Onderschrift niet meer zichbaar bij foto's

Kunst is als liefde en voor een liefde wil ik getuigen. (Marijke de Goey - 1947)

janieburton

13 aug 2013, 23:10

Misschien staat deze topic in de verkeerde rubriek.

In mijn afbeeldingen staan bij alle foto's en mappen een zichtbaar oderschrift ttz een zelf gegeven naam(datum+ tekst) of gewoon een aantal cijfers.

Sinds deze middag zijn de zichtbare onderschriften niet meer zichtbaar bij de inhoud van een welbepaalde map.

Het onderschrift bij de hoofdmap is zichtbaar.

Als ik de map open heb ik verschillende sub-mappen daar waren de onderschriften zichtbaar maar nu niet meer. (als ik de muis aanwijzer op de map plaats krijg ik wel tijdelijk de titel/onderschrift in een pop up ballontje te zien)

Als ik de sub-map open zie ik wel de foto's maar de onderschriften(datum+naam) zijn ook niet meer te zien(deze namiddag wel) onder de foto's. (als ik de muis aanwijzer op een foto plaats krijg ik wel tijdelijk de titel/onderschrift in een pop up ballontje te zien)

Nu het rare is ik maak een nieuwe sub-map en geef die een naam/onderschrift en deze naam/onderschrift is ook niet te zien maar ik verplaats een aantal foto's uit een sub-map, waar de onderschriften van de foto's niet te zien waren en plaats die in de nieuwe sub-map en daar zijn dan wel de onderschriften/naam van de foto's wel te zien

Hoe komt het dat de onderschriften bij de sub-mappen en bij sommige foto's in deze sub-mappen niet zichtbaar zijn en bij andere foto's zijn de onderschriften wel zichtbaar.

hviaene

14 aug 2013, 08:55

Dan zul je - onbedoeld - waarschijnlijk wel een of andere instelling in je Windows Verkenner voor die specifieke map gewijzigd hebben. Zie die eens na.

janieburton

14 aug 2013, 11:11

Heb bij eigenschappen gaan kijken en op het eerste zicht zijn alle instellingen het zelfde.

Waar moet ik precies op letten?

hviaene

15 aug 2013, 09:38

Over welke windows versie heb je het? En hoe heb je die bijschriften ingevoerd/zichtbaat gemaakt?

janieburton

15 aug 2013, 12:47

Windows XP en de onderschriften worden automatisch gemaakt bij het nemen van de foto's(automatische nummering).

En bij de mappen: na het klikken op bestand- nieuw- map een naam geven bij naam wijzigen( heb dit altijd zo gedaan en de onderschriften bij mijn andere afbeeldingen en mappen zijn steeds zichtbaar)

hviaene

16 aug 2013, 08:45

janieburton

19 aug 2013, 01:32

Neen, want die persoon heeft hetzelde probleem als ik en wat daar als oplossing wordt gegeven had ik ook al geprobeert.

Blijkbaar is bij hem de aangereikte oplossing ook geen oplossing.