Mens, erger je niet!

Hier is plaats voor openbaar debat.

Philo
Lid geworden op: 28 aug 2004, 00:40
Locatie: Net naast de rijke mensen

29 apr 2021, 17:00

voorn schreef:
29 apr 2021, 14:17
Er is niemand die u belet kwaliteit te kopen. Maar u zult er zoals een Miele wasmachiene ook bijna het dubbele voor moeten neertellen.
Daar heb ik twijfels bij. Die printer die niet wou werken was een hp, dat is toch een goed merk. Mijn allereerste printertje was een hp en dat heeft jaren gewerkt zonder problemen (het was wel enkel en alleen een printer, het kon niet scannen of kopiëren). De printer die ik kreeg toen ik die slecht hp inruilde, kostte precies evenveel als de hp! Geen cent meer of minder. Hij doet het nog altijd goed (hout vasthouden!) Nee, ik heb tegenwoordig soms het gevoel dat iets nieuws kopen gelijk staat met een lotje van de loterij kopen. Het kan meevallen, het kan tegenslagen :roll:
ik erken maar éen wet : léven. (H. Marsman)

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

29 apr 2021, 20:17

Troost u Philo, u bent niet de enige. (Magere troost eigenlijk) :?

De laatste jaren heb ik nogal veel Electro-materiaal moeten vervangen, en geloof het of geloof het niet, ik heb al menig toestel moeten inruilen, wegens brol eerste klas, ondanks hun soms hoge prijs.

Ik heb nogal de neiging om altijd iets duurder te gaan, maar zoals je zegt, daarom is het nog niet beter van kwaliteit of duurzaamheid.

Zo heb ik mij in 2018 een Garmin GPS met camera aangeschaft. Prijs: 349 euro.
Dat toestel heb ik tot 3 maal toe moeten inruilen wegens constructiefouten.
Uiteindelijk en gelukkig, was 3de keer goede keer.

Men zou idd bang worden om een Elektrotoestel te kopen. Maar goed, wat doe je eraan.
Wat stuk is dient vervangen te worden, gezien herstellen meestal niet meer aan de orde is.

En nu is mijn TV-toestel aan vervanging toe.
Benieuwd wat ik nu weer zal meemaken. :roll:

Philo
Lid geworden op: 28 aug 2004, 00:40
Locatie: Net naast de rijke mensen

30 apr 2021, 16:58

Fazal schreef:
29 apr 2021, 20:17
Troost u Philo, u bent niet de enige. (Magere troost eigenlijk) :?

De laatste jaren heb ik nogal veel Electro-materiaal moeten vervangen, en geloof het of geloof het niet, ik heb al menig toestel moeten inruilen, wegens brol eerste klas, ondanks hun soms hoge prijs.

Ik heb nogal de neiging om altijd iets duurder te gaan, maar zoals je zegt, daarom is het nog niet beter van kwaliteit of duurzaamheid.

Zo heb ik mij in 2018 een Garmin GPS met camera aangeschaft. Prijs: 349 euro.
Dat toestel heb ik tot 3 maal toe moeten inruilen wegens constructiefouten.
Uiteindelijk en gelukkig, was 3de keer goede keer.

Men zou idd bang worden om een Elektrotoestel te kopen. Maar goed, wat doe je eraan.
Wat stuk is dient vervangen te worden, gezien herstellen meestal niet meer aan de orde is.

En nu is mijn TV-toestel aan vervanging toe.
Benieuwd wat ik nu weer zal meemaken. :roll:
Mijn wasmachine doet nu ook raar, die is ook al heel oud. Ik geloof nooit dat ik nog een even degelijke machine kan vinden.
ik erken maar éen wet : léven. (H. Marsman)

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

01 mei 2021, 11:15

Er is duidelijk een verschil .. zeggen ze !!
PRIORZEGELS !

Het verschil tussen prior en non-prior zit in de leveringstermijn. Brieven met een non-priorzegel bezorgen we binnen maximaal 3 werkdagen. Brieven met een priorzegel bezorgen we al de volgende werkdag.

Waarom zou ik nog priorzegels kopen ?
Mijn verzending heb ik maandag ( Prior) in de bus gestoken én ontvanger kreeg het pas gisteren :evil:
Vertrouw niet alles wat je leest of ziet . Zelfs zout lijkt op suiker.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

02 mei 2021, 13:50

Mijn kleindochter die aan het hoofd staat van een groot distributeur en winkel van elektronica, elektrische apparatuur en natuurlijk communicatie apparatuur allerhanden beweert dat veel gemaakt is voor 5 jaar en er dan de reparatie voorraad slinkt. Er zijn uitzonderingen maar die zijn dan duur.

Philo
Lid geworden op: 28 aug 2004, 00:40
Locatie: Net naast de rijke mensen

02 mei 2021, 16:39

*Joy* schreef:
01 mei 2021, 11:15
Er is duidelijk een verschil .. zeggen ze !!
PRIORZEGELS !

Het verschil tussen prior en non-prior zit in de leveringstermijn. Brieven met een non-priorzegel bezorgen we binnen maximaal 3 werkdagen. Brieven met een priorzegel bezorgen we al de volgende werkdag.

Waarom zou ik nog priorzegels kopen ?
Mijn verzending heb ik maandag ( Prior) in de bus gestoken én ontvanger kreeg het pas gisteren :evil:
Op de post weten ze het grootste deel van de tijd niet wat ze doen! Donderdag zat er een brief in mijn brievenbus voor een andere naam en een andere straat! Het enige wat overeen kwam was het huisnummer en de gemeente. Ik heb er dan maar een wandeling van gemaakt om zelf die brief op zijn bestemming te brengen. Het maakt me toch heel wantrouwig : hoeveel post gaat er verloren? Hoeveel misverstanden kan dat veroorzaken?
PS dit was een priorzending ...
ik erken maar éen wet : léven. (H. Marsman)

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

27 mei 2021, 12:31

Nu thuiswerk stilaan de norm aan het worden is, is het voor de mensen die juist die persoon nodig hebben niet zo evident. Je belt naar een of andere dienst en krijgt als antwoord dat de persoon in kwestie er niet is omdat hij thuis werkt. Dan wordt u beloofd dat hij/zij u zal terugbellen, maar dan zit je daar, te wachten, je durft zelfs niet naar het toilet, je durft ondertussen geen broodnodige boodschappen halen, niet naar anderen telefoneren, en als je door iemand anders wordt gebeld, ben je genoodzaakt het gesprek bij een paar woorden te houden om het beloofde telefoontje niet te missen. kortom, je zit gegijzeld in uw zetel, tot en met. De persoon die je nodig hebt zal wel eens terug bellen, de vraag is echter 'wanneer'! Soms bellen ze zelfs helemaal niet terug. Hen rechtstreeks telefonisch bereiken lukt zeker niet. Ze hebben een privaat nummer, of enkel een GSM waarvan het nummer bij de 1207 ook al niet bekend is.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

27 mei 2021, 14:02

De telefoondienst 1919.

Die vrouwenstem aan de lijn, raast als een trein!
Wanneer u als klant bij Proximus of Telenet via uw vast toestel 1919 belt, dan krijgt u het telefoonnummer van de laatste gemiste oproep. Maar dat nummer wordt veel te snel afgedreund.
Zo is men genoodzaakt minstens 3 keer de 1919 te bellen, omdat men telkens met moeite slechts 2 à 3 cijfers na elkaar kan noteren. :evil:

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

27 mei 2021, 19:23

Alles is tot de uiterste puntjes geregeld. Zodoende hoeven de mensen niet meer na te denken.
Denk aan de verkeerslichten, de verkeersborden, de lijnen op de weg, enzovoort.

Hetzelfde gebeurt op het werk. Men hoeft enkel maar de regeltjes te volgen, zonder rekenschap te houden met al de rest. Alles is zodanig georganiseerd dat het allemaal op niks meer trekt! Georganiseerd ...? Ja, maar hoe ...!? :roll:
Het 'menselijk' contact gaat hierbij totaal verloren. :(

Neem nu maar die zgn sociale diensten. Niks asocialer dan sociale diensten.
Ofwel zijn ze niet te bereiken, zoals thuiswerkers bvb, ofwel luisteren ze niet naar uw noden, en komen ze met ongevraagde niet passende oplossingen af. Dus oplossingen welke voor u helemaal geen oplossingen zijn!

Ik kan er van meespreken, geloof mij maar. :cry:

URSULAMI
Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33

28 mei 2021, 05:35

Heel juist Fazal

Ik heb al eens het antwoord gekregen : dat behoort niet tot ons takenpakket
Heb al eens een mail gestuurd naar OCMW : gewoon geen respons

En wat dacht je nu van dit

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/10 ... en-ninove/

Moet er nog zand zijn ?

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

28 mei 2021, 17:43

He OCMW stuurt uw brief gewoon door naar de betrokkene, en die antwoordt u dan naar believen, of helemaal niet. Tenminste als het over een klacht gaat tegen één van hun diensten of tegen één van hun personeelsleden.
De verantwoordelijke van deze dienst wordt dan geacht u een schriftelijk antwoord te sturen.
Doet hij/zij dat niet, dan wordt er verder ook geen gevolg meer aan gegeven.
De meeste zijn vast benoemd, en zullen er zich dus zeker ook geen zorgen over maken.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

28 mei 2021, 17:59

Als u sociale hulp nodig hebt, dan hoeft u op al die betaalde diensten niet te rekenen.
Maar met oprechte dank en respect aan echte 'onbetaalde' vrijwilligers.
Daar kan men tenminste wèl op rekenen. Ze helpen u onbaatzuchtig, en dit met hart en ziel.

Sommigen weigeren zelfs een vergoeding te aanvaarden.
Maar daar ben ik het niet mee eens, want want dan voel ik mij een profiteur, en durf ik hen niets meer te vragen.
Zij doen o.a. uw boodschappen, met hun eigen wagen, en dat kost ook geld.

Het beste is tenminste een aanvaardbare 'vergoeding' voor hun kosten overeen te komen, dat duurt het langst.
Daardoor zullen die mensen de dank en het respect voelen dat u voor hen hebt.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

01 jun 2021, 17:56

Ik ben een Canvas-kijker. De Canvas-kijker wordt door de VRT dikwijls anders omschreven als de meerwaardekijker. Men zegt het niet met nadruk maar men bedoelt eigenlijk : de intellectueel. En wie wil nu niet als intellectueel aanschouwd worden ? Ik zeker niet ! Daarom kijk ik nu en dan naar Canvas.
Mijn voorkeur gaat naar Terzake en De Afspraak. Beide programma’s brengen onderwerpen ter sprake die variëren tussen actualiteit en hedendaagse inzichten. Dit is mooi.
Opvallend is ook dat voor en na die uitzendingen telkens boodschappen verspreid worden die de meerwaardekijker moet aanzetten tot betere inzichten in zijn minder intellectuele gevoelens, zoals daar zijn : racisme, genderongelijkheid, islamofobie, homofobie of andere ziekelijke afwijkingen.
Me dunkt dat VRT daarin een voortrekkersrol speelt. Vòór de aanvang van Terzake krijg ik steeds een aantal trailers of promotiefilmpjes met boodschappen waarin wordt gewezen op mijn tekortkomingen als behoorlijk staatsburger wegens onvoldoende aandacht aan de hierboven aangehaalde afwijkingen. Goed, ik weet dat dit niet persoonlijk bedoeld is maar het wijst er toch op dat die tekortkomingen steeds nog algemeen verspreid zijn want anders was dit niet nodig geweest. Romulu Lukaku was de personificatie van dit euvel die ons daar wekenlang attent op maakte. De heer Lukaku schijnt het onderwerp geweest te zijn van Italiaanse racistische uitlatingen tijdens voetbalwedstrijden waarbij onverlaten het nodig achtten om oerwoudgeluiden te produceren tijdens zijn optreden. Dit is natuurlijk verkeerd. Uit mijn prilste jaren herinner ik me nog dat voetbalsupporters heel dikwijls verkeerde dingen riepen naar spelers van de tegenpartij of erger nog, naar de scheidsrechter. Meer bepaald wanneer die een fout floot tegen een speler van de thuisploeg. Aangezien ik dit forum enigszins proper wens te houden zal ik niet verder ingaan op de terminologie die hierbij geuit werd door de supporters van de thuisspelende ploeg. (Ik kom uit een christelijk gezin). Oerwoudgeluiden waren toen nog niet toepasselijk omdat er nog geen donkerhuidige spelers aan het spel deelnamen maar de verwensingen naar de hoofden van de deelnemers in die tijd waren zeker niet van mindere aard. Ondertussen is de heer Lukaku vervangen door minder bekende benadeelden. Niettemin even schrijnende.
Maar ik dwaal af. Mijn punt is dat die intellectuele groep kijkers, waartoe ik zo graag zou behoren, wat hardleers is. Om die reden acht de VRT-redactie het noodzakelijk om diezelfde boodschappen van vòòr Terzake ook nog eens te herhalen nà dit programma, zijnde alvorens een verkort weerbericht te geven, iets van ongeveer 45 seconden, om dan opnieuw diezelfde stichtende trailers te tonen vóor De Afspraak.
Of dit nà De Afspraak nog eens wordt getoond weet ik niet want meestal is het laatste item van dit programma gewijd aan de voorstelling van een nieuw boek dat de schrijver ervan mag komen introduceren voor de camera’s en dikwijls ligt het onderwerp ervan buiten mijn verstandelijke vermogens zoals gisteren over de eigenaardigheden van vlinders.
Hoe het ook zij, de VRT heeft terug de opvoedkundige taak op zich genomen om de Vlaamse bevolking op internationaal beschaafd niveau te verheffen. Zij doet dit met verve. Ongeacht de kleur van de verf. Dat ik als Vlaming racistisch was, wist ik al. Of beter gezegd, ik wist het niet maar een redacteur van Knack wees me er op in een van zijn bijdragen waarin hij het omschreef als genetisch bepaald. Hier kan ik dus niet meer onderuit. In de trailers hierboven aangehaald, wordt ook verwezen naar dit tijdschrift. Waarbij verwezen wordt naar het nut van nadenken. Ik ben het daar volledig mee eens : nadenken is nuttig. Alleen is het lastig tot de conclusie te komen dat mijn nadenken dikwijls haaks staat op de algemeen verspreide bevindingen. Misschien ben ik dan ook geen intellectueel en kijk ik beter naar Blind Getrouwd.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 jun 2021, 18:37

Niet doen Figaretto, weet zeker dat dan je schrijftalent achteruit zal gaan ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

02 jun 2021, 16:41

De programma's van éen en canvas zijn qua niveau nog altijd vele stukken beter dan de trash op de commerciële zenders.
Eendracht maakt macht