Hier niet oefenen – testen des te meer.- Laten staan a.u. b.

Hier mag je oefenen, en alles eens uitproberen.
Ik was bang om door de mand te vallen. Iemand zei: er is geen mand. (Freek de Jonge - 1943).

Oefening baart kunst

Cleopa

07 mei 2011, 19:58

eva-sammeke -- Je krul is mooi dat is al een pluspunt , dus kan ik er weinig aan doen . Maar ik heb nu een andere werkwijze , je kan eens proberen en je ondervinding mededelen
De gekleurde tekst is gewijzigd tenopzichte van de leidraad

Open IMs
1. scroll naar Input Properties > Size = 250x50! > Format = gradient = XC > Meta = (zie nota **) = red > view
2. Draw > Primitive = Bezier > Coordinates = +0+0 +50+10 +40+40 +80+50 > scroll naar Draw Properties > Fill Color = none > Stroke Color = black > Stroke Width = 2 > draw
3. Transform > flop aanvinken > transform
4. Draw > alles ongewijzigd laten > draw
5. Scroll naar Paint properties > Fuzz = 50% > Method = Floodfill > Paint type = Color > Fillcolor is black > Klik in de krul > Wijzig Method = Replace > Fill color = none > Klik naast je krul . Minimaliseer IMs
Open een nieuwe IMs
6. Scroll naar Input Properties > Size = 250x50! > Format = gradient > Meta = Uw keuze (de tweede kleur is de bovenste) > view
7. Opslaan als Gradient (laat de site nog open er moest maar iets verkeerd lopen)
8. Open terug je eerste IMs
9. Composite > Haal je gradient binnen > Scroll naar Composite properties , compose = Atop > composite

Vanaf hier is het terug de gewone verdere bewerking (je krul 1/4de gedraaid op je afbeelding plakken)

NB: Doordat je met Atop je gradient op de zwarte krul plakt zie je geen vervelende zwarte streepjes nietmeer en is je oefening mooier
eva-sammeke schreef:Koppige trien niet ? groetjes van eva-sammeke
Je kan het ook volharding noemen

Afbeelding

eva-sammeke

07 mei 2011, 20:24

bedant voor je reactie cleopa,
ik ga dit morgen eens uitproberen en zal je wel een werkje opsturen. dit zou natuurlijk een heel stuk gemakkelijker zijn denk ik.

ik laat het je wel weten
nog een fijne avond en voor straks slaap lekker
eva-sammeke
P.S. : gij zij toch nen brave hoor
groetjes en hou jullie goed
eva
Gast

07 mei 2011, 20:47

Afbeelding
:roll: :roll: ben een beginnelingske hé !! hoop dat dit goed is ?of kan het beter ?

Fijne avond nog verder Cleopa !!

eva-sammeke

07 mei 2011, 21:30

avond cleopa,
kon niet wachten tot morgen, stuur je nu al mijn werkje (met jouw hulp natuurlijk) en bedankt je voor de gemakkelijkere manier om deze oefening te maken.

groetjes
eva-sammeke
Afbeelding
eva

Cleopa

07 mei 2011, 21:40

Aan alle oefenaars
Wie vind dat ik de wijziging zoals hierboven bij de oefening KRUL , moet vervangen in de Sticky :?:
Geeft een seintje (dan tracht ik het te doen)

Afbeelding

eva-sammeke

08 mei 2011, 07:51

goeie moren cleopa,
wat betreft de wijziging, je mag ze, volgens mij, zeker veranderen, want het werkt in elk geval beter dan de vroegere. Zeker doen ! bedankt nog eens hoor - nog een fijne zondag en tot later zeker met een ander vraagje, haha.
groetjes van eva-sammeke
eva

Assa

08 mei 2011, 12:28

Cleopa,bedankt voor het vele werk,ik heb de krul nog nooit gemaakt,
zal in de loop van de week eens proberen,ik hoop dat het mij lukt.

Groetjes.. Assa
Groetjes van assa
Gast

08 mei 2011, 14:52

Afbeelding :roll: :roll:

Cleopa,zoals je ziet het woordje weten was eerst geel,kreeg het niet weg
en heb er met rood overgeschreven,dus niet perfekt hé !!!
Heb erop gezocht,maar kon het niet verwijderen !!

Oef,ik zoek verder !!! :roll:

Cleopa

08 mei 2011, 16:51

vergeet-mijnietje -- ALS je het nog optijd ziet :?:
Plaats je cursor (muisaanwijzer) voor de w van weten . Klik op de delete toets tot weten weg is > dan op de nieuwe regel toets en typ weten opnieuw . Als ik het goed voor heb zou dat moeten lukken

Afbeelding
Gast

08 mei 2011, 17:05

Afbeelding

:lol: :D t'wordt nog plezant ook ha!ha! !!!
bedankt zulle Cleopa,zal eens proberen,maar dit is alvast gelukt :D

Mag niet verdwalen hé !!

Fijne zondag nog !!!
Gast

09 mei 2011, 10:11

Afbeelding

Cleopa,geraak er soms niet aan uit :roll: dit heb ik via Picase gedaan en vond mijn kleurtjes niet :oops:
Kan ik deze foto,opnieuw bewerken?

Fijne Maandag verder !!

Cleopa

09 mei 2011, 21:12

vergeet-mijnietje -- Ik weet niet of ik het volgens de regels doe maar als ik een foto vind die ik wil bewerken sla ik die op in een map op mijn bureaublad . Die map noem ik 1A (nu nog niet voornaam voor U maar dat gaat nog wel komen) dat is gemakkelijk om , als je verder werkt komt die steeds bovenaan te staan en dan moet je niet zoeken
Eens die foto er instaat kan je die blijven bij halen en bewerken steeds maar opnieuw . Is je oefening dan naar je zin sla dan dat op in je bewaar map . Elke keer dat je foto af is en dan maak ik die map leeg . Straks of morgen wil je eens een bewegende oefening maken en dan is dat systeem gemakkelijk (je zal dat wel ondervinden) Afbeelding
1 = Is je letterkleur
2 = Is de randkleur
3 = Is de randkleurdikte
Afbeelding

Afbeelding
Gast

09 mei 2011, 21:16

Afbeelding

Bedankt Cleopa,maar zou graag een kadertje leren maken eerst,ik zal zoeken !!
Fijne avond nog !!!
Gast

10 mei 2011, 13:12

Afbeelding
:roll: :roll: heb eens alles gelezen,amaai niet eenvoudig !!
zal daar veel tijd voor nodig hebben :roll:
Gast

10 mei 2011, 21:22

Afbeelding

begrijp er nog niet veel van,maar zal proberen :roll: kan je daarmee ook een tekst opzetten ?

Fijne avond Cleopa !!

OK ben gaan lezen,en ik schart al in mij haar :roll: :roll: daar moet je toch veel tijd voor maken zulle ,amaaini :roll:

SORRY?IK ZIE NET DAT HIER NIET MAG GEOEFEND WORDEN !!!SORRY :oops: :oops: :oops: :oops: