13/5 Coloscopie

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.
MaLoReg

08 mei 2019, 19:56

Efkes vragen (want door heel die papierwinkel kan ik ook al niet meer aan uit).
1 Dag voordien mag ik WAT eten??

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

08 mei 2019, 23:46

Een 'restenarm' dieet. Geen vezels dus.
https://dikkedarmkanker.bevolkingsonder ... rzoek-voor
MaLoReg

09 mei 2019, 07:50

Dus als ik zondag niks anders dan koffie en water drink zal dat wel voldoende zijn zeker?
Maar nog iets waarover ik me zorgen maak: door het innemen van Picoprep en Magrogol
de dag voordien maak ik me ongerust een 'ongelukje' te hebben in de taxi. Is die zorg terecht?

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

09 mei 2019, 07:52

Normaal zijn uw darmen leeg als ge vertrekt thuis Heb je geen boekje met info gehad?
MaLoReg

09 mei 2019, 08:41

Ja der was info bij maar gezien ik de medicatie pas de avond voordien moet nemen
ben ik er niet gerust in. (wil geen accidentje in taxi).

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

09 mei 2019, 20:55

MaLoReg schreef:
09 mei 2019, 08:41
Ja der was info bij maar gezien ik de medicatie pas de avond voordien moet nemen
ben ik er niet gerust in. (wil geen accidentje in taxi).
Op tijd beginnen (18u of zo) en er niet al te lang over doen, dan zijn uw darmen tegen een uur of tien, elf leeg en kan je rustig gaan slapen. Zie maar dat je niet te ver van je toilet zit als je begint te drinken.
De dag nadien moet je nog eens zo'n liter drinken hé. Ik heb dat in het ziekenhuis gedaan maar volgende keer doe ik het gewoon thuis.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

10 mei 2019, 09:14

Maak mij niet wijs dat men U dat niet heel duidelijk gezegd heeft. Zowel de arts, verpleegster en gelijk wie en ook op het papier dat ge hebt meegekregen zal alles heel duidelijk vermeld zijn. Zelfs voor 'gewone' mensen . Wat men hier allemaal leest. Niet te geloven.
En het volgende de uitslag van de coloscopie zeker.
MaLoReg

10 mei 2019, 10:16

Wat een juweeltje van commentaar DOGGY !

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

17 mei 2019, 17:00

Dat is inderdaad commentaar die op niets trekt!
Ik denk dat het bij iedereen verschillend is.
Zelf start ik een vetarm dieet een week op voorhand en drink ( afhankelijk van uur onderzoek) twee liter Moviprep . Toch kreeg ik bij de laatste controle de opmerking dat niet alles zuiver was ( te veel oxo gedronken)
Volgende keer ga ik een scan laten nemen, ziekenhuis geeft de nodige producten. Allereerste keer heb ik dat ook zo laten doen, maar de lucht inblazen was niet zo goed meegevallen. Ik MOET het nog 1 keer laten doen en dan mag de port de cart eruit. Maar het moet proper zijn.
Succes met het onderzoek en zeker succes met de uitslag!!

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

18 mei 2019, 14:21

Nog even ter info: Als U bloedverdunners neemt mag U die 2 dagen op voorhand niet nemen.
Dit was mij ook gezegd, en de reden is; Een klein accidentje is altijd mogelijk, als de dokter iets raakt dan bloed het een beetje harder. Niet om U ongerust over te maken. Inderdaad, de commentaar van doggy valt bij mij ook niet in goede aarde. Maak U geen problemen ik heb ook negatief comentaar gehad (zie hartoverslag) en daar ga ik niet verder op in.
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

19 mei 2019, 08:54

pomponneke schreef:
18 mei 2019, 14:21
Als U bloedverdunners neemt mag U die 2 dagen op voorhand niet nemen.
Das naargelang welke type bloedverdunner U inneemt.
Ik neem Simtrom en moet 7 dagen op voorhand stoppen en in plaats daarvan komt de verpleging mij elke dag thuis een spuitje geven ter hoogte van mijn buik.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: