Restaurantbespreking .

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

MyriamC

27 feb 2009, 16:48

Sorry stone, zegt mij allemaal niks. Ik ken alleen de namen die ik af en toe eens voorbij zie komen in de krant.

MyriamC

01 mar 2009, 11:45

Dat klanten ziek worden (voedselvergiftiging?) in een sterrenrestaurant gebeurt blijkbaar meer dan we denken ... Nu bij Heston Blumenthal in The Fat Duck.
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 022009_017

MyriamC

11 mar 2009, 23:20

Zo is het toch met alles petrol. Destijds sloegen de fritten op aan het frietkraam omdat de patatten duurder werden. Een jaar daarna gooiden ze de patatten naar uwe kop bij wijze van spreken, maar de prijs van de fritten is nooit meer naar beneden gegaan!

STONE.

15 mar 2009, 16:46

Iemand ervaring met resto Cuistot in Lier sedert de nieuwe ploeg Willem en Jin de scepter zwaaien.
Kende Cuistot wél met de vroegere uitbater ...Kris W.
http://www.restaurantcuistot.be/
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII

STONE.

21 mar 2009, 16:09

Te bekakt... te michelinesk ??
Het zal je maar overkomen ...
http://www.debeukenhorst.com/

ook ' PUCK ' in Den Haag ...
klik !

http://www.koetshuisschuttersveld.nl/

http://www.hotelvandaag.nl/restaurant-e ... elft-orage
Pope John XXIII

STONE.

21 mar 2009, 16:49

Restaurant Rozemarijn in de Maastrichtse Havenstraat is sinds afgelopen donderdag weer geopend. Het koksduo Jeroen Raes en Dennis van der Meer heeft de onlangs failliet verklaarde eetgelegenheid overgenomen.
Pope John XXIII

MyriamC

21 mar 2009, 17:33

STONE. schreef:
Restaurant Rozemarijn in de Maastrichtse Havenstraat is sinds afgelopen donderdag weer geopend. Het koksduo Jeroen Raes en Dennis van der Meer heeft de onlangs failliet verklaarde eetgelegenheid overgenomen.
So what? Sorry hoor, maar ik snap uw bijdragen niet altijd (vrijwel nooit om eerlijk te zijn).

STONE.

15 apr 2009, 09:35

Is dit het begin van een langere reeks ???

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =GFR290MN3
Pope John XXIII

MyriamC

15 apr 2009, 11:12

Ik denk dat Petrol helemaal gelijk heeft. Het lijkt wel of de Nederbelgen massaal de hand op de knip houden. :D
Gast

28 apr 2009, 13:13

Jef,noem jij dat een opknapbeurt kwestie" renteniershuis"??!!, geef mij maar de zaak van voor 2005 hoor, dat was pas gezellig, wat ze er nadien van gemaakt hebben getuigt van weinig smaak , inzicht en fantasie.En dan overal de tocht, je hebt er zonder moeite de volgende dag een verkoudheid opgedaan!
"De Zwarte hengst"in Zandhoven hadden ze ook beter zo gelaten als vroeger, met de nieuwe bestrating is ook de eigenheid van die voormalige manege te niet gedaan.Ze willen allemaal moderniseren,zonder aandacht te schenken aan het volkse aspect, tegenwoordig hebben ze allemaal dollartekens in de ogen, maar wat de vaste klanten aangaat daar zien ze blijkbaar over!

riederalp

01 mei 2009, 12:05

Ik bezit een Bongo boekje en zou er willen gebruik van maken in het restaurant " La Croisette " in Knokke.
De vraag is kent iemand dit restaurant. Dit restaurant is misschien reeds besproken in deze rubriek, maar ik kan moeilijk de 376 beschrijvingen doorbladeren!
Een andere suggestie is: kent iemand een site waar ik resto beoordelingen kan nagaan.

STONE.

01 mei 2009, 12:34

restaurant " La Croisette " in Knokke.
De vraag is kent iemand dit restaurant. Dit restaurant is misschien reeds besproken in deze rubriek, maar ik kan moeilijk de 376 beschrijvingen doorbladeren!
Ben er NIET zelf gaan eten.
In de Michelingids 2009 krijgt het 2 vorkjes en een Bib-gourmand.
Lunch: 22 € - Menu 35/57 € bc
Modern-klassieke keuken.
Pope John XXIII

MyriamC

01 mei 2009, 12:41

STONE. schreef:In de Michelingids 2009 krijgt het 2 vorkjes en een Bib-gourmand.
Wat natuurlijk helemaal niks zegt. De vorkjes hebben niets met de kwaliteit van het eten te maken maar staan voor het 'comfort' in de zaak (1 vorkje = assez confortable, 3 vorkjes = très confortable). En die Bib Gourmand heeft voor mij ook weinig waarde. Laatst nog eens een keer gaan eten bij Le Zoute Zoen in Antwerpen (heeft ook een Bib Gourmand) en de kwaliteit van het 'Zoenmenu' (waarop de Bib destijds werd toegekend) was lang niet meer wat het geweest is. LZZ was prima in het jaar dat Viviane haar titel Lady Chef had (2006), maar ik vind dat het nu niet veel meer voorstelt.

MyriamC

01 mei 2009, 12:48

riederalp schreef:Ik bezit een Bongo boekje en zou er willen gebruik van maken in het restaurant " La Croisette " in Knokke.
Een andere suggestie is: kent iemand een site waar ik resto beoordelingen kan nagaan.
Staat Jardin Tropical toevallig ook niet in je Bongo boekje (ik dacht het wel)? Dat krijgt zeer lovende kritieken.

STONE.

01 mei 2009, 12:51

En is deze dan NIET LOVEND !??
Roger ( 58 - Blankenberge )25/11/2008
We hebben met La Croisette kennis gemaakt via een Bongo-bon waarmee we een konden genieten van het feestmenu (40 euro) ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van het restaurant. Een ruime keuze uit drie voor- en drie hoofdgerechten, daartussen een zeer lekkere vissoep en tenslotte keuze uit twee desserts. We merkten op dat zeer veel klanten gekend waren en regelmatig terug keren naar La Croisette. Dit heeft niet alleen te maken met de eerlijke en lekkere keuken, maar ook met de zeer vriendelijke ontvangst en bediening. Het all in aanbod van 27 euro extra lijkt misschien wat aan de hoge kant maar na de maaltijd blijkt het volledig verantwoord. Een groot glas champagne als aperitief, bij elk gerecht lekkere aangepaste wijn die regelmatig wordt bijgevuld en koffie of thee met nog wat lekkernijen, meer moet dat niet zijn. Wij waren dus zeer tevreden en gaan er zeker terug. Proficiat aan de mensen van La Croisette met hun jubileum en we hopen dat ze er nog vele jaren bijdoen. Roger, Blankenberge. (179162)
Mijn quotatie
Kwaliteit: 9 / 10 Service : 9 / 10 Sfeer: 8 / 10
Pope John XXIII