SPAREN EN BELEGGEN.

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

Noriem

14 aug 2011, 22:52

Wil. schreef:
Noriem schreef:
Wil. schreef:
Noriem schreef:Beste Wil ,

We zijn toch bezig over short selling
Dat dacht ik ook. Maar toen je daaraan toevoegde "en dat is de stier" toen wist ik dat er iets niet meer in de haak was.

Stier is geen sterrenbeeld.
Stier is geen beest dat door veehandelaren wordt gekocht en verkocht.
Stier heeft in deze contn sterk beest dat veel schade kan ext een eigen betekenis. Waarom gebruik je dat woord hier?
Beste Wil .

Een stier is een sterk beest dat veel schade kan aanrichten .
" short shelling " kan schade aanbrengen aan de beleggers .Speculeert op dalende beurskoersen en de kleine belegger heeft daar geen vat op en kan enkel toezien (...)
Noriem, ik bemerk dat je de terminologie van de belegger niet kent. Op de beurs spreekt men van stieren en van een stierenmarkt. Dat wil zeggen dat men stijgende koersen verwacht.
Het tegengestelde van de stier is de beer. Een berenmarkt is de toestand waarin koersen gedurig aan dalen. Dat is de toestand NU.

Jouw opmerking dat short selling een stier is, is dan ook wartaal en een contradictie. Short selling doe je als je verwacht dat de koersen gaan dalen. Je had dus moeten schrijven: 'dat is een beer'.

A propos: je kunt evenveel geld verliezen/verdienen door te speculeren op een daling als door te speculeren op een stijging.
Beste Wil ,

Juist , ik heb niet de juiste woorden gebruikt . SORRY .

Juist , je kan evenveel verdienen /verliezen door te speculeren ... op alles .

Ik heb geschreven dat ik uit het verleden onthou dat er steeds een tussenstop is .

Mag ik Uw mening daarover vragen . Want wat het verleden bracht is niet de toekomst .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

Wil.

15 aug 2011, 15:36

Noriem schreef:Ik heb geschreven dat ik uit het verleden onthou dat er steeds een tussenstop is .

Mag ik Uw mening daarover vragen . Want wat het verleden bracht is niet de toekomst .
Wat bedoel je met een tussenstop? Dat snap ik niet.

Noriem

15 aug 2011, 16:04

Wil. schreef:
Noriem schreef:Ik heb geschreven dat ik uit het verleden onthou dat er steeds een tussenstop is .

Wat bedoel je met een tussenstop? Dat snap ik niet.
Beste Wil ,

Als U de beursgrafieken bekijkt en U kijkt vanaf nu naar vroeger zal U merken dat er om de 4 tot 8 jaar een crash is met zeer lage koersen . ALs u tussen 2 crashes kijkt op die grafiek zal je zien dat er tijdens die periode zich een kleindere crash voordoet ( dat noem ik dan die tussenstop ) en de beurs daarna naar zijn hoogste punt gaat .

Wel ik ben van mening dat die kleinere crash zich nu aan het voordoen is .
Als het verleden gelijk heeft zou nu na een tijdje de beurs zich moeten herpakken om dan vb.na 1,5 à 2 jaar of iets langer terug een grote crash mee te maken .

Pas Op , leg daar Uw boontjes niet op te week , want U weet dat U met de beurs steeds moet opletten en hetgeen ik hier schrijf is maar een gevoel .

Wilt U de grafieken tot in de jaren 70 eens nagaan en weet mij eens te zeggen wat jij daar in ziet .

Wilt U ook eens kijken wat ik daarvan op dit forum reeds geschreven heb van deze terugkerende crashes . ( blz.7 - 4 de laatste )

Tot zo

Noriem

Wil.

15 aug 2011, 17:06

Noriem schreef:
Mijn ervaring , eind de jaren 60 , eind de jaren 70 , dan in 87 dan in 92 , dan in 97 , dan in 2001 en nu in 2009 , als men ieder keer als de beursberichten U zeggen dat de beurs iets te hoog staat en ieder keer verkoopt
Wat je bedoelt is om telkens op de dieptepunten te kopen en bovendien op de voorafgaande hoogtepunten te verkopen, juist??

Afbeelding

Allemaal goed en wel, maar er is niemand die je met grote betrouwbaarheid kan zeggen wanneer die toppunten of dieptepunten er zijn. Je kunt even goed zeggen: als je de juiste 6 cijfertjes op dat papiertje aanduidt,dan ben je volgende week rijk.

Wie zegt je trouwens dat we nu op het dieptepunt zitten? Het kan best nog een heel stuk verder gaan, of denk je van niet? Als het enkel naar boven kan, steek dan al je geld in aandelen en wacht. Je zult dan ook wel de jackpot winnen, zeker?

Noriem

15 aug 2011, 17:30

Beste Wil ,

Daarom vraag ik Uw mening .

Hetgeen U schrijft is volledig juist, want ik hou mijn hart vast , want vanaf morgen kan het nog veel slechter gaan , ik weet dat .
Ik zeg niet hoe het moet .IK HEB GEEN GLAZEN BOL .
Daarom dat ik er bij schrijf dat er op te letten valt en dat dit maar een gevoel is .
Ieder moet voor zichzelf weten wat te doen .

Maar als U de grafieken bekijkt vanaf de jaren 70 tot nu is zo een trend terug te vinden .
Het verleden is niet de toekomst .

Mijn vraag :
Wilt U eens die grafieken bekijken vanaf de jaren 70 tot nu en hoe ziet U die grafieken .

Als U dat wilt doen .

Noriem

Wil.

15 aug 2011, 19:03

Noriem schreef:
Maar als U de grafieken bekijkt vanaf de jaren 70 tot nu is zo een trend terug te vinden .
Het verleden is niet de toekomst .

Mijn vraag :
Wilt U eens die grafieken bekijken vanaf de jaren 70 tot nu en hoe ziet U die grafieken.
Ik zie niet 1 trend vanaf 1970 tot nu. Ik zie opgaande en neergaande bewegingen.

Er zijn methodes en technieken om te onderzoeken of aandelen goedkoop of duur zijn. Bv. de verhouding tussen koers en winst of tussen koers en boekwaarde geeft een aanduiding van de duurte.
Je kunt onderzoeken of een bedrijf gezond is of niet. Je kunt ook ontleden of er patronen te herkennen zijn in de grafiek. Dit zijn allemaal mogelijk belangrijke elementen.

Ik zie dat de koersen de laatste weken naar beneden gaan. Alles wordt goedkoper behalve goud en nog enkele andere zaken. Ik wil de bodem zien ontstaan. Pas dan koop ik weer.

De beweging over de voorbije periode van 40 jaar vind ik niet zo belangrijk. Mijn horizon is korter.

Noriem

15 aug 2011, 21:17

Beste Wil

Ik zoek naar iets dat ik niet vindt en dat ik nooit zal vinden
Dat weet ik .
Ik hoop dat U daar geen last mee hebt dat ik U iets vraag.

Noriem

Noriem

15 aug 2011, 21:21

Beste petrol ;

Wat denkt U van hetgeen ik naar Wil heb gestuurd .

Noriem

Noriem

15 aug 2011, 21:46

Beste Wil ,

Ik denk niet dat ik gelijk heb als ik de grafiek bekijk dat U hebt doorgestuurd .
Ik heb die grafiek goed bekeken

Dus , blijft het zeer moeilijk .

Toch bedankt voor de inspanning voor die grafiek op te zoeken .

Mag ik vtagen waar U dat vindt ????

Noriem

Wil.

15 aug 2011, 22:34

Noriem, ik heb een softwarepakket voor technische analyse gekocht. Daarin kan ik veel grafieken van indexen en aandelen bekijken.

Wat je zoekt ("het geheim van de beurs") ga je inderdaad niet gemakkelijk vinden. Maar als je gewoon een indexfonds koopt dat de Dow Jones volgt, dan zou je van 1970 tot nu een gemiddeld rendement van rond de 10% gehaald hebben. Op 40 jaar wordt 100 euro dan 4500 euro. Zou dat groeiritme niet genoeg geweest zijn om "binnen" te zijn? En daarvoor moet je niets kennen van de beurs. Gemakkelijk gaat ook, he?

Noriem

16 aug 2011, 08:54

Beste Will ,

Onze communicatie heeft mij iets geleerd .

De grafiek wijst naar 3 perioden nl.70-82 / 82-97 / 97 - 2011 .

Wat brengt vandaag ... en wat brengt de toekomst ?????

Tot later misschien .

Dank U voor de communicatie .

Noriem

xxl66

19 nov 2011, 11:43

ja niet te geloven. Papademos was gouverneur van de nationale bank destijds dat de gemanipuleerde cijfers aan de EU werden aangereikt...
Maar de ponzi kan niet blijven duren... ooit barst het...

xxl66

12 apr 2012, 13:29

Ja, Nederland loopt altijd iets voorop. Nog even en 1 kg Au / gem. woning. :D

Noriem

12 apr 2012, 15:12

xxl66 schreef:Ja, Nederland loopt altijd iets voorop. Nog even en 1 kg Au / gem. woning. :D
Nieuwbouw woningen , maar ook bestaande woningen zijn veel te hoog geprijsd , maar alles gaat nog goed en hopelijk blijft het zo , maar .....

Noriem

Paca

13 apr 2012, 01:19

Dat er mij trouwens eens iemand uitlegt waarom immobiliënkantoren NODIG zijn?