Afval opruimen.

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

biwanka
Lid geworden op: 27 sep 2007, 15:57

05 aug 2019, 09:56

Lieve mensen. Ik zou hier een warme oproep willen doen aan iedereen die gaat wandelen, fietsen, picknicken, zonnen op het strand, enz... om al uw afval achter te laten in een vuilbak en bij gebrek daaraan uw afval mee terug naar huis te nemen. Als je drankblikjes en andere verpakkingen mee kunt nemen, dan kan het toch niet zo moeilijk zijn om het leeggoed achteraf ook weer terug mee te nemen in plaats van het achter te laten in de natuur. Mijn oproep gaat ook naar de rokers die overal hun sigarettenpeuken achterlaten. Neem een klein asbakje mee en drop daarin uw peuken om ze daarna thuis in de vuilbak te gooien. De natuur zal jullie dankbaar zijn.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

05 aug 2019, 10:44

ik denk niet dat het veel zin heeft om dit hier te plaatsen, voor die 2 paardenkoppen en hun staart! :lol: :lol: Voor zo iets ben je beter af op FB of liever smoelenboek. Dan bereik je enkele personen meer.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

05 aug 2019, 13:37

Terwijl die twee man en een paardenkop waarschijnlijk al voldoende gemotiveerd is en zijn afval mee terug naar huis neemt en zijn sigarettenpeuken opruimt...
Maar hoe verder je de boodschap verspreid hoe meer kans je hebt dat er 1% van de bevolking positief op reageert.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

05 aug 2019, 14:11

Helena van Troje schreef:
05 aug 2019, 13:37
Terwijl die twee man en een paardenkop waarschijnlijk al voldoende gemotiveerd is en zijn afval mee terug naar huis neemt en zijn sigarettenpeuken opruimt...
Maar hoe verder je de boodschap verspreid hoe meer kans je hebt dat er 1% van de bevolking positief op reageert.
tja die twee man hier die roken misschien niet, drinken niet op straat? een maat voor niets? :lol: En als die 2 man hier al doet wat opstartster vraagt, tja dan is het nog verloren moeite hoor want dan volgt die 1% al.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

05 aug 2019, 17:11

De oproep is bewonderingswaardig, maar wie gaat daar gevolg aan geven.
Ik woon ( helaas, maar vroeger OK) op het eind van een straat met een ronde ( gemeente grond) Twee wekelijks worden er hier Mtb ritten georganiseerd.De dag nadien kan ik bananen schillen , drankblikjes en zelfs sokken gaan opruimen.
Ik steek telkens een briefje onder de vooruit “ neem uw rommel aub mee” ik vind regelmatig briefjes terug “ doe hetzelf”. De organisatie voelt zich niet verantwoordelijk.
Mijn volgende actie is de nummerplaat noteren, en indien die er na 14dagen weer staat zijn banden plat zetten.
Ondanks dat het “ sportieve” mountbikers zijn liggen er ook veel sigarettenpeuken.
Ik heb er dan een aantal onder de ruitenwisser gestoken ( zonder weet dat het van die auto komt) maar de peuken zijn geminderd.
Reactie van sommigen: opgepast, want dat is een ambrasmaker, het zij zo!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

05 aug 2019, 19:49

En alles begint bij opvoeding!

Tegenwoordig steekt het allemaal niet meer zo nauw.
Een deel van die mannekes zijn kinderen van de kinderen die indertijd naar de nieuwe mode "anti-autoritair" opgevoed zijn...Discipline was niet nodig, je moest het vriendje van je kinderen zijn, je mocht niet boos zijn, alles moest uitgesproken worden... Ferm gemakkelijk=> nooit conflicten...
MaLoReg

05 aug 2019, 19:54

Who the hell is BIWANKA?????
Predikster voor Groen??
hahahahaha voor wat een forum allemaal dient.....

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

05 aug 2019, 20:26

MaLoReg, waarom zou Biwanka 'n groene zijn? Of een vrouw? Omdat hij/zij gewoon wat gezond verstand verwacht?
Ga jij bepalen wie er en wat op seniorennet mag zetten?

Mensen (?) die overal hun vuil achterlaten zijn gewoon dikke egoïsten.

Waar ik mij wel aan erger is het gebrek aan vuilnisbakken of overvolle bakken. Van de week langs het kanaal waar zowel fietsers, hengelaars, waterskiers, wandelaars enzoverder passeren is de enige vuilnisbak kilometers in de omtrek op zaterdagvoormiddag proppens vol. Die was zeker tijdens de werkweek niet geledigd.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

05 aug 2019, 20:39

Wie ben ik? Ik neem altijd een plastic zak mee, naar zee, op reis ,op dagbezoek. En steek onze afval in die zak om thuis in de afvalcontainers te doen’
Ben ik een Groene? Nee, ik ben een SOS en woon in Lommel.
Ik schaam me als ik de rommel naast de glasbakken en papiercontainers zie liggen.
En ik heb medelijden met de mensen van het containerpark die alle dagen rommel uit de containers moeten halen die er niet in moeten inzitten.
Vlaamse mentaliteit? Bah. Maar we ploeteren voort en iedereen doet wat hij graag wil.
De smeekbede van Biwanka vind ik eigenlijk ongepast, want elke Belg, en zeker Vlaming zou moeten zorgen dat zijn area proper blijft!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

05 aug 2019, 21:13

Als ieder voor zijn deur veegt is de hele straat proper.
Zou een spreuk van de bond zonder naam kunnen zijn...
Onze burgervader gaat ervan uit dat dat in zijn stad gebeurt...
Soms wel, soms niet
Hier wel en daar niet
Hij kan het alleen maar vragen hé!
MaLoReg

05 aug 2019, 21:41

Neen E.T. ik bepaal niet wat er op forum komt maar al die opgestoken vingertjes komen
me langsamerhand de strot uit.
Na 20 jaar zelf forumlid te zijn vroeg ik me af wie BIWANKA dan wel mag zijn gezien
ik iedere naam (pseudoniem) wel ken.
Verder dacht ik dat iedere welopgevoede mens weet wat te doen en dat in de meeste gevallen,
daar hebben we echt geen speciaal item voor nodig of moeten we een topic openen en
voor diegenen die het niet weten, zelfs goede raad help daar niet.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

06 aug 2019, 07:23

Rijd eens met de fiets door de natuur zoals ik veel doe Uw ogen vallen uit uwe kop als ge ziet wat er gedumpt en waar! Op sluikstorten moeten veel zwaardere straffen komen :twisted:

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

06 aug 2019, 10:05

Bij fietsvakantie in Drenthe bemerkte in niets van afval op rustplaatsen ( ook als er geen afval containers geplaatst waren , dus mag zeggen dat Nederlanders op dat gebied ( dus niet in stad) veel properder zijn dan wij Belgen ( gelukkig een groot deel niet te na gesproken ) en hun vuilnis meenemen. Gelukkig maar.
Eveneens in Duitsland en Oostenrijk is men properder , dat kan ik niet ontkennen.

biwanka
Lid geworden op: 27 sep 2007, 15:57

14 aug 2019, 10:12

Ik ben geen predik(s)ter voor groen zoals MaLoRed denkt, en het was zeker niet mijn bedoeling om met een opgestoken vingertje de mensen aan te manen. E.T. klaagt het tekort aan vuilbakken aan en hij heeft overschot van gelijk. Ik sta ook achter de mening van Helena van Troje als zij zegt dat het voor een groot deel aan de opvoeding ligt. Paul Lamb stoort zich aan de mountainbikers die hun vuil achterlaten maar hij vindt mijn 'smeekbede' ongepast want elke Belg, en zeker Vlaming, zou moeten zorgen dat zijn area proper blijft. Waarom elke Belg en niet iedere wereldburger? Wardje heeft onlangs gezien dat in Nederland de mensen geen vuil achterlaten in de natuur. Ik kan dat enkel maar bevestigen; wij hebben dat al meermaals ondervonden tijdens onze fietsvakanties.
Mijn oproep van enkele weken geleden was enkel het gevolg van een voorval in onze straat. Ik zag op een zondagmorgen een man rondlopen met een grijptang en een vuilzak. De man was bezig alle vuil op te ruimen dat hij tegenkwam langs de weg en op het voet- en fietspad. Ik heb de man aangesproken om hem te bedanken en om hem te zeggen hoe verschrikkelijk ik het vond dat zo'n actie nog steeds nodig is. Bij wijze van steun heb ik toen deze oproep geplaatst.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

14 aug 2019, 11:59

Deze vrijwilligers maken ook hier in Limburg 'wekelijks' de bermen proper. Zij ruimen het klein zwerfvuil, waarvoor onze oprechte dank.