Hier niet oefenen – testen des te meer.- Laten staan a.u. b.

Hier mag je oefenen, en alles eens uitproberen.
Ik was bang om door de mand te vallen. Iemand zei: er is geen mand. (Freek de Jonge - 1943).

Oefening baart kunst

Cleopa

02 mei 2011, 20:43

eva-sammeke -- Door deze getallen 195,10,240,60,285,10 te bekijken kan U ook inbeelden hoe het er ongeveer uitziet en dat je puntje van de driehoek naar beneden precies in het midden van je afbeelding staat . Ook dat de bovenlijn van je driehoek in't midden is want 240 - 45 = 195 (je eerste getal) en 240 +45 = 285 . Dus je hebt het gesnapt
Nog veel oefenplezier

Afbeelding

eva-sammeke

02 mei 2011, 21:04

beste cleopa,
nog iets geprobeerd. Dit zou een zicht door een raam met een stuk gordijn aan de zijkanten en de bovenkant. Kan jij je dit hiermee voorstellen. Is maar een bevlieging geweest.
groetjes
eva-sammeke
Afbeelding
groetjes en hou jullie goed
eva

Cleopa

02 mei 2011, 21:34

eva-sammeke -- Goed gedaan , maar om nog meer venster effekt te geven kan je de vensterbank wat vergroten en wat schuin aan leggen Afbeelding

Dat MOET natuurlijk niet maar ik denk dat dit toch weer een ander zicht geeft
De maten 0,360,80,330,400,330,480,360 gewoon even bekijken en met wat fantasie zie je er een gelijkenis in
PS: Polygon aanvinken

Afbeelding

eva-sammeke

03 mei 2011, 15:14

dag cleopa,
hier is ze weer met een vraag :
op de afbeelding zie je de twee rode lijnen, hoe kan ik deze opvullen met een andere kleur, zonder de andere achtergrondkleur (pink) te veranderen.
Alvast bedankt
nu versta ik je uitleg over Polygon, Line enz. heel goed. Ik heb het ook toegepast op Draw met Bezier - gaat vlotjes (behalve dus het invullen.)
groetjes van eva-sammeke
Afbeelding
eva

eva-sammeke

03 mei 2011, 19:06

dag cleopa,
wat betreft mijn vraag van daarstraks ik denk het gevonden te hebben :
terug scroll naar paint properties > method = replace > paint type = color
fill color = gewenste kleur (ik heb ook gezien dat als ik de lijnen heb getrokken in bv. red en ik vul de kleur in bv. blue dat ook de lijnen mee van red naar blue veranderen !). nog juist terug de lijnen trekken met een hogere width waarde : bv. 4 ipv 2. Is dit O.K. of kan het anders.
en als ik 2 vlakken naast elkaar heb en ieder een andere kleur wil hebben kan dit dan ook ?
Afbeelding
groetjes eva-sammeke
eva

jeloca1942

03 mei 2011, 19:21

Hallo Maatje ,
hier ben ik dan ,efkes weggeweest ,men familie banden wat aangehaald ,en wat bezoekjes gebracht,en genoten van het mooie weer!
weet je we wonen nogal ver van mekaar vandaan en dan zie je mekaar niet zo vaak,spijtig maar het is zoals het is :!: AfbeeldingAfbeeldinglachen is de kortste afstand tussen mensen :D :lol:

Cleopa

03 mei 2011, 20:32

eva-sammeke -- Zelf weet ik daar nog genne raad op , maar ik zou het zo doen Eerst je tekening maken !!!! OPLETTEND !!!! dat je tekening hellemaal dicht is (dat er geen kleur kan overlopen waar die niet mag zijn een pixel is voldoende om zich een weg te banen) Dan in Paint properties Fuzz = begin met 20% en optrekken of zakken , tot je tevreden bent > Method = Floodfill > Paint type = Color > Color = kleur invullen
Afbeelding

Ik heb Uw ongekleurd voorbeeld gebruikt

Wat je ook kan doen is eerst tekenen met Stroke Width op 2 > dan kleuren > dan opnieuw tekenen maar dan Stroke Width op 3 of 4 dan zou het (denk ik) ook opgelost moeten zijn

Afbeelding

eva-sammeke

04 mei 2011, 17:44

Cleopa,
betreffende het werkje van gisteren over het invullen van verschillende kleuren in vakjes vlak naast elkaar.
Ik heb het zo gedaan : je lijnen trekken tot het werkje klaar is, dan scroll naar paint properties : method = floodfill > paint type = matte > klik links op het vakje dat je wil kleuren > wordt wit - dan terug method = replace > paint type = color > fill color = je gewenste kleur > klik links op het vakje dat je wil kleuren. Voor de volgende kleur hetzelfde dus floodfill/matte/klik > replace/color/fill color/klik links enz..enz... Dan eventueel terug je lijnen aandikken.
Afbeelding
Groetjes van eva-sammeke
eva

Norman12

05 mei 2011, 21:37

Afbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

TESTING
Gast

05 mei 2011, 22:11

Afbeelding

nog niet goed hé :roll:

Norman12

06 mei 2011, 20:52

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding[img]
Gast

07 mei 2011, 12:06

Afbeelding

Het begint te komen,maar nog niet echt goed :roll:
Fijne Zaterdag !!

eva-sammeke

07 mei 2011, 13:10

dag beste cleopa,
ik heb de oefening met "Krul" (afb. rode roos met zwarte krul) geprobeerd. is ok maar ik wil nu verder en probeer dus "voor gevorderde die de kleur willen passen". Ik volg de leidraad maat als is Output > format = bmp > output doe krij ik een klein venstertje - klik rechts - klik op "Doel opslaan" die venster kan niet aangeklikt worden, staat in licht grijs. wat nu ?
Ik heb dan zelf een krul gemaakt met dezelfde afmet. - ook met gradient > draw .... en als ik de hoekjes onder de krul wil wit maken met Floodfill -matte krijg ik streepjes (zie foto) - als ik gewoon met een kleur werk bv. enkel "red" dan is alles ok en worden de hoekjes wit. Very strange !!
ken jij de reden of kan je me helpen ?
groetjes Eva-sammeke
Afbeelding
eva

Cleopa

07 mei 2011, 14:12

eva-sammeke -- Dat is voor deze avond , ik ga eens zien of ik die oefening niet kan verbeteren of sneller maken . Het is wel al een tijdje geleden en ik zal DENKELIJK ook al sindsdien iets bijgeleerd hebben :roll: (hoop ik toch :? )

Afbeelding

eva-sammeke

07 mei 2011, 17:49

cleopa,
hierbij een testje :ik heb een nieuwe krul getekend, in de donkerste tint van twee kleuren. dan heb ik met Draw > Primitive = Line, 4 lijnen van width 5 - lichtere kleur getrokken - dan Effect > 5x5 - blur aanvinken
dan opgeslagen en composite zoals in de gewone oefening. het is een oplossing misschien, maar wel wat meer werk en het effect is toch het hetzelfde als met gradient !
graag je commentaar aub - niet dringend. maar ge weet als ik met iets in mijnn koppeke zit oefen ik tot ik iets vind dat nogal geslaagd is.
Koppige trien niet ? groetjes van eva-sammeke
Afbeelding
eva