordeel halen door 0.10 % meer intrest of wat gratis verrichtingen. Het zijn diezelfde 5 % die altijd problemen hebben met domiciliëringen. Ik geloof dat hij slecht slaapt want er ligt ook nog geld onder zijn matras!
Ik zelf betaal , al 40 jaar , zo veel mogelijk met domiciliëring en heb nog nooit een probleem gehad. Ik heb onlangs bij Fortis gezien hoe ik moet reageren om een betaling te weigeren of een opdracht stop te zetten. Maar ja , bij die bank is er ervaring in zo iets.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

pastoor

25 feb 2014, 16:06

Paullamb,
En kredietkaart van het bedrijf? En u moet het zelf betalen? Ik dacht dat u al lang op pensioen waart. Een beetje serieus blijven Pastoor.

Er zijn nu eenmaal brave bedrijven die zulke zaken doen
ook wanneer men op pensioen is.

Ik kreeg van het bedrijf waarvoor ik gewerkt heb 4 credit cards (waarvan 2 voor mijn echtgenote), dat waren 2 Eurocard Mastercard voor de reizen, 2 Diners voor de aankopen. Eens op pensioen blijven er 2 over die om de 5 jaren vervangen worden. En andere voordelen.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

benq

25 feb 2014, 19:45

:D :) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :arrow: :idea: :?: :!: :D :) :( :o :o :lol: :wink: :arrow: :idea: :roll: 8) :( :) :? :P :?: :!: :evil: :x 8O :D :D 8O :x :evil: :twisted: :roll: :arrow: :wink: :cry: :lol: :o :( 8) 8) :oops: :roll: :?: :twisted: :P :? :)

:o