Inkomen zwakkere klasse
-
pol55 - Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
"Spanning binnen federale regering over taks op effectenrekeningen blijft."(28/09/2017)
VOVNVA wil het toch afschaffen.....
Reactie krantenlezer: Zijn die superrijken niet een beetje zielig? Op die 500.000€ zouden ze 750€ PER JAAR belastingen moeten betalen. Dat betaal ik MAANDELIJKS op mijn loon van 2600€ bruto.
En op 499.999€ betalen ze niets, de vermogens zijn wel erg ongelijk verdeeld en de rijkste 10 procent bezitten 79 procent van alle rijkdom en worden nog rijker.
NOOT: VOVNVA( v)an (o)(v)ertveld nva minister van financien in Belgie
VOVNVA wil het toch afschaffen.....
Reactie krantenlezer: Zijn die superrijken niet een beetje zielig? Op die 500.000€ zouden ze 750€ PER JAAR belastingen moeten betalen. Dat betaal ik MAANDELIJKS op mijn loon van 2600€ bruto.
En op 499.999€ betalen ze niets, de vermogens zijn wel erg ongelijk verdeeld en de rijkste 10 procent bezitten 79 procent van alle rijkdom en worden nog rijker.
NOOT: VOVNVA( v)an (o)(v)ertveld nva minister van financien in Belgie
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf
-
denlowie - Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Ik wist nog niet dat je zo dom was !
Die rijken dat je noemt die hebben al een paar keer op hun geld belastingen betaald, en u op je loon betaal je maar één keer belastingen !
Die rijken dat je noemt die hebben al een paar keer op hun geld belastingen betaald, en u op je loon betaal je maar één keer belastingen !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
-
Misschien de rijken een paar keren op peanuts (schatting totaal op 20% van hun te besteden leefgeld, of minder ????)....en op het loon EEN keer ? Je vergeet de BTW die uw vrienden "kunnen" aftrekken.denlowie schreef:Ik wist nog niet dat je zo dom was !
Lowie, ge moet eerst lezen en dan liegen....dommerik.
Ik heb dit NIET gezegd, wel een lezer en uwe vriend VOV.
-
Leg me eens uit hoe men de BTW kunnen aftrekken, meer dan 30 jaar zelfstandig geweest zijn begrijp ik dit toch niet hoor !!
Ik denk dat je verkeerd ingelicht bent, en dat je zelf niet weet hoe dit in elkaar zit !
PS ik heb geen enkele vriend in de politiek !
Ik denk dat je verkeerd ingelicht bent, en dat je zelf niet weet hoe dit in elkaar zit !
-
Lowie,denlowie schreef:Leg me eens uit hoe men de BTW kunnen aftrekken, meer dan 30 jaar zelfstandig geweest zijn begrijp ik dit toch niet hoor !!
Ik weet goddank niet hoe het in mekaar zit, en wil het ook niet weten (eerlijk gezegd ben ik er te dom voor)
MAAR ik kan goed horen en zien.
Een neef van mij (35 jaar) woont samen met z'n vriendin (waarvan de vader tandarts is, 64 jaar)
Die tandarts heeft 3 eigen woningen en een luxe appartement op de zeedijk in Knokke. Dit laatste staat op de naam van zijn vrouw. Heel zeker zo'n financiele constructie om van alles en nog wat te ontwijken. Zelfs zijn post komt daar aan (195 km van zijn praktijk)
Zijn vrouw heeft 6 maanden geleden een Porsche E-Hybrid Executive gekocht....120.370,80€ fiscaal aftrekbaar voor 110%.
Mijn neef gaat regelmatig met die Porsche naar Knokke ( Weekend) en dan nog eens lekker eten ....met een bonneke....en de Porsche zijn accu is nog maar 1 X opgeladen...toch goed voor het milieu.
Dat begrijp ik toch ook niet goed hoor, en kan het je ook niet uitleggen.
-
http://www.gva.be/cnt/dmf20170928_03100 ... fectentaks
Eind goed (voorlopig) Zal van Bart De Wever en de De Croo's en co afhangen. Omstreeks 18 uur weten we meer waarschijnlijk meer.
Toch 750€ taks op 999.999,99€.
Eind goed (voorlopig) Zal van Bart De Wever en de De Croo's en co afhangen. Omstreeks 18 uur weten we meer waarschijnlijk meer.
Toch 750€ taks op 999.999,99€.
-
Heel veel.... dat hier MASSAAL legaal (en dat vind ik nog ergste ) gefraudeerd wordt in Belgie, op kosten van de lagere onmondige werkende klasse. Miljarden euro Belgisch geld wordt legaal naar belasting paradijzen verscheept. En in't parlement zitten ze al weken te zeveren over 750€ belasting op 999.999,99€ zwart geld dat witgewassen is...MichelN schreef:Wat begrijp jij eigenlijk wel?pol55 schreef:Dat begrijp ik toch ook niet goed hoor, en kan het je ook niet uitleggen.
Dat zie ik, hoor ik...maar gij weet dat ook....en gij profiteert mee sukkelke.
NB: MichelN
Ik heb trouwens nieuwe vloer laten leggen....in't zwart (wit blonk te fel) ook een nieuwe verwarmings radiator gezet een witte (in't zwart)
De zelfstandige arme sukkelaar wou geen faktuur maken....ander zat hij boven zijn jaarlijks inkomen van 10000 € .
-
Een tandarts die 64 jaar is, hoger opgeleid is zal wel zeker gehuwd zijn met scheiding van goederen.
Wie zegt dat de vrouw niet veel heeft ge erft ??? en zo aan het appartement komt .
En Pol heb je al eens een rekening gezien van een tandarts dit is meer dan 15€ per uur hoor, die zal op die 38 jaar wel het een en ander verdient hebben !!
Maar die heeft op zijn verdiensten altijd belastingen betaald en ik kan je verzekeren dat dit zeer veel zal geweest zijn op zijn 38 jaar praktijk, ben bijna zeker van dat hij meer belastingen heeft betaald dan u POL verdiende bij je werkgever.
Er zijn geen tandartsen die naar het OCMW moeten gaan.
Wie zegt dat de vrouw niet veel heeft ge erft ??? en zo aan het appartement komt .
En Pol heb je al eens een rekening gezien van een tandarts dit is meer dan 15€ per uur hoor, die zal op die 38 jaar wel het een en ander verdient hebben !!
Maar die heeft op zijn verdiensten altijd belastingen betaald en ik kan je verzekeren dat dit zeer veel zal geweest zijn op zijn 38 jaar praktijk, ben bijna zeker van dat hij meer belastingen heeft betaald dan u POL verdiende bij je werkgever.
Er zijn geen tandartsen die naar het OCMW moeten gaan.
-
pastoor - Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
denlowie,
De RSZ Rijks Sociale Zekerheid (niet de sociale wetgeving).
http://plusmagazine.knack.be/recht-en-g ... 55575.html
De RVP betaalt jaarlijks 24 miljard euro aan pensioenen aan 2 miljoen gepensioneerde werknemers en zelfstandigen.
Er zijn 3 groepen.
Sociale zekerheid stelsel voor werknemer.
.......................................................Werknemer........ Werkgever.......Totaal
Ziekte en invaliditeit
(Geneeskundige verzorging)........3,55....................3,80...................7,35
(Invaliditeitsuitkeringen)...............1,15....................2,35...................3,50
Werkloosheid.................................0,87....................1,46...................2,33
Pensioenen....................................7,50....................8,86.................16.,36
Kinderbijslag .................................0,00.................... 7,00...................7,00
Arbeidsongevallen........................0,00.................... 0,30...................0,30
Beroepszieken..............................0,00.....................1,00...................1,00
Totaal..........................................13,07...................24,87.................37,84
Sociale zekerheid stelsel voor zelfstandigen.
Zelfstandigen betalen een driemaandelijkse sociale zekerheid bijdrage.
Die bijdrage wordt berekend volgens het netto beroepsinkomen dat de zelfstandige verdient in het derde kalenderjaar (het referentiejaar).
Netto beroepsinkomen per schijf Bijdrage
Tot € 11824,39...............................................€ 650,34 per kwartaal
Tussen € 11824,39 en € 51059,94................22 % van het netto inkomen
Tussen € 49315,46 en € 72675.38...............14,16 % van het netto inkomen
Boven € 75246,19...........................................€ 0
Sociale zekerheid stelsel voor ambtenaren.
Ambtenaar.......................................Overheid................. Totaal
Ziekte en invaliditeit
(Geneeskundige verzorging)..........3,55 + 3,86.............. 7,41
Overlevingspensioen......................7,50 + 0,00.............. 7,50
Bij de werknemer wordt 7,50 % van het bruto inkomen ingehouden voor de pensioenen.
De werkgever voegt daar nog 8,86 % van het bruto inkomen van de werknemer bij.
Samen 16,36
Er is geen RSZ inhouding bij de zelfstandigen
De Rijksdienst voor Pensioenen (RVP) betaalt de pensioenen van gepensioneerde werknemers en zelfstandigen en de Inkomensgarantie voor Ouderen (IGO). De pensioenen van vast benoemde ambtenaren worden uitbetaald door de Pensioendienst voor de Overheidssector (PDOS).
De RSZ Rijks Sociale Zekerheid (niet de sociale wetgeving).
http://plusmagazine.knack.be/recht-en-g ... 55575.html
De RVP betaalt jaarlijks 24 miljard euro aan pensioenen aan 2 miljoen gepensioneerde werknemers en zelfstandigen.
Er zijn 3 groepen.
Sociale zekerheid stelsel voor werknemer.
.......................................................Werknemer........ Werkgever.......Totaal
Ziekte en invaliditeit
(Geneeskundige verzorging)........3,55....................3,80...................7,35
(Invaliditeitsuitkeringen)...............1,15....................2,35...................3,50
Werkloosheid.................................0,87....................1,46...................2,33
Pensioenen....................................7,50....................8,86.................16.,36
Kinderbijslag .................................0,00.................... 7,00...................7,00
Arbeidsongevallen........................0,00.................... 0,30...................0,30
Beroepszieken..............................0,00.....................1,00...................1,00
Totaal..........................................13,07...................24,87.................37,84
Sociale zekerheid stelsel voor zelfstandigen.
Zelfstandigen betalen een driemaandelijkse sociale zekerheid bijdrage.
Die bijdrage wordt berekend volgens het netto beroepsinkomen dat de zelfstandige verdient in het derde kalenderjaar (het referentiejaar).
Netto beroepsinkomen per schijf Bijdrage
Tot € 11824,39...............................................€ 650,34 per kwartaal
Tussen € 11824,39 en € 51059,94................22 % van het netto inkomen
Tussen € 49315,46 en € 72675.38...............14,16 % van het netto inkomen
Boven € 75246,19...........................................€ 0
Sociale zekerheid stelsel voor ambtenaren.
Ambtenaar.......................................Overheid................. Totaal
Ziekte en invaliditeit
(Geneeskundige verzorging)..........3,55 + 3,86.............. 7,41
Overlevingspensioen......................7,50 + 0,00.............. 7,50
Bij de werknemer wordt 7,50 % van het bruto inkomen ingehouden voor de pensioenen.
De werkgever voegt daar nog 8,86 % van het bruto inkomen van de werknemer bij.
Samen 16,36
Er is geen RSZ inhouding bij de zelfstandigen
De Rijksdienst voor Pensioenen (RVP) betaalt de pensioenen van gepensioneerde werknemers en zelfstandigen en de Inkomensgarantie voor Ouderen (IGO). De pensioenen van vast benoemde ambtenaren worden uitbetaald door de Pensioendienst voor de Overheidssector (PDOS).
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
-
"Er zijn geen tandartsen die naar het OCMW moeten gaan. "
Maar met meer dan 15€/uur zal die ook niet ver "springen"
Maar wel een arts die zijn 2 kinderen een studiebeurs kregen en in een "villa"woonden, dit toen mijn kinderen ook hogere studies gedaan hebben en toevallig in dezelfde school/klas/unief zaten. Wij hebben nooit een beurs gekregen.
10 jaar moeten knokken, mijn lening van mijn sociale woning was gelukkig juist afbetaald .
Horen en zien hé Lowie
nb: MichelN zal ook geen hogere studies gedaan hebben. Die weet dat niet.
Maar met meer dan 15€/uur zal die ook niet ver "springen"
Maar wel een arts die zijn 2 kinderen een studiebeurs kregen en in een "villa"woonden, dit toen mijn kinderen ook hogere studies gedaan hebben en toevallig in dezelfde school/klas/unief zaten. Wij hebben nooit een beurs gekregen.
10 jaar moeten knokken, mijn lening van mijn sociale woning was gelukkig juist afbetaald .
Horen en zien hé Lowie
nb: MichelN zal ook geen hogere studies gedaan hebben. Die weet dat niet.
-
Pastoor kan je echt niks goed ?pastoor schreef:denlowie,
De pensioenen van vast benoemde ambtenaren worden uitbetaald door de Pensioendienst voor de Overheidssector (PDOS).
De ambtenaren hun pensioen worden sinds dit jaar ook uitbetaald door de pensioendienst van de zuidertoren !!
Je haalt altijd maar dingen op die passé zijn !
-
Juist sedert dit jaar, ze zijn gefuseerd.
PDOS berekent de pensioenen en betaalt de pensioenen van de ambtenaren.
De RSVZ berekent de pensioenen van de zelfstandigen, en de RVP betaalt die pensioenen.
De RVP berekent de pensioen van de werknemers en betaalt die pensioenen..
En oh ja.
Mijn ouders hadden beiden een eigen zaak en ik zorgde voor belastingen en dergelijke meer, als kleine zelfstandige hebben ze nooit moeten betalen om kinderbijslag te krijgen. Dat was einde de jaren 60.
PDOS berekent de pensioenen en betaalt de pensioenen van de ambtenaren.
De RSVZ berekent de pensioenen van de zelfstandigen, en de RVP betaalt die pensioenen.
De RVP berekent de pensioen van de werknemers en betaalt die pensioenen..
En oh ja.
Mijn ouders hadden beiden een eigen zaak en ik zorgde voor belastingen en dergelijke meer, als kleine zelfstandige hebben ze nooit moeten betalen om kinderbijslag te krijgen. Dat was einde de jaren 60.
-
denlowie
denlowie kan je echt niks goed zeggen?
De ambtenaren hun pensioen worden sinds dit jaar ook uitbetaald door de pensioendienst van de zuidertoren.
o jeetje, je haalt altijd maar dingen op die niet meer bestaan.
* * * * *
Op 1 april 2016 zijn de Pensioendienst voor de Overheidssector (PDOS) en de Rijksdienst voor Pensioenen (RVP) gefuseerd om samen de Federale Pensioendienst - kortweg FPD of de Pensioendienst - te vormen.
De wet van 18 maart 2016 tot wijziging van de benaming van de Rijksdienst voor Pensioenen in Federale Pensioendienst, tot integratie van de bevoegdheden en het personeel van de Pensioendienst voor de Overheidssector, van de opdrachten “Pensioenen” van de lokale en provinciale sectoren van de Dienst voor de Bijzondere socialezekerheidsstelsels en van HR Rail en tot overname van de gemeenschappelijke sociale dienst van de Dienst voor de Bijzondere sociale zekerheidsstelsels (B.S. 30.03.2016).
* * * * *
Het was vroeger de RVP en nu de FPD die uw pensioen betalen denlowie.
De RSVZ blijft bestaan en die berekenen uw pensioen.
denlowie kan je echt niks goed zeggen?
De ambtenaren hun pensioen worden sinds dit jaar ook uitbetaald door de pensioendienst van de zuidertoren.
o jeetje, je haalt altijd maar dingen op die niet meer bestaan.
* * * * *
Op 1 april 2016 zijn de Pensioendienst voor de Overheidssector (PDOS) en de Rijksdienst voor Pensioenen (RVP) gefuseerd om samen de Federale Pensioendienst - kortweg FPD of de Pensioendienst - te vormen.
De wet van 18 maart 2016 tot wijziging van de benaming van de Rijksdienst voor Pensioenen in Federale Pensioendienst, tot integratie van de bevoegdheden en het personeel van de Pensioendienst voor de Overheidssector, van de opdrachten “Pensioenen” van de lokale en provinciale sectoren van de Dienst voor de Bijzondere socialezekerheidsstelsels en van HR Rail en tot overname van de gemeenschappelijke sociale dienst van de Dienst voor de Bijzondere sociale zekerheidsstelsels (B.S. 30.03.2016).
* * * * *
Het was vroeger de RVP en nu de FPD die uw pensioen betalen denlowie.
De RSVZ blijft bestaan en die berekenen uw pensioen.