DE ON-LINE BIKERS(topic bewaren)
-
redtail - Lid geworden op: 06 aug 2007, 19:32
Reden van de vraag;Fadre schreef:Hello Ronny,redtail schreef:algemeen vraagje ,dagtrip![]()
stelje wil een dagtrip Ardennen maken,vertrek tankst. Rumst E19 richting Ardennen via E40 -A4 richting Namen,ardennen induiken en erna terug huiswaarts via A4-E40-E19.Wat is je totaal haalbare Km's om er toch een mooie dag van te maken
![]()
Redtail
ik denk dat je zeker op 300km moet rekenen heen en terug.
Groetjes Fadre
ik heb al enkele trips uitgestippeld en geraak niet onder de 460 km's dat was de reden vd vraag.
2de reden: ik heb gevoel dat " le plat pays" een beetje uit gemolken is
-
PPG - Lid geworden op: 26 jan 2008, 15:21
Juist Fadre ,
Heb met den Buldog eens toereke gemaakt naar cape gris nez ( als juist is )en terug .Eerst naar Ieper om te vertrekken .
Da is ook een flink endje ( al verteld aan de Normandiers ).
Het is niet belangrijk waar je rijd als je maar een beetje een doel voor ogen hebt .
Gr
PPG
Heb met den Buldog eens toereke gemaakt naar cape gris nez ( als juist is )en terug .Eerst naar Ieper om te vertrekken .
Da is ook een flink endje ( al verteld aan de Normandiers ).
Het is niet belangrijk waar je rijd als je maar een beetje een doel voor ogen hebt .
Gr
PPG
-
Ik heb enkele ritjes uitgestippeld op mijne tomtom richting Ardennen ( ééntje 400km richting Nimes en 450km de Maas,dinant,Fr grens Givet,Boulion Enz...) heb ze ook gemaild aan Fabre voor eventueel nazicht.
Als er eens een zonnige dag
beschikbaar is zou ik er wel ééntje van willen bollen
.Wel rekening houden dat er steeds ongv. een 200km snelweg bij zit en de rest is genieten
.Interesse
Ik laat eens iets weten
Redtail
Als er eens een zonnige dag
Ik laat eens iets weten
Redtail
-
Benson - Lid geworden op: 06 jun 2007, 16:40
Yep redtail een rit Ardennen is goed en het mogen al eens wat meer km zijn ,indien nodig eventueel iets vroeger vertrekken.
Volgende zondag rijd ik met iemand van men vrouw haar werk naar het vlastreffen in Kortrijk als het weer meewil.Dat is ook zo'n 220 km heen en weer langs de autostrade.
Vandaag was het een mooie rit naar Zeeland met motorclub The Friends in begin wel een hoop regen en wind maar daarna prachtig weer.
Eerste stop , vesten hangen te drogen in de zon

Tweede stop , even een hapje gaan eten.

En nog een derde stop want de kelen stonden weeral droog.
Toen we daar juist wilden vertrekken stopten er nog een pak Nederlanders met een paar speciale moto's erbij en die hadden zelf en volgwagen met benzine om bij te tanken zie achtergrond foto's.

Volgende zondag rijd ik met iemand van men vrouw haar werk naar het vlastreffen in Kortrijk als het weer meewil.Dat is ook zo'n 220 km heen en weer langs de autostrade.
Vandaag was het een mooie rit naar Zeeland met motorclub The Friends in begin wel een hoop regen en wind maar daarna prachtig weer.
Eerste stop , vesten hangen te drogen in de zon

Tweede stop , even een hapje gaan eten.

En nog een derde stop want de kelen stonden weeral droog.
Toen we daar juist wilden vertrekken stopten er nog een pak Nederlanders met een paar speciale moto's erbij en die hadden zelf en volgwagen met benzine om bij te tanken zie achtergrond foto's.

Iedereen de groetjes en nog een fijne dag.
Ik verzamel doodsprentjes,postkaarten met moto's,auto's en vliegtuigen.Mijn eega postk' met katten,honden en olifanten en legpuzzels.En op de pc gif animaties en foto's van moto's.
Ik verzamel doodsprentjes,postkaarten met moto's,auto's en vliegtuigen.Mijn eega postk' met katten,honden en olifanten en legpuzzels.En op de pc gif animaties en foto's van moto's.
-
Normandié dag 6 & 7 hebben julie nog te goed
Dag 6 allemaal vroeg uit de veren en verder op weg naar huis.Veel foto's zijn er eigenlijk niet meer getrokken daar we zo snel mogelijk terug bij onze familie wilden zijn.
Op de middag gaan tanken en ineens een kleinigheid gekocht om te eten.

Wat later op de middag kreeg den buldog last van de rug ,even een pilleke nemen en wat rusten.

Onze laatste overnachting was in een Formule 1 hotel in Charleville-Meziéres

En daar het ons laatste avondmaal was ,gaan eten in een western grill en het er eens goed van genomen.
Even zien of het vlees wel mals was.

Controle van de menu.

En dan erin gevlogen.

En volledig voldaan
een wandeling gedaan.

En Fadre zag daar een tractor staan
en wou er met naar huis gaan.

Eerst onze schulden nog afrekenen van de grill en dan bedje in.

En ik was nog maar amper in mijn hoogslaper gekropen
of daar onder lagen al twee zwijntjes te knorren.

Normandié dag 7
De laatste trek naar huis en al direckt een plaspauze ,die grote pinten van gisterenavond begonnen te lossen.Ook de weg nog eens controleren met de gps wat al direckt een discusie gaf door er met 2 te werken.

Daarna in Givet nog iets gaan drinken.

Na nog een laatste oponthoud aan de spoorweg verder tot op een eerste tankstation op de autostrade.
En na daar afscheid te hebben genomen scheiden daar onze wegen want ieder ging natuurlijk naar zijn eigen vrouw.

Het was een toffe reis maten ,wanneer zijn we terug weg ?
Dag 6 allemaal vroeg uit de veren en verder op weg naar huis.Veel foto's zijn er eigenlijk niet meer getrokken daar we zo snel mogelijk terug bij onze familie wilden zijn.
Op de middag gaan tanken en ineens een kleinigheid gekocht om te eten.

Wat later op de middag kreeg den buldog last van de rug ,even een pilleke nemen en wat rusten.

Onze laatste overnachting was in een Formule 1 hotel in Charleville-Meziéres

En daar het ons laatste avondmaal was ,gaan eten in een western grill en het er eens goed van genomen.
Even zien of het vlees wel mals was.

Controle van de menu.

En dan erin gevlogen.

En volledig voldaan
een wandeling gedaan.

En Fadre zag daar een tractor staan
en wou er met naar huis gaan.

Eerst onze schulden nog afrekenen van de grill en dan bedje in.

En ik was nog maar amper in mijn hoogslaper gekropen
of daar onder lagen al twee zwijntjes te knorren.

Normandié dag 7
De laatste trek naar huis en al direckt een plaspauze ,die grote pinten van gisterenavond begonnen te lossen.Ook de weg nog eens controleren met de gps wat al direckt een discusie gaf door er met 2 te werken.

Daarna in Givet nog iets gaan drinken.

Na nog een laatste oponthoud aan de spoorweg verder tot op een eerste tankstation op de autostrade.
En na daar afscheid te hebben genomen scheiden daar onze wegen want ieder ging natuurlijk naar zijn eigen vrouw.

Het was een toffe reis maten ,wanneer zijn we terug weg ?
-
den buldog - Lid geworden op: 08 jan 2008, 18:17
HEY BENSON
het was inderdaad een toffe reis . ge hebt deze reportage heel goe afgewerkt volgens mij gaat gij de fotograaf & journalist van dienst worden .
hey Redtail ik ben altijd bereid om naar de ardennen te rijden voor mij geen probleem juist nu de 2 volgende weekends niet want dan zit ik aan zee
ons volgende grote reis zal voor volgend jaar zijn wat denkt ge van de alpen , de pyreneen , de vercord ge hebt nu al wat stof om over na te denken voor mij maakt het ni uit als we maar kunnen rijden
gr aan alle motards den buldog
het was inderdaad een toffe reis . ge hebt deze reportage heel goe afgewerkt volgens mij gaat gij de fotograaf & journalist van dienst worden .
hey Redtail ik ben altijd bereid om naar de ardennen te rijden voor mij geen probleem juist nu de 2 volgende weekends niet want dan zit ik aan zee
ons volgende grote reis zal voor volgend jaar zijn wat denkt ge van de alpen , de pyreneen , de vercord ge hebt nu al wat stof om over na te denken voor mij maakt het ni uit als we maar kunnen rijden
gr aan alle motards den buldog
-
Hey On-line bikers,
Zondag 31/8 als maand afsluiter
een Gps-rit voorzien richting Ardennen
( +-420km als het volgens planning verloopt
)
Samenkomst vanaf 8u & Vertrek 8u30 tankstation (Total) Rumst E19 richting Brussel.
Gr. Redtail
Gaat al mee,
Fadre
Redtail
?
Zondag 31/8 als maand afsluiter
( +-420km als het volgens planning verloopt
Samenkomst vanaf 8u & Vertrek 8u30 tankstation (Total) Rumst E19 richting Brussel.
Gr. Redtail
Gaat al mee,
Fadre
Redtail
?
Laatst gewijzigd door redtail op 27 aug 2008, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hey redtail ik kan niet mee daar ik reeds met iemand afgesproken ben om naar een treffen in Kortrijk te gaan en den buldog zit 2 weken aan zee .
Eventueel de Ardennen verzetten naar een volgende week En mee naar Kortrijk gaan ?

Eventueel de Ardennen verzetten naar een volgende week En mee naar Kortrijk gaan ?

-
Dag Benson,
Zal deze toch laten doorgaan,Fadre heeft al toegezegd en blijkbaar had Bandido ook zin in een ritje Ardennen.
Don't worry ,ik heb nog enkele Ardennenritten in petto
en zoals ik al vorige keer vermeld heb ,heb ik "le plat pays"al wat gezien en is er afwisseling van doen
Groetjes,
Redtail
Zal deze toch laten doorgaan,Fadre heeft al toegezegd en blijkbaar had Bandido ook zin in een ritje Ardennen.
Don't worry ,ik heb nog enkele Ardennenritten in petto
Groetjes,
Redtail
-
Ok redtail
Zeg ik had wel degelijk een olielek,het peil was al 1 cm gezakt,heb nu een andere oliefilter gekregen van de dealer daar degene die hij meegaf geen originele was van Suzuki.

Zeg ik had wel degelijk een olielek,het peil was al 1 cm gezakt,heb nu een andere oliefilter gekregen van de dealer daar degene die hij meegaf geen originele was van Suzuki.