Ziekenkas

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

04 jan 2020, 15:36

flupke2 schreef:
04 jan 2020, 14:56
Bij ons ( ook CM !! ) MOET je alle documenten in een omslag van CM steken met daarop een gele klever .
Die omslag steek je bij voorkeur in de speciale CM-brievenbus , maar je mag het nog altijd gewoon binnenbrengen in het kantoor. Als je dat doet moet je wel je beurt afwachten.

Waarom moet er in zo veel verschil zijn bij kantoren van CM? Jij moet het, wij mogen niet. Zelfs binnen brengen mogen we niet want dan krijg je naar je voeten, ze nemen het zelfs niet aan en sturen je gewoon terug naar de brievenbus. En dat allemaal bij één en dezelfde ziekenkas, een schande is het.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

04 jan 2020, 16:20

In mijn 8O CM zij er 2 mogelijkheden je stop je attesten in een CM enveloppe in hun beveiligde brievenbus
OF het meisje/jongen aan de infobalie gooit je enveloppe in een doos.
Ze worden niet geopend, niet bekeken, niks ontvangstbewijs …
's Avonds wordt de brievenbus leeg gemaakt in diezelfde doos en ALLE enveloppen gaan naar de hoofdzetel waar ze digitaal verwerkt worden :wink:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

04 jan 2020, 17:09

E.T. schreef:
04 jan 2020, 16:20
In mijn 8O CM zij er 2 mogelijkheden je stop je attesten in een CM enveloppe in hun beveiligde brievenbus
OF het meisje/jongen aan de infobalie gooit je enveloppe in een doos.
Ze worden niet geopend, niet bekeken, niks ontvangstbewijs …
's Avonds wordt de brievenbus leeg gemaakt in diezelfde doos en ALLE enveloppen gaan naar de hoofdzetel waar ze digitaal verwerkt worden :wink:

Voila verschillende werkwijzen, het verschil zal hem in de regio zitten zeker?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

04 jan 2020, 17:19

Prima Vera schreef:
Voila verschillende werkwijzen, het verschil zal hem in de regio zitten zeker?
En alhoewel ik al 30 jaar in Antwerpen woon stuur ik nog altijd mijn briefjes naar de hoofdzetel van CM in Hasselt en briefwisseling ( b.v. zelfklevers.....) sturen ze door naar mijn adres in Antwerpen.
In de gemeente waar ik nu 10 jaar woon heb ik ooit mijn briefjes binnengebracht en daar vroegen ze mij of ik deze zelf niet kon doorsturen naar Hasselt, ze vroegen zelfs niet om hun CM-kantoor als mijn vast kantoor te nemen. Voor mij niet gelaten en of de tegemoetkoming nu 2 dagen of 14 dagen onderweg is, ze komt wel. 😊

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

04 jan 2020, 17:25

Prima Vera schreef:
04 jan 2020, 17:09
Voila verschillende werkwijzen, het verschil zal hem in de regio zitten zeker?
Dicksy schreef:
04 jan 2020, 17:19
En alhoewel ik al 30 jaar in Antwerpen woon stuur ik nog altijd mijn briefjes naar de CM in Hasselt
Limburgers, een ras apart, traag maar vriendelijk :roll:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

04 jan 2020, 17:29

E.T. schreef:
Limburgers, een ras apart, traag maar vriendelijk :roll:
Niks moet, alles kan. 😉

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

04 jan 2020, 18:40

Dicksy schreef:
04 jan 2020, 17:19
Prima Vera schreef:
Voila verschillende werkwijzen, het verschil zal hem in de regio zitten zeker?
En alhoewel ik al 30 jaar in Antwerpen woon stuur ik nog altijd mijn briefjes naar de hoofdzetel van CM in Hasselt en briefwisseling ( b.v. zelfklevers.....) sturen ze door naar mijn adres in Antwerpen.
In de gemeente waar ik nu 10 jaar woon heb ik ooit mijn briefjes binnengebracht en daar vroegen ze mij of ik deze zelf niet kon doorsturen naar Hasselt, ze vroegen zelfs niet om hun CM-kantoor als mijn vast kantoor te nemen. Voor mij niet gelaten en of de tegemoetkoming nu 2 dagen of 14 dagen onderweg is, ze komt wel. 😊
Dat wel maar ze zeggen altijd 5 werkdagen en het zijn er altijd eerder 10 tot 15 ipv 5.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

05 jan 2020, 16:23

Waarom zou je aan het loket gaan aanschuiven als ze je het gewoon makkelijk maken door opsturen; het kost niets en in al die jaren, zeker meer dan 20, nooit een fout gehad. Staat meestal enkele dagen erna op de rekening en je krijgt een afrekening via email, altijd correct, je kan ze ook gewoon met de post opsturen, dat kost je dan een zegel maar das echt wel makkelijk als de CM bus of het bureau niet zo dichtbijzijn. Ik hou de briefjes wat bijeen en dan stuur ik er een aantal met de post, easy as such.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

05 jan 2020, 17:36

Ik begrijp in eerste instantie de vraag of verwijt niet goed.
Als het gaat over Bond Moyson of Voorzorg, daar kan je de briefjes nog aan de kassa afgeven en betalen ze direct uit. Men kan ze ook in de bus steken en na 5 dagen is het in orde, behalve voor speciale ziekte , die krijgen alles terug betaald, maar dat duurt wel 10 tot 15 dagen.
Van CM heb ik nog nooit klacht gehoord . In bus droppen ( en dan heeft men toch ook geen ontvangbewijs )
Ik drop ook bij Voorzorg in bus, geen probleem, speciale ziekte duurt iets langer, en af en toe bel ik wel eens, maar zij moeten ook,uitzoeken of het gerechtvaardigd is. ( pillekens voor koppijn krijg ik niet terug)
Raar verhaal van de starter hoor.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

05 jan 2020, 19:12

Ik begrijp Marcel wel een beetje, hij zit met de vraag wat als het misgaat ?
Voor zijn gemoedsrust zou hij best attest per attest binnenbrengen …

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

05 jan 2020, 19:38

Wat zou er kunnen misgaan? Briefjes binnengebracht? Kunnen altijd weer opgezocht worden.
Men kan het zelfs volgen via de site van gelijk welke maatschappij.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

05 jan 2020, 19:48

Je moet Marcel een beetje begrijpen, ik ken hem niet persoonlijk maar uit zijn vroegere bijdragen hier op 't forum krijg je natuurlijk wel een idee.

Wat kan er mis gaan? Stel dat je er heilig van overtuigd bent dat je bv. zes attesten binnenbracht en dan een paar dagen het bedrag van slechts vijf consultaties ontvangt … Der zijn mensen die daar niet mee omkunnen.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

14 jan 2020, 13:19

Gisteren oud voetbal makker gesproken ,grote man bij politie
Hij begon over zijn zieke madam,wat mij de gelegenheid gaf om dit probleem te bespreken
Ook hij begreep zeergoed wat ik bedoelde
Zijn vrouw mankeerd van alles ook tweemaal in een maand geopereerd,en hij zegd ja ik heb zeker van tien dokter kinesist gasthuis ambulant zieken briefjes
Als er iets mis gaat ,hoe en waar moet ik dan verhaal halen,want men geeft die briefjes en papieren af zonder dat ge zelf nog weet wat u binnen gebracht,want dat schrijft ge niet op
Hij was het met deze dingen het ook helemaal niet kunnen en of dit wettig kan,
Maar hij kwam wel op het idee om fotocopién te nemen,wat hij zeker ging doen en het mij ook aanrade
Bewijs moest er iets gebeuren,daar over zei hij zelf zeg nooit nooit dat er niks kan voorvallen
Maar voor hem kon het niet zijn dat men waarde papieren afgeeft zonder bewijs

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

14 jan 2020, 13:40

Maar hij kwam wel op het idee om fotocopién te nemen,wat hij zeker ging doen en het mij ook aanrade
Bewijs moest er iets gebeuren,daar over zei hij zelf zeg nooit nooit dat er niks kan voorvallen
Maar voor hem kon het niet zijn dat men waarde papieren afgeeft zonder bewijs
In 2013 zelf meegemaakt, bij de knieoperatie bij mijn echtgenote, dat er 120 euro te weinig was terug gestort door de ziekenkas. En toen ook dankzij de fotokopieën die ik genomen had kunnen aantonen.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

14 jan 2020, 13:55

Het is natuurlijk de vraag, hoever is een ((gelijkwelke instantie) betrouwbaar?
Copies van hetgeen men in de bus gedropt, of afgegeven heeft is inderdaad de beste oplossing!
Zeg nooit “nooit” ,maar een briefje binnen gebracht via bus of loket is ALTIJD traceerbaar.