Andere zeden

Hier is plaats voor openbaar debat.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

31 jul 2018, 09:32

Die mannen hebben een grote stok achter de deur staan : luistert madam niet dan gooien ze die gewoon buiten zonder alimentatie !!

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

01 aug 2018, 08:51

Dat denk ik ook Paul!!

"Alimentatie aan een vrouw geven", zal wel, die kan gewoon zonder iets op straat gaan leven.

Wat een wereld!!!

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

01 aug 2018, 10:03

frits1955 schreef:""Het tafereel speelt zich af aan de ingang van een grote supermarkt. "

Ach en wee toch - al jaar en dag zie ik in en rond al dan niet niet grote supermarkten het volgende tafereel: vrouw zeult de winkel rond om boodschappen te doen , uit- en inladen aan de kassa en moet dan vaak ook nog de boodschappen in de kofferbak pleuren terwijl manlief achter het stuur zit te slapen , de gazet te lezen of op zijn smartphone te loeren. Want manlief heeft een hekel aan winkelen...
What's the difference?
Jij vergelijkt appelen met peren frits.
en jij bent snugger genoeg om dat te weten, het is dus uit kwade wil.
het is laag bij de gronds.
Ondank is 's werelds loon

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

01 aug 2018, 10:57

frits1955 schreef:""Het tafereel speelt zich af aan de ingang van een grote supermarkt. "

Ach en wee toch - al jaar en dag zie ik in en rond al dan niet niet grote supermarkten het volgende tafereel: vrouw zeult de winkel rond om boodschappen te doen , uit- en inladen aan de kassa en moet dan vaak ook nog de boodschappen in de kofferbak pleuren terwijl manlief achter het stuur zit te slapen , de gazet te lezen of op zijn smartphone te loeren. Want manlief heeft een hekel aan winkelen...
What's the difference?
Zo doen wij het al jaren. Mijn vrouw weet dat ik een hekel heb aan winkelen. Meestal rijdt zij dan ook met de fiets om de kleinere boodschappen te doen bij de winkels in de buurt ( +_ 1,5 km van huis)
Bij slecht weer of als er meer boodschappen nodig zijn rijd ik met de auto ( vrouw heeft geen rijbewijs)  en terwijl mijn vrouw RUSTIG haar boodschappen doet lees ik in de wagen de krant of iets anders.Bij het buitenkomen laad ik wel alles in de wagen. En als er zware dingen moeten aangekocht worden , zoals drank in bakken, ga ik wel mee naar binnen.
En zo zijn we beiden tevreden : mijn vrouw kan rustig winkelen zonder dat ik aan haar oren lig te zagen, en ik lees rustig de krant. 

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

01 aug 2018, 11:16

flupke2 schreef:mijn vrouw kan rustig winkelen zonder dat ik aan haar oren lig te zagen, en ik lees rustig de krant. 
Winkelen/inkopen doen is amusement, ontspanning en tijdverdrijf, bij alle andere dagelijkse activiteiten, nodig om een gezinnetje, van 2 of veel meer, aan de draai te houden.
Pensioen voor een vrouw aan de haard?
Daar heeft nog nooit iemand van gehoord, ook het ventje niet, want voor ontspanning en co. kan je toch geen pensioen krijgen...

Maar, hola, de krant lezen terwijl de vrouw zich ontspant, dat is, inderdaad wel werken...
En zo is...iedereen...weer tevreden...
Jonge, jonge, jonge.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

01 aug 2018, 14:39

Dat het primaat van de man in alle culturen zit ingebakken mag blijken uit de commentaren in deze topic.
Waarom vinden wij het normaal dat het "mijnheer" is die in de auto blijft zitten terwijl vrouwlief zogezegd
met veel plezier de boodschappen doet? En ja, het zijn soms de vrouwen zelf die dit haantjesgedrag blijven
normaal vinden of zelfs stimuleren.

We komen natuurlijk van ver als het  gaat over  de zeggenschap van de man over de vrouw. Nog geen eeuw
geleden kon het gebeuren dat, in een vertrouwelijk gesprek tussen moeder en dochter, de trouwlustige jonge
dame voor de eerste huwelijksnacht de raad meekreeg: "Doe maar wat Jan zegt".

:roll:

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

01 aug 2018, 16:18

flupke2 schreef:
frits1955 schreef:""Het tafereel speelt zich af aan de ingang van een grote supermarkt. "

Ach en wee toch - al jaar en dag zie ik in en rond al dan niet niet grote supermarkten het volgende tafereel: vrouw zeult de winkel rond om boodschappen te doen , uit- en inladen aan de kassa en moet dan vaak ook nog de boodschappen in de kofferbak pleuren terwijl manlief achter het stuur zit te slapen , de gazet te lezen of op zijn smartphone te loeren. Want manlief heeft een hekel aan winkelen...
What's the difference?
Zo doen wij het al jaren. Mijn vrouw weet dat ik een hekel heb aan winkelen. Meestal rijdt zij dan ook met de fiets om de kleinere boodschappen te doen bij de winkels in de buurt ( +_ 1,5 km van huis)
Bij slecht weer of als er meer boodschappen nodig zijn rijd ik met de auto ( vrouw heeft geen rijbewijs)  en terwijl mijn vrouw RUSTIG haar boodschappen doet lees ik in de wagen de krant of iets anders.Bij het buitenkomen laad ik wel alles in de wagen. En als er zware dingen moeten aangekocht worden , zoals drank in bakken, ga ik wel mee naar binnen.
En zo zijn we beiden tevreden : mijn vrouw kan rustig winkelen zonder dat ik aan haar oren lig te zagen, en ik lees rustig de krant. 
  • Dat is een wijze oplossing Flupke!!


    Ik ga nooit mee winkelen met echtgenoot.

    Hij heeft vervelende trekjes bij het winkelen.

    Alles wat ik in de kar leg, legt hij anders, om te ontploffen!!!

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

01 aug 2018, 18:38

lea*** schreef:
  • Hij heeft vervelende trekjes bij het winkelen.Alles wat ik in de kar leg, legt hij anders, om te ontploffen!!!

Maar je durft hem daarover niet aan te spreken?
Toch wel?
Maar hij verandert zijn gedrag niet, hij veegt er zijn mannelijke voetjes aan?
Plofkarretje?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

01 aug 2018, 18:43

pcekspeer schreef:
flupke2 schreef:mijn vrouw kan rustig winkelen zonder dat ik aan haar oren lig te zagen, en ik lees rustig de krant. 
Winkelen/inkopen doen is amusement, ontspanning en tijdverdrijf, bij alle andere dagelijkse activiteiten, nodig om een gezinnetje, van 2 of veel meer, aan de draai te houden.
Pensioen voor een vrouw aan de haard?
Daar heeft nog nooit iemand van gehoord, ook het ventje niet, want voor ontspanning en co. kan je toch geen pensioen krijgen...

Maar, hola, de krant lezen terwijl de vrouw zich ontspant, dat is, inderdaad wel werken...
En zo is...iedereen...weer tevreden...
Jonge, jonge, jonge.
Als wij ALLEBEI met dat systeem tevreden zijn ( en dat zijn we anders waren we dit jaar geen 50 jaar getrouwd !!), wat moet jij daar dan onnozel over doen   :evil:

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

01 aug 2018, 19:16

Flupke, niets van aantrekken die clown doet onnozel over alles. Heeft waarschijnlijk nog niet eens een vrouw. Bij mij thuis doe ik de boodschappen en blijft mijn echtgenote thuis, ze shopt niet graag in supermarkten. Het belangrijkste is dat jullie beiden daarin overeenkomen en daar heeft een ander absoluut  geen zaken mee, laat staan dat ze daar  commentaar op te geven hebben met de blabla ala emancipatie en dergelijke flauwe kul.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

01 aug 2018, 19:26

pcekspeer schreef:
lea*** schreef:
  • Hij heeft vervelende trekjes bij het winkelen.Alles wat ik in de kar leg, legt hij anders, om te ontploffen!!!

Maar je durft hem daarover niet aan te spreken?
Toch wel?
Maar hij verandert zijn gedrag niet, hij veegt er zijn mannelijke voetjes aan?
Plofkarretje?

Jawel hoor pcekspeer, ik heb hem al gezegd dat hij me daarmee ergert.

Hij veegt daar inderdaad zijn mannelijke maat 45 aan en blijft het doen,

ik ga dus niet meer mee winkelen.....

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

01 aug 2018, 22:18

lea*** schreef:
ik ga dus niet meer mee winkelen.....
Goed gedaan, dat is zijn straf, nu mag hij zelf alles uitzoeken, en 3x terugkeren om al het vergetene op te halen...
Ahja, 45 of niet, met den voetentram zou je eventueel ook nog kunnen overwegen.
Eens kijken wie het langste zal volhouden.

Mogelijk breng je andere dames ook nog op ideeën?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

02 aug 2018, 06:32

pcekspeer schreef:
lea*** schreef:
ik ga dus niet meer mee winkelen.....
Goed gedaan, dat is zijn straf, nu mag hij zelf alles uitzoeken, en 3x terugkeren om al het vergetene op te halen...
Ahja, 45 of niet, met den voetentram zou je eventueel ook nog kunnen overwegen.
Eens kijken wie het langste zal volhouden.

Mogelijk breng je andere dames ook nog op ideeën?
:wink:

pcekspeer, hij vergeet nooit iets hoor, dat is piet precies tot en met!!!!    :D

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

02 aug 2018, 08:22

Niet verder op reageren,  die kerel provoceert graag, is hem aangeleerd op zijn laatste partijcongres!  :D

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

02 aug 2018, 12:22

Geen ruzie maken hé mannekens, het is zo heet!!

Ieder mens heeft goede en slechte kanten, laten we eerst kijken

naar de goede kanten.

Ik vind pcekspeer grappig!      :D