bitcoin era
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
In zijn vorige campagne was Trump helemaal geen voorstander, in tegendeel.
Wiens brood men eet, diens woord men preekt.Maar dat enthousiasme was er niet altijd. Zo tweette hij in 2019 nog ‘geen fan’ te zijn van het virtuele betaalmiddel. Hij noemde hun waarde ‘hoogst vluchtig’, en stelde verder dat ongereguleerde crypto-activa onwettige praktijken als drugshandel kunnen faciliteren. ‘Bitcoin lijkt gewoon een scam’, zei hij in 2019 in een telefonisch interview met de Amerikaanse televisiezender Fox Business, zwendel dus.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Een tweet van een parlementslid in de VS (Tim Moore - North Carolina):
De VS moeten het voortouw nemen in een pro-innovatiebeleid #crypto . Ik juich de oproep van president Trump voor een #Bitcoin strategische reserve toe en zal met hem samenwerken om lastige regelgeving te verminderen en zich te verzetten tegen de oprichting van een #CBDC .
De geesten zijn aan het veranderen. Bitcoin komt onder ieders aandacht, wat zal leiden tot meer mensen die erin geloven. Dan wordt bitcoin een moeilijk tegen te houden kracht. Elk element dat door een grote groep mensen aanvaard wordt als geld, krijgt ook die eigenschap. Dat was in het verleden soms zout of speciale schelpjes of een zeldzaam metaal. Nu is het de beurt aan een stuk software dat via toepassing van technologie, gekoppeld met energie, wereldwijd begint door te breken.
Het mooie van bitcoin is, dat het tot heel recent door geen enkel land werd gepromoot, maar dat het toch aan het doorbreken is.
De VS moeten het voortouw nemen in een pro-innovatiebeleid #crypto . Ik juich de oproep van president Trump voor een #Bitcoin strategische reserve toe en zal met hem samenwerken om lastige regelgeving te verminderen en zich te verzetten tegen de oprichting van een #CBDC .
De geesten zijn aan het veranderen. Bitcoin komt onder ieders aandacht, wat zal leiden tot meer mensen die erin geloven. Dan wordt bitcoin een moeilijk tegen te houden kracht. Elk element dat door een grote groep mensen aanvaard wordt als geld, krijgt ook die eigenschap. Dat was in het verleden soms zout of speciale schelpjes of een zeldzaam metaal. Nu is het de beurt aan een stuk software dat via toepassing van technologie, gekoppeld met energie, wereldwijd begint door te breken.
Het mooie van bitcoin is, dat het tot heel recent door geen enkel land werd gepromoot, maar dat het toch aan het doorbreken is.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
De dag dat ik met een bitcoin kan betalen voor een brood is nog heel ver weg, zoniet onbestaande tenzij ik mijn bitcoin verkoop voor tastbaar geld.De geesten zijn aan het veranderen. Bitcoin komt onder ieders aandacht, wat zal leiden tot meer mensen die erin geloven. Dan wordt bitcoin een moeilijk tegen te houden kracht. Elk element dat door een grote groep mensen aanvaard wordt als geld, krijgt ook die eigenschap.door Wil. » Gisteren, 12:15
Dat ding was 15 jaar geleden nog nul dollar waard. Vandaag $67.500.
Dat is wel degelijk 'hoog opgelopen'. Er is volgens mij geen andere klasse van beleggingsmogelijkheden die wereldwijd zulke stijging hebben laten zien.
Je betaalt geen belastingen op het bezitten van cryptomunten of wanneer je crypto gebruikt als betaalmiddel. Ook amateurs traders die in crypto beleggen als hobby of kiezen voor een langetermijninvestering, betalen in principe geen belasting op crypto. Maar wanneer je als particuliere of professionele trader winst maakt op het aankopen en verkopen van crypto, moet je wel belastingen betalen.
Het zal zeker een goede investering geweest zijn voor hen die bij aanvang (opkomst bitcoin) deze aankochten en er in zijn blijven geloven.
Het blijft een investering/belegging die vandaag 64.189,09 euro waard is maar ook onderhevig is aan schommelingen, misschien sterker dan andere beleggingen.
-
Bitcoin is in dat opzicht gelijkaardig aan goud. Daarmee betaal je ook niet bij de bakker en op een langetermijninvestering in goud betaal je geen belasting. Zelfs geen btw.Dicksy schreef: ↑29 jul 2024, 10:32De dag dat ik met een bitcoin kan betalen voor een brood is nog heel ver weg, zoniet onbestaande tenzij ik mijn bitcoin verkoop voor tastbaar geld.. En wat er dan nog bijkomt:
Je betaalt geen belastingen op het bezitten van cryptomunten of wanneer je crypto gebruikt als betaalmiddel. Ook amateurs traders die in crypto beleggen als hobby of kiezen voor een langetermijninvestering, betalen in principe geen belasting op crypto. Maar wanneer je als particuliere of professionele trader winst maakt op het aankopen en verkopen van crypto, moet je wel belastingen betalen.
Maar bitcoin (en ook goud) is wel een 'opslagmiddel voor waarde', terwijl een gewoon eurobriefje na enkele jaren al gehalveerd is in waarde (en nog meer).
-
Van 2012 tot 2013 is er een soort 'seizoensverband' te ontdekken in de koersbeweging van bitcoin. Augustus en september zijn slechte maanden, maar het 4e kwartaal is bijzonder goed geweest in die periode.
Vandaag incasseert bitcoin een dreun van alvast 12%.

Vandaag incasseert bitcoin een dreun van alvast 12%.

-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Heb je gekocht in het begin van de opstart heb je nog een serieuze winst. Heb je later en (veel) duurder gekocht is het toch wel even slikken.
https://www.hln.be/economie/overzicht-w ... ~ad1fade7/
OVERZICHT. Wall Street omlaag, Japanse beurs slikt grootste koersverlies sinds 1987, bitcoin duikt onder 50.000 dollar.
-
Eén van de grootste bitcoin mining bedrijven - Marathon Digital Holdings - heeft op de beurs zélf nog extra bitcoins gekocht en wel voor een kwart miljard dollar.
Dit is eigenaardig want die mining bedrijven komen door hun miningwerk in het bezit van bitcoin en vervolgens brengen ze die op de markt. Ze verkopen hun opbrengst zoals ook goudmijnen het goud verkopen dat ze uit de grond halen. Met de opbrengst betalen ze hun kosten en houden ze ook nog wat winst over.
Stel je voor dat een goudmijn dat goud zou bijhouden en met de eigen geldreserve nog extra goud zou aankopen op de markt. Dat zou toch eigenaardig zijn? Maar het valt wel te begrijpen als Marathon D.H. er zelf van overtuigd is dat de prijs van bitcoin binnenkort heel flink omhoog zal gaan. Op het gepaste moment kan dan die voorraad (of een deel ervan) met een stevige winst verkocht worden.
Dit is eigenaardig want die mining bedrijven komen door hun miningwerk in het bezit van bitcoin en vervolgens brengen ze die op de markt. Ze verkopen hun opbrengst zoals ook goudmijnen het goud verkopen dat ze uit de grond halen. Met de opbrengst betalen ze hun kosten en houden ze ook nog wat winst over.
Stel je voor dat een goudmijn dat goud zou bijhouden en met de eigen geldreserve nog extra goud zou aankopen op de markt. Dat zou toch eigenaardig zijn? Maar het valt wel te begrijpen als Marathon D.H. er zelf van overtuigd is dat de prijs van bitcoin binnenkort heel flink omhoog zal gaan. Op het gepaste moment kan dan die voorraad (of een deel ervan) met een stevige winst verkocht worden.
-
Stukje overgenomen uit een ander topic, waar het niet thuishoorde:
Ook voor het verliezen van je wallet bestaat er een oplossing.
Trek je een maandje terug in je knutselhok en hou je alleen nog bezig met het lezen en begrijpen van bitcoin.

Fred, je hebt het NIET begrepen. Je snapt de functie niet van dit verbonden netwerk van computers.Fred1950 schreef: ↑29 aug 2024, 08:14Met dit https://bitcoin.org/nl/hoe-het-werkt heb je voldoende om het begrijpen. Je bitcoins staan nergens en overal , en dat is ook het geval met bvb. OneDrive van Microsoft of Google Drive. De "verzameling" van systemen waarbij meerdere computers wereldwijd met mekaar communiceren krijgt het etiket "cloud" opgeplakt. Het is dus totaal iets anders dan een rekening op een bank waar je gegevens gecentraliseerd op een aantal servers staan.
Ik vraag me af hoe gemakkelijk het is om je bitcoins terug te halen als je "wallet" ( je PC of USB stick ) crasht en je er dus geen gebruik meer kunt van maken. Als het Internet "plat" ligt ben je ook de sigaar ...
Ook voor het verliezen van je wallet bestaat er een oplossing.
Trek je een maandje terug in je knutselhok en hou je alleen nog bezig met het lezen en begrijpen van bitcoin.

-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ge kunt het niet laten , nietwaar. Wat weet JIJ nu eigenlijk meer over Bitcoin's dan wat er in de link staat die ik plaatste. Altijd toch maar de bovenhand willen halen als ge het onderspit moet delven. De ultieme toepassing van met mekaar verbonden computers in een netwerk is bijvoorbeeld ChatGPT ( AI dus ) , maar dat wist je utieraard al veel beter dan ik.
Men voegt daar dan het begrip "neuraal netwerk" aan toe , maar ook dat behoort tot de "verzameling" met etiket "cloud" . Hoe zou jij trouwens als IT nitwit iets over netwerken weten ...
Als ge de oplossing weet wat te doen als ge uw fameuze "Wallet" verliest kunt ge ons die dus zonder problemen vertellen. Ga je gang ! Kom niet af met je "broker" a.u.b.
Als ge de oplossing weet wat te doen als ge uw fameuze "Wallet" verliest kunt ge ons die dus zonder problemen vertellen. Ga je gang ! Kom niet af met je "broker" a.u.b.
-
Fred, je bent op je tenen getrapt omdat ik je tegenspreek. Geloof me, uit de dingen die je schrijft maak ik onmiddellijk op dat je niet begrijpt hoe het bitcoin systeem werkt. Ik kan dat met zekerheid weten omdat ik ooit dezelfde foute redenering heb gemaakt.
Het vraagt een hele tijd studie om de grondslagen van bitcoin te begrijpen. Eens je die basis hebt verworven, zul je nog verrast zijn van de implicaties van die uitvinding. Dat vraagt nog vele uren leeswerk.
Op de vraag wat er gebeurt als je je eigen 'wallet' verliest, zal ik dit antwoorden: wanneer een vluchteling uit Syrië in zijn zwembroek aan land komt op een Grieks strand zonder ook maar het minste bezit, dan kan hij toch snel zijn bitcoinwaarde activeren en gebruiken en misschien wel een heel rijk man blijken te zijn.
Hoe dat kan? Omdat hij in zijn hoofd al het nodige heeft zitten wat nodig is om aan zijn bitcoins te geraken.
Het vraagt een hele tijd studie om de grondslagen van bitcoin te begrijpen. Eens je die basis hebt verworven, zul je nog verrast zijn van de implicaties van die uitvinding. Dat vraagt nog vele uren leeswerk.
Op de vraag wat er gebeurt als je je eigen 'wallet' verliest, zal ik dit antwoorden: wanneer een vluchteling uit Syrië in zijn zwembroek aan land komt op een Grieks strand zonder ook maar het minste bezit, dan kan hij toch snel zijn bitcoinwaarde activeren en gebruiken en misschien wel een heel rijk man blijken te zijn.
Hoe dat kan? Omdat hij in zijn hoofd al het nodige heeft zitten wat nodig is om aan zijn bitcoins te geraken.
-
In 'De Tafel van Vier' kwam Geert Noels de wereld in september '23 inlichten over bitcoin. Hij was er helemaal niet positief over. Hij noemt zich 'een non-believer'.
Geert Noels vergelijkt crypto met scoutsbonnetjes: "Zal nooit in waarde stijgen"
Dat was op 18 september 2023. Eén beeld zegt genoeg:

Noels mag dan misschien een goede macro-economist zijn, wanneer het over bitcoin gaat, mankeert hij toch een stukje kennis.
3 dagen geleden deed hij zijn uitspraak nog eens over:
“Ik ben een non-believer van de bitcoin. Er zit geen substance achter. Schaarste, ja, maar je kan ook schaarste creëren met drankbonnetjes. Bitcoins horen voor mij bij de zogenaamde ponzifraude: je belooft een rendement dat je nooit kan waarmaken. Als we willen, creëren we hier nu samen een Noelscoin. Als we ons goed omringen kunnen we gemakkelijk honderden miljoen verdienen door schaarste te creëren. Maar je moet het willen en willens nillens mensen iets voorhouden dat je niet kan waarmaken.”
Het verhaaltje "bitcoin kan niet stijgen" lezen we niet meer. Feiten spreken luider dan bespiegelingen zonder grond.
Geert Noels vergelijkt crypto met scoutsbonnetjes: "Zal nooit in waarde stijgen"
Dat was op 18 september 2023. Eén beeld zegt genoeg:

Noels mag dan misschien een goede macro-economist zijn, wanneer het over bitcoin gaat, mankeert hij toch een stukje kennis.
3 dagen geleden deed hij zijn uitspraak nog eens over:
“Ik ben een non-believer van de bitcoin. Er zit geen substance achter. Schaarste, ja, maar je kan ook schaarste creëren met drankbonnetjes. Bitcoins horen voor mij bij de zogenaamde ponzifraude: je belooft een rendement dat je nooit kan waarmaken. Als we willen, creëren we hier nu samen een Noelscoin. Als we ons goed omringen kunnen we gemakkelijk honderden miljoen verdienen door schaarste te creëren. Maar je moet het willen en willens nillens mensen iets voorhouden dat je niet kan waarmaken.”
Het verhaaltje "bitcoin kan niet stijgen" lezen we niet meer. Feiten spreken luider dan bespiegelingen zonder grond.
-
De Nigeriaanse overheid steekt de schuld op Binance, een exchange voor allerlei cryptomunten, voor de devaluatie van de naira, de Nigeriaanse munt.
Dat is een verschijnsel dat we ook in meer ontwikkelde landen zullen gaan meemaken, denk ik. De bitcoin gaat over langere tijd bekeken in waarde blijven toenemen tegenover alle munten, en alle overheden gaan de schuld op iets of iemand steken.
Dat is een verschijnsel dat we ook in meer ontwikkelde landen zullen gaan meemaken, denk ik. De bitcoin gaat over langere tijd bekeken in waarde blijven toenemen tegenover alle munten, en alle overheden gaan de schuld op iets of iemand steken.