Restaurantbespreking .

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

30 mei 2005, 16:01

Hallo , Lalie
Heb de Kokejane tweemaal bezocht . De eerste keer , een zondagmiddag ; was het er erg druk , de tweede keer , op een avond in de week , iets minder maar toch een dertigtal gasten .Telkens gezellige sfeer , met uiterst vriendelijk onthaal en competente bediening .
Een avond tijdens het wildseizoen was overweldigend , zowel qua menukeuze als qua aanbod van wijn ;
Bij mijn tweede bezoek was ik iets minder enthoesiast , maar dat was dan wel te wijten aan een minder geslaagde keuze uit de kaart .
Ik zou een bezoek ten zeerste durven aanbevelen . (Je kunt er met de helicopter naartoe , want ze hebben een eigen landingsplaats )
Mogen we een verslag van je eventuele bezoek verwachten in deze topic ? Met vriendelijke groeten ,
JEF
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen

lalie
Lid geworden op: 20 aug 2002, 17:33
Locatie: Edegem

30 mei 2005, 16:13

Beste Jef,

Dank voor je snelle reactie. Alvorens te reserveren in de Kokejane zou ik je willen vragen je enige ervaring hebt met restaurant Arconati (http://www.arconati.be/arconati_nl.html)? Zij hebben blijkbaar een mooie tuin....

smulgroetjes,
Lalie
studying = brain-building
Gast

01 jun 2005, 21:58

@lalie
hallokes
Er schiet me net nog een héél goed restaurant te binnen, niet ver van Antwerpen
Epicurus in Rumst
De parton aan het fornu[quote]is en zijn vrouw dient op
Speciale keuken, niet voor iemand die alleen maar erwtjes en worteltjes lust. De baas schrijft zelfs in een culinair magazine, maar ben de naam even kwijt
Reserveren is noodzakelijk
Ze hebben een tuin en een aparte hoek om te aperitieven
Het restaurant zelf is huiskamer- x 2 groot, maar weet niet hoe het momenteeel gesteld is met het roken...maar kan je wel vragen

Héél makkelijk te bereiken via A12 of E19, ligt op de hoofbaan tussen Rumst en Boom, tegenover de kerk van Terhagen[/quote]

Adres: Kardinaal Cardijnstraat 2840 Terhagen (Rumst )

En nog een héél gezellig, en groot , waar wij reeds meerdere feestjes gegeven hebben
De Jachthoorn in Kontich (afspanning )
Doornstraat 11
voor foto kijk in gouden gids, bij het begin van de rubriek restaurants 1905 ; op de 3e bladzijde
vooral geweldig als het weer mooi is en je buiten kan zitten, maar ook binnen aangenaam
Laatst gewijzigd door Gast op 01 jun 2005, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

lalie
Lid geworden op: 20 aug 2002, 17:33
Locatie: Edegem

01 jun 2005, 22:15

Hoi Cherycher,

Net in m'n gids Lemaire gekeken:
Epicurus, 46, Kardinaal Cardijnstraat, 2840 Rumst (03 888 33 11)
Het kommentaar klinkt heel positief; 'k Ga effe kijken of ik iets meer op het net vind.

Alvast thanks en ...........wordt vervolgd!

smulvolle groetjes,
Lalie
studying = brain-building

stew
Lid geworden op: 08 apr 2005, 16:23
Locatie: kempen

02 jun 2005, 23:42

Lalie ,
Ik heb Arconati al horen vernoemen onder gastronomen . Ben er zelf nog niet geweest , dus onthou ik me van alle commentaar .Elke inlichting terzake is welkom .
Voor wat betreft de "Jachthoorn " heb ik sterke reserves . Buiten is het inderdaad een tof terras ; Ik heb binnen , in de zaal al recepties meegemaakt , en ook een feestmaal . Vond het toen niet fameus . Persoonlijk zou ik er niks willen organiseren . Over smaken en geuren ....
Beste groeten . JEF
Gast

03 jun 2005, 04:20

Ja, Jef, dat klopt van De Jachthoorn; had er ff niet op gelet dat ook het eten goed moet zijn,sorryyyy;maar het terras is geweldig, en die feestjes was voor de familie, waarvan de meesten onder de categorie: gewone kost vallen...dus. En ik kwam er op door de naam in de telefoonboek te zien staan
Nee, Epicurus is wat eten betreft de max, interieur is naar de sobere kant

Maar zou de Pandanus in Antwerpen nog bestaan?Op de Isabellelei
Ben daar in de tijd gaan eten met D.O.C. cheques,en antiek interieur, en de kaasstengels bij de soep waren huisgemaakt...herinner me dat als één van de beste...toendertijd, is al meer dan 10 jaar geleden, denk ik

Over enkele weken ga ik ook de Robbrecht eens bezoeken , want volgende week er even van tussenuit, naar griekse oorden..

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

03 jun 2005, 12:58

Hostellerie D'Arconati is een heel 'rustig' gelegen restaurant in Dilbeek, stijl Art déco, liefst in de zomer bezoeken als de tuin in de bloei staat.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

lalie
Lid geworden op: 20 aug 2002, 17:33
Locatie: Edegem

03 jun 2005, 14:49

De Jachthoorn......de laatste keer moet een zevental jaar geleden geweest zijn en toen al was mijn cullinaire indruk op een laag pitje.........
studying = brain-building

lalie
Lid geworden op: 20 aug 2002, 17:33
Locatie: Edegem

04 jun 2005, 13:17

zoals beloofd:
Naam van het restaurant : Epicurus
• Ligging : Rumst/Terhaegen
• Bereikbaar met openbaar vervoer: ?
• Parkeermogelijkheid: parkeerplaats aan kerk rechtover restaurant
• Parkeerplaats voor minder mobiele mensen: onbekend
• Inrichting : provençaals, zeer verzorgd
• Toegankelijk voor rolstoelgebruikers : 1 trede
• Toiletten bereikbaar voor rolstoelgebruiker : neen
• Hoe was het onthaal: zeer vriendelijk
• Een vermelding voor de achtergrondmuziek: klassiek
• Kwaliteit van de maaltijd :inventieve lekkere schotels
• Versheid van de ingrediënten: vis wordt in-huis gerookt, pastinaak, lamsoortjes....kraakvers
• Prijsklasse : menu's van € 29 à € 48
• Prijs-kwaliteit verhouding: eerlijk
• Kindvriendelijk (speelhoekje/tuintje): stadstuin met enkele tafels, in de winter kan het aperitief bij de open haard genomen worden
• Persoonlijke waardering:De Chef kent zijn vak en hij doet het met liefde zonder chi-chi of tra-la-la. Zijn schotels zijn goed gevuld, groentjes ontbreken niet. Extra punten voor de huisgemaakte desserten. Ieder tafel krijgt een karaf water. Voor herhaling vatbaar maar liefst met een paar vrienden iets minder als romantisch dineetje met twee.

Iemand al Eyckerhof in Bornem geprobeerd?
studying = brain-building
Gast

04 jun 2005, 20:22

Hallo @lalie
dus jullie hebben er van genoten?da's goed...
de autobus nr 50.O met vertrek op de Rooseveltplaats ; bestemming Mechelen , rijd alle uren voorbij , met halte net voorbij de kerk.

Nog een taverne in de buurt hier:

De Smoutstoop : Kerkhofstraat Boom :goede, gezellige taverne met tuin en terras, met enkele speeltuigen
menu's in de week van 12.5 € : voorgerecht of soep , hoofdgerecht en dessert
is nog maar één keer tegengevallen ; als dessert pannekoeken in dat menuutje, en die waren al op voorhand gebakken...dus leren lappen op tafel
maar voor de rest lekkere taverne - kaart
goed adresje als het niet te duur moet zijn, en vlotte bediening en de patron altijd in de buurt..
hebben in Zone 03 3,5 * of was het nu 4,5 * gekregen, moet ik nog eens nakijken

ROKEN : in de week beperkt, en in de veranda niet-rokers, maar aangezien de schuifdeuren blijven openstaan, komt de geur toch tot daar af en toe...in de weekends niet te vermijden, helaas voor mij

lalie
Lid geworden op: 20 aug 2002, 17:33
Locatie: Edegem

04 jun 2005, 20:37

Hoi Cherycher,

Ooit heb ik me laten beïnvloeden door dat magazine 03 die 5 sterren gaf aan een restaurant in Antwerpen. Het was daar ronduit slecht! En aan restaurants waar er meerdere talen wordt gesproken en die op het niveau van een één-ster restaurant staan, geeft die journalist(e) slechts 2 sterren.
Nee, ik laat me niet meer leiden door iemand die liever fysisch dan cullinair gecharmeerd wordt.

Epicurus vond ik inderdaad niet slecht maar het mag nog ietwat fijner zijn en hiermee bedoel ik niet het decor. In tavernes eet ik niet graag; teveel volk, teveel rook, teveel keuze.....(tja, er moet voor ieders keuze wat zijn hé) Het liefst van al kom in plaatsen waar de Chef met liefde over zijn vak praat en de tijd neemt om wat uitleg te geven over zijn 'toverkunsten'.
studying = brain-building

lalie
Lid geworden op: 20 aug 2002, 17:33
Locatie: Edegem

09 jun 2005, 18:22

Romantic Hotel Le Val d'Amblève in Stavelot.
Zeer gezellig restaurant temidden van een park waar sommige bomen blijkbaar meer dan 100 jaar oud zijn.
Spijtig genoeg denk in niet dat dit Hotel/restaurant voor rolwagens toegankelijk is.
Dagverse producten. De Chef jongleert en zijn borden zijn als het ware schilderijen waar de kleurencombinatie volledig in harmonie is(een beetje teveel gezouten voor mijn palet). De desserten worden eveneens aan kunsternaars overgelaten.
Algoe dat ik me niet heb laten beïnvloeden door hun website die zeer onduidelijk is (tenzij deze niet compatibel is met Macintosh)
http://www.levaldambleve.com/?page=resto
studying = brain-building

mo'niek
Lid geworden op: 16 mar 2005, 17:47
Locatie: leuvense

19 jun 2005, 19:34

Weet er iemand een heel goed Italiaans restaurant in Leuven, want wij krijgen Italiaanse kennissen op bezoek (stad verkennen).

Alvast bedankt om te reageren.

Groetjes,
Mo'niek

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

27 jun 2005, 13:35

hallo , mo'niek

ben net terug uit Italie . Enkele weken genoten van de Italiaanse keuken , van volksrestaurant ot een Michelin - ster . Geen moment eraan gedacht , ginder iets Belgisch te zoeken . Met alle respect voor jouw opinie , en voor de smaak van je gasten , maar zou je niet eens proberen , ze mee te nemen naar een typisch restaurant van bij ons ? En dan bedoel ik zeker niet een frit-met mosselen . Maar onze eigen nationale trots kan best wel eens de toets doorstaan van je zuiderse gasten , hoop ik . Neem me niet kwalijk dat ik me met jullie plannen bemoei , wat je ook beslist , ik wens jullie een heerlijk etentje toe
JEFl
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

30 jun 2005, 10:00

Vind ik ook een goed idee. Want wij hebben ook een zeeer lekkere keuken.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse