Restaurantbespreking .

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

17 mei 2005, 11:50

Hallo ,
Misschien kan ik je wel helpen . Sommige van deze etablissementen heb ik al persoonlijk bezocht , andere ken ik " van horen zeggen " Om echter een verantwoord advies te kunnen geven zou ik over enkele nadere gegevens moeten beschikken :
aantal personen voor wie je een restaurant zoekt ( een gezellig tète à tete of een familie-etentje ?)
gastronomie of familiaal onder-onsje ?
Budget dat voorzien wordt per persoon .
Rokers of niet rokers ?
Eventueel moeilijk te been zijnde deelnemers ?
Met bovenstaande gegevens ben ik al een eind op weg , en kan misschien wel een tip geven .
Vriendelijke groeten .
JEF
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen

lalie
Lid geworden op: 20 aug 2002, 17:33
Locatie: Edegem

17 mei 2005, 12:46

Ok hier gaan we dan:

aantal personen: 3
niet rokers
prijs:geen belang
allen goed te been
bedoeling: 2 gourmets die een buitenlands familielid in transit in België uit eten nemen op een zondagmiddag.
één opmerking: graag een plaats waar de muziek niet luid speelt en waar de stoelen ook wat makkelijk zitten daar dat familielid al meer dan 10 uren in de vlieger zal hebben doorgebracht.

Alvast bedankt :D
studying = brain-building

larsie
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:06

23 mei 2005, 16:37

zaterdagmiddag heel lekker gegeten in rest. De Ster in Mariekerke (Bornem) 3-gangen menu met aangepaste wijn (werd rijkelijk geschonken)wij hebben vis gekozen: carpaccio van tonijn met verse aspergesla gevolgd door gestoomde lotte met broccollimousse en asperges, afsluiter huisgemaakte roomijs met warme chocoladesaus : 40 eur/pers. Heel vriendelijke ontvangst en omdat er 's middags (vooral op zaterdag) weinig volk is, hebben wij ROOKVRIJ kunnen tafelen. wij gaan nog terug. deze staat ook in Gault & Millau

zondagmiddag open in Wemmel
www.isard.be

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

23 mei 2005, 16:48

hallo , Lalie
Niet denken dat ik U vergeten ben . We hebben nog wel even tijd , en voor september bezoek ik nog enkele zaken in en rond Brussel . Ik laat u iets weten zodra ik meer informatie heb . Schrap alvast de auberge Nap . , wegens niet geschikt voor uw doelstelling .
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen

rapke
Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Locatie: W-Vl

23 mei 2005, 18:16

jef, wat is er mis met de auberge napoleon ?

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

23 mei 2005, 19:00

Rapke , Helemaal niks mis met de auberge . Alleen ben ik van oordeel dat er voor een rustige tète-à-tète wel meer geschikte gelegenheden bestaan . Denk je ook niet ? Elke beoordeling blijft uiteraard in zekere mate subjectief . Vriendelijke groeten ,
Jefl
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen

lalie
Lid geworden op: 20 aug 2002, 17:33
Locatie: Edegem

23 mei 2005, 19:19

Beste Jef,

Wat fijn dat u mij helpt bij deze zoektocht. Is er van mijn lijstje één restaurant waarvan uzelf zou zeggen dat het écht de moeite is om tijdens de zomermaanden de weg van Antwerpen af te leggen om er even (eventueel op zondag) te gaan lunchen? Zo zou ik een beetje mee kunnen helpen....

Nogmaals bedankt,

Gourmet groetjes,
Lalie
studying = brain-building

lalie
Lid geworden op: 20 aug 2002, 17:33
Locatie: Edegem

23 mei 2005, 19:29

Even iets anders: ik ben nooit teleurgesteld geweest door de gids HenryLemaire maar 'Le bottin Gourmand' zou ook een goede gids zijn.
'Les étapes du bon goût' is geen onbekende en de (rode) Michelin gebruik ik het minst graag.

Graag kritieken en suggesties of adviezen over die of andere gidsen.

thx,
Lalie :lol:
studying = brain-building

larsie
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:06

24 mei 2005, 08:47

hoi Lalie
kijk s bij : www.jre.net
dat zijn de Jeunes Restaurateurs d'Europe
de meeste van hun leden, staan eveneens in andere culinaire gidsen vermeld. Michelin is niet altijd correct, ben heel vaak in Frankrijk, en mail hen steeds mijn commentaar door over het bezochte restaurant. Wij hadden een zeeeeeeer slechte ervaring met een resto in het Zuiden, en dit staat nog steeds vermeld, nu 3 jaar later!! Het commentaar van Gault&Millau vind ik wel plezant en soms ook gedurft, tegenover de uitbater/chef.
veel smulplezier!

lalie
Lid geworden op: 20 aug 2002, 17:33
Locatie: Edegem

24 mei 2005, 11:02

Beste Larsie,

Inderdaad, die gids (met cd-rom) staat ook in m'n (smul)bibliotheek.
Handig pocket-formaat maar weinig info.
Uw kritiek over Michelin volg ik volkomen.
studying = brain-building
alfa

27 mei 2005, 04:48

Dag allemaal....

Mag er in deze topic ook een vraag gesteld worden naar een restaurant ?


Op zondag 19 juni willen wij met enkele vrienden (6 pers. in totaal) op restaurant....Door omstandigheden zijn wij beperkt in afstand.....
Onze keuze was : hostellerie saint-Nicolas in Elverdinge (ieper) maar dat is té ver op die middag.
Een andere "jeune restaurateur" ligt er niet in onze omgeving....
haalbaar voor ons is -Roeselare-Deinze-Izegem-rand Brugge...

Onze keuze in Roeselare : bistro novo is niet open op zondag
Hertog Jan in Brugge al evenmin....

Wie komt uit de streek en heeft een tip voor ons ?
Géén wereldkeuken ; mag wél inventief ; graag met ruime viskeuze.... (maar de kust is voor die dag te ver)

Dank voor een suggestie
Gast

27 mei 2005, 05:24

Ben gisteren gaan eten in restaurant De Kaai in Boom
Buiten op het terras,gzien het mooie weer, waar al vele tafels gereserveerd waren..
Uit de resterende ( nog veel ) eentje uitgepikt, maar omwille van mijn probleem met roken ( ja , ook buiten, en heb momenteel al zo'n 3 weken een harnekkige bronchitis? )toch met mijn bord moeten verhuizen, dus ja, er werd veel gerookt...,maar de meeste mensen waren alleen iets aan 't drinken dus..
Het uitzicht is wel schitterend, zicht op de Rupel en op de overzetboot naar Klein-Willebroek
Gegeten: aardappel-wortelgratin met melklamkoteletjes en boschampions,
met apart een sausje( soort fond?)er bij
niet slecht, maar voor de prijs: 19,5€, te duur, naar mijn mening
huiswijn 0,5l : 14€ heel goed
De vroegere problemen van de slechte bediening zijn volgens mij helemaal van de baan, veel personeel en vriendelijke en vlotte bediening
Interieur: koud modern, voor de liefhebbers, niet voor mij
Een beetje spijtig want volgens dat ik gehoord had, het beste uit de wijde omtrek, maar zo heb ik het niet ervaren
Culinaire groetjes

lalie
Lid geworden op: 20 aug 2002, 17:33
Locatie: Edegem

27 mei 2005, 12:26

@ Alfa

ga eens kijken naar de website van restaurant Vijfwegen en Vijfwegen bis....
Ben enkele jaren geleden zelf naar Vijfwegen geweest; was toen al een vaste waarde.

http://www.vijfwegen.be/ndl/home.asp

smulgroetjes,
Lalie
studying = brain-building

larsie
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:06

27 mei 2005, 15:10

Hallo Alfa,

ga naar Den Haselt op de Diksmuidestwg Roeselare
er is een niet rokersruimte (veel vis op kaart en in menu)
inventieve keuken van chef Luc Desmet en vriendelijke bediening.
smakelijk

lalie
Lid geworden op: 20 aug 2002, 17:33
Locatie: Edegem

30 mei 2005, 14:39

'k Zou deze week restaurant Kokejan (http://www.kokejane.be/) in Herne eens willen proberen.
Hun website zit nog zeeeer diep in de kinderschoenen vandaar dat ik graag uw commentaar zou lezen.

gourmet-groetjes,
Lalie
studying = brain-building