Hier niet oefenen – testen des te meer.- Laten staan a.u. b.

Hier mag je oefenen, en alles eens uitproberen.
Ik was bang om door de mand te vallen. Iemand zei: er is geen mand. (Freek de Jonge - 1943).

Oefening baart kunst

Cleopa

10 mei 2011, 21:31

vergeet-mijnietje -- Je kan daar heel veel , hier hoe je tekst kan plaatsen

Oefenen met Image Magick Studio's om tekst te plaatsen

Hier enkele adressen van sites die IMs aanbieden.

http://www.imagemagick.org/MagickStudio ... tudio.cgi/

http://www.webbyland.com/MagickStudio/s ... Studio.cgi

http://redux.imagemagick.org/MagickStud ... Studio.cgi

http://koyaanisqatsi.imagemagick.org/Ma ... Studio.cgi

Tip: Een van de twee bovenste zijn de site's die ik het meest gebruik , werkt er een niet (door werken op de site) wordt je meestal automatisch naar een ander site verplaatst . Anders kies je zelf maar een van de twee onderste uit

Ik zet hier een werkje dat ik zelf maakte dan ben je zeker dat je niemand op de tenen trapt

Afbeelding

Hoe dit bestand naar Image Magick Studio's (kortweg IMs) brengen

Neem de eigenschappen van bovenstaande gradient (kleurverloop)
Klik op één van de bovenstaande adressen

Afbeelding

Maak je klembord leeg in het onderstevakje (URL vak)
Bladeren dient om een afbeelding binnen te halen van je eigen pc
Klik op vieuw

Klik nu bovenaan op Annotate de knop naast Decorate

Afbeelding

Volgend scherm

Voornaamste dingen die je nu kan , later wordt het wat moeilijker

Afbeelding

A = Plaats in dat vakje Uwe tekst
B = Hier geef je de plaats aan met hoeveel pixel's je wil verschuiven BV: 10 = 10 pixel naar rechts - (minus)10 = 10 pixel naar links
C = De richting waar je Uwe tekst wil plaatsen , de vier windstreken en de vier hoeken van je afbeelding . Reikt je engels niet zo ver (dan vragen)
D = Daar moet je straks op klikken om uit te voeren

Afbeelding

E = De kleur van je tekst die gene die de engelse benaming van een kleur kennen kunnen dat gebruiken (een foute naam geeft zwart) OF de hex code OF klik op het blauwachtige woord Color een nieuw scherm verschijnt scroll een eind naar beneden en maak je keuze en kopiëer de naam OF de hexcode bestaande uit een # en zes (getal-cijfers) minimaliseer dat scherm (ingeval van misse keuze) en plak het in het B vakje
F = Hier kan je ook een kleur inbrengen , dan verkrijg je een rand kleur bij je letters

Afbeelding

G = Is je letter grote
H = Is je letter dikte
I = Is de breedte van de rand lijn die je in F hebt ingevuld
K = Hier maak je Uw keuze van letter type (verschuif het balkje en probeer maar wat)
L = Vind je het lettertype niet naar je zin , kan je daar een letter URL invullen (eindigend op de extentie . TFF)

Is dat allemaal ingevuld klik dan op D (print hierboven)

Is er iets wat je graag anders wil klik dan op de vorig schermknop wijzig je kleur of lettertype of grote . Klik dan weer op D Blijf dit herhalen tot het naar wens is . Ben je tevreden , rechtsklikken opslaan en in je map plaatsen

Lukt iets niet je weet me wel te vinden

Nog een tip Als je Internet geopend heb en op het Seniorennet bent open dan een tabblad en plaats daar de IMs site , dan moet je enkel maar verspringen en je kan werken zonder veel moeite
Selecteer je opdracht waar je mee bezig bent , dan moet je steeds niet gaan zoeken en weet je direkt waar je verder moet lezen

Ik ben geen lesgever en mijn IQ is aan de lage kant , maar ik beschrijf wat ik doe en tracht je zo opweg te helpen in de wonderlijke wereld van IMs

Afbeelding
Afbeelding
Gast

11 mei 2011, 11:17

:roll: :roll: dat is een grote boterham zene :roll: :roll: :roll:
Bedankt,zal het eens proberen als ik wat meer tijd heb

Fijne woensdag Cleopa !

Norman12

23 mei 2011, 20:59

.
Voor alle beoefenaars
Hopelijk vind je deze linken leuk
Ik kan er niets meer mee doen , sinds ik geen bewegende prentjes meer kan copiëren

http://mysticgifs.blogspot.com/
http://www.f-lohmueller.de/pov_anim/ani_2000d.htm
http://rasse1.livejournal.com/293535.html
http://www.imagecross.com

eva-sammeke

24 mei 2011, 12:59

Beste cleopa,
ik heb dit hier in deze topic gevonden, doe je dat met sumopaint of iets anders. het voorbeeldje van jouw naam (gekleurd) en een zwarte achtergrond heb ik geprobeerd (met sumopaint) en dat ging goed. maar dit dan weet ik niet hoe eraan te beginnen.
dank je alvast - eva-sammeke
Afbeelding
groetjes en hou jullie goed
eva

Cleopa

24 mei 2011, 19:30

eva-sammeke -- Ik denk dat het daar gemaakt is , want dat is al een oud ding

http://www.flamingtext.com/net-fu/dynam ... -anim-logo

Maar er is zoveel keuze maar je kan gemakkelijk kiezen door aan de rechterzijde met je cursor over de namen te gaan , dan krijg je een voorbeeld , eens je dat hebt dan kan je nog veel doen in het midden vak .
Neem eens een kijkje en als er vragen zijn :roll: je weet me wonen he

Weder vraag
Als jij en sammeke gaat wandelen , lopen de bomen dan sammeke ook na om beplast te worden :?:
Ik denk dat het komt door de droogte :? :? :?

Afbeelding

eva-sammeke

24 mei 2011, 19:43

dag cleopa,
bedankt voor het adresje ben al eens gaan piepen, straks eens iets uitproberen. we zien dan wel.
wat je vraagje betreft over sammeke : nu je daarover begint, ik vond het al raar maar als we zo'n paar meter voorbij een boom zijn, hoor ik elke keer iets, (precies geslurp) kon het maar niet thuisbrengen . Nu weet ik het, dat zijn die bomen die dorst hadden, zeker weten !
groetjes en pootje van sammeke
eva

eva-sammeke

26 mei 2011, 09:35

dag cleopa,
dit is gemaakt met "free online image editor" - waren 5 PNG afbeeldingen en de animatie wordt automatisch GIF. is heel simpel, gewoon de plaatjes uploaden en uitvoeren en klaar is kees. gemakkelijker dan met GIF-animator. jij zal dit wel kennen zeker ?
Afbeelding
eva

Cleopa

26 mei 2011, 12:16

eva-sammeke -- Dat was inder tijd onze eerste reddende engel , maar je kon maar een bepaalde afmeting gebruiken . Ik weet niet of het nu nog zo is . Maar ja het is gemakkelijker omdat het zich zelf omzet in .GIF . Toch bedankt om het te melden

Afbeelding

Norman12

27 mei 2011, 19:11

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Cleopa

29 mei 2011, 18:32

Afbeelding

Graag de mening van de oefenmaatjes , is het een beetje gemakkelijk , of vind je dat het anders kan :?:

De bedoeling is

Maak een keuze , en kijk naar de eerste letter en nummer
Ga naar het vakje font
Scroll tot je aan de eerste letter van je keuze komt , zorg dat die bovenaan in het vakje staat > tel en klik de onderste zichtbare aan > scroll die naar boven en tel verder , de kans op mistellen word zo veel kleiner > klik je keuze aan

Een beter idee :?: Geef dan een seintje

Afbeelding

neske

29 mei 2011, 19:51

Cleopa, in mijn oefenboek heb ik verschillende lettertypes geschreven die ik mooi vind, daaruit kies ik er dan ééntje. Vermits ik toch al die anderen niet gebruik. Allé zo doe ik het hè :)

groetjes
neske
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

Cleopa

30 mei 2011, 21:22

Neske -- Ik gebruik ook bijna altijd dezelfde en die ken ik een beetje vanbuiten (soms al een er juist naast) maar ik moet toch niet lang zoeken . Er was wel wat werk aan hoor
Maar die gene die het toch overzichtelijker wil
Klik op Font (tekst) in de blauw-grijze balk
Er verschijnen 10 letter type's met bovenaan een aantal nummers
En als je eens tijd hebt doe dan zoals Neske , schrijf de type's die je mooi vind op . De keuze word dan veel kleiner en je hebt het type vlugger bij de hand

Afbeelding

En ik kan een beetje de luierik uithangen :lol:

PS: Niets aan PETROS vertellen ik haar printscreen (eerlijk) gejat

Afbeelding

eva-sammeke

31 mei 2011, 18:53

goeie avond cleopa,
mooi gedaan die lijst met de verschillende fonts. ga ik eens uitproberen. ziet er heel handig uit om te gebruiken. het is zoals je zegt, op de duur ken je ze omdat je toch meestal dezelfde gebruikt. zo'n overzicht is natuurlijk ook praktisch. bedankt voor al je werk hoor!
eva-sammeke.
eva

Norman12

05 jun 2011, 16:38

.
Just testing

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Cleopa

05 jun 2011, 21:28

Afbeelding

Norman 12 -- Een dikke MERCIE , je lievelings bloem

Afbeelding