Corona virus

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

vagelis

26 mar 2020, 11:11

dan heeft u posting E.T. niet goed gelezen (over vreemdelingen die hun zin doen)
de dame is daar ingetrokken nadat de maatregel van kracht werd en hield zich dus niet aan de regels.
blijf in UW kot, da's toch duidelijk of niet ? welke van deze 4 woorden begrijpt u niet?
ik doe zeker boodschappen maar kruip bij niemand binnen en laat niemand binnen en zo werd het ons opgelegd of je het nu leuk vindt of niet...
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

vagelis

26 mar 2020, 11:13

ik wacht nog altijd op antwoord op vraag welke regels we moeten volgen en welke niet prima vera!

Prima Vera

26 mar 2020, 11:21

vagelis schreef:
26 mar 2020, 11:13
ik wacht nog altijd op antwoord op vraag welke regels we moeten volgen en welke niet prima vera!
Dat antwoord heb ik je al 10x gegeven maar je moet willen lezen :

Blijf in je kot en doe wat je moet doen : hou afstand van alles en iedereen. Ga buiten een wandeling doen als je ziet dat er geen mens op straat is, hier lukt dat prima. Maar blijf in je omgeving, je hoeft geen 10 straten ver te gaan. En meer beste Vagelis is er niet aan. Hier worden zelfs geen on line bestellingen gedaan behalve dan voor mijn 2 poezen. Ook een manier om de mensen van je deur te houden.

En als die 2 personen willen samenwonen en die blijven samen, zie ik daar eerlijk gezegd geen graten in. Wie kan het controleren denk je? Zoals ik reeds zei er wonen zo veel personen samen die niet gehuwd zijn of die niet hetzelfde adres hebben. Dat is niet te controleren.

wardje

26 mar 2020, 11:30

God zei " Ga en vermenigvuldig u" , hij heeft van geen virussen gesproken ,dus wat is het probleem? :D
Hoe luidde dat liedje van den André "LEEF" en het was een grijsaard die hem het zegde , dus! :lol:

vagelis

30 mar 2020, 07:36

intussen is het weken geleden dat ik het graf van mijn vrouw kon bezoeken. heb medische en fysieke problemen dus geraak daar niet te voet of met de fiets. mag ik er met wagen naartoe om het graf proper te maken ?

wardje

30 mar 2020, 08:11

vagelis, de viroloog zou u vragen is dat een essentiele verplaatsing, denk dat zijn antwoord zou zijn "nee", dus afwachten tot betere tijden en dan het graf gaan poetsen, misschien hebben andere forumleden een andere mening . :wink:

E.T.

30 mar 2020, 15:04

Een graf poetsen is niet essentieel en niet toegestaan, maar het kerkhof bezoeken om een beetje troost te vinden in deze barre tijden is dat wel.

Bedoeling is wel dat je alleen gaat hé en een 1m50 afstand houden met andere bezoekers.
Bij controle kan je altijd zeggen dat het op aanraden van de dokter is
. :wink:

Zelf heb ik die behoefte niet, ik kom er alleen op 1 november.
Net zoals in SLISSE & CESAR hebben vrienden een foto van hun overleden ouders aan de schouw hangen, tja … wie weet of ze misschien toch luisteren?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

vagelis

30 mar 2020, 15:57

goeie tip E.T., bedankt !

vagelis

31 mar 2020, 05:57

gisteren vtm:" helden van hier - coronavirus" gezien? achter de schermen zei de wever tegen van ranst, en tijdens die opnames waren de cafés wel maar de hoerenbuurt nog niet afgesloten..., in de hoerenbuurt kan je over de koppen lopen, als je in antwerpen de cafés sluit gaan alle mannen naar de hoeren ! zo denkt deze burgervader dus over zijn inwoners die op café gaan... er is een gezegde hier : aan een ander kent ge uw eigen hé!

Prima Vera

31 mar 2020, 10:24

vagelis schreef:
31 mar 2020, 05:57
gisteren vtm:" helden van hier - coronavirus" gezien? achter de schermen zei de wever tegen van ranst, en tijdens die opnames waren de cafés wel maar de hoerenbuurt nog niet afgesloten..., in de hoerenbuurt kan je over de koppen lopen, als je in antwerpen de cafés sluit gaan alle mannen naar de hoeren ! zo denkt deze burgervader dus over zijn inwoners die op café gaan... er is een gezegde hier : aan een ander kent ge uw eigen hé!

Tja of over hoe men een gezegde kan interpreteren. Als je zo negatief ingesteld bent als jij kan ik me wel indenken dat je dat zo opvat. Al goed is niet iedereen van jouw mening.

vagelis

31 mar 2020, 10:39

zag je het programma wel ? aan jouw reactie te lezen niet tenzij je dit een normale houding voor een burgemeester vindt, then i rest my case ! :roll:
maak me wat zorgen over je, begint beetje op stalken te lijken...
Laatst gewijzigd door vagelis op 31 mar 2020, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

dafke

31 mar 2020, 10:53

Volgende week begint mijn poetsvrouw terug te werken Dat is mijn bijdrage aan mensen aan het werk houden

doggy

31 mar 2020, 12:27

dafke, is dat met dienstencheques dat uw poetsvrouw terug komt werken ????
Ik kan dat moeilijk (niet) geloven.
Als die van den ene persoon naar den anderen mag om te poetsen, waarom mogen dan bv. vrienden, geburen of zelfs de familie niet binnen.
Leg dat hier maar eens uit.

dafke

31 mar 2020, 15:28

Zij heeft zich terug afgemeld maar ik heb een bericht gehad van de poetsdienst Als ik hulp nodig heb dan krijg ik die

marcelvm

11 apr 2020, 08:27

Ik had al twijfels met die 1;5 meter afstand
Vandaag weer iemand die zegd dat het tot 4 meter kan uitdijen
En dan nog hoe sterk de ene mens hoest en niest groot verschil kleine longen grote longen