wie kan foto in prentkaart verwerken?

Hier mag je oefenen, en alles eens uitproberen.
Ik was bang om door de mand te vallen. Iemand zei: er is geen mand. (Freek de Jonge - 1943).

Oefening baart kunst

Cleopa

12 jan 2011, 21:59

frankje -- Graag gedaan :wink: en ik zeg steeds als we elke dag iets bijleren op pc gebied :roll: Dan worden we later als we groot zijn echte krakken :lol: :lol: :lol: Tot morgen

Afbeelding

Cleopa

14 jan 2011, 19:17

frankje -- Op vrijdag zijn de kleinkinderen hier dus ik geen pc :evil: het zal voor morgen zijn Nog een fijne avond verder

Cleopa

15 jan 2011, 19:46

frankje -- Als je op voorhand weet dat je veel printscreens gaat maken raad ik je aan om het kleine gratis programma Gadwin Printscreen te instaleren .
Je kan eens een kijkje nemen , klik op onderstaande link

http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=68657

Je kan daar ook eens kijken hoe je het moet aanboord leggen om een printscreen met Paint te maken . Ik weet echter niet of dat de uitleg al aangepast is voor Win 7 .
Ik heb dus Gadwin geinstaleerd en dan kan je geen printscreen meer maken op de gewoone wijze (met Paint)
Succes lukt het niet :?: laat maar iets weten . Dan zoeken we samen een oplossing

Afbeelding

Cleopa

16 jan 2011, 14:22

frankje -- Je doet natuurlijk wat voor je zelf het beste lijkt (en het moet nog gaan ook he :roll: )
Maar neem nu deze afbeelding

Afbeelding

Als je die wil plaatsen moet je die niet steeds opnieuw binnen halen . Ik bedoel ermee kijk eens naar onderstaandelinken , het rode gedeelte is de datum dat die afbeelding werd geupload

http://forumimages.seniorennet.be/frankje/220-20110112-6ac25c.png
http://forumimages.seniorennet.be/frankje/224-20110115-6ac25c.png
http://forumimages.seniorennet.be/frankje/225-20110116-6ac25c.png

Met andere woorden , ik geef een voorbeeld
Vanaf vandaag moet je al Uw afbeeldingen die je upload in je portefeuile steken :lol: . Er kunnen 200 afbeeldingen in je portefeuile , hier in dit bericht zie ik dat je nog plaatst hebt voor 197 afbeeldingen MAAR als je er 2 weg doet kan er nog steeds 199 afbeeldingen in (het is geen geld he :wink: daar hou ik ook de dubbel van bij :lol: :lol: :lol: ) hier moet het dus niet . Klik eens op eenderwelke button met mijn naam op , onderaan elk bericht . Dat heeft allemaal het zelfde URLadres , in mijn portefeuile is nog plaats voor 199 alhoewel ik er misschien al 1000 geplaast heb .
Wel wat doe ik , ik heb een tekst document gemaakt en daar plak ik URLadressen in die ik meermaals gebruik . Dat dokument open ik als ik op het forum ben en ik kopiëer wat ik nodig heb en plak het hier in een bericht . Ik denk wel dat ik vlugger mijn button plaats dat jij je afbeelding elke keer dat je het plaatst binnenhaald . Ik zeg dit niet om les te geven maar om het voor U gemakkelijker te maken en om de uploader van Seniorennet wat te verlichten . Zo ziet dat tekst document er ongeveer uit , dan kan je U zo iets inbeelden

Afbeelding

Nogmaals dit is een tip je moet U niet verplicht voelen om het ook zo te doen , doe het naar eigenzin en wat voor u het gemakklijkst is
Nog iets , voordeel aan deze werkwijze . Een URLadres neemt veel minderplaats in op je hardeschijf dan een afbeelding

Afbeelding

Cleopa

16 jan 2011, 20:49

frankje -- Dit is een voorbeeld dat ik geef en heeft eigelijk niets met pc te maken . Ik bedoel ermee of het nu een portefeuile > doos > magazijn of boodschapentas is blijft gelijk . Ik bedoel maar als je steeds het zelfde plaatst in een ruimte raakt de ruimte vol en heb je maar één afbeelding of voorwerp en de ruimte raakt vol
Ik hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoel , want het is niet gemakkelijk iets uit te leggen zonder dat je elkaar kunt aankijken of met gebaren je woord bij te sturen
Ik heb nog nooit gelachen met een vraag . Dus zet daar maar niet bij in

Heb je dit al eens geprobeerd of heb je dat bericht niet gezien :?:

frankje -- Ik denk dat je dan dit moet aanvinken maar ben niet zeker , ik heb dat ook als eens voor gehad
frankje schreef:ceopa u was me net voor.
u vraagt klik met rechts in het rode vlak en kies eigenschappen(heel onderaan)maar bij mij staat er afbeelding opslaan als-url kopieren-afbeelding kopieren-afbeelding openen in nieuw tablad-element inspecteren
maar niet kies eigenschappen
Allé we komen toch op het rechte pad geloof ik :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

Cleopa

22 jan 2011, 20:12

frankje -- Of : Ik heb iets verkeerd uitgelegd Of iets mis verstaan . Ben ook maar een oefenaars zonder les of boek , dus al wat ik doe is een beetje op goed geluk .
frankje schreef: als ik nu ga selekteren (url adres in blauw)en dan klik op kopieren dan meen ik dat erna plakken moet volgen maar plakken staat daar lichtgrijs gedrukt in plaats van normaal zwart en dus kan ik niet plakken.mijn vraag kent u al,wat doe ik nog verkeert als u weet dat mijn screenbeeld ok is ??
grtjes,frankje
nb. geen afbeelding tot zolang ik url adres kan opslaan zoals u voorstelde.
als ik nu ga selekteren (url adres in blauw)en dan klik op kopieren
Tot hier gaat alles gelijk bij mij
(Probeer eens met het printscreen hieronder)
Klik nu op nieuwantwoord , hier onderaan dit bericht
In het tekstvak dat er dan verschijnd
Klik je met rechts en dan zou je dit moeten zien

Afbeelding

NB: Ik wist niet dat Google Chrome zo iets zou veroorzaken

Afbeelding

Cleopa

23 jan 2011, 14:28

frankje -- Van het ogenblik dat jij op copiëren klikt en het menutje verdwijnd zit dat in je klembord (in je muis) . Als je dan een bericht opend of zelfs in een tekst programma op je pc , gelijk waar klik dan eerst links dat je Uwe cursor ziet flikkeren , dan rechts en kies daar dan plakken . En zie je plakken niet staan druk dan de toetsen
Ctrl + V (de V van Viktorie)
Die Ctrl gebruik ik bijna nooit , ik vind dat (kan voledig mis zijn hoor) te lang werk ik ben vlugger (tot nu toenog :roll: ) met de muis (niet die muis waar jij nu aan denkt he :lol: :lol: :lol: )

Afbeelding

Cleopa

23 jan 2011, 17:08

frankje -- Dat eerste zinnetje , geloof ik niet hoor je hebt iemand anders voor

Maar nu ben ik wel degelijk iets vergeten te zeggen , maar dat komt omdat ik het ook zo niet gewoon ben .
Als je het URLadres geselecteerd hebt (het is blauw of zwart)
Druk dan de toetsen
Ctrl+C in (je mag dat een beetje gelijktijdig doen)
Open het bericht waar je tekst kan plaatsen
*** Klik rechts bovenaan het tekstvak op IMG
Ctrl+V in (je mag dat een beetje gelijktijdig doen)
Klik rechts bovenaan het tekstvak op /IMG

*** Dat op IMG klikken is enkel bij foto's (afbeeldingen) met tekst moet je dat niet doen

Ik hoop dat in nu niets vergeten ben

Maar wat ik straks zei . Wat in je klembord zit zou er toch uit moeten komen als je Ctrl+V drukt . Dat blijft in je klembord tot dat je Uwe pc sluit OF iets anders kopiëerd

Afbeelding

Cleopa

23 jan 2011, 18:12

Frankje --

Afbeelding

Heeft die (bedoelde muis) je grijze cellen op hol doen slaan :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

Cleopa

27 jan 2011, 21:53

Frankje -- Als je een afbeelding >kleur > vetteletter > of wat dan ook wil plaatsen moet je eencode ingeven die de PC verstaat . Boven het tekstvenster staan er al enkele , Doe zoals je reeds gedaan het en wanneer je dan een bericht opend en je wil de foto laten zien doe je dit
Klik met links op IMG > klik rechts en klik op plakken > klik weer op IMG (maar nu staat er een sterretje+slach voor
Hier een voorbeeld maar om het aan U te tonen moet ik wat foefelen ik plaats een spatie achter het beginhaakje dit [ als je de spatie weg doet zie je mijn button

[ img]http://forumimages.seniorennet.be/Cleop ... f67570.gif[/img][/b]

Afbeelding

Alléé nog de oefengroetjes van Cleopa

Cleopa

27 jan 2011, 22:34

Frankje -- Voila se , elke dag iets bijleren wordt op't eind een hele berg wat je meer kan :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

greetie

28 jan 2011, 09:39

Frankje,
Afbeelding

greetie

30 jan 2011, 18:29

Frankje, nog een fijne zondagavond
vorig jaar hadden onze geburen een haan gekregen.
Amaai ik had alle dagen den vroege, gelukkig waren zij er ook niet gelukkig mee en ging hij terug naar de opa
:wink: :lol: Afbeelding

neske

30 jan 2011, 19:50

Een knusse avond Frankje :)

Afbeelding

groetjes
neske
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

greetie

31 jan 2011, 18:18

Frankje, avondgroetjes zonder smog :wink: :lol: Afbeelding
groetjes