Problemen Shimano Nexus 8 naaf

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

marnixvp

17 aug 2025, 08:59

Hallo, januari 25 nieuwe e bike gekocht met versnelling naaf en heb nog niets dan problemen mee gehad . Eerst was het kraken en doortrappen op stand 6 ,eerst stuurde de fietsmaker me telkens terug de baan op door even aan kabel te draaien, je moet gele merktekens juist zetten zei hij ,, niet de oorzaak/oplossing dan is nieuw binnen werk in naaf gemonteerd in garantie dit heeft enkele 100 km goed gegaan, nu maakt de naaf als ik stop met trappen enorm lawaai alsof knikkers in blikken doos of rammelen in gereedschapskist . Fiets is nu terug binnen gebracht. Mijn vraag, zijn er nog met gelijkaardige problemen? Er rijden er zeer veel met dit systeem ben ik de enige pechvogel ? Heb fietsmaker uitgelegd hoe ik fiets en schakel en daar was geen probleem.

verhaegen
Support SeniorenNet

17 aug 2025, 12:55

wij hebben der ook 2 fietsen ebike met de 8 en géén enkel probleem en toch al een dikke 3000 km gebold
gazelle orange c8
schakelen alléén bij het achteruittrappen normaal , maar keer schakelen bij voorruittrappen toch al al gebeurd en géén probleem gehad
meestal rijden wij op de 5
ik heb er trouwens ééntje te koop staan waar bijna nog niet met gereden is (mijn vrouw rijd met dezelfde , en ik met een maatje groter
https://www.2dehands.be/seller/view/m2134765764