Afval opruimen.

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

20 aug 2019, 01:32

Ik woon in een zandstraat. Veel mensen komen hier niet door, en toch wekelijks plastieken flessen aan de rand van de weg. Vroeger werd ik daar echt kwaad om, nu ga ik regelmatig een wandelingetje maken en ruim alles op. Ik versta de jeugd niet: wekelijks staken voor het milieu, en als je dan de troep ziet die achtergelaten wordt op de festivals! Feest vieren kunnen ze, maar ze laten alle vuil achter.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

20 aug 2019, 10:39

Niet alleen de jeugd hoor !!

Ik parkeer elke dag op een parking van 20 wagens, daar staan 2 kleine vuilbaken en 2 grote, die worden 2 X per week geledigd, de parking word ook 2X opgekuist, als deze mensen weg zijn wel een uur nadien liggen er al lege blikjes.

Maar een paar uur nadien zitten deze vuilbakken ook de grote vol met zakken vol met vuiligheid, en dit niet van jongeren maar buurt bewoners die daar hun alval in zakken gaan deponeren, dit noem ik een schande .
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

20 aug 2019, 11:14

denlowie schreef:
20 aug 2019, 10:39
Niet alleen de jeugd hoor !!

Ik parkeer elke dag op een parking van 20 wagens, daar staan 2 kleine vuilbaken en 2 grote, die worden 2 X per week geledigd, de parking word ook 2X opgekuist, als deze mensen weg zijn wel een uur nadien liggen er al lege blikjes.

Maar een paar uur nadien zitten deze vuilbakken ook de grote vol met zakken vol met vuiligheid, en dit niet van jongeren maar buurt bewoners die daar hun alval in zakken gaan deponeren, dit noem ik een schande .
Onlangs heb ik ergens een slimme oplossing gezien om het onmogelijk te maken dat er nog volledige zakken afval in een afvalbak worden gestopt zoals men ze vindt op parkings en dergelijke. Voor de opening werden roosters aangebracht die enkel nog "klein" afval doorlaten.Het grootste wat er door kan is ongeveer zoiets als een blikje of flesje van frisdrank.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

20 aug 2019, 11:19

Seppe123 schreef:
20 aug 2019, 01:32
Nu ga ik regelmatig een wandelingetje maken en ruim alles op.
Seppe, spring eens binnen op de milieudienst, misschien stellen ze in Geel ook speciale vuilzakken en 'prikkers' ter beschikking voor mensen die in een straat of meerdere regelmatig het zwerfvuil opruimen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

20 aug 2019, 23:01

Voor de opening werden roosters aangebracht die enkel nog "klein" afval doorlaten.Het grootste wat er door kan is ongeveer zoiets als een blikje of flesje van frisdrank.
Net zoals bij ons gedaan werd. De vulopeningen werden gehalveerd mits een dwarsstuk (metalen latje) midden op de opening te monteren.
En inderdaad, geen volledige zakken afval meer in de afvalbakjes. Ze laten ze nu gewoon achter bij de vuilbakjes op de grond wetende dat het toch wordt meegenomen als ze geleegd worden.

biwanka
Lid geworden op: 27 sep 2007, 15:57

25 aug 2019, 09:50

Op sommige plaatsen staan inderdaad te weinig vuilbakken waardoor de bestaande vuilbakken overvol geraken. Deponeer dan uw afval naast de vuilbak zodat de gemeente enkel de omgeving rond de vuilbakken hoeft op te ruimen en niet de volledige parking, picknickplaats, enz....

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

25 aug 2019, 10:21

In ons gebouw ken ik zeker 3 bewoners die elke dag hun afval dumpen in de papierbak op straat.
Reeds aangesproken maar haalt niks uit.
En het zijn geen arme sukkelaars. :twisted:
MaLoReg

25 aug 2019, 10:25

voorn schreef:
25 aug 2019, 10:21
In ons gebouw ken ik zeker 3 bewoners die elke dag hun afval dumpen in de papierbak op straat.
Reeds aangesproken maar haalt niks uit.
En het zijn geen arme sukkelaars. :twisted:

Tis toch ook té gek dat we voor plastic vuilzakken moeten betalen. En wat metn mensen die
bvb op een verdiep wonen midden in 't centrum en géén terrasje hebben? Die moeten een ganse
week al hun vuil in huis houden want vuilophaling is ééns per week.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

25 aug 2019, 10:28

biwanka schreef:
25 aug 2019, 09:50
Op sommige plaatsen staan inderdaad te weinig vuilbakken waardoor de bestaande vuilbakken overvol geraken. Deponeer dan uw afval naast de vuilbak zodat de gemeente enkel de omgeving rond de vuilbakken hoeft op te ruimen en niet de volledige parking, picknickplaats, enz....
Deponeer uw afval NERGENS als er geen plaats is in een vuilbak, maar neem het mee tot je het ergens wel in een vuilbak kwijtgeraakt , desnoods meenemen naar huis. :twisted:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

25 aug 2019, 10:44

Het probleem is allemaal begonnen met het feit dat ge voor alles moet betalen.
In de sociale woonwijk waar ze moeten toekomen met een klein inkomen heb je op een week een volledige inboedel op te rapen.
Wie van die mensen gaat 70€ betalen voor het ophalen van groot huisvuil door de stadsdienst.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

25 aug 2019, 11:12

voorn schreef:
25 aug 2019, 10:44
Het probleem is allemaal begonnen met het feit dat ge voor alles moet betalen.
In de sociale woonwijk waar ze moeten toekomen met een klein inkomen heb je op een week een volledige inboedel op te rapen.
Wie van die mensen gaat 70€ betalen voor het ophalen van groot huisvuil door de stadsdienst.
Als je geld hebt om nieuwe spullen te kopen kun je ook iets uitgeven om de oude spullen op te ruimen!

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

25 aug 2019, 11:54

OPGELET vuil achterlaten naast een (vol) vuilbakje is ook sluikstorten … een GAS boete is het minste 8O

biwanka
Lid geworden op: 27 sep 2007, 15:57

25 aug 2019, 12:40

Het vuil naast de vuilbak deponeren is inderdaad ook niet de ideale oplossing maar het is altijd beter dan het zomaar ergens te dumpen. De vuilbakken worden regelmatig leeggemaakt door de gemeente en zij nemen dan meteen het vuil dat er naast ligt ook mee. Helaas kiezen veel mensen voor de gemakkelijkste oplossing: ter plekke dumpen ipv het mee naar huis te nemen als er geen vuilbak staat.
Ik reed een keer de oprit van de snelweg op. Voor mij reed een bestelwagen en de persoon die naast de chauffeur zat gooide plots een leeg blikje van frisdrank door het raam naar buiten. Hoe moeilijk kan het zijn om dat blikje in de auto te laten liggen tot je thuis bent en het daar in de vuilbak te gooien? Egoïsme en gemakzucht is dat!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

25 aug 2019, 14:04

biwanka schreef:
25 aug 2019, 12:40
Ik reed een keer de oprit van de snelweg op. Voor mij reed een bestelwagen en de persoon die naast de chauffeur zat gooide plots een leeg blikje van frisdrank door het raam naar buiten. Hoe moeilijk kan het zijn om dat blikje in de auto te laten liggen tot je thuis bent en het daar in de vuilbak te gooien? Egoïsme en gemakzucht is dat!
Ik woon aan de oprit en overweeg soms om een collage te maken met wat ik zoal in de voortuin tegenkom.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

26 aug 2019, 16:28

MaLoReg schreef:
25 aug 2019, 10:25
want vuilophaling is ééns per week.
Dan heb je nog geluk. Bij ons één keer per twee weken. Als je dan op een appartementje woont zonder terras ...