DE ON-LINE BIKERS(topic bewaren)
-
Benson - Lid geworden op: 06 jun 2007, 16:40
Normandié dag 3 ,deel 2.
Even gestopt om deze keer wat in te kopen om aan de volgende halte te picknikken.

De landingsplaats

St-Laurent-sur-mer waar het Normandy-American-Cemetery gelegen is.

Verder gereden tot in St-Mere-Eglise waar we overnachten in een knus hotel en in het dorp gaan eten en een wandeling gedaan.

Voor het pizzarestaurant stond een soldatenpop en we konden niet aan de verleiding weerstaan om er allemaal met op de foto te gaan,uitgezonderd Fadre die van de groten honger al naar binnengestormd was en daar hij ook persé een pizza wilde gaan eten.

De pizza's waren er zeer goed,na een korte wandeling nog wat gedronken in het hotel en gaan slapen daar we er al vroeg uit wilden om het plaatselijk museum te gaan bezoeken voor we verder reden.
En nog een foto van het stadhuis met gedenkteken dat we tijdens de avondwandeling passeerden.

Einde dag 3.
Even gestopt om deze keer wat in te kopen om aan de volgende halte te picknikken.

De landingsplaats

St-Laurent-sur-mer waar het Normandy-American-Cemetery gelegen is.

Verder gereden tot in St-Mere-Eglise waar we overnachten in een knus hotel en in het dorp gaan eten en een wandeling gedaan.

Voor het pizzarestaurant stond een soldatenpop en we konden niet aan de verleiding weerstaan om er allemaal met op de foto te gaan,uitgezonderd Fadre die van de groten honger al naar binnengestormd was en daar hij ook persé een pizza wilde gaan eten.

De pizza's waren er zeer goed,na een korte wandeling nog wat gedronken in het hotel en gaan slapen daar we er al vroeg uit wilden om het plaatselijk museum te gaan bezoeken voor we verder reden.
En nog een foto van het stadhuis met gedenkteken dat we tijdens de avondwandeling passeerden.

Einde dag 3.
Laatst gewijzigd door Benson op 17 aug 2008, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen de groetjes en nog een fijne dag.
Ik verzamel doodsprentjes,postkaarten met moto's,auto's en vliegtuigen.Mijn eega postk' met katten,honden en olifanten en legpuzzels.En op de pc gif animaties en foto's van moto's.
Ik verzamel doodsprentjes,postkaarten met moto's,auto's en vliegtuigen.Mijn eega postk' met katten,honden en olifanten en legpuzzels.En op de pc gif animaties en foto's van moto's.
-
Normandié dag 4 , deel 1.
En weer de dagelijkse sleur van het inpakken maar dat had ik er voor over om deze reis met men maten te doen.

En dan op weg naar het museum.Daar aangekomen zagen we dat het nog niet open was.Daarom besloten we de Jef zijn haar eerst eens te wassen want dat was al even geleden.

En nog even iets gaan, drinken.

En ook nog even een bezoek aan de kerk om te bichten te gaan.

Eindelijk was het zo ver de deuren van het museum gingen open .

Jef ging het eens van dichterbij bezien en betasten.

En zo'n kanon wou ik ook wel hebben.

Men was volop bezig een bijkomende tentoonstelling op te bouwen en tot onze verbazing was er Nederlandse tekst voorzien.

Zo dit was ongeveer het volledige museum dat je kreeg te zien en ook het einde van deel 1 van dag 4.
En weer de dagelijkse sleur van het inpakken maar dat had ik er voor over om deze reis met men maten te doen.

En dan op weg naar het museum.Daar aangekomen zagen we dat het nog niet open was.Daarom besloten we de Jef zijn haar eerst eens te wassen want dat was al even geleden.

En nog even iets gaan, drinken.

En ook nog even een bezoek aan de kerk om te bichten te gaan.

Eindelijk was het zo ver de deuren van het museum gingen open .

Jef ging het eens van dichterbij bezien en betasten.

En zo'n kanon wou ik ook wel hebben.

Men was volop bezig een bijkomende tentoonstelling op te bouwen en tot onze verbazing was er Nederlandse tekst voorzien.

Zo dit was ongeveer het volledige museum dat je kreeg te zien en ook het einde van deel 1 van dag 4.
-
Normandié dag 4 , deel 2.
Een 3 tal km voorbij St-Meré-Eglise stond het oorlogsmonument van Iron Mike.

Weer een eind verder moest er dringend gestopt worden daar er een paar begonnen over te lopen.

La Haye-Du-Puits van hieruit kan je als het weer goed is de eilanden Jersey en Guersney zien liggen maar alleen een kleiner waarvan ik de naam vergeten ben was zichtbaar.

De brasserie daar was niet open maar een beetje terug hadden we een creperie gezien en lekker dat die waren.

Aan de volgende tankplaats stond er een prachtige reclame.

Later op de dag aangekomen aan onze eindbestemming Le Mont-St-Michel.

Daar het echter te laat was geworden zijn we wat verder een slaapplaats gaan zoeken.

Door de grote drukte was alles volzet en 30 km terug moeten rijden tot in Granville.

En na een verfrissende douche een frisse pint met een prachtig zicht op de jachthaven waar het hotel gelegen was.Dat voelde we daarna ook aan de gepeperde rekening.

Het restaurant van't hotel was volzet,maar wat verder was een pizza waar we na even wachten zeer goed hebben geéten.

Voor dat wachten kregen we gratis een 2 de aperitief aangeboden.

En dat het goed was zie je op de volgende fotokes.

Hoe moet ik daar nu aan beginnen.

Al een rood neuseke van het aperitieven.

Hmmmm das lekker.

Waar moet ik da allemaal steken.

Onder uwe neus manneke.

Den enigste die een beetje kon rekenen was boekhouder van dienst en zag na hoeveel iedereen moest betalen.

En nu naar Bethlehem want de dag was weeral om.
Einde dag vier.
Een 3 tal km voorbij St-Meré-Eglise stond het oorlogsmonument van Iron Mike.

Weer een eind verder moest er dringend gestopt worden daar er een paar begonnen over te lopen.

La Haye-Du-Puits van hieruit kan je als het weer goed is de eilanden Jersey en Guersney zien liggen maar alleen een kleiner waarvan ik de naam vergeten ben was zichtbaar.

De brasserie daar was niet open maar een beetje terug hadden we een creperie gezien en lekker dat die waren.

Aan de volgende tankplaats stond er een prachtige reclame.

Later op de dag aangekomen aan onze eindbestemming Le Mont-St-Michel.

Daar het echter te laat was geworden zijn we wat verder een slaapplaats gaan zoeken.

Door de grote drukte was alles volzet en 30 km terug moeten rijden tot in Granville.

En na een verfrissende douche een frisse pint met een prachtig zicht op de jachthaven waar het hotel gelegen was.Dat voelde we daarna ook aan de gepeperde rekening.

Het restaurant van't hotel was volzet,maar wat verder was een pizza waar we na even wachten zeer goed hebben geéten.

Voor dat wachten kregen we gratis een 2 de aperitief aangeboden.

En dat het goed was zie je op de volgende fotokes.

Hoe moet ik daar nu aan beginnen.

Al een rood neuseke van het aperitieven.

Hmmmm das lekker.

Waar moet ik da allemaal steken.

Onder uwe neus manneke.

Den enigste die een beetje kon rekenen was boekhouder van dienst en zag na hoeveel iedereen moest betalen.

En nu naar Bethlehem want de dag was weeral om.
Einde dag vier.
-
Softail - Lid geworden op: 31 aug 2007, 22:17
Allee mannen, gullie hebt ne schone trip gemaakt.
Hebben jullie ook nog iets anders gedaan dan eten en drinken?
Schoon foto's, maar.... telkens als ik 'n mailtje krijg dat er weer een berichtje in ons forumhoekske is geplaats, springt mijne PC, 'n paar minuten lang, bijna op tilt, omdat iedere keer al die foto's moeten geladen/verschijnen.
Zou het niet beter zijn om een link te plaatsen naar een apart foto-hoekje in SeniorenNet forum, of naar een foto-album site zoals bv. deze:
http://www.mijnalbum.nl/Album=FS7HVMXN
Er zijn verschillende mogelijkheden.
Keep on the good work.
Hebben jullie ook nog iets anders gedaan dan eten en drinken?
Schoon foto's, maar.... telkens als ik 'n mailtje krijg dat er weer een berichtje in ons forumhoekske is geplaats, springt mijne PC, 'n paar minuten lang, bijna op tilt, omdat iedere keer al die foto's moeten geladen/verschijnen.
Zou het niet beter zijn om een link te plaatsen naar een apart foto-hoekje in SeniorenNet forum, of naar een foto-album site zoals bv. deze:
http://www.mijnalbum.nl/Album=FS7HVMXN
Er zijn verschillende mogelijkheden.
Keep on the good work.
Iedereen heeft recht op zijn eigen afwijking..
-
Halo softail
als jouw pc zo vlug tilt slaat zal er wel iets niet juist zijn of hij is al wat verouderd ik heb daar totaal geen problemen met en alles komt er onmiddellijk op je bent trouwens de eerste die zover ik weet er trobbels met heeft.
Trouwens als het met een link zoals bv picassa zou geplaatst zijn moet je die ook openen en opladen en slaat jouw pc weer tilt.
Bovendien worden je foto's ook verkleind en het is wel de bedoeling dat de anderen die er bijwaren de foto's er op een redelijke grote kunnen afhalen om op hun pc te gebruiken.
Ja en eten moet ook gebeuren hé anders valt ge op den duur van flauwte af uwen brommer.En zouden we niet zo ver geraakt zijn
Knappe foto's trouwens van Zweden,bij deze link kan je ze vergroten zie ik maar je kan er geen tekst bijplaatsen zo te zien.
Groetjes Benson
als jouw pc zo vlug tilt slaat zal er wel iets niet juist zijn of hij is al wat verouderd ik heb daar totaal geen problemen met en alles komt er onmiddellijk op je bent trouwens de eerste die zover ik weet er trobbels met heeft.
Trouwens als het met een link zoals bv picassa zou geplaatst zijn moet je die ook openen en opladen en slaat jouw pc weer tilt.
Bovendien worden je foto's ook verkleind en het is wel de bedoeling dat de anderen die er bijwaren de foto's er op een redelijke grote kunnen afhalen om op hun pc te gebruiken.
Ja en eten moet ook gebeuren hé anders valt ge op den duur van flauwte af uwen brommer.En zouden we niet zo ver geraakt zijn
Knappe foto's trouwens van Zweden,bij deze link kan je ze vergroten zie ik maar je kan er geen tekst bijplaatsen zo te zien.
Groetjes Benson
-
Softail - Lid geworden op: 31 aug 2007, 22:17
Hey Benson,
PC is 'n half jaar oud, dus daar zal het niet aan liggen.
Grote foto's e.d, kun je toch beter rechtstreeks naar elkaar mailen? geeft ook minder kwaliteitsverlies.
Teksten op die site is wel degelijk mogelijk, kijk maar eens bij elke foto bij reacties.
See you on the road.
PC is 'n half jaar oud, dus daar zal het niet aan liggen.
Grote foto's e.d, kun je toch beter rechtstreeks naar elkaar mailen? geeft ook minder kwaliteitsverlies.
Teksten op die site is wel degelijk mogelijk, kijk maar eens bij elke foto bij reacties.
See you on the road.
Iedereen heeft recht op zijn eigen afwijking..
-
Nu zaterdag 23 augustus doet motorclub Friends hun 5de rit.
Deze gaat naar Zeeland.
Wie gaat er mee ?
Den Benson
?
?
?
Afspraak 8u45 op de grote parking van het rond punt in Wommelgem.
Vertrek om 9 u
Deze gaat naar Zeeland.
Wie gaat er mee ?
Den Benson
?
?
?
Vertrek om 9 u
-
Normandié Dag 5 , deel 1.
7 u in de ochtend en die luiaarden slapen nog,dan op mijn eentje een wandeling gaan doen in de jachthaven van Granville.

Zwaar bewolkt maar prachtig om te zien.

Terug langs het hotel geweest maar de anderen gaan eerst nog ontbijten,bij gebrek aan honger trek ik nog even de stad in.

Eindelijk vertrokken en na een korte rit terug aan Le Mont-St- Michel.
Hier droomde ik al jaren van ,maar dacht dat het er nooit van ging komen,mijn overleden ouders vertelden hierover en mijn vrouw bezit er ook een paar legpuzzels van en ik vond het prachtig en nu ik er ben vind ik het fantastisch.

Dit zijn al een paar buitenzichten de rest volgt in deel 2.
7 u in de ochtend en die luiaarden slapen nog,dan op mijn eentje een wandeling gaan doen in de jachthaven van Granville.

Zwaar bewolkt maar prachtig om te zien.

Terug langs het hotel geweest maar de anderen gaan eerst nog ontbijten,bij gebrek aan honger trek ik nog even de stad in.

Eindelijk vertrokken en na een korte rit terug aan Le Mont-St- Michel.
Hier droomde ik al jaren van ,maar dacht dat het er nooit van ging komen,mijn overleden ouders vertelden hierover en mijn vrouw bezit er ook een paar legpuzzels van en ik vond het prachtig en nu ik er ben vind ik het fantastisch.

Dit zijn al een paar buitenzichten de rest volgt in deel 2.
-
PPG - Lid geworden op: 26 jan 2008, 15:21
Hoi normandiers,
Toch bangelijk werk da den Benson verzet he .Hij heeft er dan misschien wel tijd voor , maar ge moet het toch maar willen doen he .
Da beeleke van de " Pont De Normandie " zegt ni veel zene , ge moet er is overrijden , da is pas kikken .Al een paar keer gedaan en blijft steeds hetzelfde gevoel.
Zaterdag kan ik zowieso normaal ni rijden ( werken ) maar voor mij zal het op een uit zondering na ook de zondagen afgelopen zijn .
Heb nog een andere hobby ( scheidsrechter korfbal ) en de copmititie start volgende zondag reeds.
PPG
Toch bangelijk werk da den Benson verzet he .Hij heeft er dan misschien wel tijd voor , maar ge moet het toch maar willen doen he .
Da beeleke van de " Pont De Normandie " zegt ni veel zene , ge moet er is overrijden , da is pas kikken .Al een paar keer gedaan en blijft steeds hetzelfde gevoel.
Zaterdag kan ik zowieso normaal ni rijden ( werken ) maar voor mij zal het op een uit zondering na ook de zondagen afgelopen zijn .
Heb nog een andere hobby ( scheidsrechter korfbal ) en de copmititie start volgende zondag reeds.
PPG
-
Nu zaterdag 23 augustus doet motorclub Friends hun 5de rit.
Deze gaat naar Zeeland.
Wie gaat er mee ?
Den Benson
Skydiver
Sabre
?
?
Vertrek om 9 u
Deze gaat naar Zeeland.
Wie gaat er mee ?
Den Benson
Skydiver
Sabre
?
?
Vertrek om 9 u
-

De Pont de Normandie (of Normandië-brug) is een tuibrug in Frankrijk. De brug in Normandië overspant de Seine en verbindt zo de havenstad Le Havre met Honfleur. Met een totale lengte van 2.143,21 meter is deze brug een van de langste in zijn soort in Europa.
De brug is na een bouwtijd van zeven jaar op 20 januari 1995 ingewijd. Op het moment van opening was het de langste tuibrug ter wereld, en ook de overspanning van 856 meter tussen twee pilaren was destijds ongeëvenaard. Beide records werden in het jaar 1999 gebroken toen de Tatarabrug in Japan het nieuwe record op haar naam zette, dat in 2004 weer werd verbroken door het Rio-Antirioproject.
De Pont de Normandie vormt een onderbreking in de Franse snelwegroute A29. Naast vier rijstroken zijn er aan weerszijden voetpaden. De twee betonnen pilaren hebben de vorm van een omgekeerde Y. Het gewicht van elke pilaar is 20.000 ton en de hoogte bedraagt 214,77 meter. Meer dan 19.000 ton staal en 184 kabels waren nodig voor de constructie van de pilaren.
Le pont de Normandie was ook de moeite en kosteloos voor de motards