De On - Line Bikers (2) Het motorrijders forum

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

Fadre

12 apr 2010, 17:17

En waar blijven de fotokes? :D
Als je zo ver gaat als je kunt zien,zie je verder als je zover bent.

Desperado

12 apr 2010, 18:06

Ja Louke, van ons ook bedankt voor de schonen tour.
Prachtige streek, tof gezelschap... en goe uitgestippeld.
Op naar de volgende... ik zal mij er binnenkort eens aan wagen, om iets in elkaar te krijgen... ik houd jullie op de hoogte, beetje geduld.
Grtz,
Kwik & Flipke :lol:

Benson

12 apr 2010, 20:39

Yo de mannen

Het was gisteren weer een toprit die Louke ons heeft laten rijden spijtig werd hij er nog voor afgestraft doordat ondergetekende hem onderweg bijna van de weg afreed :oops:

Eerst weer samengekomen aan de Cor en daarna op de parking van Rumst nog enkele mensen opgepikt om dan gezamelijk naar het vertrekpunt te rijden waar de andere ons al ongeduldig stonden op te wachten.

Louke bracht ons langs rustige wegen door de Belgische heuvels naar Rixensart-Genval waar onze eerste stop was .

Vandaar ging het richting Hoegaarden waar op de markt onze bokes werden verslonden en we in het plaatselijke stamcafé iets gingen drinken om op te warmen.

Ik dronk daar een lekkere hoegaarden rosee van het vat die mij waarschijnlijk naar het hoofd was gestegen want enkele kilometers verder gebeurde het onheil.

Louke vertraagde om een grote baan op te rijden en ik volgde hem in het wiel zoals Zoetemelk vroeger ook deed .

Van links kwam een wagen maar die sloeg af dus de baan lag vrij en ik gaf al een dot gas bij om de baan op te vliegen toen Louke plots onverwacht stopte om te zien of iedereen er nog bij was.

De gevolgen waren verschrikkelijk :roll: ik kon hem niet meer ontwijken en knalde tegen hem aan , de lou nen beer van ne vent bleef gewoon staan maar ik met mijn teer en slank lijf kon mijn 300 kg zware machien niet meer houden en kwakte tegen moeder aarde .

Nadat ik bekomen was van mijn aanval van de vallende ziekte namen we de schade op en ja juist gene pertotal bij louke een beschermkap in plastiek afgescheurd en bij mij een sierkapje van mijne rechtse pinker aan diggelen dus we konden nadat we alles met koorden, plakband enz hersteld hadden terug verder rijden :lol:

Louke nog sterk onder de indruk van deze laffe aanslag in zijn rug was hierdoor waarschijnlijk de kluts even kwijt en reed wat later een verkeerde weg in en ik volgde hem gedwee met het schaamrood nog tot achter mijn flaporen.

Later op de dag nog een stop in Zoutleeuw om de benen te strekken en de rokers de gelegenheid te geven om er nog eene op te steken en ondertussen een kleine wandeling gedaan om de mooie oude gebouwen te bewonderen .

Vandaar ging het terug richting Leuven waar we in het groenveld nog iets gingen drinken en nog wat napraten over de mooie rit.

Louke bedankt om deze mooie rit in elkaar te steken en sorry voor de aanvaring .

Hier dan wat fotokes van deze zalige rit .

Ondergetekend was als eerste aan de Cor maar onmiddellijk er na kwam den Buldog er aangevlogen

Afbeelding

En den Odul had thuis zeker geen eten gekregen want die begon zijne knapzak daar al binnen te slagen .

Afbeelding

Op de parking te Rumst werden we door de volgende ploeg verwelkomt

Afbeelding

En in Leuven was Fadre bevrozen van de kou doordat het ijs op zijn zadel stond

Afbeelding

Eerst nog iets gaan drinken zodat hij kon ontdooien

Afbeelding

De eerste stop met machtig zicht over één van de Belgische wateren

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor we daar vertrokken werd er nog een grondige studie gedaan van de GPS

Afbeelding
Afbeelding

Even een plaspauze
Laatst gewijzigd door Benson op 14 apr 2010, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen de groetjes en nog een fijne dag.
Ik verzamel doodsprentjes,postkaarten met moto's,auto's en vliegtuigen.Mijn eega postk' met katten,honden en olifanten en legpuzzels.En op de pc gif animaties en foto's van moto's.

Benson

12 apr 2010, 21:10

Hier zijn we met de mosselen , heu ik bedoel met het vervolg van onze rit

Hoegaerden stad van lekker troebel bier maar waar ook een prachtige aangelegde parktuin is en het museum van de brouwerij , beide een uitstap waard

Afbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ik dacht hier een onschuldig bierke te drinken maar ge hebt het gelezen de gevolgen waren ni te overzien 8) :oops: :roll:

Afbeelding

De Fadre was zich hier aan 't klaarmaken om de plaatselijke bank te gaan beroven :!:
Afbeelding

De wandeling in Zoutleeuw , lang bleven we niet want de bus kwam er maar ni door .

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Stond daar ook nog ne mooie oldtimer maar kreeg hem ni in mijn topcase

Afbeelding
Afbeelding

Terug naar onze tweewielers en terug naar het eindpunt wat ook het beginpunt was .

Afbeelding

Louke nog eens bedankt van ons allen voor de toffe rit .
Laatst gewijzigd door Benson op 14 apr 2010, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik verzamel doodsprentjes,postkaarten met moto's,auto's en vliegtuigen.Mijn eega postk' met katten,honden en olifanten en legpuzzels.En op de pc gif animaties en foto's van moto's.

Louke

13 apr 2010, 09:19

Toffe reportage van Benson.
Voor alle duidelijkheid wil ik zeggen dat niet Benson verantwoordelijk was voor die lichte duw aan mijn achterste. De verantwoordelijke was ik door aan te zetten om 50 cm verder terug in de remmen te gaan voor een rede die op dat ogenblik enkel door mij bekend was. Erg is de schade niet, het is enkel wat beschadigde plastiek die door twee vijzen te lossen kan vervangen worden. Dat kan goed wachten tot een volgende onderhoud, inmiddels doet een goede kleefband uitstekend zijn werk. :lol:

Bedankt allen voor jullie leuke gezelschap en tot de volgende.

Groetjes,
Louke.

odul

13 apr 2010, 15:53

Bedankt Louke voor de tijd en het geduld dat je er ingestoken hebt.Het is een mooie rit geworden.De rest van de bende bedankt voor de gezellige sfeer tijdens de stops en de babbel.Benson ge hebt er weer werk van gemaakt,proficiat en tot een volgende rit.

den buldog

13 apr 2010, 17:22

ja Benson ge hed het wer goe gedaan makker. goei reportage en toffe foto's bedankt en tot de volgende
:twisted:
BURN RUBBER NOTH YOUR SOUL

Fadre

14 apr 2010, 16:52

Vogende maand stelt Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schoupe
een nieuwe versie van de wegcode voor die op 1 januari 2011 van kracht moet worden.

Intussen worden enkele wijzigingen aangebracht in het huidige verkeersreglement.

De meeste aanpassingen hebben betrekking op motorrijders.

QUADS:Een aantal steden en gemeenten hebben quads verboden op basis van een gemeentelijke
reglement inzake overlast.De wettelijkheid van deze oplossing wordt evenwel betwist.
De steden en gemeenten zijn vragende partij voor een duidelijke verbodsbepaling.
Er wordt een nieuwe verbodsbord voor quads ingevoerd.

FILE:Het zogenaamde"filteren"het rijden van motorfietsers tussen de voertuigen in de files,wordt toegelaten
met een maximum snelheid van 50km/uur en met een maximaal snelheids verschil van 20km/uur met
de voertuigen die worden voorbij gereden.Op autosnelwegen en autowegen dient dit te gebeuren tussen
de twee meest links gelegen rijstroken.

BESCHERMENDE KLEDIJ:motorrijders en hun passagiers moeten verplicht beschermende kledij dragen.
Passagiers van bromfietsen en motorfietsen moeten hun voeten op de voetsteun hebben en mogen dus
geen amazone-zit aannemen.

PARKEREN:Motorfietsen mogen niet langer op het trottoir parkeren.

KINDEREN OP DE MOTOR:het vervoer van kinderen onder de 3 jaar op bromfietsen en motorfietsen wordt verboden.Tussen 3 en 8 jaar mogen zij in een kinderbeveiligingssysteem worden vervoerd op bromfietsen
en motorfietsen met een maximale cilinderinhoud van 125cm3.Pas vanaf 8 jaar mogen kinderen op de
motorfietsen met een inhoud van meer dan 125cm3 worden vervoerd.

Een concrete datum is er nog niet,maar de meeste aanpassingen worden tegen de zomer van kracht.
Als je zo ver gaat als je kunt zien,zie je verder als je zover bent.

Benson

14 apr 2010, 21:06

Hey On - Line Bikers

denk er aan

nu zaterdag 17 april - De eerste rit dit jaar van de motorclub friends waar we ons ook bij aangesloten hebben en die gaat naar naar de Zwalmstreek.

Tijdens deze ritten is er begeleiding van wegkapiteins hou daarom steeds in het oog dat je nadat zij een weg hebben afgesloten je rechts houd om hun veilig en snel terug naar voor te laten rijden !!!

De nodige stops om iets te gaan drinken en eten zijn voorzien .

Voor deze rit zoals altijd afspraak op de grote parking met fruit en groentewinkel op het rond punt te Wommelgem ( afrit autostrade )

Samenkomst 8u30 , vertrek naar de friends om 8u45

Wie wil kan ook ineens naar de friends rijden
daar is de samenkomst om 9u
vertrek 9u30. Cafe Familia - Adolf Mortelmansstr 18 Wommelgem

Niet vergeten !! goed humeur en volle naftbak

Gaan al mee als de weergoden ons gunstig gezind zijn .

Benson
Louke
Webby
-
-

Wie nog ?

PPG

15 apr 2010, 08:44

Fadre ,

Merci voor de info ( over te typen )alles is ook te lezen op " Autokanaal.be"
Ook over de nieuwe plakaten voor op den achterkant van uwe moto te plakken .....afschuuuuuuwelijk .... 8O 8O 8O

Gr
PPG
Het is beter rijk te leven dan rijk te sterven .
Wie niet steelt of erft moet werken tot hij sterft

Louke

15 apr 2010, 11:56

Ja de bikers.
Niet alleen afschuwelijk maar ook gevaarlijk. Daar die nieuwe nummerplaat langs beide kanten buiten het spatbord uitsteekt zal ze ook wind opvangen waardoor plastiek spatborden of hechtingspunten eraan kunnen breken bij wat hogere snelheid. Begin op de autosnelweg maar te stoppen om uw nieuwe nummerplaat te gaan oprapen. :twisted:

Dan de verplichting van beschermende kledij. Daar is zeker veel voor te zeggen, 95% van de motorrijders doen dat sowieso al bij iets langere ritten, maar om 2 km van huis langs een vertrouwde weg even een boodschap te doen - wat bij mij dikwijls het geval is - die beschermende kledij aantrekken vind ik er net iets over. Zelfs de politie reed 't zomers bij patroeljes in de stad in hemdsmouwen. :twisted:

@ Benson, wacht niet op mij zaterdag ik zal er waarschijnlijk niet doorkomen. By the way, weet jij toevallig over hoeveel km die rit van The Friends gaat?

Groetjes :wink:

PPG

15 apr 2010, 12:18

Louke,

Het is juist zoals een riem vastmaken in de auto .OOK VOOR 2KM.
Daar kan ook wa gebeuren .Vraag maar aan diegenen die al eens ne schuiver gemaakt hebben , waaronder ikzelf .
Moest ik geen beschermende kledij aangehad hebben en stevige laarzen ik zou er hoogstwaarschijlijk niet meer opgekropen zijn ( moto) en mischien wa anders ook ni meer .

Gr
PPG
Het is beter rijk te leven dan rijk te sterven .
Wie niet steelt of erft moet werken tot hij sterft

Benson

15 apr 2010, 15:57

Louke ik dacht dat die rit van de friends iets van rond de 180 km was maar kan het ni zeker zeggen want vind het papier niet meer terug .

Ik vind persoonlijk dat ze dat al lang hadden moeten verplichten om beschermende kledij te dragen.

Heb in mijn leven al veel ongevallen met motors of scooters zien gebeuren tijdens treffens en hadden deze personen ( ipv een short,mouwloos shirt , minirokje en sandaaltjes ) aangepaste kledij gehad , zouden de gevolgen veel minder erg zijn geweest .

En of je nu 2 of 200 km moet afleggen een ongeval is vlug gebeurt.

Bij 50 per uur kan je ook al ongelukkig vallen waardoor je voor de rest van uw leven invalide kan zijn en met bescherming had je er misschien niets aan overgehouden.

Er bestaat trouwens tegenwoordig goede beschermende zomerkledij.

Louke

16 apr 2010, 06:23

Ja PPG en Benson jullie hebben natuurlijk gelijk maar ik vind het toch vervelend en heb het altijd moeilijk met dat soort verplichtingen ons door de overheid opgelegd.:wink:

Groetjes.

Star Rider

16 apr 2010, 08:46

Yo de mannen :D
Lang geleden maar we zijn nog steeds paraat om nog ne keer met jullie mee te rijden
Maar ga eerst motoke een beetje minder lawaai laten maken,Yammeke werd een beetje doof van achter
Ga vandaag ritje Neerpelt maken om originele pijpkes met demper te kopen" natuurlijk in ocasie "(nieuw is nie te betalen)
Ook nie zo evident om dat te vinden, maar ze zeggen wie zoekt die vindt

Alez mannen voor degene die zaterdag gaan rijden naar de zwalm, goede rit,veel plezier onderweg en vergeet jullie stofmasker nie he voor de aswolk 8)
Groetjes
Star Rider (heb naam gevonden stond op mijn windscherm)