Sepa Domiciëlering
-
paullamb - Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Inderdaad Nete
Ik dacht eerlijk gezegd dt u een integer mens bent.
Als u echt die verhalen van in Spaargids gelooft, dn rad ik u an dit nogeensgoed te lezen.
Dat van Belgium Digital, dat kan ik plaatsen wegens een aanvaardbare tekst.en over derest kent u mijn mening.
Ik ga u nog het laatste woord geven. Zelf ga ik geen repliek meer geven.
De meningen zijn te verschillend.
Ik dacht eerlijk gezegd dt u een integer mens bent.
Als u echt die verhalen van in Spaargids gelooft, dn rad ik u an dit nogeensgoed te lezen.
Dat van Belgium Digital, dat kan ik plaatsen wegens een aanvaardbare tekst.en over derest kent u mijn mening.
Ik ga u nog het laatste woord geven. Zelf ga ik geen repliek meer geven.
De meningen zijn te verschillend.
-
Paca - Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Er is geen bank in dit dorp (voor mij is dit de wereld in zijn geheel), die ooit eens moet proberen mijn hand te forceren. Wie meent dat zijn eigen geld en financiën zomaar door een ander kan beheerd worden ... heeft hulp nodig. De sukkelaars proberen ... zij zouden moeten de kogel krijgen ... ik wil dit wel doen voor de prijs van de munitie ... no problemo!nete schreef:En het zou zo simpel (en waterdicht) kunnen zijn: verplicht de bank van een schuldeiser die afkomt met een zogezegd geldig mandaat om uw bank te contacteren en te verplichten u uitdrukkelijk te vragen of die mandaat-aanvraag werkelijk van jou uitgaat.
De kadetten van "just is just" (De Belgische Staatsveiligheid dus) hebben het recht ook soms eens te glimlachen. Be my guest dear friends!
-
Er is geen bank in dit dorp (voor mij is dit de wereld in zijn geheel), dat ooit eens moet proberen mijn hand te forceren. Wie meent dat zijn zijn geld en financiën zomaar door een ander kan beheerd worden heeft geen idee hoe de wereld draait. U is meester over uw geld of bezittingen de klootzakken die u menen te moeten overtuigen zijn niet meer als dat ... proberende klootzakken!nete schreef:En het zou zo simpel (en waterdicht) kunnen zijn: verplicht de bank van een schuldeiser die afkomt met een zogezegd geldig mandaat om uw bank te contacteren en te verplichten u uitdrukkelijk te vragen of die mandaat-aanvraag werkelijk van jou uitgaat.
-
Er is geen bank in dit dorp (voor mij is dit de wereld in zijn geheel), die ooit eens moet proberen mijn hand te forceren. Wie meent dat zijn geld en financieën zomaar door een ander kan beheerd worden heeft geen idee hoe de wereld draait. U is meester over uw geld of bezittingen de klootzakken die u menen te moeten overtuigen van het tegendeel zijn niet meer als dat ... proberende klootzakken!nete schreef:En het zou zo simpel (en waterdicht) kunnen zijn: verplicht de bank van een schuldeiser die afkomt met een zogezegd geldig mandaat om uw bank te contacteren en te verplichten u uitdrukkelijk te vragen of die mandaat-aanvraag werkelijk van jou uitgaat.
-
Beste nete ... ik vertrouw geen enkele bank. Laat dit zo klaar als een klontje zijn!
Het is inderdaad zo dat men die "Charels" van nabij moet volgen om zijn patrimonium te vrijwaren van allerhande probeersels. Een bank is er niet voor u, zij is er tot meerdere eer en glorie van zichzelf. Diegene die anders beweert is uiterst naïef of verdient er, ter plekke, zijn boterham (en moet dus zijn klep houden).
Waarom wantrouw ik eender welke bank (heb dit ook met garagisten hoor)? Omdat ik, internationaal, wel enige avonturen (lees: probeersels, om mij geld uit de zakken te kloppen) doorzwommen heb. Wie denkt dat zijn bank zijn vriend is ... moet eens een tweede keer nadenken! Het loont om eens "zijn bakkes te roeren!". Ook zij weten dat er banken genoeg zijn naar waar men kan uitwijken indien wat malcontent. En... dat in aa kas!
Het is inderdaad zo dat men die "Charels" van nabij moet volgen om zijn patrimonium te vrijwaren van allerhande probeersels. Een bank is er niet voor u, zij is er tot meerdere eer en glorie van zichzelf. Diegene die anders beweert is uiterst naïef of verdient er, ter plekke, zijn boterham (en moet dus zijn klep houden).
Waarom wantrouw ik eender welke bank (heb dit ook met garagisten hoor)? Omdat ik, internationaal, wel enige avonturen (lees: probeersels, om mij geld uit de zakken te kloppen) doorzwommen heb. Wie denkt dat zijn bank zijn vriend is ... moet eens een tweede keer nadenken! Het loont om eens "zijn bakkes te roeren!". Ook zij weten dat er banken genoeg zijn naar waar men kan uitwijken indien wat malcontent. En... dat in aa kas!
-
de Valerie - Lid geworden op: 22 dec 2012, 01:38
Een bestendige opdracht is een verrichting waarbij je de bank toestemming geeft op vaste tijdstippen, die je vooraf vastlegt, een vast bedrag over te maken van je rekening naar een andere rekening.
-
nete - Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Ik val helemaal niet van mijn troon.paullamb schreef:Hier valt Nete van zijn troon.
Hij kent het verschil niet tussen een Bestendige opdracht ( zie de Valerie) en een Domiciliëring ( al dan niet Sepa)
Ik betaal mijn Elektriciteit via Zoomit, daar bepaal IK hoe en wanneer de betaling gebeurt van een factuur die men me aanbied. Maar inderdaad, ik moet dan wel nog op een knopke op het PC scherm klikken.
En mijn verzekeringen heb ik verleden jaar gegroepeerd bij één maatschappij (via een verzekeringskantoor). Ik kon dan de drie verzekeringen in maandelijkse even grote bedragen betalen, vind ik best handig en doet minder "pijn" dan ineens te moeten betalen. Daarvoor moeten we een DOM opstarten bij die maatschappij zegt mijn makelaar. NO WAY zeg ik, en leg hem uit waarom. Ik kan je geen ongelijk geven zegt hij, maar we kunnen dat oplossen: we delen de jaarbedragen van de drie polissen door 12 en jij betaalt ons (de makelaar dus) via 3 BESTENDIGE OPDRACHTEN elke maand 1/12de van de respectieve polissen.
En het kantoor heeft dan voor henzelf een DOM genomen bij de maatschappij om het geld door te storten.
Dit houdt in dat ik nu hoogstens drie keer op een jaar een seintje krijg van de makelaar dat een van de polissen vervallen is en IK het te betalen maandbedrag lichtjes moet aanpassen.
Mijn autolening (doe ik meestal niet, maar de voorwaarden waren te interessant) voor een deel van mijn wagen werd betaald via een BELGISCHE DOM. In juni dit jaar is die lening afbetaald. Ze werd tot in juni 2012 via een Belgische domiciliëring betaald. Ik wil nu weer niet tot juni 2017 zitten kijken op een "opgeschort" SEPA mandaat, dus heb ik VW Finance gewoon gezegd (voordat ze gingen overschakelen naar SEPA) dat ik ging verder afbetalen via een BESTENDIGE OPDRACHT waar ik baas over ben en niet VW Finance. Was totaal geen probleem. En straks in juli rest er geen enkel ZINLOOS spoor in mijn PC banking naar deze afbetaalde lening voor de volgende drie jaar.
Dus beste bankfanaten, probeer eens met ARGUMENTEN een andere zienswijze te weerleggen i.p.v. het continu te hebben over "lullen" "zeveren" of "van de troon vallen" en dergelijke prietpraat.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik stel voor dat we eens navragen wie, van alle lezers hier, al ooit een probleem heeft gehad met de domiciliëringen. Men mag het ook in de toekomst hier nog posten.
Als zou blijken dat niemand daarmee ooit enig probleem heeft gehad, dan is heel dat gedoe rond sepa een non-event, want een bedreiging die nog nooit is omgezet in reële schade of zelfs maar een vorm van 'last' , is van dezelfde orde als een aardbeving die ooit San Francisco van de kaart zal vegen (daarvan zijn al voorbeelden te geven). Dat laatste zal vroeg of laat gebeuren, dat is een bijna wiskundige zekerheid, maar het hindert niemand in San F. om vandaag gewoon te leven alsof het nooit zal gebeuren. Ik zou me nochtans meer zorgen maken om mijn huis dat met instorten wordt bedreigd, dan een sepa-domiciliëring waarmee ik eventueel een tijdje last zou kunnen hebben.
Laat bijgevolg degene die effectief in de problemen is gekomen met dit soort domiciliëringen zijn vinger maar eens opsteken. Zodra we met zo'n geval te maken hebben, kunnen we dat eens verder uitbenen.
Als dat niet gebeurt, dan is dit draadje een storm in een glas water. De moeite niet om het erover te hebben dus.
Als zou blijken dat niemand daarmee ooit enig probleem heeft gehad, dan is heel dat gedoe rond sepa een non-event, want een bedreiging die nog nooit is omgezet in reële schade of zelfs maar een vorm van 'last' , is van dezelfde orde als een aardbeving die ooit San Francisco van de kaart zal vegen (daarvan zijn al voorbeelden te geven). Dat laatste zal vroeg of laat gebeuren, dat is een bijna wiskundige zekerheid, maar het hindert niemand in San F. om vandaag gewoon te leven alsof het nooit zal gebeuren. Ik zou me nochtans meer zorgen maken om mijn huis dat met instorten wordt bedreigd, dan een sepa-domiciliëring waarmee ik eventueel een tijdje last zou kunnen hebben.
Laat bijgevolg degene die effectief in de problemen is gekomen met dit soort domiciliëringen zijn vinger maar eens opsteken. Zodra we met zo'n geval te maken hebben, kunnen we dat eens verder uitbenen.
Als dat niet gebeurt, dan is dit draadje een storm in een glas water. De moeite niet om het erover te hebben dus.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.